Mitä ajattelet todella älykkäästä ihmisestä jolla on koulutuksena vain peruskoulu, koska opiskelu ei kiinnostanut?
Eli ihmisen rahkeet riittäisi, vaikka lukioon ja ehkä jopa yliopistoon asti.
Tunnen muutaman tällaisen ihmisen.
Osa tekee jotain hantti hommaa ja osa työttömiä.
Kommentit (85)
Etteivät he ole oikeasti älykkäitä, kun tyytyvät suorittavaan työhön vaikka voisivat tehdä töitä joissa pääsevät käyttämään älyään.
Tunnen yhden. Teki menestyksekkäästi uransa kansainvälisen yrityksen markkinointipäällikkönä. Peruskoulun keskiarvo yli 9.
En usko, että riittäisi.
Jos olisi oikeasti todella älykäs olisi hyödyntänyt sitä kyllä.
Minä olin pitkään siivooja
En opiskellut silloin
.
.
.
Nyt tutkija yliopistolla
Mitä mieltä olet liikunnallisesti todella lahjakkaasta henkilöstä, jota urheilu ei vaan kiinnostanut?
Olisi rahkeet riittäneet F1-radoille tai jopa NBA:han asti. Tunnen muutaman tällaisen ihmisen, osa pelaa pleikkakorista aina Jordanilla ja osa huutaa selostuksen päälle Rapen kuppilassa.
Jeesus Kristuksen opetuslapsia, he tietävät totuuden yhteiskunnasta. Ts liikaa ..
En ajattele yhtään mitään. Tuliko yllätyksenä? Valitettavasti ihmiset eivät hirveästi käytä aikaa muiden asioiden miettimiseen, omissakin on aivan tarpeeksi.
On yleistä pitää itseään muita älykkäämpänä (vahvistusvinouma). Tutkitusti suurin osa ihmisistä pitää myös itseään parempana autokuskina kuin muut. Se ei kuitenkaan vastaa tosiasioita.
Joiltakin puuttuu kunnianhimo.
Voi olla älyä, mutta ei hinkua kerätä rahaa, tai tehdä vaikutus muihin ihmisiin.
Höpö höpö. Tuskin tuollaisen ihmisen älykkyys yltäisi edes monenkaan duunarin tasolle.
Anteeksi vain. Ei oikein mene läpi.
Itse tiedän ihmisiä jotka ovat opiskelleet todella pitkälle yliopistossa mutta tekevät työtä tyyliin "puistotyöntekijä". Olen ymmärtänyt että nauttivat työstä joka ei rasita yhtään.
Varmaan juuttuneet eksitentialistisiin kysymyksiin, ja menettäneet toivonsa.
Mt-ongelmia näillä usein on.
Minulle tehtiin yhden itse aiheutetun onnettomuuden jälkeen neurolla testit, ja tulosten mukaan olen hyvinkin älykäs. Mulla oli siis kallonpohjan murtuma, ja tutkittiin sen mahdolliset seuraukset.
Olen ylioppilas, tiputtauduin yliopistosta kolme kertaa. Tk-eläkkeellä kolmekymppisenä.
Tai löytäneet toivonsa, mistä sen tietää.
Miksi pitäisi saada jotain arvostusta keksityllä tittelillä ihmisiltä, jotka ovat sinua paljon paljon typerämpiä ja lopulta välittävät vain itsestään.
.
Kerro? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
En opiskellut silloin
.
.
.
Nyt tutkija yliopistolla
Miksi alanuoli?
Vierailija kirjoitti:
En opiskellut silloin
.
.
.
Nyt tutkija yliopistolla
Se että on tutkija yliopistolla, ei oikeastaan kerro älykkyydestä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En opiskellut silloin
.
.
.
Nyt tutkija yliopistollaSe että on tutkija yliopistolla, ei oikeastaan kerro älykkyydestä yhtään mitään.
Lukion käynti kertoo?
Oon kuitenkin tekniikan tohtori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En opiskellut silloin
.
.
.
Nyt tutkija yliopistollaSe että on tutkija yliopistolla, ei oikeastaan kerro älykkyydestä yhtään mitään.
Oon myös Mensan jäsen -
mutta sehän ei tietysti myöskään kerro...
Oletko psykometrikko vai miten tiedät heidän älykkyytensä?