Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen elämä on paskaa

Vierailija
30.05.2025 |

Olen nyt 45 v ja koko elämän kärsinyt kuukautuskivuista jotka ovat olleet niin lamaannuttavia joskus että ole  oksentanut ja pystyn vain makaamaan kippurassa. Kivut joka kuukausi 12 v alkaen. Endo johon en ole saanut hoitoa.

Sain kaksi lasta ja molemmat raskaudet olivat yhtä tuskaa, toisessa oli rd ja toisessa muita komplikaatiota. Synnytys kesti toisessa 3 vrk ja päättyi hätäsektioon josta seurasi kaikenlaisia ongelmia. Hoidin vauvat yksin miestä ei paljon kiinnostanut. Molemmilla vauvoilla oli mm koliikki.

Nyt on alkaneet esivaihdevuodet, järkyttävät kivut muttei vuoto ala. Kaikenlaista paskaa oireita alkaen nivelkivuista. Lääkäriin ei pääse kuten en ole koskaan päässyt esim gynelle vaikka olisi mitä kipuja ollut. Viimeksi kävin gynellä 10 v sitten.

Miksi helvetissä naisten elämä on täynnä kipua lapsesta asti? Kuukautisiin kuuluu kipu sanoi lääkäri kun olin lapsi,,samoin kaikkea kipua on vähätelty mm synnytyksissä. 

Miehet myös pääsevät isyydestä helvetin helpolla. Hedelmöittyminen ja se on siinä. Nainen kasvattaa sitä ihmistä sisällään ja kokee jos ei kipua niin valtavat hormonitasojen vaihtelut.

Muistan kun heräsin sektiosta sairaalassa ja seuraavana päivänä olin jo suihkussa yksin  ja veri valui maahan, rinnat helvetin kipeät, tunsin että olen pelkkä kuori joka on antanut elämän toiselle ihmiselle. Pumppasin maitoa 2 tunnin välein sairaalan pumppuhuoneessa ( myös öisin 3 vrk synnytyksen ja hätäsektion  jälkeen)  jossa me äidit istuimme rintapumput rinnalla odottamassa maidontuloa.

Kun lapset olivat vauvoja hoidin heidät melkein yksin mies teki väitöskirjaa ja eteni urallaan. Nyt hänellä on 3xisompi palkka kuin minulla ja olemme eronneet,, riitelemme elatusmaksuista. Olen hoitanut nyt alakoulussa olevat lapset pääosin yksin, ja ura ei ole edennyt. Molemmat lapset ovat sairastelleet edelleen paljon,,ollut kaikkea keuhkokuumeesta mykoplasmaan ja hinkuyskään tänäkin vuonna. Lapset olleet isällään yhden yön tänä vuonna.

Teimme lapset kun mies halusi perheen.

Olen miettinyt kaiken järjettömyyttä naisten elämän kannalta. Tämä kaikki on todella epäreilua. Toisella lapsella alkoi kuukautiset ja kipuahan siitä tuli ja sotkua, helvetti siis alkoi 13 vuotiaana hänellä.

Miehet pääsevät niin helpolla tässä elämässä. En halua miesten haukkumisketjia ei ole heidän syy tämä biologia mutta miksi maailma on edelleen näin epäreilu 2025 ja naisen elämä yhtä kipua ja hormoneita? 

Olisinpa syntynyt mieheksi. Perheen saisi niin helposti, ilman kipuja.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin et pääse gynelle? Gynellä on käytävä yksityisellä, ei kai se nyt yllätyksenä tule keski-ikäiselle? Aikoja on kyllä.

Vierailija
2/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin endo. minut on leikattu 2 kertaa suklakystan takia kun uusiutui :-( Kerran tuli kompplikaatio ja aloin vuotaa leikkauksen jälkeen, pelkäsin että nyt kuolen. Nyt joudun käyttämään pillereitä ettei kysta uusiudu ja niitä täytyy seurailla. minullakin ollut pahoja kuukautiskipuja että joutunut lähteä päivystykseenkin. Kaikki tämä ja en edes halua lapsia. Voimia sinulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kurjaa miehilläkin kun koko ajan joutuu kuuntelemaan akkojen valitusta.

Vierailija
4/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin et pääse gynelle? Gynellä on käytävä yksityisellä, ei kai se nyt yllätyksenä tule keski-ikäiselle? Aikoja on kyllä.

Ei ole rahaa siihen. Olen pienipakkaisessa työssä. Ja miksi pitäosi mennä yksityiselle ja maksaa 400 e? Jos miehellä on alavatsakipuja tms joutuuko hän yksityiselle lääkärille? 

Vierailija
5/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
6/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt edes terveyskeskukseen vaikka pelkään että sektioarvessa on kiinnikkeitä ja kipujen johtuvan siitä. Naisten vaivoja ei hoideta. Kipu vaan kuuluu naisten elämään? Olen syönyt nyt särkylääkkeitä jo kuukauden max annoksen myös alaselkä on kipeä. Pelottaa myös lasten puolesta kun isällään eivät voi asua.

T: ap

Vierailija
7/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi!

Pitäiskö pääkoppas tarkistuttaa. 

Vierailija
8/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on keksitty ja eikä niitä lapsia "saada" kyllä ne ovat olleet sinun ihan oma ja vapaaehtoinen valinta. 

Seuraava!

Vierailija
9/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa siihen. Olen pienipakkaisessa työssä. Ja miksi pitäosi mennä yksityiselle ja maksaa 400 e? Jos miehellä on alavatsakipuja tms joutuuko hän yksityiselle lääkärille? 

Kuule, mäkin olen pienipalkkaisessa työssä, eikä mulla ole edes vakuutuksia, en saa. Juuri tulin gyneltä, näitä esivaihtarioireita on pakko hoitaa etten tapa ketään tai tule hulluksi. Sössin jo yhden työpaikan. Hoidat lapsetkin, hoida itsesikin. Naisten suurimpia typeryyksiä on jättää itsensä hoitamatta. Sillä ei maailma pelastu, mutta saat kirjan elämän. Huonomminkin olet euroja sijoittanut.

Vierailija
10/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan pitäisi tehdä lapsia miehen toiveesta.. en ymmärrä miksi siihen herkästi lähdetään. Oma terveys ym aina ensin. Jos mies ei käsitä vaan painostaa, se on jo hälytysmerkki 

Vierailija
11/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen osalta olisi kyllä korjattavaa tasa-arvon suhteen. Mullakin ollut "naisten" ongelmia ja edes naislääkärit ei näistä mitään ymmärtäneet ennen kuin pääsin alan asiantuntijalle. 

Vierailija
12/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyyköhän tuollaiset nivelkivut endoon? Kun itsellänikin on polven kohdalla sellaista hermokipua.

Vierailija
13/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui kohdunpoistoon selkä-vatsa-suolikrempat.

Vierailija
14/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppui kohdunpoistoon selkä-vatsa-suolikrempat.

Niitä ei kuitenkaan tehdä jos on esim kolmekymppinen.

Vierailija
15/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi!

Pitäiskö pääkoppas tarkistuttaa. 

Miksi? Kipujen takiako? 

Kyllä, olen kateellinen miehille jotka saavat elää lapsuuden ilman jokakk kipua, lapsen niin että vain hedelmöittävät naisen ja se on siinä.

Mitään säännöllistä miehenä olemiseen liittyvää kipua eivät miehet joudu kokemaan. Naisilla esim.vaihdevuodet vuotohäiriöineen voivat kestää jopa 10 vuotta. 

Vierailija
16/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ollut 10 vuotta aikaa säästää (kerroit että oot käynyt gynellä viimeksi 10 vuotta sitten.) 

Vierailija
17/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v nainen, kärsinyt koko ikäni runsaista ja kivuliaisista kuukautisista ja nyt esivaihdevuosista, mutta en usko että minulla olisi mitään keskusteltavaa ja yhteistä ap:n kanssa. Suurin osa aloituksen ongelmista johtuu täysin omista valinnoista. En jaksa sympatiseerata ihmistä joka heittää oman elämänsä kankkulan kaivoon ja tekee kaksi lasta pelkästään miehen mieliksi.

Vierailija
18/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pitäisi laittaa kyllä kuvauksiin jos on joku hälyttävä vaiva. Mua ei nuorempana tyttöä koskaan kuvattu tai siis mahaa kun oli tosi outoja vatsakipuja että oksensin pöntöt täyteen vihreää. Eikö tuo ole hälyttävää lääkäreiden mielestä? Ja kivut oli niin kovat että piti lähteä päivystykseen. Kerran eräs hoitaja sanoi että mun pitää syödä enemmän (kun olin tosi hoikka). No, umpparihan se siellä oli oireillut. Kerkes jo sit puhjeta ja sitten vasta leikattiin.

Vierailija
19/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostuit tuollaiseen elämään?

Vierailija
20/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on keksitty ja eikä niitä lapsia "saada" kyllä ne ovat olleet sinun ihan oma ja vapaaehtoinen valinta. 

Seuraava!

Miksi siitä että naiset joutuvat kokemaan joka kk kipua lapsesta asti vain kun ovat syntyneet tytöiksi, kantamaan lasta sisällään, synnytyämään kivuliaasti ja kärsimään komplikaatiot ( minullekin tuli mm kohdun laskeuma ja repeämät) ei saisi keskustella? 

Ja kipuja olisi ollut ilman lapsiakin ihan vasn kun satuin syntymään tytöksi. 

Lääkäreitä ei kiinnosta hoitaa naisten vaivoja tai sitten antavat vain hormoneja tai pillerit kuten mun 13 v tytölle tarjottiin kipujen takia. Kun kipujen ajatellaan kuuluvan naisten elämään. Miksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme