Onko mielestäsi oikein varastaa pakon edessä?
Kommentit (149)
On jos se tapahtuu isoilta suuryrityksiltä ketkä meidän tilannetta hankaloittaakin.
Mutta toiselta ihmiseltä suoraan tai yksittäiseltä suomalaiselta yrittäjältä ei ole.
Varastaminen ei koskaan ole oikein.
Ap, jos joku uhkaisi läheistäsi ja pakottaisi sinut varastamaan rahaa työpaikaltasi, olisiko mielestäsi oikein, että sinut tuomittaisiin vankilaan?
On. Jos esim. lyön polttopuita tehdessä kirveellä peukalon irti, eikä ole ensiapuvälineitä lähistöllä, muuta kuin jonkun tuntemattoman auton takaikkunalla, minä kyllä varastaisin sen ensiapulaukun.
Mutta ap voi olla varastamatta. Jos siis autosi syttyy palamaan, älä ota sitä minun jauhesammutinta ilman lupaa, vaikka kuinka houkuttelisi. Ethän halua olla varas.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään pakkoa varastaa.
Paitsi kleptomaanille.
Onko sillä väliä, onko se oikein vai ei?
Sanoit pakon edessä. Kaikki varastavat pakon edessä. Jos joskus on ollut olemassa laji, joka pakon edessä ei vaikka varastaisi, sitä ei olisi enää.
Jos vanhempi kaupasta varastaa ruokaa lapselleen, jos sitä rahaa vaan ei ole, niin en kyllä lähtisi niitä kiviä heittämään. Ei se kelakaan aina niin helppo ja nopea automaatti ole, vaikka niin jotkut tuntuvat kuvittelevan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kauppiaat selviää
Mutta varkaan ei tarvitsisi selvitä ulko-oven kynnystä pidemmälle
Mikä on sellainen pakko, että pitää varastaa?
Vierailija kirjoitti:
Nälkä.
Ei ole. Luultavasti rahat menneet tupakkaan ja muihin turhakkeisiin tai muuten vaan ei ole osattu kilpailuttaa hintoja kaupassa vaan ostettu kalleinta.
On, mutta Suomen kaltaisessa valtiossa kukaan ei ole sellaisen pakon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälkä.
Suomessa on hyvät sossutuet ja ruokajonoja.
Samalla logiikalla voisi kysyä, että jos minua panettaa ja näen superkuuman naisen, niin onko minulla oikeus ottaa tämä nainen vaikka vastoin hänen tahtoaan?
Ei.