Mikä vikana? Miehet ovat ensin aivan mielettömän kiinnostuneita
Ulkonäköäni kehutaan todella paljon, olen kuulema niin kuuma, vaikka omasta mielestäni olen vain sellainen naapurintyttö. Minulla on aika paljon mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia mm huonekalujen entisöinti, urheilen myös paljon. Olen analyyttinen ja kiinnostunut psykologiasta, tykkään keskustella itsestäni ja muista. Miksi olemme sellaisia kuin olemme.
Kuulen usein että minulla on hyvä energia. Mutta olen kuullut myös että minulla on käsittelemättömiä asioita, tai että vaikutan siltä että pelkään että minua sattuu ihmissuhteissa. Nämä ihan vaan olemuksestani ja uskon että ne ovat totta. Olen hyvin läsnä ja vahva, mutta olen myös hyvin herkkä ihminen ja avoin tunteistani. Tämä voi olla "liikaa".
Sitten muutaman tapaamisen jälkeen miehet usein vetäytyvät. Tai sitten minä lopetan tapailun, koska saan tunteen että mies ei ole hakemassa mitään vakavampaa. Hän ei ns ole saatavilla.
Mutta minua kiinnostaa mikä voisi aiheuttaa sen että mies perääntyy? Tosin lähes aina he yrittävät tulla myöhemmin takaisin.
Voi olla että olen todella intensiivinen ja ehkä tämä teksti itsessäänkin kertoo jotain. Itse mielellään aina jatkaisin ihmisiin tutustumista, koska meissä on niin paljon kerroksia.
Kommentit (194)
Miehenä vetäydyn tilanteesta, jos koen että nainen pelailee seksin pidättämisellä. Kyllä se on vihoviimeistään toisella tapaamisella päästävä panemaan, muuten on nainen hankala.
"Kyse tuskin on siitä, että haluaa mahdollisimman monta miestä. Riittää, että löytyy yksi sieltä 10%. miehet kuka kestää herkkiä ja tunteellisia naisia, ovat oikeasti todella mahtavia tyyppejä, kuin taas ne ketkä haluaa naisen, kuka on persoonaltaan oikeastaan mitään sanomaton. Se on miehille helppoa ja siksi päätyvät sellaisen kanssa ja kohtelevat miten huvittaa."
Herkkä ja tunteellinen ei ole persoonaltaan mitäänsanomattoman vastakohta. Ihan hyvin voi olla ei-herkkä ja persoonallinen. Tunnen monia tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on täynnä kusipäitä joiden ei pitäisi antaa mitään ihmissuhdeneuvoja kenellekään. Mutta annatte kuitenkin koska tiedän egot on eduskuntatalon kokoisia.
Koitas nyt vähän rauhoittua. Tämä on keskustelupalsta, täällä keskustellaan. Ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, ja joskus ne on vastakkaisia sinun mielipiteittesi kanssa.
Haukkuminen ei oo mitään "keskustelua". Ihan alusta lähtien tää on ollu täynnä ihmisiä joilla on mm. kova tarve loukata ap:ta. Nää ihmiset vois mennä katsomaan peiliin. No sen takia ne tietty on täällä kun eivät tykkää peilistä ja anonyymina netissä voi olla mulkku ilman mitään vastuuta omista sanoista.
5 kappaleen avausviesti koostuu valtaosin AP:n omakehusta. Kommentoin tätä a
"Se on sinun ongelmasi" ja "kerron vain totuuden" on kyllä narsistien lempilauseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on täynnä kusipäitä joiden ei pitäisi antaa mitään ihmissuhdeneuvoja kenellekään. Mutta annatte kuitenkin koska tiedän egot on eduskuntatalon kokoisia.
Olipa näppärästi letkautettu. Minkä kokoisella egolla toimii henkilö, joka katsoo asiakseen päättää, kuka saa keskustella ja missä?
Sivusta: Kaasuvalotus on merkki siitä, että osui ja upposi. Teitä egoilijoita on täällä paljon, kuten tosielämässäkin.
Edestä: ymmärtähän sinä asettavasi itsesi yläpositioon suheessa muihin keskustelujoihin. Tulet ylhäältä jakamaan tuomioita meille itseäsi huonommille. Etkä huomaa siinä mitään egoistista?
Tuomitsijat saa tuomita. Jos joku hakkaa tyttöystäväänsä ja mä menen lyömään sitä äijää että saan sen irti tyttöystävästään, niin ei, minä en ole samantasoinen pahoinpitelijä kuin tuo tyttöystäväänsä hakannut. Sä yrität jotenkin kiemurrella tässä saadaksesi osuvaa kritiikkiä esittäneet näyttämään paskiaisilta. Sori mutta ei mene läpi.
Jos meet sata lasissa heti uuteen suhteeseen, ts. mikä sulle on normaalia, on toisille uutta. Harvat on suhteissa heti avoimia ja intensiivisiä, vaan ensin katellaan.
Sun avoimuus tekee ensin vaikutuksen, mutta voi sitten alkaa pelottaa/rasittaa/ahdistaa. Ihmisille ei ehkä jää tilaa itselle, pitää asioita ominaan, jos kovasti analysoit ja kaipaat samaa avoimuutta toisiltakin.
Yleisesti naisten ongelma, että mietitään liikaa, että MIKSI joku mies jotain sen sijaan että ajateltais ONKO MULLE OK että mies jotain ja käyttäydyttäis sen mukaan. Ei ole meidän asia vahtia toisten haluja vaan omia tekemisiämme.
Eli tsemppiä vaan sulle yhtä intensiivisen miehen löytämiseen. Oot helmi sille oikealle.
"Puhun yleensä aika vakavista aiheista, en pidä small talkista vaan ennemmin syvällisemmistä aiheista."
Tutustumisvaiheessa olisi hyvä kyetä kevyeen jutusteluun. Jos heti alkaa puhua syvällisemmin, niin se voi karkottaa toisen ja tuntua jotenkin raskaalta. Itse olen mielestäni syvällinen, mutta osaan myös kevyen tason. Olen myös huumorintajuinen ja monesti sen jännityksen saanut laukeamaan huumorilla. Yhdessä nauraminen on hyvä juttu ja se kertoo vetovoimasta.
Tsemppiä sulle!
Tää on kyllä sellanen kunnon kaasuvalottajien foorumi. Eka ollaan kusipäitä ja sitten kun siitä sanotaan, niin syytetään muita kusipäiksi. Selkärangattomia matelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa näppärästi letkautettu. Minkä kokoisella egolla toimii henkilö, joka katsoo asiakseen päättää, kuka saa keskustella ja missä?
Sivusta: Kaasuvalotus on merkki siitä, että osui ja upposi. Teitä egoilijoita on täällä paljon, kuten tosielämässäkin.
Edestä: ymmärtähän sinä asettavasi itsesi yläpositioon suheessa muihin keskustelujoihin. Tulet ylhäältä jakamaan tuomioita meille itseäsi huonommille. Etkä huomaa siinä mitään egoistista?
Nyt sitten egoilija rinnasta jo naisen hakkaajaan. Mistä tämä halu hiljentää muut kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
"Itse taas jos koen toisen vaivan arvoiseksi, olen valmis osoittamaan luotettavuuteni. En koe siitä mitään vaivaa ja se tulee mulla naisena automaattisesti. En oleta, että pitäisi luottaa ihmiseen ketä ei kunnolla tunne."
Olen eri, mutta mitä tarkoitat? Mistä tiedät mitä toisen käytöksen takana on? Ajattelet jonkun olevan sitä, ettei hän luota, mutta voihan se olla mitä tahansa muutakin.
Minusta oletukset ovat myös yksi osa ongelmia, erityisesti naisilla. Eli kuvitellaan, että miehen käytöksen takana on jotain mitä itse kokisi vastaavasssa tilanteessa. Takertuvat naiset erityisesti tuota harrastavat ja joutuvat vaikeuksiin. Heitä on tosi helppo naruttaa sen avulla. Myötäilee vain heidän ajatuksiaan. Ap ei oleta, vaan kysyy, se on plussa.
Mullakin tässä taustalla oli se jos noin kertoo esimerkiksi luottamuspulasta :) Eli myös kysyn ja kerron, eli kommunikoin. Älä säkään oleta heti
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä sellanen kunnon kaasuvalottajien foorumi. Eka ollaan kusipäitä ja sitten kun siitä sanotaan, niin syytetään muita kusipäiksi. Selkärangattomia matelijoita.
Onko joku wannabe- zorro oppinut uuden sanan, jolla pitää päästä leikkimään? Vai, että ihan "kaasuvalottajien" foorumi. Heh.
Sinä haukut ihmisiä hyvin rumilla sanoilla. Vaikka miten vetäisi mukaan keittiöpsykologiaa, niin laita nyt se näppis pois ja anna ihmistne keskustella.
Tämä on sellainen kysymys johon en mitenkään pysty vastaamaan ap:n antamien tietojen pohjalta, mutta mihin todennäköisesti pystyisin helposti vastaamaan jos seuraisin vierestä yhdet tällaiset treffit.
Eli mitä koitan sanoa: AP tekee tai sanoo niillä treffeillä jotain, mikä vie miesten kiinnostuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku wannabe- zorro oppinut uuden sanan, jolla pitää päästä leikkimään? Vai, että ihan "kaasuvalottajien" foorumi. Heh.
Sinä haukut ihmisiä hyvin rumilla sanoilla. Vaikka miten vetäisi mukaan keittiöpsykologiaa, niin laita nyt se näppis pois ja anna ihmistne keskustella.
Tottakai ilkeitä ihmisiä saa haukkua rumilla sanoilla. Mitä ihmettä sä selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ilkeitä ihmisiä saa haukkua rumilla sanoilla. Mitä ihmettä sä selität?
Tää on just tätä. Mulkuimmin käyttäytyvät ihmiset on aina pahimpia uhriutujia ja kauhistujia. Ei kannata mennä niiden vipuun.
Ap taitaa olla täällä vain: 'fishing for compliments'...
"Mullakin tässä taustalla oli se jos noin kertoo esimerkiksi luottamuspulasta :) "
En edelleenkään ymmärtänyt mitä tarkoitat? Mitä tämä lause tarkoittaa?
On ihan ymmärrettävää varsinkin nuorilla ihmisillä, että oletetaan muiden reagoivan ja ajattelevan samalla tavalla kuin itse tekisi. Mutta näin ei asia ole.
Varsinkin, kun on kyse aivan ventovieraasta ihmisestä, olettamukset voivat sotkea paljonkin vuorovaikutusta. Ja on siinä synkempikin puoli. Oletetaan, että tuo ilmi nämä omat ajatuksensa toiselle osapuolelle ja hän haluaa manipuloida. Silloin hän esittää sen olettajan ajatukset ominaan, jolloin 1) olettaja kuvittelee olevansa erinomainen amatööripsykologi 2) häntä voi manipuloida ko. selityksen avulla. Esimerkki: Nainen kyselee mieheltä asioita liittyen ns. sitoutumiskammoon. Mies joka haluaa vain seksiä antaa olettaa olevansa sitoutumiskammoinen tai luottamuspulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuvaa sun kanssas! Meitä kirjoittajia on kyllä ihan useampi. Kukahan tässä haluaakaan hiljentää? Tässähän sitä nimenomaan keskustellaan. En tiedä, teetkö tämän tahallasi vai et. Valitat sanasta kaasuvalotus ja samalla teet juuri sitä yhä uusilla kierteillä. Ymmärrettävää siis, että tuo sana ärsyttää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuvaa sun kanssas! Meitä kirjoittajia on kyllä ihan useampi. Kukahan tässä haluaakaan hiljentää? Tässähän sitä nimenomaan keskustellaan. En tiedä, teetkö tämän tahallasi vai et. Valitat sanasta kaasuvalotus ja samalla teet juuri sitä yhä uusilla kierteillä. Ymmärrettävää siis, että tuo sana ärsyttää sinua.
Jep! Tyyppi valittaa siitä että toinen haukkuu "hyvin rumilla sanoilla", mutta itse kutsuu tätä wannabe-zorroksi. Ihme kaksinaismoralismia. Kaasuvalotus lienee enemmän kuin osuva sana tässä.
Mitä jos keskityttäisiin itse aiheeseen, sen sijaan että kytätään mitä kukakin saa sanoa, ja mitä mielipidettä saa mistäkin asiasta olla?
Havaintoja neuroepätyypilliseltä. Mielestäni keskustelijat ovat oikeilla jäljillä.
Mulla oli ennen vähän samanlainen huono flaksi kuin AP:lla. Sain paljon huomiota ja seksiä mutta se loppui lyhyeen, kun miehet huomasivat minun olevan epävakaa ja intensiivinen. Kaveruudetkaan eivät syventyneet ystävyydeksi, paitsi parin muun kummajaisen kanssa.
Sain myöhemmin ADHD-diagnoosin ja aloin laittaa elämääni kuntoon. Ikäkin rauhoitti ja minusta tuli niin sanotusti normaalimpi. Mielenkiinnon kohteet vähenivät ja vakiintuivat, tunnehuiput tasaantuivat. Arki muuttui tavallisemmaksi. Ihmistuntemus parani. Huomasin vetäneeni ennen puoleeni ei niin hyviä tyyppejä, joihin olin projisoinut omia odotuksiani.
Vähitellen aloin saada huomiota asiallisilta miehiltä ja löysin kunnollisen, joskin ihanasti oudon kumppanin. Olen edelleen vähän outo itsekin mutta jos tapaisin entisen itseni, en luultavasti jaksaisi seuraani yhtään. Ikävä kyllä.
Hyvä pointti, aloin miettiä onko tuo "et halua tulla satutetuksi ja käsittelemättömiä asioita" tosiasiassa ap:n itsensä sanomia asioita, joita on sitten palautettu miehen toimesta takaisin. Ei kuulosta miehen puheelta yhtään. Eivät miehet tuollasia omasta päästään keksi.