Harmittaa. Mies lupasi katsoa taaperon perään että pääsisin pari kertaa viikossa jumppaan.
Mutta nyt sitten onkin töitä töitä ja töitä ja maksoin melkein 100e kk maksua ja pääsin käymään kaksi kertaa viime viikolla. Turhauttaa kamalasti, pitkästä aikaa sain itseäni niskasta kiinni ja ajattelin että tästä se lähtis.. no ei nyt sitten lähde.
Pääsettekö te harrastuksiin?
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu. Miehen tietenkin täytyy olla 50 % kotona, jotta vaimo pääsee tienaamaan niitä kuluja varten. Eihän se vaimo nyt kotona ollessa voi mitään tienata :D
Hassu. Elämme jo vuotta 2024. Kyllä kotoa käsinkin voi töitä tehdä nykyaikana. On voinut jo ainakin 20 vuotta.
No nyt kyllä jo leikit tyhmää. Mitään kotoa käsin tehtävää työtä ei tehdä samalla kun hoidetaan pientä lasta. Vaikka vaimo tekisi töitä kotoa käsin, miehen on tuolloin hoidettava lasta ja taattava vaimolle työrauha.
Niinkö? Kerro tuo niille tuhansille ja taas tuhansille äideille, jotka tekevät kotiäityden ohella töitä esim. somessa.
Tuolla toisessa ketjussa vaimo kertoi, että mies linnottautuu työh
Missä joku sanoi, että KAIKKI ovat somessa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 46-vuotias nainen ja pääsen harrastuksiin vaikka joka ilta. Lapsia ei ole. Lomat vietän joogaretriiteillä, ratsastamassa ja vaellellen. En kestäisi elämää vankina omassa kodissa.
Hirmu kiinnostavaa. Ei vaan millään tasolla liity ketjun aiheeseen. Harmi, ettet ole 46-vuotiaaksi mennessä vielä oppinut lukemaan.
Ap kysyi, että pääsettekö te harrastuksiin ja tämä 46-vuotias vastaa, että pääsee vaikka joka ilta. Mikä tässä viittaa siihen, ettei hän ole oppinut lukemaan?
Se, että otsikossa puhutaan miehestä ja taaperosta. Siitä on hyvin helppo päätellä lukutaitoisena, ettei tämä ketju ole suunnattu lapsettomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 46-vuotias nainen ja pääsen harrastuksiin vaikka joka ilta. Lapsia ei ole. Lomat vietän joogaretriiteillä, ratsastamassa ja vaellellen. En kestäisi elämää vankina omassa kodissa.
Hirmu kiinnostavaa. Ei vaan millään tasolla liity ketjun aiheeseen. Harmi, ettet ole 46-vuotiaaksi mennessä vielä oppinut lukemaan.
Ap kysyi, että pääsettekö te harrastuksiin ja tämä 46-vuotias vastaa, että pääsee vaikka joka ilta. Mikä tässä viittaa siihen, ettei hän ole oppinut lukemaan?
Luetun ymmärtäminen tasolla 0.
Vierailija kirjoitti:
Tarve tehdä töitä 24/7 on sama kuin toinen nainen.
Vie se muksu miehelle sinne töihin enne jumppaa. Tule tänne kertomaan, minkä syyn mies keksi sille, ettei ollutkaan työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien vanhemmuudesta ja perhe-elämästä on tullut kilpailu siitä, kuka tekee mitäkin?
Aina se on näin ollut, jos ei vanhemmuus ole tasapuolista. Sen pitäisi olla ihan automaatio.
Mikä sinä luulet olevasi sanelemaan, miten kenenkin pitää vanhemmuutensa hoitaa? Normaaliälyiset osaavat jakaa vastuut haluamallaan tavalla ilman, että asiast pitää vääntää ja parkua av:lla. Ei pidä hankkia lapsia, jos ei osaa joustaa ja pitää kiinni jostain keinotekoisesta "pakko tehdä kaikki 50/50 tai alan itkeä".
Niin? Kyllä minua ketuttaisi, jos en pääsisi ikinä minnekään sen takia, ettei toinen vanhempi suostu olemaan lastensa kanssa.
Ja sinulleko ei ole muuta vaihtoehtoa kuin "ei koskaan" tai "kaikki jaetaan millillleen tasan"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että otsikossa puhutaan miehestä ja taaperosta. Siitä on hyvin helppo päätellä lukutaitoisena, ettei tämä ketju ole suunnattu lapsettomille.
Oikeammin ketju ei ole lapsettomien omien kokemusten jakamista varten. Kekustella varmasti saa.
T. Aiheen ymmärtänyt ja siinä pysyvä lapseton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu. Miehen tietenkin täytyy olla 50 % kotona, jotta vaimo pääsee tienaamaan niitä kuluja varten. Eihän se vaimo nyt kotona ollessa voi mitään tienata :D
Hassu. Elämme jo vuotta 2024. Kyllä kotoa käsinkin voi töitä tehdä nykyaikana. On voinut jo ainakin 20 vuotta.
No nyt kyllä jo leikit tyhmää. Mitään kotoa käsin tehtävää työtä ei tehdä samalla kun hoidetaan pientä lasta. Vaikka vaimo tekisi töitä kotoa käsin, miehen on tuolloin hoidettava lasta ja taattava vaimolle työrauha.
Niinkö? Kerro tuo niille tuhansille ja taas tuhansille äideille, jotka tekevät kotiäityden ohella töitä esim. somessa.
<
Muuttuivat sinun mielessäsi, kun et ymmärrä lukemaasi. Autan rautalangalla: tuhansia viittasi kaikkiin maailman sometyöläisiin, satoja viittasi Suomeen, kuten erikseen kirjoitin. Oliko vielä jotain epäselvää?
Mielestäni vapaa-aika pitää jakaa perheissä puoliksi. Jos ap haluaa kaksi kertaa viikossa jumppaan niin miehenkin on sitten saatava vapaa-aikaa se sama kaksi kertaa viikossa töiden jälkeen tai ennen töitä.
Yhteiseksi vapaa-ajaksi sitten riittää 3 iltaa viikossa.
Ilmeisesti ap:n mies ei sitten itsekkään harrasta mitään iltaisin ja on aina töissä. Onko talous vedetty liian tiukalle? Jos ei, istukaa alas ja jutelkaa, pelottaako miestä ottaa vastuu lapsesta? Onko hän paljon ollut lapsen kanssa? Sekin voi olla että mies kokee ettei osaa hoitaa lasta jos ei ole opetellut ja pakenee siksi töihin.
Juttelemalla ne asiat selviää. Tsemppiä.
Oikeammin ketju ei ole lapsettomien omien kokemusten jakamista varten. Kekustella varmasti saa.
T. Aiheen ymmärtänyt ja siinä pysyvä lapseton
Ketjun aiheena ei ole pilkunnussinta, joten et pysynyt sinäkään aiheessa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hoidatko lastasi itse, vai etsitkö ja palkkaatko hoitajan? Minä menen sinne jumppaan joka tapauksessa ja tuon lapsen vaikka työpaikalle, jos ei ala kuulua kotiin".
Jos mun vaimo sanoi mulle näin niin antaisin puolet laskuista hänelle ja sanoisin että hoidatko itse laskusi vai annatko mennä ulosottoon, minä en niitä maksa ja jäisin lapsen kanssa kotiin.Tietysti jos vaimo itse hoitaa omilla säästöillään oman osuutensa taloudesta niin sitten miehenkin on hoidettava lapsi ja kotiasiat puoliksi.
Tässä kohtaa vaimo sitten seuraavaksi ojentaa eropaperit. Paremmin pärjää yksin kuin täysmulkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkään esim. isovanhempia tai muita luotettavia tuttuja lapsenvahdiksi ei ole.
Eli lapsen isällä ei ole MITÄÄN vastuuta oman lapsensa hoidosta? Edes sitä vertaa, että jos itseä ei nappaa, hoitaa sen hoitajan paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vapaa-aika pitää jakaa perheissä puoliksi. Jos ap haluaa kaksi kertaa viikossa jumppaan niin miehenkin on sitten saatava vapaa-aikaa se sama kaksi kertaa viikossa töiden jälkeen tai ennen töitä.
Yhteiseksi vapaa-ajaksi sitten riittää 3 iltaa viikossa.Ilmeisesti ap:n mies ei sitten itsekkään harrasta mitään iltaisin ja on aina töissä. Onko talous vedetty liian tiukalle? Jos ei, istukaa alas ja jutelkaa, pelottaako miestä ottaa vastuu lapsesta? Onko hän paljon ollut lapsen kanssa? Sekin voi olla että mies kokee ettei osaa hoitaa lasta jos ei ole opetellut ja pakenee siksi töihin.
Juttelemalla ne asiat selviää. Tsemppiä.
Eiköhän sillä miehellä ole vapaa-aikaa enemmän kuin tarpeeksi, kun ei ehdi edes paria tuntia lastaan hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hoidatko lastasi itse, vai etsitkö ja palkkaatko hoitajan? Minä menen sinne jumppaan joka tapauksessa ja tuon lapsen vaikka työpaikalle, jos ei ala kuulua kotiin".
Jos mun vaimo sanoi mulle näin niin antaisin puolet laskuista hänelle ja sanoisin että hoidatko itse laskusi vai annatko mennä ulosottoon, minä en niitä maksa ja jäisin lapsen kanssa kotiin.Tietysti jos vaimo itse hoitaa omilla säästöillään oman osuutensa taloudesta niin sitten miehenkin on hoidettava lapsi ja kotiasiat puoliksi.
Tuohan olisi ap:n tilanteessa ihanteellinen ratkaisu. Ap haluaa pois kotoa ja miehen ottavan vastuuta. Sinun mallisi olisi täydellinen ratkaisu. Paitsi ei sopisi ap:n miehelle, joka ei pysty olemaan edes paria tuntia viikossa lapsensa kanssa.
Ja ap tekee vähemmän töitä jotta voisi olla lapsensa kanssa. Eiköhän ap voisi maksaa isomman osan, jos isä olisi joskus lapsen kanssa. Todennäköisesti ap tienaa etätöistään ihan hyvin, parempaa tuntipalkkaa kuin 24/7 töissä oleva mies.
Onko hän paljon ollut lapsen kanssa?
No vaikuttaako siltä, jos parin tunnin jumpan ajaksikaan ei viitsi kotiin vaivautua tulemaan :D
Ja ap tekee vähemmän töitä jotta voisi olla lapsensa kanssa. Eiköhän ap voisi maksaa isomman osan, jos isä olisi joskus lapsen kanssa. Todennäköisesti ap tienaa etätöistään ihan hyvin, parempaa tuntipalkkaa kuin 24/7 töissä oleva mies.
Mistä kumpuaa tämä varsin sairas ajatus, että isälle pitäisi maksaa siitä, että hän on lapsensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa miehet huutaa suut vaahdossa, miten miehellä täytyy olla oikeus vuokrata kohtu ja yhteiskunnan pitää se maksaa, että mieskin vois saada oman lapsen.
Toisessa ketjussa sanottiin, että jos väsynyt äiti pyytää mieheltään hoitoapua , ei miehen tarvitse sitä antaa, koska käy töissä.
Tässä ketjussa mies on töissä vissiin 20h päiviä, niin ei vaimo pääse salille?
Mitä helvettiä. Miehet ei jaksa hoitaa sitä lasta edes 2h viikossa, niin miten sitten sitä omaan vauvelia, kun sen kanssa pitää olla alkuun 24/7 , ei voi jättää hetkeksikään yksin.
Vai olisikohan sittenkään mahdollista, että ihan kaikki maailman miehet eivät ole mammapalstan trolleja? Käy joskus ulkona, niin saatat tavata ihan oikean, elävän miehen.
Mulla on mies, joka ei edes tiedä, että vauvapalsta on olemassa. Sehän kuolis sydänkohtaukseen, jos saisi tietää mitä nykymiehet ajattelee perheestä ym muusta.
Mutta vaikka mulla ei tuollaista vätystä miehenä olekaan, kuin mitä täällä vauvalla on, niin kyllä se silti jotkain kertoo nykymiehistä, kun niiden kirjoituksia täältä lukee. Trolli , mikä trolli, mutta kyllä niissä kirjoituksissa silti on pikkusen aina perääkin, ei savua ilman tulta, sanoo sananlasku. Ja valitettavasti aika moni mies sen lapsenhoidon ulkoitaa naiselle. Tämä on raaka totuus. Voihan sen yrittää kiistääkin, mutta elämää nähneenä harvoin on toisin. Toivotaan, että asenteet ja ajat muuttuu, mutta näyttää kyllä pahasti siltä, että just värään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyy "pääsettekö te harrastuksiin?" Ei, "pääsettekö te taaperoiden / pikkulasten vanhemmat harrastuksiin"? Kyllä silloin lapsetonkin voi kertoa tilanteensa.
Ei muuta kun lastenhoitajaa kehiin ja mies maksaa. Näin meillä ainakin toimii, myös äidin on saatava omaa aikaa omalle hyvinvoinnille, kuten liikunnalle. On myös kuntosaleja, joissa on lapsiparkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Kerro tuo niille tuhansille ja taas tuhansille äideille, jotka tekevät kot
Muuttuivat sinun mielessäsi, kun et ymmärrä lukemaasi. Autan rautalangalla: tuhansia viittasi kaikkiin maailman sometyöläisiin, satoja viittasi Suomeen, kuten erikseen kirjoitin. Oliko vielä jotain epäselvää?
No vaikka edelleen se miten se some on helppo tienesti yli sadalle tuhannelle suomalaiselle pienen lapsen äidille jos sillä Suomessa (ei siis koko maailmassa) saa lisätienestejä?
Älä kiukustu, vaan kerro asiasi selkeämmin.