Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa. Mies lupasi katsoa taaperon perään että pääsisin pari kertaa viikossa jumppaan.

Vierailija
17.01.2024 |

Mutta nyt sitten onkin töitä töitä ja töitä ja maksoin melkein 100e kk maksua ja pääsin käymään kaksi kertaa viime viikolla. Turhauttaa kamalasti, pitkästä aikaa sain itseäni niskasta kiinni ja ajattelin että tästä se lähtis.. no ei nyt sitten lähde.

Pääsettekö te harrastuksiin?

Kommentit (267)

Vierailija
161/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se vaimo ei voi tienata enempää jos lapsen isä ei osallistu lapsen hoitoon. Että sillä lailla isä ihan itse aiheuttaa sen, että "on pakko" olla aina töissä. 

Mitä oikein sekoilet? Miten pihalla pitää olla taloustaidosta, jos normaali 8h työpäivä ei riitä perheen elättämiseen, vaan pitää asua töissä? 

Miten pihalla itse olet? Jos perheessä on kaksi aikuista ja lapsi ja toinen käy matalapalkka töissä niin ei ne aina riitä. Siksi se lapsi laitetaan taaperona päiväkotiin että se toinenkin voi mennä tienaamaan talouteen rahaa. 

ja ei en puhu nyt vain ap:n tilanteesta vaan ihan yleisesti siitä että yhden ihmisen palkka ei aina riitä kattamaan perheen kuluja varsinkaan nyt kun kaikki on noussut ihan hirveästi, siksi ihmiset nyt lakkoilee ja valittaa. Seuraatko yhtään mediaa

Matalapalkka-alalla olevat harvemmin käyvät 100€/kk maksavissa jumpissa. Pysyttäisiinkö kuitenkin ketjun aihessa, jookos? 

Vierailija
162/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien vanhemmuudesta ja perhe-elämästä on tullut kilpailu siitä, kuka tekee mitäkin? 

Eihän tässä ollut kyse muusta kuin siitä, että äidinkin pitäisi joskus päästä jonnekin ilman lastaan. 

Tuossa taidettiin viitata tähän viimeisimpien sivujen vääntöön siitä, että kaikki pitää jakaa tasan tai muuten ei ole toimiva suhde jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä ap kaiken lisäksi ole niin, että sinä kärsit yksin lapsesta aiheutuvat tulonmenetykset, maksat lapsen kulut ja mies kerää rahojaan vain itselleen? Eli sinä maksat lapsesta vähintään kymmeniätuhansia tulonmenetyksinä, menetät kaiken vapaa-aikasi ja mies elelee kuin sinkkumies ja kerryttää omaisuuttaan sinun kustannuksellasi. Toivon todella ettei ole niin.

Vierailija
164/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö se mies ole ikinä iltaisin kotona? Ei näe lasta ollenkaan ja on joka ilta aamusta iltaan töissä? Aika ihmeelliseltä kuulostaa.. 

Vierailija
165/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille miesvauvalle "Minä lähden nyt jumppaan, pidä huoli, että lapsi on hengissä, kun tulen takaisin." Ja sitten lähdet jumppaan.

Jos mies on lapsen isä, hänelle kuuluu 50 prosenttia vastuusta ja velvoitteista. Hänen osuutensa lapsenhoidosta ei kuulu isovanhemmille/muille sukulaisille/ystäville, palkatulle lapsenvahdille, eikä varsinkaan sinulle. Se kuuluu ihan vain hänelle itselleen, koska oletettavasti on itse sen lapsen halunnutkin.

No en nyt noinkaan sanoisi, että 50% lapsenhoitoajasta voi kuulua töissäkäyvälle vanhemmalle, kun toinen on kotona. Näin ainakin voi päätellä siitä, että lapsi on tottunut olemaan vain vanhempiensa seurassa eikä kenenkään muun hoidettavana.

Vierailija
166/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö se mies ole ikinä iltaisin kotona? Ei näe lasta ollenkaan ja on joka ilta aamusta iltaan töissä? Aika ihmeelliseltä kuulostaa.. 

Ilmeisesti asuu töissä, koska ikinä ei tule hetkeä ap:n vain jättää lapsi miehen kanssa ja lähteä. Ja juuri tuosta syystä tämä on päivänselvä provo. On toki isiä ja äitejä, jotka tekevät tolkuttomasti töitä, mutta kyllä hekin sentään joskus kotona käyvät. 

Vierailija
167/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ap on varaa tuhlata 100e/kk jumppaan, oletettavasti on rahaa palkata myös lastenhoitaja pariksi tunniksi viikossa? Kerroit lapsesi olevan 2,5v. Sen ikäinen kyllä kestää kotona pari tuntia jonkun muunkin aikuisen kanssa, kuin isän tai äidin... saattaa jopa kuule ihan viihtyä! Tietenkään mitään  vauvaa ei jätetä yksin ventovieraan kanssa, mutta 2,5v on jo iso taapero. Tuon ikäiset käy jo kerhoissakin pari kertaa viikossa ilman vanhempia. 

Mulla on kolme alle 5-vuotiasta lasta, kaikki kotihoidossa, ja hyvin ehdin treenata pari tuntia viikossa. 

Vierailija
168/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ap on varaa tuhlata 100e/kk jumppaan, oletettavasti on rahaa palkata myös lastenhoitaja pariksi tunniksi viikossa? Kerroit lapsesi olevan 2,5v. Sen ikäinen kyllä kestää kotona pari tuntia jonkun muunkin aikuisen kanssa, kuin isän tai äidin... saattaa jopa kuule ihan viihtyä! Tietenkään mitään  vauvaa ei jätetä yksin ventovieraan kanssa, mutta 2,5v on jo iso taapero. Tuon ikäiset käy jo kerhoissakin pari kertaa viikossa ilman vanhempia. 

Mulla on kolme alle 5-vuotiasta lasta, kaikki kotihoidossa, ja hyvin ehdin treenata pari tuntia viikossa. 

Eikö olennaisempaa olisi, että isä olisi edes joskus lapsensa kanssa? Edes sen 2h/viikko. Lapsihan ei kohta edes tunnista isäänsä, jos aina on vain äidin tai vieraan hoitajan kanssa. 

Vierailija
169/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti asuu töissä, koska ikinä ei tule hetkeä ap:n vain jättää lapsi miehen kanssa ja lähteä. Ja juuri tuosta syystä tämä on päivänselvä provo. On toki isiä ja äitejä, jotka tekevät tolkuttomasti töitä, mutta kyllä hekin sentään joskus kotona käyvät. 

jep, ja aloituksessa sanoo että viime viikolla kävi kaksi kertaa eli tällä viikolla miehelle on tullut töitä alkuviikkoon niin kuorossa huudetaan ettei mies ole ikinä lapsen kanssa.. 

Vierailija
170/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille miesvauvalle "Minä lähden nyt jumppaan, pidä huoli, että lapsi on hengissä, kun tulen takaisin." Ja sitten lähdet jumppaan.

Jos mies on lapsen isä, hänelle kuuluu 50 prosenttia vastuusta ja velvoitteista. Hänen osuutensa lapsenhoidosta ei kuulu isovanhemmille/muille sukulaisille/ystäville, palkatulle lapsenvahdille, eikä varsinkaan sinulle. Se kuuluu ihan vain hänelle itselleen, koska oletettavasti on itse sen lapsen halunnutkin.

Vastaavasti mies voi sanoa naiselle, että sinulle kuuluu 50% perheen kulujen maksamisesta, se ei kuulu isovanhemmille eikä parempituloiselle puolisolle. Jos on perheen halunnut, niin osallistuu maksuihin yhtä paljon kuin puoliso, oli tulot mitkä tahansa.

Vierailija
171/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen yhden tuon ap:n miehen kaltaisen miehen. Tekee hulluna töitä ja hukuttaa perheensä materiaan, mutta kotona ei ole sitten koskaan. Valittaa miten naiset on niin hankalia kun ei mikään kuulemma riitä, kun yrittää saada miehen olemaan enemmän kotona. Ilmeisesti se raha ja materia on ainoa "rakkauden kieli" jonka mies osaa. Kännissä sitten avautuu miten ei ole mitään järkeä tämmöisessä elämässä.

Tunnetkohan minun isäni? Kuulostaa nimittäin suoralta kuvaukselta minun lapsuudestani. Oli pelit ja vehkeet viimeisen päälle, mutta pikkuveli kysyi yhtenä päivänä, miltä meidän isi näyttää. Että näin. 

Tän lapsista vanhin on teini-ikäinen. Mutta en usko että mitenkään ainutlaatuinen tapaus kyseessä... 

Vierailija
172/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt noinkaan sanoisi, että 50% lapsenhoitoajasta voi kuulua töissäkäyvälle vanhemmalle, kun toinen on kotona. Näin ainakin voi päätellä siitä, että lapsi on tottunut olemaan vain vanhempiensa seurassa eikä kenenkään muun hoidettavana.

Tässä tapauksessahan perheessä on kaksi työssäkäyvää vanhempaa, joten kyllä kai pitäisi olla myös kaksi lapsen hoitoon osallistuvaa aikuista. 

Vierailija
173/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän teillä ap kaiken lisäksi ole niin, että sinä kärsit yksin lapsesta aiheutuvat tulonmenetykset, maksat lapsen kulut ja mies kerää rahojaan vain itselleen? Eli sinä maksat lapsesta vähintään kymmeniätuhansia tulonmenetyksinä, menetät kaiken vapaa-aikasi ja mies elelee kuin sinkkumies ja kerryttää omaisuuttaan sinun kustannuksellasi. Toivon todella ettei ole niin.

Lapsesta ei aiheudu tulonmenetyksiä, koska 3 kk ajan saa täyden palkan ja sen jälkeen tuloihin perustuvat vanhempainraha ja lisäksi tulee lapsilisä. Kun lapsi on 9 kk ikäinen, sille saa hoitopaikan, joten jos joku onnistuu tuossa saamaan kymmenien tuhansien tulonmenetykset, niin kuukausipallkkansa on reilisti yli 6000 e/kk.

Vierailija
174/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti mies voi sanoa naiselle, että sinulle kuuluu 50% perheen kulujen maksamisesta, se ei kuulu isovanhemmille eikä parempituloiselle puolisolle. Jos on perheen halunnut, niin osallistuu maksuihin yhtä paljon kuin puoliso, oli tulot mitkä tahansa.

Tuo toimii vain, jos isä oikeasti on 50% ajasta kotona eli ei liity mitenkään tämän ketjun tapaukseen. 

Vierailija
175/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soon sellasta ku leväyttää haarukset isäksi kelpaamattomalle. Sill on jo toinen haarukka kynnettävänä ja pulla pian siellä päin uunissa.. mistä se se jatkaakin jo kohta kolmanteen ja niin edelleen. Nämä on niin nähty nää joka pellon kyntäjät.

Vierailija
176/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ikinä lisäänny. On nimittäin erittäin sairas ajatus verrata lapsia ja rahaa. Ihan kuin lapsen kanssa vietetty aika olisi vain jotain omaisuutta, josta pitää tapella kynsin ja hampain samalla kuin pakkomielteisesti jakaa laskupinoa sentilleen tasan. Normaali ihminen HALUAA olla lapsensa kanssa eikä tarvitse siitä mitään vastineeksi. 

Vierailija
177/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo toimii vain, jos isä oikeasti on 50% ajasta kotona eli ei liity mitenkään tämän ketjun tapaukseen. 

Ei, tuo toimii silloin, kun isä ja äiti ovat töissä eikä niin, että äiti kuvittelee miehen maksavan perheen menot, mutta hoitavan 50% kotitöistä. Miksi miehen pitää panostaa perheeseen 75%, naisen vain 25%?

Vierailija
178/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lupasi että pääset pari kertaa viikossa jumppaan. Pääsit viime viikolla kaksi (eli ainoa määrä mitä voi kuvailla sanalla on pari) jumppaan. Teet tästä ongelman. Kuulostaa melko tavalliselta naisen ajatuksenkululta 😅

Vierailija
179/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ikinä lisäänny. On nimittäin erittäin sairas ajatus verrata lapsia ja rahaa. Ihan kuin lapsen k

Vastaavasti normaali ihminen haluaa osallistua perheen elättämiseen vai oletatko, että ap:n perheessä ei kaivata palkkatuloja, onhan heillä lapsi eikä lasta ja rahaa voi verrata. Ap voi mennä töihin ja opetella kantamaan vastuun itsestään, silloin mieskin voi hoitaa lasta, koska nainen osallistuu perheen vastuisiin muutenkin kuin valittamalla.

Vierailija
180/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta ei aiheudu tulonmenetyksiä, koska 3 kk ajan saa täyden palkan ja sen jälkeen tuloihin perustuvat vanhempainraha ja lisäksi tulee lapsilisä. Kun lapsi on 9 kk ikäinen, sille saa hoitopaikan, joten jos joku onnistuu tuossa saamaan kymmenien tuhansien tulonmenetykset, niin kuukausipallkkansa on reilisti yli 6000 e/kk.

Niin, että sulla on palkka kokopäivätyöstä noin 400€/kk? Nythän lapsi ei ole missään hoitopaikassa, vaan ap hoitaa hänet kotona.