Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?
Kommentit (812)
Ymmärrän hyvin tuon äidin ärsytyksen. Hirveän homman tehnyt kasvattamalla isoa lapaikatrasta ja joku tuttu lähettelee viestejä katkerana, kun ovat kerrankin päässeet muutamaksi yöksi hotelliin. Ei hyvänen aika tätä ihmisten järjenköyhyyttä.
Luulen että todellisuudessa hyvin harva vaihtaisi osia tuon suurperheen äidin kanssa. Ei siihen kaikista kertakaikkiaan ole.
Eikä tietenkään tarvitsekaan olla. Siksi voi itse valita lapsilukunsa.
Miten tuo porukka mahtuu alle 100 neliöön? Ahdasta on....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ei ärsytä. Lapset surettaa.
miten voi surettaa? minua suretti, kun vein lapsiani pulkkamäkeen ja näin siellä sellaisen pienen ainokaisen isänsä kanssa. Suretti, kun ajattelin, että ihmiset on uskonut sen valheen, että yksinäinen saa enemmän huomiota ja läsnäoloa ja parempaa hoitoa ja raha riittää.
Siellä hän oli yksin isän kanssa. Omani unohtivat minut, kun selkänsä käänsivät. Tämä yksi taas seisoi hiljaa katsellen isän esitystä.
Enpä tiedä. Jonkun aikaa varmasti toimii, mutta kokemukseni mukaan viimeistään kouluiässä se lapsi vaan hylätään kouluun kavereiden kanssa ja se siitä. Ei jakseta esittää enää sitä läsnäoloa ja huomiota, kun pitäisi olla kaikkea, kun koti on kuitenkin tyhjä. Näin kävi vä
no ei se ajatus suretakaan, että löytyy niitä sisaruksia, vaan se että niitä ei löytyisi. Joltakin osalta niitä ei löydy, koska kerran keskiarvo on jotain alle kahden.
Tilanne vaan toi mieleen, sen että perheissä on tosi vähän lapsia ja monet jopa yksin. Jos siihen vielä liittyy jokin itsekäs motiivi eikä onnettomuus niin se on varma tapa pilata se vähäkin mitä on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mönkijää ja on merkkilenkkareita ja kaksi autoa. Mikä oli tarkoitus , että tämmöinen julkaistaan. Lapset vielä kuvissa.
Ihan mukava uutinen suurperheen arjesta ilmeisesti. Hienoa että Suomessa tuetaan lapsiperheitä. Ehkä uutinen kannustaa muitakin tekemään lapsia? Rohkaisee kun näkee että kyllä ihan hyvin pärjää Suomessa ja äiti saa olla kotona ja ongelmiin saa apua.
Kun monesti ihmiset sanoo että ei voi tehdä lapsia kun ei ole rahaa. No kyllä tuolla perheellä hyvin rahat riittää, vaikka vain isä käy töissä. Että eiköhän se perus duunari pariskuntakin voisi edes kaksi lasta pyöräyttää ja hyvin pärjäisivät.
Ei onnistu. Mies pienipalkkaisessa työssä, itse keskitulon alarajalla, 1 lapsi ja toinen vain haave. Mitään tukia lapsilisän lisäksi ei olla saatu koskaan.
Asunto liian pieni mutta 1 huone lisää mahdoton maksaa näilläkin tuloilla saati jos jäisi äitiyslomalle. Kun ne tulot menee euronkin rajan yli ei saa mitään tukea - se 1e vähemmän tienaava voi saada tukea satasia!!??
Onko jutun perhe sinusta jotain elämä koululaisia sitten?
Kyllä on. Elämänhallinta puuttuu. Ei osata laskea mihin omat rahkeet riittää ja lisäännytään kuin kanit. Näin toimii vain kunnon elämämkoululaiset ja sossupummit.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tuollaiset aina ärsyttää. Eihän yhteiskunnalla ole mitään omaa rahaa tuollaisten elättämiseksi. Yhteiskuntahan vaan jakaa meiltä työtä tekeviltä keräämiään rahoja henkilöille, jotka eivät viitsi itse huolehtia asioistaan. Ilman tällaista systeemiä meidän tarvitsisi maksaa huomattavasti vähemmän veroja.
Miksi yhteiskunta muuten jakaa niin paljon rahaa johonkin koulutukseen vaikka? Eikö vanhemmat voisi opettaa kotona lapsilleen perusasiat, esimerkiksi lukutaidon? Ja sitten työnantajat voisivat työntekijöille opettaa kaiken, mitä työn tekemisessä tarvitsee osata. Miksei työnantajat viitsi huolehtia näistä koulutusasioistaan itse, vaan pitää jakaa meiltä veronmaksajilta kerättyä rahaa siitäkin huolehtimiseen. Tarvitsisi maksaa huomattavasti vähemmän veroja, jos yhteiskunnan järjestämä koulutus vain lakkautettaisiin. Ja aikuinen ihminenhän voi muutenkin ostaa itse koulutusta, jos sellaista katsoo tarvitsevansa.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan ihmisiä jotka uskaltaa elää omaa elämäänsä. Nuo sipsit kuvissa on nyt liikaa jollekin? Haloo, niillä on teinejä kotona. Pitäisikö heille ostaa vain selleriä ja porkkanatikkuja?
Minä arvostan enemmän ihmisiä, jotka itse elättävät itsensä ja lapsensa sen sijaan ,että maksattavat laskunsa veronmaksajilla.
Mies käy töissä. Ilmeisesti yksi lapsista on vammainen, koska saavat vammaistukea. Tulee yhteiskunnalle halvemmaksi, kun äiti hoitaa kotona. Jos on noin monta lasta, ei siinä paljon loikoa ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei arvosteta mitään muuta kuin palkkatyötä. Naiset ja äidit lytätään maanrakoon. Herätys pellet.
Mä olen nainen ja äiti neljälle lapselle.
Sen lisäksi tehnyt 40v töitä - 10kk äitiysloma/lapsi.
Ei ollut varaa jäädä kotiin makaamaan kun piti maksaa seinä ja eläminen! Palkkatyö on pitänyt meidät leivässä. Jotkut selviää helpommalla
Onko kotiäitiys kotona makaamista?
Kotiäitinä olo on arvokasta työtä!
Kyllä, tiettyyn rajaan saakka. Lapsille tekee hyvää päästä kotoa pois reilusti ennen kouluikää! Tuossakin nuorin jo 3v!
Vähävaraisuus on muuttanut muotoaan. 1980-luvulla vähävaraisuus oli sitä, että ostettiin halvimmat markettilenkkarit lapsille, yhdet farkut, yksi kollegepaita, arkisin syötiin vain ranskanleipää (koululaiset saivat lämpimän ruoan koulusta) ja autoa ei ollut. Matka mummolaan oli luksusta, sekin tehtiin lättähatulla.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun mielestä lapsenteko pitäisi ilmeisesti olla vain hyväpalkkaisten etuoikeus. Mutta kun eivät nämä hyväpalkkaiset hanki lapsia, kun sehän laskisi palkkaa, kun se mukelo vaatii hoitoa ja huomiota. Mikäs siinä, jos haluaa lapsettoman Suomen.
Ja pitkällä aikavälillä olemattoman Suomen.
Tämä 7 laosen perhe elää 96 neliöisessä kerrostaloasunnossa , isä käy töissä ja perheen nuorin on 3 vuotias. Ihmiset on kateellisia kun on mönkkäri ja sipsejä ?
Eiköhän he ole itse priorisoinut esimerkiksi asumiskulut niin minimiin kuin mahdollista, että esimerkiksi se mönkkäri ja ne merkkilenkkarit on mahdollisia lapsille. Koska ajattelevat niitä lapsiaan ja haluavat tarjota heille samoja asioita kuin mitä muutkin nuoret saavat?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ravintolassa haluaisi noita viereiseen pöytään mesoamaan, kun Mirka huutelee kovaäänisesti komentojaan milloin millekin lapselle.
Tuolla raha- ja lapsimäärällä ei käydä ravintoloissa.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Arvostan ihmisiä jotka uskaltaa elää omaa elämäänsä. Nuo sipsit kuvissa on nyt liikaa jollekin? Haloo, niillä on teinejä kotona. Pitäisikö heille ostaa vain selleriä ja porkkanatikkuja?
Mamma mainosti etteivät syö eineksiä mutta ostoskärry on täynnä pelkkää roskaa. Eikä mitään xtrasipsejä. Lapset eivät tarvitse suolaisia sipsejä, mutta mikäs siinä kun yhteiskunta maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta yhteiskunnalle halvemmaksi tulisi, jos seitsemällä naisella olisi kullakin yksi lapsi vs. yhdellä naisella seitsemän. Eikös ensimmäisen lapsen lapsilisä ole edelleen jotain satasen luokkaa, joten 7 yksilapsiselle perheelle pitää maksaa lapsilisiä vähän reilu 700 yhteensä kun taas tää perhe saa reilusti yli tonnin.
Tuo 300 euron ero on itikan pissi Itämeressä, jos vertaat kuluihin, mitä tulee siitä, että kuusi naista (tai vanhempaa) joutuu olemaan poissa työelämästä lapsen saadakseen. Harvempi lasta heti synnäriltä mihinkään hoitoon vie. Kun on sarjalisääntyjiä, samalla kun on pienimmän takia poissa, voi hoitaa seuraavaksi nuorinta kotona, jolloin säästetään esim. päivähoidon kuluissa. Kyllä erikoistuminen tässäkin tapauksessa tuo säästöä.
Eikä yhteiskunta sentään meillä voi pakottaa lisääntymistä jakautumaan tasan. Onn
Yhteiskunta ei voi pakottaa lisääntymään tasan, .
No ei voi pakottaa ei , mutta tällaisten pentutehtailijoiden vuoksi monet jäävät ilman lapsia, koska verojen ja elinkulujen vuoksi ei ole varaa edes sitä ensimmäistä muksua tehdä.
Valintojen maailma.. Ei ärsytä, eikä käy kateeksi koska olen tyytyväinen omaan elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mönkijää ja on merkkilenkkareita ja kaksi autoa. Mikä oli tarkoitus , että tämmöinen julkaistaan. Lapset vielä kuvissa.
Ihan mukava uutinen suurperheen arjesta ilmeisesti. Hienoa että Suomessa tuetaan lapsiperheitä. Ehkä uutinen kannustaa muitakin tekemään lapsia? Rohkaisee kun näkee että kyllä ihan hyvin pärjää Suomessa ja äiti saa olla kotona ja ongelmiin saa apua.
Kun monesti ihmiset sanoo että ei voi tehdä lapsia kun ei ole rahaa. No kyllä tuolla perheellä hyvin rahat riittää, vaikka vain isä käy töissä. Että eiköhän se perus duunari pariskuntakin voisi edes kaksi lasta pyöräyttää ja hyvin pärjäisivät.
Ei onnistu. Mies pienipalkkaisessa työssä, itse keskitulon alarajalla, 1 lapsi ja toinen vain haave. Mitään tukia lapsilisän lisäksi ei olla saatu koskaan.
Asunto liian pieni mutta 1 huone lisää mahdoton maksaa näilläkin tuloilla saati jos jäisi äitiyslomalle. Kun ne tulot menee euronkin rajan yli ei saa mitään tukea - se 1e vähemmän tienaava voi saada tukea satasia!!??
Miten niin asunto liian pieni? Yksiössäkö asutte?
Kyllä vanhemmat ja kaksi lasta kaksioon menee. Eikö teillä ole mitään esim. kunnan vuokra-asuntoja saatavilla?
Jos te oikeasti toisen lapsen haluatte ja se olisi kaikkein tärkeintä, niin ei se rahasta kiinni ole. Sittenhän voisitte saada niitä tukiakin.
Ja useimmat tuet ei toimi noin, että eurolla ylittyvä tuloraja tarkoittaa satasten tappiota. Mitä tukia mahdat oikein ajatella?
Vierailija kirjoitti:
Voi ostaa ihan juureksia ja tehdä niistä itse lastuja. Itse valmistettuna popcornitkin on edullisempia kuin sipsit ja eivät sisällä niin tajuttomasti rasvaa ,suolaa ja lisäaineita.
Ihme vinkumista, kun ensin vingutaan, että lapsia pitää tehdä ja sitten kun niitä tehdään sekin on väärin. Jos lapsia on enemmän, kuin se 3 joka pitäsisi olla, että asukasluku pysyy samana tai ei ainakaan laske, on jo niin iso taloudellinen taakka perheelle, että jotekin se pitää yhteiskunnan kompensoida, eikä olettaa, että jollakin on varaa omasta pussista elättää ne 4 tai enemmän joita nyt sitten vaadittaisiin siihe, ettei kansa kuihdu pois.
Kyllä lapsiperheitä kuukuu ja pitää tukea. Kyllähän kaikenmaailman narkkarit ja juopotkin elätetään, vaikka eivät päivääkään tee töitä ja pelkkä menoerä ovat yhteiskunnalle.
Ehdottomasti mieluummin ainakin minun veroeurot lapsiperheisiin, kun terveisiin nuoriin miehiin, jotka sekoittaa työkseen päänsä viinalla/huumeilla/ties millä liuottimilla.
Eipä tuntunut makaavan kun mietti ettei mitenkään ehtisi sekä käydä töissä että hoitaa kaikkia pakollisia lapsiin liittyviä velvollisuuksia. Ja siksi aikoi hakeutua omaishoitajaksi sen sijaan että olisi "työtön" ilman että on tosiasiassa menossa töihin. Nämä vaikutti oikein suoraselkäiseltä perheeltä. Toisenlaisiakin mediassa näkee.