Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muitakin, joiden mielestä on kivempaa olla hoikka kuin lihava? Laihdutin uniapnean ja muut vaivat pois viime vuonna. Nyt voin sanoa...

Vierailija
12.01.2024 |

...että se todella kannatti! Ensimmäinen talvi koskaan, kun olen ollut yhtä virkeä kuin lapsena. Nukun paljon paremmin, herään virkeänä ja jaksan touhuta ja liikkua. Sitten illalla taas nukahdan suloisen pehmeään uneen. <3

Enää ei nälkäkiukku ja herkunhimo määrää rytmiäni. Enää ei tarvitse verhoutua "lakanoihin" ja voin käyttää ihania vaatteita. Eipä harmittanut uusia vaatekaapin sisältöä näin hoikkana.

Itsevarmuus ja aktiivisuus on noussut ihan uudelle levelille. Ystävät ovat antaneet ilahduttavaa palautetta "selvästä nuorentumisesta." Tuntui ihan itkettävän ihanalle, kun multa kysyttiin taas papereita, koska näytän alle 30-vuotiaalta!

Kivut ja säryt ovat jääneet pois eikä liukkaalla kävely enää pelota. Myös mielen välillä vallannut alakulo on kadonnut kilojen mukana.

Minä olen sitä mieltä (toki tämä on ihan makuasia), että on paljon paljon parempaa elämää, kun ei tarvitse kantaa ylimääräistä taakkaa mukanaan ja on hyvä virkeä mieli koko ajan.

Aikani minäkin "todistelin" kehopositiivisuutta, mutta en kyllä ollut valmis maksamaan siitä sellaista hintaa. Siksi vapauduin kiloistani.

Toivottavasti tämä kannustaa muitakin vaihtamaan paljon kevyempään elämään. Ei kai se kehopositiivisuus kuitenkaan ole omaa terveyttä ja elämänlaatua tärkeämpää?

Kommentit (426)

Vierailija
181/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on varmasti pakkomielle pysyä hoikkana. Koska siitä tulee hänelle kaikki onni ja ihanuus elämään. On varmaan rasittavaa seuraa esim. kun mennään ulos syömään.

Vierailija
182/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on varmasti pakkomielle pysyä hoikkana. Koska siitä tulee hänelle kaikki onni ja ihanuus elämään. On varmaan rasittavaa seuraa esim. kun mennään ulos syömään.

Ymmärsin että aapee haluaa olla terve ja voida hyvin. Siinä onkin monille tavoitetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kirjoitus oli niin ylistävä ja ylionnellinen, että se kuulostaa joltain uskoontulleen hehkutukselta. Ei joku hoikkuus onnea tuo. Voi ehkä tuoda paremman olon, jos elämäntapasi parantuvat hoikistuessa, mutta muuta arvoa sillä ei juuri ole. Kyllä minä ainakin olen milloin masentunut, milloin surullinen, tylsistynyt, turhautunut, huonovointinen, huonokuntoinen, tavallista arkea elävä hoikkanakin. Toki joskus iloinenkin, muttei se painoon liity.

Kyllä minullakin elämä on ollut ihan eri ihanaa sen jälkeen, kun aloin olemaan lähellä ihannepainoa. Ja pääsin siihen! :) Tästä on kohta kuusi vuotta aikaa.

Olen huomannut, että kevyempänä on paljon parempi laihduttaja. Rasva-aineenvaihdunta toimii ja sokeri ei heittele. Liikkuminen on nautinnollista ja pystyy liikkumaan kovalla teholla pitkään ja se tuntuu hyvälle.

Vierailija
184/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus ei aina auta esim. uniapneaan tai kuorsaukseen.

Vierailija
185/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vähän avata tätä rasittavaa seuraa kun mennään ulos syömään?

Ei minua ainakaan kiinnosta mitä muut tilaa ja syön aina just sitä mitä itse haluan. Olen pieniruokainen ja normaalipainoinen, yleensä otan alkuruoaksi vihreän salaatin, pääruoaksi pihvin kasvislisukkeella ja jälkiruoan skippaan. Jaksan kyllä istua pöydässä sen aikaa jos joku sen jälkiruoankin haluaa.

Vierailija
186/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin 30 vuotta sitten painonvartijoissa.  Ohjaaja aluksi sanoi ettei laihduttaminen muuta arkea.  Ei tule rikas prinssi valkealla ratsulla,  puolison kanssa riitaa edelleen, teinit hankalia, taaperot väsyttäviä.  Pomo ei kosi, anna ylennystä eikä ylimääräistä palkankorotusta.  Asuntolainat on maksettava, auto menee rikki edelleen,  risat ihmissuhteet eivät laihduttamalla korjaannu.

Joo, ei laihdutus tietenkään tuollaisia asioita muuta mutta kyllä jokainen joka on ollut ylipainoinen ja laihduttanut normaalipainoon tietää miten se elämänlaatua ja jaksamista kohentaa muilla tavoin. Arkea jaksaa paljon paremmin kun ei kanna mukana ylimääräisiä kiloja ja niiden tuomaa matala-asteista tulehdusta elimistössä. Ei kolota eikä väsytä ja jaksaa liikkua. Peilikuvaa on mukavampi katsoa eikä vaateostoksilla käynti stressaa. Arjen askareetkin on nopeampi suorittaa kun on pienempi ja ketterämpi.

Vierailija
187/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin 30 vuotta sitten painonvartijoissa.  Ohjaaja aluksi sanoi ettei laihduttaminen muuta arkea.  Ei tule rikas prinssi valkealla ratsulla,  puolison kanssa riitaa edelleen, teinit hankalia, taaperot väsyttäviä.  Pomo ei kosi, anna ylennystä eikä ylimääräistä palkankorotusta.  Asuntolainat on maksettava, auto menee rikki edelleen,  risat ihmissuhteet eivät laihduttamalla korjaannu.

Joo, ei laihdutus tietenkään tuollaisia asioita muuta mutta kyllä jokainen joka on ollut ylipainoinen ja laihduttanut normaalipainoon tietää miten se elämänlaatua ja jaksamista kohentaa muilla tavoin. Arkea jaksaa paljon paremmin kun ei kanna mukana ylimääräisiä kiloja ja niiden tuomaa matala-asteista tulehdusta elimistössä. Ei kolota eikä väsytä ja jaksaa liikkua. Peilikuvaa on mukavampi katsoa eikä vaateostoksilla käynti stressaa. Arjen askareetkin on nopeampi suoritta

Niin ja tulee alle 30- vuotiaan näköiseksi eikä koskaan sairastu.  Kaikk vaivat åaranee.

Vierailija
188/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vähän avata tätä rasittavaa seuraa kun mennään ulos syömään?

Ei minua ainakaan kiinnosta mitä muut tilaa ja syön aina just sitä mitä itse haluan. Olen pieniruokainen ja normaalipainoinen, yleensä otan alkuruoaksi vihreän salaatin, pääruoaksi pihvin kasvislisukkeella ja jälkiruoan skippaan. Jaksan kyllä istua pöydässä sen aikaa jos joku sen jälkiruoankin haluaa.

Ehkä se rasittavuus tulee siitä kun pitää kommentoida niitä normaalipainoisen valintoja?

- Ai sä et syö tätä leipää?

- Ai sä otat vaan salaatin alkuun?

- Kyllä mä haluun noi ranskalaiset

- Mun tekee mieli pastaa, söin tosi vähän päivällä

- Siis et ota jälkiruokaa? Täytyy sun jotain ottaa koska mä haluan ton creme bruleen

Vierailija
189/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan lailla hoikkuuteen, laihduttamiseen, suhtaudutaan usein  tunnetasolla siten että senjälkeen on elämä silkkiä ja samettia vaan.   Huolet pois tykkänään! 

Elämää pitäisi korjata muillakin tasoilla itseään tyydyttäväksi.  Ihminen joka on sinut itsensä ja läskiensä  kanssa,  koulutusta vastaava työ jossa viihtyy,  henkilökohtaiset asiat kunnossa olipa perheellinen tai sinkku, voi olla tyytyväusempi kuin vielä 600 g nipistävä laihduttaja.

Itseensä tyytymätön ei tule toisten kanssa toimeen

Voihan se elämä olla hyvinkin tyydyttävää jo valmiiksi ja riippana on vain se ylipaino!

Vierailija
190/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo kilot näytä enää mihinkään lähtevän. Toissa vuonna sain 16 kiloa pois, mutta viime vuonna ei sitten kiloakaan. 20-30 kiloa olisi vielä tiputettavaa, mutta ei vaan millään irtoa enää. Ikää liikaa, 50?

Vierailija
191/426 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi liikkua kevyenä

Vierailija
192/426 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se on parempi olla terve kaikilla tavoilla. Kirjaimellisti ei löydy sitten yhtään positiivista kohtaa lihavuudesta, anteeksi kehopositiivisesta tilasta. Totuutta ei vaan saa sanoa enää kun voi tulla paha mieli

Ymmärrän, että sinulle on todella tärkeää päästä pahoittamaan toisten mieliä. Voi voi.

Ymmärrän, että sinulla on vaikeuksia laihduttaa. Voi voi. 

Vierailija
193/426 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kirjoitus oli niin ylistävä ja ylionnellinen, että se kuulostaa joltain uskoontulleen hehkutukselta. Ei joku hoikkuus onnea tuo. Voi ehkä tuoda paremman olon, jos elämäntapasi parantuvat hoikistuessa, mutta muuta arvoa sillä ei juuri ole. Kyllä minä ainakin olen milloin masentunut, milloin surullinen, tylsistynyt, turhautunut, huonovointinen, huonokuntoinen, tavallista arkea elävä hoikkanakin. Toki joskus iloinenkin, muttei se painoon liity.

Niin nojaa. Itse olen ollut hoikka koko ikäni, kunnes vaihdevuosissa lihoin yht'äkkiä. Ihan samat ongelmat oli silloin ennen, ja jos joku on muuttunut niin en tiedä, johtuuko se ylipainosta vai vaan iästä.

Vierailija
194/426 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiaa ei kyllä ole laihutuksesta tullut yhtään lisää. Aivan yhtä kuollut ennen ja jälkeen. Ainoa ero on peilissä ja vaatekoossa. Pudotin 25 kiloa ja muutos oli huomaamaton arkisissa asioissa. Mutta katselen silti tätä minua mieluummin kuin edellistä minua.

Vierailija
195/426 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nojaa. Itse olen ollut hoikka koko ikäni, kunnes vaihdevuosissa lihoin yht'äkkiä. Ihan samat ongelmat oli silloin ennen, ja jos joku on muuttunut niin en tiedä, johtuuko se ylipainosta vai vaan iästä.

Suomalaiset naiset alkavat lihottamaan itseään vaihdevuosien aikana. Yleinen aktiivisuus vähenee, on enemmän "syitä" miksi liikunta jää väliin. Ja kun ollaan enemmän kotona, kummasti popsitaan kaikenlaista enemmän.

Kun paino nousee, se vähentää liikkumisen mielekkyyttä ja lisää näläntunnetta. Loppu on lihavaa historiaa...

Vierailija
196/426 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset alkavat lihottamaan itseään vaihdevuosien aikana. Yleinen aktiivisuus vähenee, on enemmän "syitä" miksi liikunta jää väliin. Ja kun ollaan ene

Niinkö luulet? Mä olen laihtunut. Lisäsin liikuntaa. On monia 50+ naisia jotka ovat normaalipainoisia 

54v.

Vierailija
197/426 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras kirjoitti:

Ymmärsin että aapee haluaa olla terve ja voida hyvin. Siinä onkin monille tavoitetta.

Se on helppo tavoite.

Vierailija
198/426 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus ei aina auta esim. uniapneaan tai kuorsaukseen.

Mä olen normaalipainoinen ja mulla on uniapnea.

Vierailija
199/426 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Suomi ainoa maa, jossa toisen onnistuminen ja ilo saa muissa aikaan negatiivisia ajatuksia ja fiilistä. Mistähän johtuu, että suomalaisten on niin vaikea hyväksyä toisen onnea? Pitääkö aina olla kateellinen toiselle, eikö olisi kivempi juhlistaa toisen hienoa saavutusta??

Minulta ainakin onnittelut aapeelle! 💗Tiedän miltä tuntuu taas elää ylipainon jälkeen.

t. itsekin ylipainosta vapautunut keijutar

Vierailija
200/426 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei laihdutus tietenkään tuollaisia asioita muuta mutta kyllä jokainen joka on ollut ylipainoinen ja laihduttanut normaalipainoon tietää miten se elämänlaatua ja jaksamista kohentaa muilla tavoin. Arkea jaksaa paljon paremmin kun ei kanna mukana ylimääräisiä kiloja ja niiden tuomaa matala-asteista tulehdusta elimistössä. Ei kolota eikä väsytä ja jaksaa liikkua. Peilikuvaa on mukavampi katsoa eikä vaateostoksilla käynti stressaa. Arjen askareetkin on nopeampi suoritta

Itse laihdutin 18-vuotiaana 74 kg:sta 62 kiloon. Sitten hankin muodikkaita vaatteita ja opettelin meikkaamaan. Mikä kokemus 18-vuotiaalle, kun yhtäkkiä pojat alkoivat olla kiinnostuneita ja olokin tuntui paljon paremmalta! Aloitin samalla kävelyliikunnan, jota olen jatkanut tähän ikään asti, eli 26 vuotta. Painan edelleen 62 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi