Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?

Kommentit (812)

Vierailija
441/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä perhe ei kyllä ole sossun asiakkaita.. Ihan tavallinen lapsiperhe ja saavat ne tuet mitkä kuuluu kaikille muillekin lapsiperheille. 

Vierailija
442/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan ihmisiä jotka uskaltaa elää omaa elämäänsä. Nuo sipsit kuvissa on nyt liikaa jollekin? Haloo, niillä on teinejä kotona.  Pitäisikö heille ostaa vain selleriä ja porkkanatikkuja? 

Voi ostaa ihan juureksia ja tehdä niistä itse lastuja. Itse valmistettuna popcornitkin on edullisempia kuin sipsit ja eivät sisällä niin tajuttomasti rasvaa ,suolaa ja lisäaineita.

Työnnäppä ne juurekset kuule sinne ja syvälle! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mönkijää ja on merkkilenkkareita ja kaksi autoa. Mikä oli tarkoitus , että tämmöinen julkaistaan. Lapset vielä kuvissa. 

Ihan mukava uutinen suurperheen arjesta ilmeisesti. Hienoa että Suomessa tuetaan lapsiperheitä. Ehkä uutinen kannustaa muitakin tekemään lapsia? Rohkaisee kun näkee että kyllä ihan hyvin pärjää Suomessa ja äiti saa olla kotona ja ongelmiin saa apua.

Kun monesti ihmiset sanoo että ei voi tehdä lapsia kun ei ole rahaa. No kyllä tuolla perheellä hyvin rahat riittää, vaikka vain isä käy töissä. Että eiköhän se perus duunari pariskuntakin voisi edes kaksi lasta pyöräyttää ja hyvin pärjäisivät. 

Ei onnistu. Mies pienipalkkaisessa työssä, itse keskitulon alarajalla, 1 lapsi ja toinen vain haave. Mitään tukia lapsilisän lisäksi ei olla

Onnistuu onnistuu kunhan tahtoa olisi ja sitä teillä ei ole. Ja olet varmasti saanut loppuraskaus- ja vauva-aikana tukia, äläpä valehtele.

Mirkankin perheessä varmasti osa lapsista jakaa saman huoneen. Tekin voitte tehdä niin. Ja vauva varmaankin aluksi nukkuu samassa huonessa kuin vanhemmat ja toinen vanhempi voi vuorotellen nukkua sohvalla jos haluaa häiriöttömän yön ja nukkua rauhassa.

Ja halvempaankin asuntoon voi muuttaa. Mikään pakko ei ole asua niin kalliissa vuokra-asunnossa.

Vierailija
444/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan ihmisiä jotka uskaltaa elää omaa elämäänsä. Nuo sipsit kuvissa on nyt liikaa jollekin? Haloo, niillä on teinejä kotona.  Pitäisikö heille ostaa vain selleriä ja porkkanatikkuja? 

Voi ostaa ihan juureksia ja tehdä niistä itse lastuja. Itse valmistettuna popcornitkin on edullisempia kuin sipsit ja eivät sisällä niin tajuttomasti rasvaa ,suolaa ja lisäaineita.

Ortorektikko painuu nyt suolle.

Vierailija
445/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljoon heillä kuitenkin on varaa. Meillä oli kahdeksan alaikäistä yhtä aikaa, iso osa ruuasta kasvatettiin itse, ei ollut varaa maksullisiin harrastuksiin, terapiaan tai merkkivaatteisiin, puhelimen sai sitten kun pystyi itse maksamaan laskut. 

Vierailija
446/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tuollaiset aina ärsyttää. Eihän yhteiskunnalla ole  mitään omaa rahaa tuollaisten elättämiseksi. Yhteiskuntahan vaan jakaa meiltä työtä tekeviltä keräämiään rahoja henkilöille, jotka eivät viitsi itse huolehtia asioistaan. Ilman tällaista systeemiä meidän tarvitsisi maksaa huomattavasti vähemmän veroja.

Miksi yhteiskunta muuten jakaa niin paljon rahaa johonkin koulutukseen vaikka? Eikö vanhemmat voisi opettaa kotona lapsilleen perusasiat, esimerkiksi lukutaidon? Ja sitten työnantajat voisivat työntekijöille opettaa kaiken, mitä työn tekemisessä tarvitsee osata. Miksei työnantajat viitsi huolehtia näistä koulutusasioistaan itse, vaan pitää jakaa meiltä veronmaksajilta kerättyä rahaa siitäkin huolehtimiseen. Tarvitsisi maksaa huomattavasti vähemmän veroja, jos yhteiskunnan järjestämä koulutus vain lakkautettaisiin. Ja aikuinen ihminenhän voi muutenki

Kannattaa huomata, että noille pummeille kustannetaan sen koulutuksen, terveydenhoidon ja infran yms. lisäksi vielä elatus kaupan päälle, eli yksi perhe vie kohtuuttoman suuren palasen yhteisestä kakusta.

Vierailija
447/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan enemmän ihmisiä, jotka itse elättävät itsensä ja lapsensa sen sijaan ,että maksattavat laskunsa veronmaksajilla.

Kaikki me on veronmaksajilta jotain saatu. Paljonkin. Itse olen saanut esimerkiksi korkeakoulutuksen.

Lapsia en miellä miksikään vanhempiensa yksityiseksi huvitukseksi, jota veronmaksajien ei kuulu maksaa, vaan investoinniksi koko yhteiskunnan tulevaisuuteen.

Toisekseen ne lapset on ihmisiä nekin, eivätkä saa olla vain sen varassa, mitä vanhemmat pystyvät tarjoamaan. Eihän se lasten vika ole, jos vanhemmat ovat vähävaraisia.

Vierailija
448/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mönkijää ja on merkkilenkkareita ja kaksi autoa. Mikä oli tarkoitus , että tämmöinen julkaistaan. Lapset vielä kuvissa. 

Todennäköisesti asuvat jossain ,missä huonot kulkuyhteydet. Jos isä käy autolla töissä,pitää äidin päästä.asipille ja ruokakauppaan,ja teinien pois kotoa.

Jutussa sanotaan että asuvat Tampereella. Vuokran suuruudesta päätellen eivät edes missään perimmäisellä kuntaliitoskylällä. Paljoa parempaa kaupunkia fillaroinnin ja julkisen liikenteen käyttämiseen ei löydykään. Tottakai iso perhe auton tarvitsee, mutta kolmet kalliit bensasyöpöt ovat luksusta kaupunkilaisille.

Vierailija
449/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkumista, kun ensin vingutaan, että lapsia pitää tehdä ja sitten kun niitä tehdään sekin on väärin. Jos lapsia on enemmän, kuin se 3 joka pitäsisi olla, että asukasluku pysyy samana tai ei ainakaan laske,  on jo niin iso taloudellinen taakka perheelle, että jotekin se pitää yhteiskunnan  kompensoida, eikä olettaa, että jollakin on varaa omasta pussista elättää ne 4 tai enemmän joita nyt sitten vaadittaisiin siihe, ettei kansa kuihdu pois. 

Kyllä lapsiperheitä kuukuu ja pitää tukea.  Kyllähän kaikenmaailman narkkarit ja juopotkin elätetään, vaikka eivät päivääkään tee töitä ja pelkkä menoerä ovat yhteiskunnalle.

Ehdottomasti mieluummin ainakin minun veroeurot lapsiperheisiin, kun  terveisiin nuoriin miehiin, jotka sekoittaa työkseen päänsä viinalla/huumeilla/ties millä liuottimilla.

Joku raja siihen lapsiperheiden kun n tukemiseen pitäisi saada. Lisääntyä saa , kunhan itse maksaa ne kulunsa. Kun itse panee menemään tuota tahtia niin ei toisten ihmisten kuulu joutua seurauksia elättämään.

Vierailija
450/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ainahan tämä äiti voi ommella itse vaatteet lapsille, käydä kävellen kaupassa ja ottaa kottikärryt mukaan ruokaostosten kuljetusta varten. Oikeastaan he voisivat vaikka pyöritellä savesta heille ekologisen ja huoneilmaltaan terveen majan , kantaa kaivosta veden ja poimia yhdessä sienet ja marjat säilöön talven varalla. 

Yksi ehdoton sääntö on: EI SIPSEJÄ. 

Vierailija
451/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Mirka ja tsemppiä! Äläkä kuuntele mahojen mammojen valitusta. Aina suomeen vauvoja mahtuu. Nyt vaan pyöreä kymppi täyteen!!

Vierailija
452/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä perhe ei kyllä ole sossun asiakkaita.. Ihan tavallinen lapsiperhe ja saavat ne tuet mitkä kuuluu kaikille muillekin lapsiperheille. 

No höpöhöpö taaskin. Suurin osa tuloista tulee ihan suoraan Kelalta.  Äiti työtön luuseri ja isänkään tulot ei riitä perheen elatukseen alkuunkaan. Normaaleissa lapsiperheeissä vanhemmat on töissä ja elättävät itse pesueensa. 

Vierailija
453/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös huomattavasti terveellisemmin voi itse valmistaa perunalastuja ja esim paahdettuja kikherneitä.

Vierailija
454/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla tosi että jotkut kahden ostoskärryn perusteella kuvittelee tietävänsä mitä tämä perhe syö :D

kuvassa voi olla esim. vaikka joittenkin lasten synttäriostokset ja niistä otettu kuva. Tai toimittaja maksanut jonkun herkkuruokaostosreissun Prismaan, pyytänyt ottamaan kuvat ja käyttää kuvia tarkoituksellisesti näin, "unohtanut" mainita mistä on kyse.

Koska kuka kuvaa tavallisia ruoka-ostoksiaan? Viiden kilon pottusäkki, porkkanaa, maitoa tms. jauhoja, omenaa....

Itse en käsittänyt että nämä köyhyyttään itkisivät, samaa valitusta kuulee melkein jokaiselta, että kaikki menee mitä tulee. En minä silti neuvo työkaveria jättämään sitä jokapäiväistä pullaansa syömättä, tai kahvilakahvia, ja ala pätemään miten niillä voi säästää. 

Perhe on lomalla Helsingissä, taisi olla lapsetkin mukana, ja jollekin se on ongelma. Ei j u k o l i s t e :DDD

Vierailija
455/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua ärsyttäisi jonkun toisen elämä? En ymmärrä tätä kysymystä. Olen itse saanut valita oman elämäntyylini, oman koulutukseni, työni, lapsilukuni, asumismuotoni. Kaikki nämä olen tehnyt omien arvojeni pohjalta. On itsestäänselvää että jokainen toimii näin? 

Tässähän saisi ärsyyntyä joka asiasta jos asiaa tarkastelee noin.  On yksinhuoltajia, lapsettomia pariskuntia, juoppoja, narkkareita, ikuisuus sinkkuja, opiskelijoita,  maailmanmatkaajia, kotihiiriä.

En myöskään koe asiakseni vahdata kenenkään ostoskärryä tai koe tehtäväkseni neuvoa muita miten heidän kuuluu elää, mitä he saa ostaa, kuinka monta aitoa rai mönkijää saa olla? 

Eikö tämä ole ihan itsestäänselvyys? Meitä ihmisiä on erilaisia. Herranjumala mikä järisyttävä uutinen.

Vierailija
456/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tuollaiset aina ärsyttää. Eihän yhteiskunnalla ole  mitään omaa rahaa tuollaisten elättämiseksi. Yhteiskuntahan vaan jakaa meiltä työtä tekeviltä keräämiään rahoja henkilöille, jotka eivät viitsi itse huolehtia asioistaan. Ilman tällaista systeemiä meidän tarvitsisi maksaa huomattavasti vähemmän veroja.

Miksi yhteiskunta muuten jakaa niin paljon rahaa johonkin koulutukseen vaikka? Eikö vanhemmat voisi opettaa kotona lapsilleen perusasiat, esimerkiksi lukutaidon? Ja sitten työnantajat voisivat työntekijöille opettaa kaiken, mitä työn tekemisessä tarvitsee osata. Miksei työnantajat viitsi huolehtia näistä koulutusasioistaan itse, vaan pitää jakaa meiltä veronmaksajilta kerättyä rahaa siitäkin huolehtimiseen. Tarvitsisi maksaa huomattavasti vähemmän veroja, jos yhteiskunnan järjestämä koulutus vain la

Muille perheille kustannetaan puoli-ilmainen (tai jopa ilmainen) päivähoito, mitä nämä taas puolestaan ei käytä kun hoitavat lapsensa kotona. 

Vierailija
457/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinänsä ärsytä tämä tapaus, paremminkin säälittää. Kauhea liuta muksuja ja niistä puolet valuvikaisia; eipä taida emännällä olla hetken rauhaa. Itse en tekisi (tai olisi tehnyt, ikää jo 52) mistään hinnasta, joten suotakoon tuolle vähän yksinkertaiselle naiselle ne "ihanat vauvat" ja eläköön tuilla. Mulle tuo olis niin karmea painajainen, että huh. 

Sen sijaan ne tukielätit, jotka jatkuvasti marisee ja haluaa lisää rahaa, ne ärsyttää pohjattomasti. 

*Valuvikaisia lapsia*, joiden äitikin on *yksinkertainen*

Kuinka ylläoleva kommentoija kehtaakin kirjoitella noin rumasti hänelle täysin tuntemattomasta perheestä. Kommentti kertoo paljon kommentoijasta eikä suinkaan positiivisella tavalla.

No, ok, äiti on just sen verran fiksu että osaa pyöräyttää uuden muksun sellaisella aikataululla, että ei lasten välissä paljon töissä tartte istuskella. Vaan aika surkeata on, jos elääkseen pitää lapsia puskea. Jos miettii, milloinkahan tuo äitiparka on viimeksi lukenut hyvää kirjaa ihan itseksensä. Ei varmaan koskaan, mikä sitten taas nostaa kysymyksen fiksuuden tasosta. Kai hän sitten ei kaipaa mitään omaa aikaa, passailee vaan lapsia ja kiikuttaa niitä jonkin surrealistisen suunnitelman mukaisesti terapioissa. Ei käy kateeksi, t. Valuvika-kommentoija

Vierailija
458/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljoon heillä kuitenkin on varaa. Meillä oli kahdeksan alaikäistä yhtä aikaa, iso osa ruuasta kasvatettiin itse, ei ollut varaa maksullisiin harrastuksiin, terapiaan tai merkkivaatteisiin, puhelimen sai sitten kun pystyi itse maksamaan laskut. 

Rahaa kyllä on, senkun hakee sitä kelan taikaseinästä. Ennen ihmiset olivat ylpeitä siitä, että pärjäsi ilman sossun rahaa . Nykyään kaikki on kokoajan käsi ojossa vinkumassa lisä rahaa itselleen kun ei viitsitä pistää tikkua ristiin itsensä elättämiseksi.. Tämän yhteiskunnan tuho ei ole sukupuutto vaan tässäkin keskustelussa esiin tuleva moraalinen rappio.

Vierailija
459/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä jutussa valitettu mistään rahapulasta? Hän kertoi rehellisesti kuinka paljon saavat kuukaudessa rahaa, kun joku kateellinen tuttava oli kitkeränä laittanut hänelle viestiä että miten heillä on varaa kolmen päivän hotellilomaan kotimaassa? 

Pienillä tuloilla elävät ja hyvin pärjäävät. 

Vierailija
460/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta yhteiskunnalle halvemmaksi tulisi, jos seitsemällä naisella olisi kullakin yksi lapsi vs. yhdellä naisella seitsemän. Eikös ensimmäisen lapsen lapsilisä ole edelleen jotain satasen luokkaa, joten 7 yksilapsiselle perheelle pitää maksaa lapsilisiä vähän reilu 700 yhteensä kun taas tää perhe saa reilusti yli tonnin.

Tuo 300 euron ero on itikan pissi Itämeressä, jos vertaat kuluihin, mitä tulee siitä, että kuusi naista (tai vanhempaa) joutuu olemaan poissa työelämästä lapsen saadakseen. Harvempi lasta heti synnäriltä mihinkään hoitoon vie. Kun on sarjalisääntyjiä, samalla kun on pienimmän takia poissa, voi hoitaa seuraavaksi nuorinta kotona, jolloin säästetään esim. päivähoidon kuluissa. Kyllä erikoistuminen tässäkin tapauksessa tuo säästöä.

Eikä yhteiskunta sentään meillä

No ei voi pakottaa ei , mutta tällaisten pentutehtailijoiden vuoksi monet jäävät ilman lapsia, koska verojen ja elinkulujen vuoksi ei ole varaa edes sitä ensimmäistä muksua tehdä.

Pöh. On siihen varaa, jos tyytyy tarpeeksi matalaan elintasoon.

Mietis nyyt tuotakin "pentutehdasta": Vanhemmat ja seitsemän mukulaa alle sadan neliön asunnossa. Jos tyytyy yhtä ahtaaseen asuntoon, kyllä onnistuu lisääntyminen.

Suomessa ei lapsia eikä lapsiperheiden vanhempia nälkään tapeta, ja katto löytyy pään päälle kyllä. Sähköä saa ja lämmintä vettä, jonkinlaiset huonekalut ja vaatteet ja terveydenhoidon. Lapsiin on varaa, jos niitä haluaa.