Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten ystävyydet on aivan perseestä

Vierailija
15.01.2024 |

En jaksa enää selän takana toimimista, sitä että ei tykätä somessa kuvista vaikka ollaan muka päin naamaa niin hyviä kavereita, en jaksa enää mitään tälläistä kieroa paskaa, vaan jättäydyn kokonaan pois tälläisestä seurasta. En jaksa yksipuolisuutta että ihmiset haluaa tietää sun tekemiset, mutta omiaan eivät jaa. Ykkösinhokki tälle vuodelle on ihmiset, jotka jatkuvasti selittää miten täynnä kalenteri on! Että seuraava vapaa viikonloppu on vasta elokuussa 2024! Itsellä vaativa työ, puolisolla sama juttu, harrastavat lapset ja aina löytyy aikaa tavata. Luotettavat ja reilut naiset, täysin häviävä luonnonvara🤯🤯🤯

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous kannattaa, teeskentelijät pois hukkaamasta aikaa. Mä lähden tänään tapaamaan mun ystävääni 43 vuoden takaa, pitkästä aikaa. Jotkut ystävyydet ovat ihan oikeita.

Vierailija
2/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuulisia ovat toisinaan nuo ystävyydet. Oma ystävyys on kaatumassa ystävän jatkuvaan biletykseen ja päihdekäyttöön. Selvinpäin olisi ihana ihminen. Suren tätä kovasti.

Viina pilaa myös ystävyyssuhteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa vaikka ei olisikaan ystäviä? Itsenäinen ihminen pärjää yksinkin.

Vierailija
4/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se naisiin liittyy, että sinä olet valinnut huonoa seuraa itsellesi?

Vierailija
5/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy mun kuvista ei tykätä 😩

Vierailija
6/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tämmöinen äitiystävä. Meidän koko perheet oli ystäviä. Ja me luulimme että todella hyviä ystäviä.

Miten hän onnistui pilaamaan meidän ystävyyden?

Ulkopuolelle jättäminen: jätti meitä vuoden- pari vuotta ulkopuolelle kaikesta. Kaverimatkoista, viikonloppukyläilyistä, kesälomajutuista, lasten jutuista. Postasi aivan jatkuvalla syötöllä kuvia tekemisistään, jota ei lopulta enää seurata, koska se loukkasi koko perhettä.

Yksipuolisuus: aina me pyysimme heitä. Lapsille tosi harmi, kun lapset viihtyy yhdessä hyvin. 🥺💔

Edelleen asumme samalla paikkakunnalla, mutta eipä ole hän toivottanut hyvää uutta vuotta, tai mitään muutakaan🥺

Vierailija
7/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa sitä, että pitäisi olla yhteydessä jatkuvasti, kun itselle riittäisi yhteydenpito ehkä kerran kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
8/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa vaikka ei olisikaan ystäviä? Itsenäinen ihminen pärjää yksinkin.

Tämä pitää kyllä paikkaansa.

Itse en ole jaksanut ylläpitää mitään ylimääräisiä kaverisuhteita enää pitkiin aikoihin, ne veivät liikaa energiaa, juuri kaikki tuo moska mitä siihen aina liittyy. Henkinen stressi niistä.

Ei kaverisuhteet tulisi olla sellainen että sen kokee kuluttavaksi ja energiaa vieväksi mutta aina ne on sitä juuri olleet.

Joten ei kavereita, korkeintaan työpaikan hyvänpäivän tuttuja. Ne riittää kyllä mulle enkä asiaa sure tai ole yksinäinen. Sitä en ole.

Vierailija
9/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko seuraat kuka tykkää kuvistasi?  Itse en enää jaksa tykätä kuin hyvin harvoin. Ihan tyhjänpäiväistä touhua. Jos ei kelpaa olla muuten yhteydessä, niin sitten sun pitää lopettaa ystävyys. 

Vierailija
10/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on varmaan joku syy ap, ettei kukaan "kavereistasi" halua olla yhteydessä. Vaikutat melko jyrkältä ihmiseltä, kun raivostut, kun kuvistasi ei tykätä somessa :D En muista itse, milloin olisin somekuvasta tykännyt, mutta silti kaverit pysyy. En myöskään vaadi jatkuvaa yhteydenpitoa.

Vierailija
11/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy mun kuvista ei tykätä 😩

Niillä ilmeisesti nykyään mitataan ystävyyttä, sen laatua ja määrää. Mulla toistaiseksi on vielä ystäviä, vaikka itselläni ei ole mitään somea, jossa voisin käydä ystävyyttäni osoittamassa.

Vierailija
12/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt on aika kattoa peiliin. Mulla on monta hyvää ystävää, eikä oo tapana puhua seläntakana. Millanen ystävä ite oot? Sellasia vedät puolees. 

Mulla on ystäviä, jotka oli jatkuvasti apuna mun vaikeimpana aikana ja esim nyt lopetin ite toisen työni toistaiseksi, jotta mulle jää aikaa auttaa ystävää jolla on nyt ne vaikeimmat ajat menossa. Hän on raskaana ja päätyi turvakodin kautta avioeron keskellä leikki-ikäisen lapsensa kanssa uuteen kotiin tyhjänä päälle. 

Mä en aina ehdi/jaksa vastata kaikkiin viesteihin mitä ystäviltä tulee, mutta vastaan puhelimeen jos joku soittaa, yölläkin. Enkä todellakaan tykkäile toisten somepäivityksistä. Ei ystävyyttä sillä mitata. 

Mulla on ollut pari sellasta "ystävää" joilla ei oo oikein koskaan ollu ystäviä. Jossain kohtaa on selvinnyt miksi. Se "ystävän" kohtelu mitä oon saanut takaisin päin on syy sille, miksi ne ihmiset ei enää oo "ystäviä". Molempia tuin niiden vaikeina aikoina, kumpikaan ei ollu mulle läsnä mun huonoina aikoina. Molemmat puhu selän takana, toinen laitto miehensä kaikessa edelle ja toinen yritti manipuloida mua niin, että saa multa mitä haluaa. Eli väitän ystävättömyyden johtuvan monesti siitä, miten ite käyttäytyy toisia kohtaan. 

Vierailija
13/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutustunut muutamaan naapuriin jotenkuten ja eilen käytiin lenkillä yhdessä. Olin kyllä ihmeissäni kun nämä kaksi haukkuivat koko matkan muita kavereitaan. Tuollaista juoruamista en ole kokenut pitkään aikaan. 

Vierailija
14/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap nyt on aika kattoa peiliin. Mulla on monta hyvää ystävää, eikä oo tapana puhua seläntakana. Millanen ystävä ite oot? Sellasia vedät puolees. 

Mulla on ystäviä, jotka oli jatkuvasti apuna mun vaikeimpana aikana ja esim nyt lopetin ite toisen työni toistaiseksi, jotta mulle jää aikaa auttaa ystävää jolla on nyt ne vaikeimmat ajat menossa. Hän on raskaana ja päätyi turvakodin kautta avioeron keskellä leikki-ikäisen lapsensa kanssa uuteen kotiin tyhjänä päälle. 

Mä en aina ehdi/jaksa vastata kaikkiin viesteihin mitä ystäviltä tulee, mutta vastaan puhelimeen jos joku soittaa, yölläkin. Enkä todellakaan tykkäile toisten somepäivityksistä. Ei ystävyyttä sillä mitata. 

Mulla on ollut pari sellasta "ystävää" joilla ei oo oikein koskaan ollu ystäviä. Jossain kohtaa on selvinnyt miksi. Se "ystävän" kohtelu mitä oon saanut takaisin päin on syy sille, miksi ne ihmiset ei enää oo "ystäviä". Molemp

Tämä on just sellaista bullshittiä mitä aloituksessa on kuvattu. 

Ja mitä sä Ap:ta alat haukkumaan?

Ap kertoo että hänellä on aina aikaa tavata ja auttaa. Ei tarvi antaa kalenterista aikoja seuraavalle vuodelle. Vastaa myös viesteihin heti toisin kuin sinä.

Vierailija
15/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on varmaan joku syy ap, ettei kukaan "kavereistasi" halua olla yhteydessä. Vaikutat melko jyrkältä ihmiseltä, kun raivostut, kun kuvistasi ei tykätä somessa :D En muista itse, milloin olisin somekuvasta tykännyt, mutta silti kaverit pysyy. En myöskään vaadi jatkuvaa yhteydenpitoa.

Ei tässä sinusta tai sinun tekemisistäsi ole kysymys. Sinuun verrattuna Ap vaikuttaa aikuiselta, ja luotettavalta ystävältä kun löytää aina aikaa ja vastaa ihmisille. Tykkää heidän julkaisuistaan. Toisin kuin kuin sinä, varmaan kyräilet ja puhut noin pahaa tuntemattomasta aloittajastakin. Itse vaikutat yksinkertaiselta ja myös lapselliselta tekstisi perusteella. 😘

Vierailija
16/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä on just sellaista bullshittiä mitä aloituksessa on kuvattu. 

Ja mitä sä Ap:ta alat haukkumaan?

Ap kertoo että hänellä on aina aikaa tavata ja auttaa. Ei tarvi antaa kalenterista aikoja seuraavalle vuodelle. Vastaa myös viesteihin heti toisin kuin sinä."

Mut ymmärrän, että jos ihmissuhteissa on vaikeeta niin mun viestin lukeminen voi ottaa koville. Siinä vaiheessa jos se miten mä oon ystävyyssuhteissa on jotain "bullshittiä" niin kannattaa ehkä miettiä myös

miksi minkäkin asian kokee ystävyyssuhteessa tärkeeksi.

Joo ei, en tykkäile kuvista somessa, keskityn irl elämään. Ja ei en vastaa ystävien viesteihin heti, koska mä oon se ystävä joka keskittyy ystävän kanssa ollessa juuri siihen ystävään irl. Mä en näpytä toiselle ystävälle samalla viestiä. Ja mun ystävät tietää sen, että aina voi soittaa ja puheluihin vastaan aina. Muhun siis saa yhteyden aina, ei vaan viestein. Mut ilmeisesti teistä on jotenkin parempi, että kun näät sitä omaa ystävää se näpyttää muillekin ystäville viestiä ja tykkäilee muidenkin ystävien somekuvista samaan aikaan?

Ja kyllä. Mulla ei oo aina aikaa tavata ja auttaa. Mulla on monta ystävää, 3 työtä ja 2 lasta, sekä harrastukset. Mulla on kuitenkin aina aikaa vastata puheluun. Mulla on myös aina aikaa ottaa ystävä sohvalle nukkumaan ja antaa vara-avain. Jos tavataan muuten vaan ilman huolia niin kyllä, usein se menee kalenteriin viikon tai parin päähän. Mut siinä tilanteessa kun se mun ystävä oikeesti tarvii tukea mulla on aikaa, koska mä teen sitä aikaa, samana päivänä. Esimerkkinä nykytilanne. Mun ystävä tarvii mua, joten mä lopetin yhden työn, jotta mulla on oikeesti aikaa ja jaksamista tukea häntä. 

Ei ystävyys oo sitä, että kokoajan laittaa ystävien takia muun elämän tauolle. Ystävyys on sitä, että niin tekee kun sitä tarvitaan. Ja jos mä olisin se, joka tykkäilee päivittäin ystävien somekuvista tai vastailee kokoajan viesteihin, mulla ei olis aikaa ja energiaa olla se, joka tulee vaikka keskellä yötä hakemaan ystävän pois väkivaltaisen kumppanin luolta. 

Mulle on aivan sama mitä mieltä joku av palsta on siitä, millanen ystävä mä oon. Mulle riittää, että ne mun omat ystävät tietää, että mä oon aina täällä niitä varten kun sitä tarvitaan ja muhun voi luottaa. Ja mun ystävät myös tietää sen, että sillon kun oon niiden kanssa niin keskityn täysin niihin. Ihmiset on muutenki ihan liikaa puhelimen ruudulla. 

Vierailija
17/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
18/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä sinusta tai sinun tekemisistäsi ole kysymys. Sinuun verrattuna Ap vaikuttaa aikuiselta, ja luotettavalta ystävältä kun löytää aina aikaa ja vastaa ihmisille. Tykkää heidän julkaisuistaan. Toisin kuin kuin sinä, varmaan kyräilet ja puhut noin pahaa tuntemattomasta aloittajastakin. Itse vaikutat yksinkertaiselta ja myös lapselliselta tekstisi perusteella. 😘

Täähän tarkoittaa käytännössä sitä, että ap näpyttelee puhelinta sillonkin kun on "ystäviensä" kanssa. En tiedä susta, mutta kyllä mä arvostan mun ystävissä enemmän läsnäoloa irl kun sitä, että ne näpyttelee viestejä mulle ja tykkäilee mun kuvista. Kukin tietty tyylillään ja toivottavasti ap löytää samankaltaisen ystävän itelleen niinkuin toivoo. 

Vierailija
19/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään aloittajan kuvauksen kaltaista naista (enkä miestä).

Sivuhuomiona: sometykkäysten laskeminen on niin 2010-lukua.

Vierailija
20/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se miesten elämä yhtää sen parempaa oo :D miehillä hyvin useasti ego ohjaa ja kenenkään ei haluta olevan se "alfa" porukoissa. Jos 1 mies sattuu omalla olemuksellaan asettumaan tähän rooliin, niin voin takaa sen että muut miehet siinä ympärillä tekee kaikkensa kaataakseen tän yhden. 

Oon mies ite