Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa. Mies lupasi katsoa taaperon perään että pääsisin pari kertaa viikossa jumppaan.

Vierailija
17.01.2024 |

Mutta nyt sitten onkin töitä töitä ja töitä ja maksoin melkein 100e kk maksua ja pääsin käymään kaksi kertaa viime viikolla. Turhauttaa kamalasti, pitkästä aikaa sain itseäni niskasta kiinni ja ajattelin että tästä se lähtis.. no ei nyt sitten lähde.

Pääsettekö te harrastuksiin?

Kommentit (267)

Vierailija
141/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 46-vuotias nainen ja pääsen harrastuksiin vaikka joka ilta. Lapsia ei ole. Lomat vietän joogaretriiteillä, ratsastamassa ja vaellellen. En kestäisi elämää vankina omassa kodissa.

Hirmu kiinnostavaa. Ei vaan millään tasolla liity ketjun aiheeseen. Harmi, ettet ole 46-vuotiaaksi mennessä vielä oppinut lukemaan. 

Ap kysyi, että pääsettekö te harrastuksiin ja tämä 46-vuotias vastaa, että pääsee vaikka joka ilta. Mikä tässä viittaa siihen, ettei hän ole oppinut lukemaan?

Se, että otsikossa puhutaan miehestä ja taaperosta. Siitä on hyvin helppo päätellä lukutaitoisena, ettei tämä ketju ole suunnattu lapsettomille. 

Ap kysyy "pääsettekö

Luepa se OTSIKKO ihan ajatuksen kanssa. Otsikko määrittää ketjun aiheen. 

Vierailija
142/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos olisi niin ei varmaan olisi miestä tarvinnut asialla vaivata.

Ap

Vaivata? Kysessä on sen miehenkin lapsi. Älä provoa, jos et tuon parempaan pysty. 

En provoa

Olen vain todella turhautunut ja siltähän tuo tuntuu että häntä asialla vaivaan. 

Kyllä provoat. Haisee kilometrien päähän provo tässä jutussa. 

Itsee haiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 46-vuotias nainen ja pääsen harrastuksiin vaikka joka ilta. Lapsia ei ole. Lomat vietän joogaretriiteillä, ratsastamassa ja vaellellen. En kestäisi elämää vankina omassa kodissa.

Hirmu kiinnostavaa. Ei vaan millään tasolla liity ketjun aiheeseen. Harmi, ettet ole 46-vuotiaaksi mennessä vielä oppinut lukemaan. 

Ap kysyi, että pääsettekö te harrastuksiin ja tämä 46-vuotias vastaa, että pääsee vaikka joka ilta. Mikä tässä viittaa siihen, ettei hän ole oppinut lukemaan?

Se, että otsikossa puhutaan miehestä ja taaperosta. Siitä on hyvin helppo päätellä lukutaitoisena, ettei tämä ketju ole suunnattu lapsettomille. 

Ap kysyy "pääsettekö

Kysyi kysyi. Mutta kertoi tilanteestaan otsikossa ja aloitustekstissä asioita, joista jokainen lukutaitoinen pystyy helposti päättelemään, että nyt ei haluta kuulla kuinka lapseton nainen joogailee ja reissailee, vaan halutaan vertaistukea muilta taaperoiden vanhemmilta. Miksi sinun on niin vakea hahmottaa tätä itsestäänselvyyttä? 

Vierailija
144/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka edelleen se miten se some on helppo tienesti yli sadalle tuhannelle suomalaiselle pienen lapsen äidille jos sillä Suomessa (ei siis koko maailmassa) saa lisätienestejä? 

Älä kiukustu, vaan kerro asiasi selkeämmin.

Kerroin ihan selkeästi. Enkä missään puhunut sadasta tuhannesta suomalaisesta. Opettele lukemaan. 

Vierailija
145/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele sen miehesi kanssa. Aikuisen oikeasti. Jos mies on luvannut, mies pitää lupauksen. Voitte myös erota ja taapero on joka toinen viikko miehellä ja pääset silloin jumpaan. Omalla hoitoviikollasi maksat jonkun hoitamaan lasta. 

Vierailija
146/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vapaa-aika pitää jakaa perheissä puoliksi. Jos ap haluaa kaksi kertaa viikossa jumppaan niin miehenkin on sitten saatava vapaa-aikaa se sama kaksi kertaa viikossa töiden jälkeen tai ennen töitä.

Yhteiseksi vapaa-ajaksi sitten riittää 3 iltaa viikossa.

Ilmeisesti ap:n mies ei sitten itsekkään harrasta mitään iltaisin ja on aina töissä. Onko talous vedetty liian tiukalle? Jos ei, istukaa alas ja jutelkaa, pelottaako miestä ottaa vastuu lapsesta? Onko hän paljon ollut lapsen kanssa? Sekin voi olla että mies kokee ettei osaa hoitaa lasta jos ei ole opetellut ja pakenee siksi töihin.

Juttelemalla ne asiat selviää. Tsemppiä.

Eiköhän sillä miehellä ole vapaa-aikaa enemmän kuin tarpeeksi, kun ei ehdi edes paria tuntia lastaan hoitaa. 

ap ainakin itse sanoi hänen olevan töissä. Siitä oletin että mies on joko huolissaan heidän taloudestaan tai ei vain osaa eikä uskalla olla lapsen kanssa. 

En jaksa lähteä jossittelemaan, vaan vastaa niiden perusteella mitä olen lukenut (varmaan osa silti apn viesteistä mennyt ohi)

Vierailija
147/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain yksittäisiä kertoja mies on huolehtinut lapsista tai heidän harrastuskuskauksistaan. En ole erityisemmin halunnut mitään kodin ulkopuolisia harrastuksia, mutta en myöskään olisi pystynyt niitä järkkäämään.

Joskus minulla oli joku hauska meno illalla. Kysyin mieheltä, onko hänelle ok, että menen. Tietenkin on, vastasi mies. Jossain vaiheessa sitten lapset laittoivat viestiä, että missähän iskä on, pitäisi jo lähteä harrastukseen. Soitin miehelle. Ei hänelle ollut tullut mieleenkään, että se, että olen illan poissa ja mainitsen lasten sen illan harrastukset liittyisi jotenkin häneen. Oli ihmetellyt, miksi kysyn lupaa iltamenooni.  En sitten tajunnut, että olisi pitänyt kysyä, voiko viedä lapset harrastuksiin, niin olisi osannut sanoa, että ei voi.

Naimisissa ollaan ja asutaan samassa kodissa.

SIis voi herran jumala.

Vierailija
148/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka edelleen se miten se some on helppo tienesti yli sadalle tuhannelle suomalaiselle pienen lapsen äidille jos sillä Suomessa (ei siis koko maailmassa) saa lisätienestejä? 

Kerroin ihan selkeästi. Enkä missään puhunut sadasta tuhannesta suomalaisesta. Opettele lukemaan. 

Onko syy kiukkusi kasvuun se, ettet vieläkään saanut vastattua kysymykseen :D

Vierailija
149/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien vanhemmuudesta ja perhe-elämästä on tullut kilpailu siitä, kuka tekee mitäkin? 

Eihän tässä ollut kyse muusta kuin siitä, että äidinkin pitäisi joskus päästä jonnekin ilman lastaan. 

Vierailija
150/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko syy kiukkusi kasvuun se, ettet vieläkään saanut vastattua kysymykseen :D

Vielä kerran: Opettele lukemaan. Ei se noin vaikeaa voi olla. 

P.S. Se, että sinä et tajua jotain asiaa, ei tarkoita, että minua kiukuttaisi. Sori siitä. 

Vierailija
151/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hoidatko lastasi itse, vai etsitkö ja palkkaatko hoitajan? Minä menen sinne jumppaan joka tapauksessa ja tuon lapsen vaikka työpaikalle, jos ei ala kuulua kotiin".

Jos mun vaimo sanoi mulle näin niin antaisin puolet laskuista hänelle ja sanoisin että hoidatko itse laskusi vai annatko mennä ulosottoon, minä en niitä maksa ja jäisin lapsen kanssa kotiin.

Tietysti jos vaimo itse hoitaa omilla säästöillään oman osuutensa taloudesta niin sitten miehenkin on hoidettava lapsi ja kotiasiat puoliksi.

Yllättäen täällä mammat haluaa että mies maksaa kaiken elämisen ja sitten vielä siihen päälle hoitaa puoliksi lapsen ja kotityöt. 

kuka sen sun

Mutta se vaimo ei voi tienata enempää jos lapsen isä ei osallistu lapsen hoitoon. Että sillä lailla isä ihan itse aiheuttaa sen, että "on pakko" olla aina töissä. 

Jos ap voi käyttää 100e/kk jumppaan niin ei ole kyllä perheellä rahapulasta kyse. 

Vierailija
152/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se vaimo ei voi tienata enempää jos lapsen isä ei osallistu lapsen hoitoon. Että sillä lailla isä ihan itse aiheuttaa sen, että "on pakko" olla aina töissä. 

Mitä oikein sekoilet? Miten pihalla pitää olla taloustaidosta, jos normaali 8h työpäivä ei riitä perheen elättämiseen, vaan pitää asua töissä? 

Vierailija
153/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllä olla sen verran tuttu tarina, että ei paljoa ihmetytä, että lapsia ei naiset halua. 

Miksi miehen menot on aina tärkeämpiä? Eikös juuri naisen olisi tärkeä synnytyksen ja raskauden läpi käynnin (olettaen, että biologinen lapsi) jälkeen päästä huoltamaan kehoa, jotta vahvistuu taas ja pääsee palautumaan

Vierailija
154/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että otsikossa puhutaan miehestä ja taaperosta. Siitä on hyvin helppo päätellä lukutaitoisena, ettei tämä ketju ole suunnattu lapsettomille.&nbs

MIksi sinun on niin vaikea hahmottaa, että elämä on valintoja? Jos teet lapsen, niin elinpiiri rajoittuu. Joskus 2040-luvulla Ap:kin pääsee taas harrastuksiin

Vierailija
155/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen yhden tuon ap:n miehen kaltaisen miehen. Tekee hulluna töitä ja hukuttaa perheensä materiaan, mutta kotona ei ole sitten koskaan. Valittaa miten naiset on niin hankalia kun ei mikään kuulemma riitä, kun yrittää saada miehen olemaan enemmän kotona. Ilmeisesti se raha ja materia on ainoa "rakkauden kieli" jonka mies osaa. Kännissä sitten avautuu miten ei ole mitään järkeä tämmöisessä elämässä.

Vierailija
156/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi sinun on niin vaikea hahmottaa, että elämä on valintoja? Jos teet lapsen, niin elinpiiri rajoittuu. Joskus 2040-luvulla Ap:kin pääsee taas harrastuksiin

Nimenomaan elämä on valintoja. Ei ole mikään pakko valita linnoittautumista kotiin, vaikka saakin lapsia. Kyllä äitikin voi poistua kotona, kun enää ei eletä "nainen palvelee miestään" aikaa. 

Vierailija
157/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan elämä on valintoja. Ei ole mikään pakko valita linnoittautumista kotiin, vaikka saakin lapsia. Kyllä äitikin voi poistua kotona, kun enää ei eletä "nainen palvelee miestään" aikaa. 

Ap:lla ei näemmä tätä kotoaanpoistumismahdollisuutta kuitenkaan ole.

Vierailija
158/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen yhden tuon ap:n miehen kaltaisen miehen. Tekee hulluna töitä ja hukuttaa perheensä materiaan, mutta kotona ei ole sitten koskaan. Valittaa miten naiset on niin hankalia kun ei mikään kuulemma riitä, kun yrittää saada miehen olemaan enemmän kotona. Ilmeisesti se raha ja materia on ainoa "rakkauden kieli" jonka mies osaa. Kännissä sitten avautuu miten ei ole mitään järkeä tämmöisessä elämässä.

Tunnetkohan minun isäni? Kuulostaa nimittäin suoralta kuvaukselta minun lapsuudestani. Oli pelit ja vehkeet viimeisen päälle, mutta pikkuveli kysyi yhtenä päivänä, miltä meidän isi näyttää. Että näin. 

Vierailija
159/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein sekoilet? Miten pihalla pitää olla taloustaidosta, jos normaali 8h työpäivä ei riitä perheen elättämiseen, vaan pitää asua töissä? 

Miten pihalla itse olet? Jos perheessä on kaksi aikuista ja lapsi ja toinen käy matalapalkka töissä niin ei ne aina riitä. Siksi se lapsi laitetaan taaperona päiväkotiin että se toinenkin voi mennä tienaamaan talouteen rahaa. 

ja ei en puhu nyt vain ap:n tilanteesta vaan ihan yleisesti siitä että yhden ihmisen palkka ei aina riitä kattamaan perheen kuluja varsinkaan nyt kun kaikki on noussut ihan hirveästi, siksi ihmiset nyt lakkoilee ja valittaa. Seuraatko yhtään mediaa?

Vierailija
160/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla ei näemmä tätä kotoaanpoistumismahdollisuutta kuitenkaan ole.

Tietenkin on. Ei se ole mistään muusta kuin ap:sta itsestään kiinni. Lopettaa vässyköinnin ja pistää miehenkin vastuuseen lapsistaan. Ei parisuhde tai äitiys ole vankila.