Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etoricoxib/Celecoxib Kokemuksia??

Stiina
20.10.2022 |

Minulla on paha nivelrikko ja lääkäri kirjoitti tuota Etoricoxibiä. Viikko tästä olin toisella lääkärillä ja tämä ihmetteli, että miksi minulle määrätty sitä. Halusi että lopetan sen ja kirjoitti Celecoxibiä.
Syyksi sanoi sen, että tuo Eto.... on vaarallinen lääke ja taas tuo Cele.... on verisuoniystävällisempi ja turvallisempi.

Luin nyt kotona tuon Cele....n lääkeselosteen ja siellä oli mainittu sivukaupalla järkyttäviä haittavaikutuksia. Eto...n selosteessa näitä oli todella paljon vähemmän.
Onko kokemuksia kyseisistä lääkkeistä? Uskallanko turvallisesti aloittaa tuon Celecoxibin? Ymmärrän kyllä että niitä haittavaikutuksia ei tule kaikille, mutta siellä oli yksi kymmenestä jopa heti ekana sydänkohtaus. Vähän tuli omituinen olo selostetta lukiessa. Seuraava lääkäriaika on viikon päästä, silloin pitää kysellä vielä, mutta aattelin kysyä täältä palstalta ennen sitä, jos teistä jollakulla on tietoa tai kokemusta noista lääkkeistä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että minulla on kortisonilääke tablettina ja tuossa Celecoxibissä on maininta siitä, että jos on Prednisolon käytössä, pitää tämän lääkkeen (Cele...) käyttöönotosta jutella lääkärin kanssa. Tämä oli siis sama lääkäri jolla nyt olin, joka määräsi minulle aiemmin kortisonia ja nyt tuon Celen.

Ei taida olla kokemuksia kellään? Pitänee sitten vaan odottaa seuraavaa lääkärikäyntiä.

Vierailija
2/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota rauhassa sitä lääkärikäyntiä ja laita kaikki arveluttavat asiat paperille muistiin varm. vuoksi, uskalla kysyä vaikka olisi millainen yrmy vastassa. Tsempit!

Vierailija
4/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla vain lääkärin henkilökohtainen suosikki, ja syyt on naamioitu noin. Ei kannata uskoa kaikkea mitä lääkäri sanoo.

Jos et kestä kipuja ja reseptivapaat tai muut vaihtoehdot ei käy, niin se on valinnan paikka.

Vierailija
5/9 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Joo, pitänee toimia niin, että lääkäri saa nyt vastata näihin minun kysymyksiini ensi viikolla.

Vierailija
6/9 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla miten näiden kahden lääkkeen välillä asiat meni :)

Vierailija
7/9 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kipuun yhtään. Lopetin 4 n päivän kokeilun jälkeen. Lääkäri määräsi nivelside vammaan kun nivelrikkoa myös. Ei mitään tehoa. Onneksi oli halpa lääke ei harmita viedä apteekin hävitykseen lähes täysi paketti. 

Vierailija
8/9 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on Etoricoxib nivelkipuihin. Ei ole sivuoireita.

Vierailija
9/9 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo yllämainitut lääkkeet kuuluvat samaan lääkeryhmään. Ovat koksibeja kuten nimien lopuista voi päätellä. Koksibi -lääkkeiden käytössä on omat riskinsä ja mahdolliset vakavat haitat ovat samat. Syön itse Etorikoksibia nivelrikkokipuihin parin viikon kuureina. Joskus välissä on viikon tauko, välillä 2-3 viikkoa. Riippuen ihan siitä milloin kävely alkaa kipujen vuoksi olla niin vaikeaa, että nilkuttaa ja kaakertaa kuin vanhus. Hyvä lääke, jonka vakavia haittoja pyritään minimoimaan tauottamisilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän