Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?
Kommentit (812)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä. Jonkun näitä veronmaksajia on Suomeen tehtävä, että kansa on jatkossakin olemassa. Lasten synnyttäminen ja kasvattaminen on työtä.
Puolet tuonkin perheen lapsista eivät tule tekemään työtä ja maksamaan veroja. Koska ovat erityislapsia niin ei kannata laskea tuottaviksi yksilöiksi aikuisina.
Tule sanomaan minun lapselleni tuo, ettet tule koskaan tekemäään töitä ja maksamaan veroja. Aikuinen lapseni voi olla eri mieltä valmistuessaan kymmenen vuotta sitten ammattiin (taloushallinnon merkonomi) ja tekee nyt töitä tilitoimistossa. On todella tarkka työssään ja pidetty työntekijä. Poika ihan turhaan pelkäsi, että ei edes haastatteluun pääsisi mutta niinpä hän vain rohkeasti otti puheeksi kuulovammansa, ettei työnantajalla tule ihmetystä. Hänellä todettiin lapsena kuulovamma, ja on kiinnostunut mm. tietotekniikasta, koodaamisesta, tietokoneiden asennuksesta, numeroiden pyörittelystä. Olin ehdottanutkin hänelle datanomin tutkintoa, johon totesi kyseisen tutkintotodistuksen olevan yhtä tyhjän kanssa nykyään, mutta ammattikorkeakoulua piti mahdollisena, jos halusi tehdä tietotekniikkakiinnostuksesa ammatin. Mielestäni hän on valinnut jo hyvin työllistävän koulutuksen itselleen, ettei tarvitse välttämättä pidemmälle kouluttautua, ellei sitten opiskelukärpänen pure.
Vierailija kirjoitti:
Monet tai jotkut täällä hehkuttaa sitä miten tulevaisuudessa näistä muksuista tulee veronmaksajia, eipäs tule jos tekoäly ja robotit vievät kaikki työpaikat, luultavasti tulevaisuudessa populaatio on harventunut ja noikin ihmiset joutuu hallituksen orjiksi ilman palkkaa,asuntoa ja ruokaa ehkä sen mukaan miten kuuliainen on hallitukselle. Tämän päivän nuorista ei muutenkaan tunnu kehkeytyvän mitään: aina on kipuja sekä henkisiä että fyysisiä! Jo 30 vuotiaina ollaan eläkkeellä tai "ideologisesti työttöminä"! Monet ovat huomanneet että tuella olija tienaa paremmin kuin matala-alan palkan työssäkäyvä.
Ihan keskinkertaisillekaan ei kohta ole töitä. Hoitajat, siivoojat ja kaupan myyjät ovat ihan "turhia" ammatteja tässä maailmassa ja ihmisistä ylikoulutetaan korkeasti koulutettuja parempien tilastojen toivossa. Ei se fakta katoa minnekään, että erittäin älykkäitä (tarkoitan niitä oikeasti neroja) on pieni tusina tässä maailmassa ja iso osa kansasta on sitä keskinkertaista massaa, vaikka kaikista leivottaisiin korkeasti koulutettuja.
Miten sitten minunlaiset ihmiset, jotka ovat kakkoslaatua, tai sanotaan että ihan ok taidoiltaan. Olen kehityskelpoinen. Olen tänne aiemmin kommentoinut, ja minulla on tosiaan laaja-alaisia oppimisvaikeuksia, autismin kirjoa ja aikuisena diagnosoitu Sjögrenin oireyhtymä. Koen itseni ihan ok työntekijäksi, tiedän mitä sääntöjä työelämässä noudatetaan ja teen pyydetyt työtehtävät, osaan pyytää apua, jos en heti osaa enkä ota turhia riskejä, joissa tulos voi olla sellainen, ettei tilanne ole enää pelastettavissa. No, harvoinpa siellä kaupan alalla tulee vastaan hengenvaarallisia työtehtäviä, mihin kouluttaudun.
Moniin nk. terveisiin verrattuna olen halukkaampi työelämään, en ole valittamassa kivuista ja kuinka ahdistaa, ei jaksa jne. vaikka minullakin ollut nyt sairauden takia fyysisesti vaikeaa tuntiessani itseni varhain raihnaistuneeksi. Olisin odottanut sellaisia vaivoja ennemmin parinkymmenen vuoden päähän kuin alle 30-vuotiaana. En ihaile yhtään ideologisesti työttömiä tai some"tähteydestä"/OF-"urasta" haaveilevia vain helpon rahan ja hienon elämän toivossa.
Ei sellainen ole oikein. On paljon muitakin ihmisiä, jotka ansaitsevat tukia paljon enemmmän, kuin joku nainen lapsiensa kanssa, mies mukana tai ei. Töihin vain ! Lapset kuuluvat olla päiväkodissa päivät, ja koulussa, kun ovat kouluikäisiä. Ne myös kannattaa aina viedä JA hakea koulusta ihan vain kaikkien, myös lapsien, turvaksi. Vaikka osaisivatkin sinne ja takaisin. Se on reilumpaa. Ja ei omalla autolla, vaikka matka olisikin pitkä. Kävellen, pyörällä, potkurilla tai bussilla. Mihinkään ei ole kiire. Lähtee sen verran aikaisemmin, että ehtii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä, jos henkilö saa ansiosidonnaista, se tarkoittaa että hän on ollut melko äskettäin työelämässä ja työttömyys todennäköisesti on vain tilapäinen asiantila.
Tuo kyllä sanoi ettei voi edes käydä töissä.
Ei haittaa. Viehättää wanha kunnon suurperhe, jos on perhekulttuuri kunnossa heillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Viehättää wanha kunnon suurperhe, jos on perhekulttuuri kunnossa heillä.
Mielestäni hyvään perhekulttuuriin kuuluu, että itse elätetään se perhe omilla työllä ansaituilla rahoilla eikä yhteiskunnan tuilla. Kun yli puolet tuloista on tukia niin muksuille ei ostella merkkivaatteita ja mönkkäreitä. Tai mennä hotelliin tuollaisen lahtokunnan kanssa veronmaksajien piikkiin.
He ovat syynä minkä takia sossupummeja vihataan
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä, mehän tarvitsemme muutenkin lisää lapsia yhteiskunnan kestävyyden kannalta. Ja kyllä lastenhoito on työtä.
Työ on työtä ja kasvatus on kasvatusta jonka roolin joka äiti hyväksyy kun lapsia tekee. Työllä pitää elättää perheensä jos semmoisen hankkii. Ei sen hankkiminen ole pakollista eikä sen perheen elättäminen ole veronmaksajien velvollisuus vaan se elättäminen on vanhempien velvollisuus, myös äitien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä. Jonkun näitä veronmaksajia on Suomeen tehtävä, että kansa on jatkossakin olemassa. Lasten synnyttäminen ja kasvattaminen on työtä.
Puolet tuonkin perheen lapsista eivät tule tekemään työtä ja maksamaan veroja. Koska ovat erityislapsia niin ei kannata laskea tuottaviksi yksilöiksi aikuisina.
Tule sanomaan minun lapselleni tuo, ettet tule koskaan tekemäään töitä ja maksamaan veroja. Aikuinen lapseni voi olla eri mieltä valmistuessaan kymmenen vuotta sitten ammattiin (taloushallinnon merkonomi) ja tekee nyt töitä tilitoimistossa. On todella tarkka työssään ja pidetty työntekijä. Poika ihan turhaan pelkäsi, että ei edes haastatteluun pääsisi mutta niinpä hän vain rohkeasti otti puheeksi kuulovammansa, ettei työnantajalla tule ihmetystä. Hänellä todettiin lapsena kuulovamma, ja on
Kun yksi erityislapsi on onnistunut kasvamaan kunnolliseksi kansalaiseksi niin tämän perusteella kaikki muutkin onnistuu ilman että sitä yleistystä saa kyseenalaistaa?
Minua ei ärsytä ollenkaan. Päinvastoin ihanaa kun suomalaisille syntyy lapsia. Itselläni ei niitä valitettavasti ole enkä voi enää saada.
810: onhan fyysisesti rajoitteisella ihmisellä mahdollisuus hakea opiskelemaan toisen asteen oppilaitokseen ja jopa korkeakouluun. Yliopistossa opiskellessa kohtasin fyysisesti rajoitteisia opiskelijoita, joitain lievemmin autistisia myös. Toinen juttu onkin sitten työllistyminen. Koulutettuna vammaisenakin työllistyminen on extravaikeaa eikä välttämättä edes haastatteluun pääse. Ei toki töitä saa moni muukaan tällä vuosituhannella, ei sen puoleen. Terveenä ihmisenä saa olla kiitollinen, että pääsee edes pihviä kääntämään maksaakseen vuokran ja ostaakseen ruokaa.
No enpä tiedä. On siinä hitonmoinen homma niitten lasten kanssakin, en itse jaksaisi. Siinähän niitten kanssa sitten äkseeraa.