Mikä vikana? Miehet ovat ensin aivan mielettömän kiinnostuneita
Ulkonäköäni kehutaan todella paljon, olen kuulema niin kuuma, vaikka omasta mielestäni olen vain sellainen naapurintyttö. Minulla on aika paljon mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia mm huonekalujen entisöinti, urheilen myös paljon. Olen analyyttinen ja kiinnostunut psykologiasta, tykkään keskustella itsestäni ja muista. Miksi olemme sellaisia kuin olemme.
Kuulen usein että minulla on hyvä energia. Mutta olen kuullut myös että minulla on käsittelemättömiä asioita, tai että vaikutan siltä että pelkään että minua sattuu ihmissuhteissa. Nämä ihan vaan olemuksestani ja uskon että ne ovat totta. Olen hyvin läsnä ja vahva, mutta olen myös hyvin herkkä ihminen ja avoin tunteistani. Tämä voi olla "liikaa".
Sitten muutaman tapaamisen jälkeen miehet usein vetäytyvät. Tai sitten minä lopetan tapailun, koska saan tunteen että mies ei ole hakemassa mitään vakavampaa. Hän ei ns ole saatavilla.
Mutta minua kiinnostaa mikä voisi aiheuttaa sen että mies perääntyy? Tosin lähes aina he yrittävät tulla myöhemmin takaisin.
Voi olla että olen todella intensiivinen ja ehkä tämä teksti itsessäänkin kertoo jotain. Itse mielellään aina jatkaisin ihmisiin tutustumista, koska meissä on niin paljon kerroksia.
Kommentit (194)
Ap, millaista "saatavilla oloa" odotat miehiltä? Toteat, että lopetat treffailut, jos mies ei ole saatavilla ja teet siitä päätelmän, ettei hän ole kiinnostunut vakavammasta. Vastauksesi saattaa kertoa jotain tavasta, jolla olet vuorovaikutuksessa ja auttaa hahmottamaan vastausta kysymykseesi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos keskityttäisiin itse aiheeseen, sen sijaan että kytätään mitä kukakin saa sanoa, ja mitä mielipidettä saa mistäkin asiasta olla?
Samaa mieltä, mutta ap on häipynyt, joten eipä keskustelussa mitään järkeä ole. Ei ole vastannut siihen esittämääni kysymykseen monestako miehestä on kyse eikä muihinkaan kysymyksiin, joita on tullut ihmisiltä.
Taisi olla pelkkä trolli.
Vastaan 123:lle näin, koska vastaus- ja lainaus ovat ihan syvältä nykyään. Näyttää kuin vastaisin omaan viestiini.
AP:n viestissä oli monta sellaista kohtaa, jotka saivat minut ajattelemaan, ettei hän ole ihan tavis. En löisi neuroepätyypillisen leimaa häntä laajemmin tuntematta mutta ajattelin sen mainita itsestäni, ettei kiusaajaksi haukuta.
Jos ihminen ei ymmärrä sosiaalista peliä, hänellä voi kokemukseni mukaan olla esim. asperger-piirteitä. Siihen viittaa myös halu ymmärtää, miksi olemme sellaisia kuin olemme. Kyselläänhän tällä palstalla sellaista paljonkin mutta ap ei vaikuta yksinkertaiselta.
Intensiivisyys ihmisissä saa minut usein miettimään joko ADHD:tai tai persoonallisuus- tai kehityshäiriötä jopa. Enkä tarkoita, että tällaiset ihmiset olisivat jotenkin huonompia. Meitä on vaan niin paljon erilaisia. Liika erilaisuus ei vaan yleensä ole menestyksen resepti parin löytämisessä.
Mit vit sitten vaikka ei ois kaikki mentaalipuolella kohdallaan... mit vit sitten vaikka ois erilainen ja outo... se ei tarkoita että on paha ihminen ja on pakko vetäytyä... vtun pellet!
Vierailija kirjoitti:
Mit vit sitten vaikka ei ois kaikki mentaalipuolella kohdallaan... mit vit sitten vaikka ois erilainen ja outo... se ei tarkoita että on paha ihminen ja on pakko vetäytyä... vtun pellet!
Ei tarkoitakaan, mutta sitä kyllä tarkoittaa, että kumppanin löytäminen on merkittävästi vaikeampaa. Jos ei osaa tarvittaessa vetäytyä ja antaa tilaa, toinen kyllä ottaa sen, eikä välttämättä palaa enää takaisin.
126. Minulla on yksi sellainen ystävä joka on intensiivinen, mutta vain miesten kanssa. Eli on aivan liian innokas ja painostava jolloin mies pakenee. Samoin hän ylitulkitsee miehiä omien mielenliikkeidensä pohjalta. Lopputulos on että hän onntosituvasti seksiduhteissa vaikka haluaisi enemmän.
Hänellä ei ole mitään häiriötä ja kaikki muut ihmissuhteet toimivat normaalisti. Hän kokee että muulla tavalla ei saa mitään suhdetta eikä näe toiminnassaan vikaa. Siihen on sitten vain todettava että jatkaa valitulla tiellä.
ap minusta sikäli hyvällä tiellä että kysyy neuvoa. Jos toimii aina samalla tavalla muutos ei ole mahdollista jos muutosta haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoitakaan, mutta sitä kyllä tarkoittaa, että kumppanin löytäminen on merkittävästi vaikeampaa. Jos ei osaa tarvittaessa vetäytyä ja antaa tilaa, toinen kyllä ottaa sen, eikä välttämättä palaa enää takaisin.
Jos nainen vetäytyy parisuhteen alkuvaiheessa, niin ainakaan minä en miehenä jatka yhtään siitä eteenpäin. On parempi olla yksin tai siirtyä seuraavaan, koska kiinnostunut tai jopa rakastunut nainen ei koskaan vetäydy yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ketjussa ole yksikään kehottanut vetäytymään tai sanonut erilaisuutta pahaksi asiaksi, jos olen oikein lukenut.
Jos ei halua hakata jatkuvasti päätään seinään treffiasioissa, olisi kuitenkin hyvä oppia ihmisten erilaisuudesta ja A) joko pyrkiä kehittämään itsessään yleisesti haluttavia ominaisuuksia ja hillitsemään niitä yleisesti ei -haluttavia tai B) hypätä pois siitä normojen deittipoolista ja etsiä yhtä outo ja erilainen kumppani kuin mitä itsekin on. Vaihtoehto B vaatii sekin joustoa ja mukautumista.
Samankaltainen viehättää samankaltaista. Eikä tällä tarkoiteta sitä, että amis ja korkeakoulutettu eivät voisi päätyä yhteen. Enemmänkin sitä, että tavallista parisuhdetta haluava, tasapainoinen ihminen tuskin yrittää sitä epävakaan kanssa. Esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
126. Minulla on yksi sellainen ystävä joka on intensiivinen, mutta vain miesten kanssa. Eli on aivan liian innokas ja painostava jolloin mies pakenee. Samoin hän ylitulkitsee miehiä omien mielenliikkeidensä pohjalta. Lopputulos on että hän onntosituvasti seksiduhteissa vaikka haluaisi enemmän.
Hänellä ei ole mitään häiriötä ja kaikki muut ihmissuhteet toimivat normaalisti. Hän kokee että muulla tavalla ei saa mitään suhdetta eikä näe toiminnassaan vikaa. Siihen on sitten vain todettava että jatkaa valitulla tiellä.
ap minusta sikäli hyvällä tiellä että kysyy neuvoa. Jos toimii aina samalla tavalla muutos ei ole mahdollista jos muutosta haluaisi.
Kaverisi on jatkuvasti seksisuhteissa, koska ei ymmärrä arvoaan, hänellä ei ole riittäviä standardeja ja tyrkyttää itsensä suoraan miesten syliin ilman, että miesten tarvitsee nähdä mitään vaivaa.
Jostakin syystä kohtaat ja päästät tapailuasteelle vain miehiä, jotka eivät ole vakavalla mielellä liikenteessä, haluavat hetken hupia. Voivat olla sitä miestyyppiä, joka aina hameenhelman nähdessään kuvittelee rakastuneensa ja löytäneensä elämänsä naisen, mutta jolta se innostus menee hetkessä ohi ja kiinnostus vaihtuu seuraavaan hameenhelmaan. Vähän kuin ne jotka aina innostuvat jostain uudesta harrastuksesta, hankkivat kalliit vermeet ja välineet, ja lopulta ne vermeet homehtuvat käyttämättöminä kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen vetäytyy parisuhteen alkuvaiheessa, niin ainakaan minä en miehenä jatka yhtään siitä eteenpäin. On parempi olla yksin tai siirtyä seuraavaan, koska kiinnostunut tai jopa rakastunut nainen ei koskaan vetäydy yhtään mihinkään.
Samaa mieltä. Jos nainen osoittaa vetäytymisen merkkejä, lopetan heti kommunikoinnin hänen kanssaan, siirryn seuraavaan enkä katso taakseni.
Tiedän kyllä miltä näyttää, kun nainen on OIKEASTI kiinnostunut minusta, ja siihen ei liity vetäytymistä naisen puolelta. Päinvastoin, kiinnostunut nainen on aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on jatkuvasti seksisuhteissa, koska ei ymmärrä arvoaan, hänellä ei ole riittäviä standardeja ja tyrkyttää itsensä suoraan miesten syliin ilman, että miesten tarvitsee nähdä mitään vaivaa.
Vanha kunnon epätoivoisuus loistaa hänestä. Ja se on ihan ymmärrettävää, jos on saanut paljon siipeensä. Itsetunto deittailun suhteen on matalalla ja sitä on vaikea muuttaa terveempään suuntaan.
Olisiko yksi syy ihan vaan nykyaika? Miehille ei riitä enää mikään. Pitäisi aina saada uusi 18 vuotias superkaunis ja muut naiset on vaan joitakin joihin tyydytään. Katsellaan vähän aikaa ja siirrytään seuraavaan. Sitten nämä samat miehet valittaa kun naista ei löydy mutta tavallista naista ei lasketa naiseksi. Tai sitten ulkonäkö ja luonne on jotenkin ristiriidassa. Esim mulla on niin että näytän todella ujolta mutta olen täysin päinvastainen luonteeltani eli olen todella itsenäinen ja rohkea. Miehet odottaa jotakin ihan muuta. Ei kohtaa odotukset ja todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä vetäydyn tilanteesta, jos koen että nainen pelailee seksin pidättämisellä. Kyllä se on vihoviimeistään toisella tapaamisella päästävä panemaan, muuten on nainen hankala.
Niin, eli ap on välttynyt just sun kaltaisilta miehiltä eli on tehnyt kaiken oikein. Hyviä miehiä taitaa olla niin vähän markkinoilla, että ap saattaa joutua odottamaan sitä oikeaa, kuten moni muukin meistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Jos nainen osoittaa vetäytymisen merkkejä, lopetan heti kommunikoinnin hä
Pakko kommentoida että yksi poikkeus tuohon on. Ainakin omalla kohdallani. Jos olen todella kiinnostunut, jännitän ensimmäistä tapaamista ihan todella paljon. Silloin saatan mennä tavatessa vähän jumiin enkä osaa aina ilmaista kiinnostustani. Tokat treffit on jo eri asia, jos niihin päästään.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko yksi syy ihan vaan nykyaika? Miehille ei riitä enää mikään. Pitäisi aina saada uusi 18 vuotias superkaunis ja muut naiset on vaan joitakin joihin tyydytään. Katsellaan vähän aikaa ja siirrytään seuraavaan. Sitten nämä samat miehet valittaa kun naista ei löydy mutta tavallista naista ei lasketa naiseksi. Tai sitten ulkonäkö ja luonne on jotenkin ristiriidassa. Esim mulla on niin että näytän todella ujolta mutta olen täysin päinvastainen luonteeltani eli olen todella itsenäinen ja rohkea. Miehet odottaa jotakin ihan muuta. Ei kohtaa odotukset ja todellisuus.
No eikö ole hyvä, jos tuollaiset miehet eivät löydä naista ja eivät ole häiritsemässä sinua? Tosin juuri äsken sanoit, että nämä miehet katselevat vähän aikaa ja siirtyvät seuraavaan? Sitten eivät kuitenkaan löydä ketään, koska haluavat 18-vuotiaan superkauniin? Täh?
Vähän offtopic mutta ootko ap se joka teki hiljattain keskustelun jostain miehestä, joka aina välillä estää ja yrittää sitten taas laitella viestiä? Kuulostat samalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii kuin katsella deittiohjelmia, niin huomaa miten vinoitunutta parisuhteen etsintä nykyään on. Katselen juuri Love Island USA:a ja siinäkin on eräs nainen, joka oli täysi 10/10. Kaunis, mukava ja fiksu, mutta mies jonka kanssa ihastuivat jatkaa vaan uusiin naisiin tutustumista. Jokaisen kanssa on mukamas jotain kemiaa ja hyviä viboja, mitä täytyy lähteä tutkailemaan tarkemmin. Kunnes kuvioihin astuu taas seuraava nainen.. ja seuraava... Turhauttavaa..
Kiinnostunut nainen laittaa tuossa vaiheessa aina vähintään viestiä tai jotain sinne päin. Kiinnostunut nainen ei koskaan jätä kiinnostustaan ilmaisematta, miehen näkökulmasta. Mies näkee kyllä 152 kilometrin päähän, jos nainen on oikeasti kiinnostunut miehestä romanttisessa mielessä. Naisten kiinnostuminen juuri kenestäkään on niin harvinaista, että kiinnostus ei jää mieheltä huomaamatta.
Varmistan että ymmärsin oikein:
Tulkitsitko sinäkin AP:n teksteistä, että hän voisi olla neuroepätyypillinen?