Kaikki ovat itse joskus olleet lapsia, mutta silti osa inhoaa lapsia syvästi
Otsikossa ilmaistua asiaa minun on vaikea ymmärtää. Jokainen ihminen on joskus ollut lapsi. Aikuiseksi kasvaessaan osa alkaa suunnattomasti inhota lapsia. Minun on vaikea käsittää, miten ihmiset inhoavat jotain sellaista, mitä itsekin ovat olleet?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä myöhemmin lapsuuttani muistellessani tajunnut, kuinka karseaa vanhemmillani on ollut minun ja sisarusteni vuoksi. Olenkin pyytänyt anteeksi äidiltäni kaikkea huolta ja vaivaa, jota olen hänelle aiheuttanut. Ja olen vela.
Jotain rajaa nyt itsensä vihaamisellekin! #hardenthefuckup
Täh? En minä itseäni vihaa. Tiedostan sen, että vanhemmillani oli aikanaan rankkaa meistä lapsista johtuen. En ole itse ikinä tykännyt lapsista, enkä ole sen vuoksi sellaisia halunnut. Vanhempani halusivat, eivätkä kuulemma ole valintaansa katuneet. Myönsivät kyllä, että juuri mitään noista ruuhkavuosista eivät muista.
häiriintynyt perhe=häiriintyneet kakarat
Tässä on nyt kyse lapsista ja kasvatuksesta, ei huonosti käyttäytyvistä aikuisista. Kyse siis LAPSISTA, hohoi!
Ns. "kurittomat kakarat" erottaa heti niistä, joille on opetettu tapoja ja joille perustellaan asioita. Lapset usein jopa fiksuna toistavatkin ääneen, tyyliin "joo, mulla ei ole karkkipäivä tänään, mutta voisinko silti saada tikkarin"? jne. Kuriton ja "vapaan kasvatuksen tulos" sen sijaan rääkyy "mä haluun" ja kaatuu kaupan lattialle, aloittaen järkyttävän esityksen. Lisäksi on jo juossut edestakaisin muiden kärryjä tönien, ja ottanut hyllystä syötävää tai tavaroita omin lupineen.
Sama näkyy sun kotona minne lapsivieraita tulee. Kuriton syöksyy sotkemaan kahvipöytään, fiksu ja kasvatettu kysyy lupaa, tai on ainakin hiljaa ja odottaa, että hänelle annetaan. On nähty useaan kertaan.
Kerran eräs kaatoi ihan tahallaan ison mehukannun, kun pyysin, että odottaisi pikku hetken, jotta saan hänen äidilleen kahvit kuppiin. Kakara heilautti käsivarttaan ja sinne meni. Äitinsä ei sitä nähnyt, ja tulikin heti olohuoneesta hyysäämään kultamunaansa, kun varmaan oletti, että minä siellä jotain räiskin.
Annoin nakkeja tytölle, kun pyysi, mutta niistä haukkasi jokaisesta pienen palan ja nyrpisti nokkaansa. Kuulin, että oli varastanut toisen tytön kukkarosta rahaa naapurissa käydessään.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa suomalaisista on pahasti traumatisoituneita. Kohdeltu kaltoin lapsena. Vanhemmat olleet useimmilla alkoholisoituneita tai nistejä niin ihan hyväkin, että sellaiset ihmiset ei enää jatka sukuaan ja loppuu lasten huono kohtelu. Vain terveet yksilöt voivat lisääntyä. Huono aines ei.
Totta puhut. Tavallaan siis hyvä, että tämä aines vihaa lapsia.
Kauhea puolustelu päällä, miksi kaikkien pitäisi sietää ja suorastaan rakastaa minun Nennapetteriäni, kun hänhän on kaikista ihanin ja suloisin asia maan päällä. Viis siitä miten käyttäytyy muita kohtaan, hänhän on minun omaa jatkettani ja siksi täydellinen. Hänen keskeneräisyyttään pitää kaikkien sietää, ymmärtää ja joustaa.
Muuten on säälittävä ja traumatisoitunut mielenterveystapaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on usein meluisia, tahdittomia, epäkohteliaita, itsekkäitä ym. Koska vanhempansa sallivat sen eivätkä kasvata ja opasta jälkeläisiään ihmisten tavoille.
Kauniskäytöksisistä, hillityistä, kohteliaista, muut huomioonottavista, mukavista, nätisti puetuista, fiksuista lapsista yleensä kyllä moni tykkää!
Vihaatko yhtä paljon myös huonostikäyttäytyviä, äänekkäitä, tylyjä, ilkeitä, rumasti puettuja, homssuisia tai tyhmiä aikuisia, vai kohdistuuko inhosi lähinnä lapsiin?
Tämä minuakin kiinnostaa. Luulisi, että tuollaiset aikuiset saisivat lapsia enemmän vihaa osakseen. Alkuisen kuuluisi osata tavat, ellei ole vammainen, lapsi vasta harjoittelee elämistä.
Anteeksi, mutta oletko jotenkin vajaa jos et ymmärrä miksi lapset kiukkuavat? Sitä ei parhaimmallakaan kasvatuksella saa poistettua ja se on välttämätön osa kasvua.
Ikävää, että jäi sulla koulutkin käymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa suomalaisista on pahasti traumatisoituneita. Kohdeltu kaltoin lapsena. Vanhemmat olleet useimmilla alkoholisoituneita tai nistejä niin ihan hyväkin, että sellaiset ihmiset ei enää jatka sukuaan ja loppuu lasten huono kohtelu. Vain terveet yksilöt voivat lisääntyä. Huono aines ei.
Usein ne traumatisoituneet juuri hankkivat lapsia. Ja elävät sitten heidän kauttaan. Siitä kertovat juuri nämä mammat, joille lapset ovat koko elämä. Oma itse, saati muut ihmiset, unohdetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä pidät itseäsi jotenkin parempana, kun olet puskenut lapsia maailmaan?
Huh.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea puolustelu päällä, miksi kaikkien pitäisi sietää ja suorastaan rakastaa minun Nennapetteriäni, kun hänhän on kaikista ihanin ja suloisin asia maan päällä. Viis siitä miten käyttäytyy muita kohtaan, hänhän on minun omaa jatkettani ja siksi täydellinen. Hänen keskeneräisyyttään pitää kaikkien sietää, ymmärtää ja joustaa.
Sinulla on selvästi puutteita luetun ymmärtämisessä, otan osaa.
Nykyajan kakarat ärsyttää. Toki en sano tai tee mitään. Vanhaan aikaan lapset kasvatettiin, silloin elettiin Herran ja vanhempien nuhteessa. Nykyaikana kersoille annetaan kaikki periksi ettei vaan tulis mielipahaa, hyi h-vetti.
Jos liian pienelle lapselle hankitaan joululahjaksi (leluksi) koiran- tai kissanpentu, kuten usein saa kuulla ja nähdä, voi hyvin kuvitella, kuinka se vanhemmuus on täysin hukassa muutenkin.
Näitä "Saako äiti ottaa keittoa" -mammoja on ihan liikaa.
Ja mitäs nuo alaa vaihtamassa olevat opettajat kertovatkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on selvästi puutteita luetun ymmärtämisessä, otan osaa.
Ei ole. Ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
häiriintynyt perhe=häiriintyneet kakarat
No ilmankos perheenne on noin häiriintynyt
Niuvalaiset taas päästelemässä höyryjä. Onneksi kohta on päivälääkkeiden aika.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan kakarat ärsyttää. Toki en sano tai tee mitään. Vanhaan aikaan lapset kasvatettiin, silloin elettiin Herran ja vanhempien nuhteessa. Nykyaikana kersoille annetaan kaikki periksi ettei vaan tulis mielipahaa, hyi h-vetti.
Oletko muuten huomannut, että jos kirjoittaa noin, että "herran nuhteessa ja kuri on oltava", niin heti sulle vastataan kuinka väkivaltaa ei saa käyttää, eikä piiskaa antaa? :D
Ei siis pystytä pysymään asiassa, koska tajutaan itsekin, että ollaan väärässä ja haetaan jotain kiertotietä kumota se, että kasvatus puuttuu useimmilta, ja kakaroiden annetaan mellastaa mitä haluavat. Vanhemmat räplää puhelimiaan.
Kerran täällä yhdelle sinnikkäälle vänkääjälle useaan kertaan toistin, että tuomitsen jyrkästi väkivallan, johon jankkasi vaan, että hakkaat lapsiasi!!
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia ettei pidä mölyävistä tyhmistä ihmisistä joilla on vielä ärsyttävän kime ääni ja yksinkertaiset jutut. Eihän kukaan pidä tuollaisista aikuisistakaan!
Se että itse on käynyt kakalla ei tarkoita sitä että ei inhoaisi seistä jonkun toisen vieressä paskahuussissa toimitusta seuraamassa. Ja ettei ihoaisi sitä toista jonka ulosteenkäryä on pakko haistella.
5-vuotiaaksi asti ihminen pyörii totaalisesti oman napansa ympärillä. Empatiakykyä ei vielä ole.
Miksi pitäisi teeskennellä jotenkin erityisesti pitävänsä tällaisista ihmisistä? Ymmärrän tietenkin että tämä on luonnollista, kaikki ovat olleet lapsia, jotkut eivät ikinä opikaan empatiaa.
Mutta lapset ovat minusta kuten muuten muistakin aikuisista parhaimmillaan huvittavia, enimmäkseen rasittavia ja pahimmillaan raivostuttavia. En minä lapsia vihaa, pysyttelen vain loitolla. Enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on usein meluisia, tahdittomia, epäkohteliaita, itsekkäitä ym. Koska vanhempansa sallivat sen eivätkä kasvata ja opasta jälkeläisiään ihmisten tavoille.
Kauniskäytöksisistä, hillityistä, kohteliaista, muut huomioonottavista, mukavista, nätisti puetuista, fiksuista lapsista yleensä kyllä moni tykkää!
Vihaatko yhtä paljon myös huonostikäyttäytyviä, äänekkäitä, tylyjä, ilkeitä, rumasti puettuja, homssuisia tai tyhmiä aikuisia, vai kohdistuuko inhosi lähinnä lapsiin?
Tähän edelleen odotellaan lapsivihaajan vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä pidät itseäsi jotenkin parempana, kun olet puskenut lapsia maailmaan?
Huh.
Huh, miten yksinkertainen olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti on mainittu, että lapsia ei inhota, vaan ajattelemattomia ja huonosti kasvattavia vanhempia.
Moni myös ilmoittaa inhoavansa esim. itkeviä vauvoja bussissa. Kasvatuksestako se on kiinni? Pitäisikö äidin lukittautua kotiin vuosiksi? Useamman vikkkaan lapsen lauman kasassa pitäminen voi joskus olla myös hivenen haastavaa, vaikka kasvatuksessa ei olisi mitään vikaa.
Missä näitä ilmoituksia on nähtävissä? Sinun mielikuvituksessasi?
No hah hah... kuinka monesti on huutava ja kiukkuraivopuuskan saanut kersa heitetty esim. kaupasta pihalle? Ei kertaaaan. Mutta vedäpä samanlainen kohtaus viiskymppisenä kaupan käytävällä, niin takuuvarmasti tulee avainnippusetä tai -täti taluttamaan marketista ulos ja hyvä ettei ole poliisiauto vastassa. Miksi häiriökäyttäytyminen sallitaan lapsille? Se ei ole oikeaa mallia kasvatuksellisesti.