Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki ovat itse joskus olleet lapsia, mutta silti osa inhoaa lapsia syvästi

Vierailija
19.01.2024 |

Otsikossa ilmaistua asiaa minun on vaikea ymmärtää. Jokainen ihminen on joskus ollut lapsi. Aikuiseksi kasvaessaan osa alkaa suunnattomasti inhota lapsia. Minun on vaikea käsittää, miten ihmiset inhoavat jotain sellaista, mitä itsekin ovat olleet?

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva muistaa lapsuudestaan kovinkaan paljon.

Vierailija
2/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhosin jo lapsena muita lapsia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, minkäs me sille täällä voimme, että sinulla on ongelmia ymmärryksen kanssa?

Vierailija
4/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voi myös vaikuttaa luonne, jos on ollut hiljainen ja kiltti, niin saattaa hyvinkin inhota lapsia jotka ovat eläväisiä, äänekkäitä, villejä ja tottelemattomia.

Vierailija
5/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt lapsenakaan vauvanukeista. Se, että on jotain kokenut, ei tarkoita että siitä pitäisi tykätä. Syntymä, murtunut käsi, oksennustauti..

Vierailija
6/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki mieli juuri kommentoida yhteen ketjuun, jossa lapsia kutsuttiin per**hedelmiksi, että on tainnut unohtua, että jokainen meistä on joskus ollut sellainen. Voivatko nämä ihmiset myös mennä takuuseen itsestään etteivät ole koskaan itkeneet julkisella paikalla tai juoksennelleet kaupassa. 

Vierailija
7/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on mainittu, että lapsia ei inhota, vaan ajattelemattomia ja huonosti kasvattavia vanhempia.

Vierailija
8/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He inhoavat itsään. Näkeehän sen tälä pastallla. 

Vierailija
9/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi, minkäs me sille täällä voimme, että sinulla on ongelmia ymmärryksen kanssa?

Olihan se aloittajalta rohkeaa julistaa käsityskykynsä rajallisuus.

Vierailija
10/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut humalassa, mutta silti inhoan humalaisia. Mikä tuon ymmärtämisessä on vaikeaa?

Vierailija
11/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ihan jees, kunhan ne eivät häiritse asumisrauhaa, ravintolakokemusta ja julkisessa liikenteessä matkustamista.

Lapsivapaille ravintoloille, kerrostaloasumiselle ja lennoille/junille/busseille olisi suurta kysyntää.

Vierailija
12/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa kakaranne hyville tavoille ja opettakaa käyttäytymään ihmisten ilmoilla, niin lapsiviha pikkuhiljaa laantuu. Lepsut ja välinpitämättömät vanhemmat ovat saaneet tämän ilmiön aikaan. Ei kukaan tykkää meluavista maailmanomistaja-tyrannikersoista

Vierailija
13/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki mieli juuri kommentoida yhteen ketjuun, jossa lapsia kutsuttiin per**hedelmiksi, että on tainnut unohtua, että jokainen meistä on joskus ollut sellainen. Voivatko nämä ihmiset myös mennä takuuseen itsestään etteivät ole koskaan itkeneet julkisella paikalla tai juoksennelleet kaupassa. 

Monet voivat.

Vierailija
14/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen ihmiset kuitenkin vihaavat niitä lasten vanhempia joiden edesottamusten seurauksia ovat huono käytös ymv. Vain pieni prosentti vihaa itse lapsia. 

Vierailija
15/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa lapsia, tai mitään ihmisryhmiä, mutta en vietä aikaa lasten kanssa, ellei ole aivan pakko. En viihtynyt muiden lasten seurassa edes ollessani itse lapsi, ja olen aina kokenut äänekkyyden ja tarvitsevuuden todella kuormittavaksi. 

Vierailija
16/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naurattaa, kun joku esittää ap:n ajatuksen niin kuin se olisi joku uusi ja mullistava näkökulma. "Siitäs saatte, mokomat! Luu kurkkuun oikein kunnolla!"

Vierailija
17/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoinen lapsettomuus ei automaattisesti tarkoita sitä, että inhoaisi lapsia (jos ap jotain tuollaista vihjailet).

Vierailija
18/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti on mainittu, että lapsia ei inhota, vaan ajattelemattomia ja huonosti kasvattavia vanhempia.

Moni myös ilmoittaa inhoavansa esim. itkeviä vauvoja bussissa. Kasvatuksestako se on kiinni? Pitäisikö äidin lukittautua kotiin vuosiksi? Useamman vikkkaan lapsen lauman kasassa pitäminen voi joskus olla myös hivenen haastavaa, vaikka kasvatuksessa ei olisi mitään vikaa.

Vierailija
19/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kyllä ymmärrä miksei olisi "oikeutta" vihata jotain mitä  on joskus ollut!

Tuleehan useasti esim. tupakan lopettaneistakin suurimpia tupakan vihaajia.

Vierailija
20/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton enkä vihaa lapsia. Usein lapsen huonon käytöksen takana on vanhempien toiminta, kasvatustaidot hukassa. Ei tietenkään aina eikä pidä yleistää, on autismia, ADHD ja muita tiloja, jotka saattavat aiheuttaa häiriökäyttäytymistä. Raskasta se vanhemmille on. Mulla on lähipiirissä 11v ADHD poika. Otan välillä pojan viikonlopuksi ja tehdään koko ajan jotain. Mennään uimaan, ulkoillaan, pelataan. Poika tykkää ja vanhemmat saa hengähtää. Poika tykkää kokkailla mutta on tosi kärsimätön, vaikea odottaa että joku keipomus tulee uunista. Sillä aikaa vaikka pelataan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä