Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?
Kommentit (812)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa elää siitostammana niin mikäs siinä. Toivottavasti lapsista kasvaa kunnon ihmisiä eikä esim. narkkeja.
Niin, toivottavasti sinustakaan ei tule, tai et jo ole, narkki.
Olen vela ja absolutisti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ei ärsytä. Lapset surettaa.
miten voi surettaa? minua suretti, kun vein lapsiani pulkkamäkeen ja näin siellä sellaisen pienen ainokaisen isänsä kanssa. Suretti, kun ajattelin, että ihmiset on uskonut sen valheen, että yksinäinen saa enemmän huomiota ja läsnäoloa ja parempaa hoitoa ja raha riittää.
Siellä hän oli yksin isän kanssa. Omani unohtivat minut, kun selkänsä käänsivät. Tämä yksi taas seisoi hiljaa katsellen isän esitystä.
Enpä tiedä. Jonkun aikaa varmasti toimii, mutta kokemukseni mukaan viimeistään kouluiässä se lapsi vaan hylätään kouluun kavereiden kanssa ja se siitä. Ei jakseta esittää enää sitä läsnäoloa ja huomiota, kun pitäisi olla kaikkea, kun koti on kuitenkin tyhjä. Näin kävi vähän itsellenikin.
Meillä t
Tai vielä pienempi sisarus kotona äitinsä kanssa? Ei voi mistään tietää mikä tilanne, turha surkutella satunnaisten ohikulkijoiden lapsia (ellei heitä nyt selvästi kohdella kaltoin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa elää siitostammana niin mikäs siinä. Toivottavasti lapsista kasvaa kunnon ihmisiä eikä esim. narkkeja.
Aika moni saa seksiä enemmän kuin kerran vuodessa, mikä tässä nyt on varmaan se alaraja.
Seksi ei ole yhtä kuin lapsia. Saan seksiä päivittäin ja olen ollut lapseton koko 40v elämäni.
En voisi kuvitella alentuvani tuollaiseen elämään, mutta kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä mutta en erityisesti arvostakaan. Elämänhallinta tuskin on kohdallaan näissä perheissä. Lapsilisää pitäisi muuttaa niin että yhdestä lapsesta saisi enemmän, ja portaittain tuki per kersa vähenisi eikä niin kuin nykyään että se lisääntyy. Kannustaa elämänkoululaisia lisääntymään sarjana että saadaan olla kotona eikä tarvitse mennä töihin. Ei nämä lapset useinkaan saa kovin merkittäviä eväitä elämään.
Tässä maassa lisääntymistä ei ole varaa jättää hyväpalkkaisten uraohjusten hoidettavaksi. Syntyvyys ei edes noiden sarjalisääntyjä-elämänkoululaistesi mukuloitten kanssa ole sillä tasolla, että väestöpyramidi pysyisi tasapainossa.
Onko jutun perhe sinusta jotain elämänkoululaisia sitten? Isä käy töissä, äitikin ilmeisesti käynyt kunnes jäi hoitovapaalle. Mikä on se hirveä vääryys, jonka he sinulle tekevät? Olisiko vähemmän väärin, jos sitä hoitovapaata olisi pidetty vain yhden lapsen takia?
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä. Päinvastoin suututtaa että lasten tekeminen tarkoittaa meidän hyvinvointiyhteiskunnassa sitä, että sut ajetaan köyhyyteen. Arvostan että joku siitäkin huolimatta haluaa tehdä lapsia.
Miten sä käyt töissä jos sulla on seitsemän lasta? Kuka ne sun lapset hoitaa kun sä olet töissä?
Teetkö seitsemän lasta, että voit laittaa ne jonkun toisen kasvatettavaksi?
Äitiydestä pitäisi tosiaankin maksaa palkkaa! Se on työtä!
Höpö ö taaskin. Tässäkin n on vaan pukattu kakara toisensa perään heti kun alkaneet tuet vähetä ja olisi pitänyt se orceensä töihin rahdata
Systeemi pitäisi muuttaa siten että tällainen lapsitehtailu ei kannata. Eli ensimmäisestä kunnon tuet tuloihin katsomatta. Toisesta jo hieman vähemmän ja viimeistään neljännen jälkeen se tuki poikki kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei arvosteta mitään muuta kuin palkkatyötä. Naiset ja äidit lytätään maanrakoon. Herätys pellet.
Mä olen nainen ja äiti neljälle lapselle.
Sen lisäksi tehnyt 40v töitä - 10kk äitiysloma/lapsi.
Ei ollut varaa jäädä kotiin makaamaan kun piti maksaa seinä ja eläminen! Palkkatyö on pitänyt meidät leivässä. Jotkut selviää helpommalla
Onko kotiäitiys kotona makaamista?
Kotiäitinä olo on arvokasta työtä!
Enemmän surettaa ihmiset, joilla on näin negatiivinen asenne tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Mikä ihme teissä on mennyt vikaan?
Työssäkäyvä isä kuitenkin perheessä eikä nuo mitenkään leveää elämää elä jos koko poppoo 96 neliössä. Edullinen asuminen mahdollistaa sitten nuo harrastukset ja satunnaiset merkkivaatteet, se on vähän priorisointikysymys. Sitä ihmettelen miksi tämmöiseen juttuun on valittu kuva jossa ostoskärryssä on kasa sipsiä, selvähän se on että siitä moni hermostuu. Äitikin pyrkinee palaamaan töihin kunhan lapset kasvaa ja nuo terapiakäynnit sun muut sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ärsytä, jos hän kasvattaa lapsensa kunnolla, opettaa heille kaikki hyödylliset taidot ja lapsista tulee kunnollisia veronmaksajia. Jokainen ihminen tarvitsee jossakin elämänvaiheessa rahallista tukea. Mirkan ja muiden hänen kaltaistensa lapset elättävät sinutkin, kun jäät eläkkeelle, btw. Tuossa artikkelissa ei myöskään muistaakseni kerrota Mirkan menneisyydestä; hän on voinut olla työelämässä useita vuosia ennen lasten hankintaa, kuka tietää. Monet nykypäivän suomalaiset kotiäidit ovat olleet työelämässä ennen lasten saamista ja he palaavat takaisin töihin sitten, kun nuorin lapsi menee eskariin tms. Osa tuntemistani kotiäideistä on ihan korkeakoulutettujakin, mukaan lukien minä itse piakkoin.
Ei näistä elättien lapsista ole yhtään kenenkään elättäjäksi- ei edes itsensä. Nämä n käy kun tarpeeksi mutta Nessa sukupolvessa on totuttu se elanto ta
Huoh. Edelleenkin, mistä tiedät vanhempien henkilökohtaisen historian? Ensinnäkin suurperheen äiti on voinut olla töissä vuosia ennen lasten tekoa. Perheen isä käy töissä artikkelin mukaan. Tuskin lapsia ihan sohvaperunoiksi kasvatetaan; jos näin on, niin se on toki huolestuttavaa. Itse olen väsynyt siihen, että kotiäiti leimataan välittömästi ikuiseksi yhteiskunnan elätiksi; oma äitini oli töissä pitkään ja opiskeli maisteriksi asti ennen kotiäidiksi jäämistä, ja meidän perheemme aikuiset lapset (minä mukaan lukien) ovat tehneet töitä 15-16-vuotiaasta asti ja päätyneet korkeakouluun. Itse suunnittelen myös kotiäidiksi jäämistä joksikin aikaa (puolisoni on asiasta samaa mieltä ja lähialueen alle 3v päiväkotiryhmät ovat kaikki tupaten täynnä), mutta tästä huolimatta en ole ollut työtön koskaan ja pääsin suoraan lukiosta yliopistoon. Toki on olemassa tutkimuksia siitä, että ns. "yhteiskuntaluokka" siirtyä vanhemmilta eteenpäin lapsille, mutta sen ei pitäisi haitata, sillä duunarityö ei todellakaan ole halveksuttavaa. Jos puhut erityislapsesta, niin Mrkan perheessä on artikkelin mukaan vain yksi jatkuvaa tukea tarvitseva lapsi, ja 1/7 on aika pieni lukumäärä.
Ai täällä joku hysteerinen vela taas vouhottaa.. kun kaikki eivät ole niinkuin hän.
Jonkun mielestä lapsenteko pitäisi ilmeisesti olla vain hyväpalkkaisten etuoikeus. Mutta kun eivät nämä hyväpalkkaiset hanki lapsia, kun sehän laskisi palkkaa, kun se mukelo vaatii hoitoa ja huomiota. Mikäs siinä, jos haluaa lapsettoman Suomen.
Sossupummit tuppaa ärsyttämään ja valittavat sossupummit vielä enemmän. Ehkäisy on keksitty eikä kenenkään tarvitse kakaroita tehdä enemmän kuin itse pystyy elättämään.
Onkohan näin et täällä moni katkeroitunut koska ei itse ole valinnut vaikkapa kotiäitiyttä.Onko rah ollut niin tärkeää et määrittelee kaiken.
Arvostan ihmisiä jotka uskaltaa elää omaa elämäänsä. Nuo sipsit kuvissa on nyt liikaa jollekin? Haloo, niillä on teinejä kotona. Pitäisikö heille ostaa vain selleriä ja porkkanatikkuja?
Perhe saa 3200 e/ kk tukia siitä että äiti makaa kotona päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä. Päinvastoin suututtaa että lasten tekeminen tarkoittaa meidän hyvinvointiyhteiskunnassa sitä, että sut ajetaan köyhyyteen. Arvostan että joku siitäkin huolimatta haluaa tehdä lapsia.
Miten sä käyt töissä jos sulla on seitsemän lasta? Kuka ne sun lapset hoitaa kun sä olet töissä?
Teetkö seitsemän lasta, että voit laittaa ne jonkun toisen kasvatettavaksi?
Äitiydestä pitäisi tosiaankin maksaa palkkaa! Se on työtä!
Höpö ö taaskin. Tässäkin n on vaan pukattu kakara toisensa perään heti kun alkaneet tuet vähetä ja olisi pitänyt se orceensä töihin rahdata
Systeemi pitäisi muuttaa siten että tällainen lapsitehtailu ei kannata. Eli ensimmäisestä kunnon tuet tuloihin katsomatta. Toisesta jo hieman vähemmän ja viimeistään neljännen jälkeen se tuki poikki kokonaan.
On hyvä että jotkut vielä tänä päivänä uskaltaa tehdä monta lasta! Ja vielä tämmöiset ihan asiallisen oloiset, lapsistaan huolehtivat perheet kuten tämä. Nämähän ei ole perinteisessä mielessä "kelaelätti" perhe kun perheen isä käy ihan kohtuupalkatussa työssä eivätkä saa esim toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan näin et täällä moni katkeroitunut koska ei itse ole valinnut vaikkapa kotiäitiyttä.Onko rah ollut niin tärkeää et määrittelee kaiken.
Suurimmalle osalle ihmisistä on tärkeää tehdä mielekästä työtä ja ansaita oma elanto loisimisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta yhteiskunnalle halvemmaksi tulisi, jos seitsemällä naisella olisi kullakin yksi lapsi vs. yhdellä naisella seitsemän. Eikös ensimmäisen lapsen lapsilisä ole edelleen jotain satasen luokkaa, joten 7 yksilapsiselle perheelle pitää maksaa lapsilisiä vähän reilu 700 yhteensä kun taas tää perhe saa reilusti yli tonnin.
Tuo 300 euron ero on itikan pissi Itämeressä, jos vertaat kuluihin, mitä tulee siitä, että kuusi naista (tai vanhempaa) joutuu olemaan poissa työelämästä lapsen saadakseen. Harvempi lasta heti synnäriltä mihinkään hoitoon vie. Kun on sarjalisääntyjiä, samalla kun on pienimmän takia poissa, voi hoitaa seuraavaksi nuorinta kotona, jolloin säästetään esim. päivähoidon kuluissa. Kyllä erikoistuminen tässäkin tapauksessa tuo säästöä.
Eikä yhteiskunta sentään meillä voi pakottaa lisääntymistä jakautumaan tasan. Onneksi niin.
Noin monessa lapsessa on niin paljon hoitamista, että on vaan järkevää että toinen vanhempi jää kotiin pitämään hyvää huolta perheestä sen sijaan, että uuvuttaisivat itsensä totaalisesti käymällä töissä ja huolehtisivat lapsistaan joten kuten rimaa hipoen.