Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muitakin, joiden mielestä on kivempaa olla hoikka kuin lihava? Laihdutin uniapnean ja muut vaivat pois viime vuonna. Nyt voin sanoa...

Vierailija
12.01.2024 |

...että se todella kannatti! Ensimmäinen talvi koskaan, kun olen ollut yhtä virkeä kuin lapsena. Nukun paljon paremmin, herään virkeänä ja jaksan touhuta ja liikkua. Sitten illalla taas nukahdan suloisen pehmeään uneen. <3

Enää ei nälkäkiukku ja herkunhimo määrää rytmiäni. Enää ei tarvitse verhoutua "lakanoihin" ja voin käyttää ihania vaatteita. Eipä harmittanut uusia vaatekaapin sisältöä näin hoikkana.

Itsevarmuus ja aktiivisuus on noussut ihan uudelle levelille. Ystävät ovat antaneet ilahduttavaa palautetta "selvästä nuorentumisesta." Tuntui ihan itkettävän ihanalle, kun multa kysyttiin taas papereita, koska näytän alle 30-vuotiaalta!

Kivut ja säryt ovat jääneet pois eikä liukkaalla kävely enää pelota. Myös mielen välillä vallannut alakulo on kadonnut kilojen mukana.

Minä olen sitä mieltä (toki tämä on ihan makuasia), että on paljon paljon parempaa elämää, kun ei tarvitse kantaa ylimääräistä taakkaa mukanaan ja on hyvä virkeä mieli koko ajan.

Aikani minäkin "todistelin" kehopositiivisuutta, mutta en kyllä ollut valmis maksamaan siitä sellaista hintaa. Siksi vapauduin kiloistani.

Toivottavasti tämä kannustaa muitakin vaihtamaan paljon kevyempään elämään. Ei kai se kehopositiivisuus kuitenkaan ole omaa terveyttä ja elämänlaatua tärkeämpää?

Kommentit (426)

Vierailija
161/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ketorouva myy niitä digi/kirje laihdutuskursseja?    Olisko markkinointia, huonosti käynyt kauppa?,  kun perjantai-illan istuu koneellaan haukkumassa lihavien vastenmielisyyttä,  tehkää nyt jotain itsellenne.

Tai joku perhekriisi, äiti purkaa koneella istumalla  pahaa oloaan, perjantai-ilta monessa kodissa parempi ruoka, yhdessä.oloa työ/kouluviikon jälkee.

Vierailija
162/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei aloittaja selkeästi ymmärrä mitä kehopositiivisuus tarkoittaa. Se ei tarkoita lihavuuden ihannointia. Se tarkoittaa sitä, että jokaisen keho on arvokas sellaisena kuin on. Ja että toisen kehoja ei arvostella: ei haukuta hörökorvia tai perunanenää, ei sanota laihoja lipputangoiksi tai ylipainoisia tankkereiksi. Miten tämä on niin vaikea sisäistää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt bmi 30 ja uniapnea ja nyt myös CPAP. Armeijassa painoin kuitenkin alle 80 ja olen 183 pitkä. Siellä häiritsin kuorsaamisellani ja korahduksilla niin paljon muiden nukkumista, että kiusasivat ja tekivät jäyniä. Kuorsaaminen on siksi hävettänyt, enkä halua esimerkiksi työpaikan reissuille ilman omaa huonetta. Tuun kipeäksi tarvittaessa lähdön aikaan. Naisvieraat (harvinaista) olen kanssa häätänyt ennen nukkumista ja sitä eivät oikein ymmärrä, että haluan nukkua yksin. Joskus vieraan takia valvonut koko yön. Terveydenhuollosta vain laihduttamista ehdotetaan. 

Vierailija
164/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt bmi 30 ja uniapnea ja nyt myös CPAP. Armeijassa painoin kuitenkin alle 80 ja olen 183 pitkä. Siellä häiritsin kuorsaamisellani ja korahduksilla niin paljon muiden nukkumista, että kiusasivat ja tekivät jäyniä. Kuorsaaminen on siksi hävettänyt, enkä halua esimerkiksi työpaikan reissuille ilman omaa huonetta. Tuun kipeäksi tarvittaessa lähdön aikaan. Naisvieraat (harvinaista) olen kanssa häätänyt ennen nukkumista ja sitä eivät oikein ymmärrä, että haluan nukkua yksin. Joskus vieraan takia valvonut koko yön. Terveydenhuollosta vain laihduttamista ehdotetaan. 

Kuorsaaminen ilman hengityskatkoksia on ihan tavallista. Jos sinulla ylipainoisena on todettu uniapnea niin terveydenhuollossa ollaan ihan oikeassa kun suositellaan laihdutusta.

Vierailija
165/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoo olevansa hyvinvointivalmentaja vaikka jutuillaan on itseään täynnä oleva muille riittämättömyyden tunnetta aiheuttava.  Ja kuolemanpelkoa hysterisoiva. Minkähänlaista  ruoskimusta se hänen kurssimateriaalinsa on?

Vierailija
166/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on lihasmassaa vähemmän kuin miehillä eli lihavalla naisella on vaikeampaa kuin lihavalla miehellä. 

Eli lihavalle naiselle kävelykin on rankempaa kuin lihavalle miehelle. Minun mielestä kehopositiivisuus pitäisi kieltää ja naisia pitäisi oikeasti kannustaa laihtumaan ja olemaan kauniita. Plussakokoiset naiset vinkuu että on normaalia olla lihava mutta kun ei ole.

T: miehekäs mies 182cm ja 74kg.

Niin, eli on luonnollista, että naisella on isompi rasvaprosentti. Ei naisen kuulu näyttää vinttikoiralta.

Vierailija
167/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mukavampi hoikempana. Olin ala-asteelta jonnekin 18-vuotiaaksi asti ollut aina lievästi ylipainoinen. Alunperin vanhempien "pöydästä ei poistuta ennen kuin lautanen on tyhjä"-opetustapa ja herkuttelu syynä, myöhemmin itseinhon ja masennuksen aiheuttama ylensyöminen.

Nuorena aikuisena sain edelleen huonosta mielentilasta huolimatta laihdutettua ylimääräiset kilot. Pääsin myös suurimmaksi osaksi eroon ylensyömisestä, vaikka kärsin edelleen ahmimisesta aika ajoin. Kuitenkin, en pelkää vuorovaikutustilanteita yhtä paljon kuin ennen ja uskallan toimia ihan normaalisti ulkomaailmassa ns. kunnon kansalaisena (olin lihavana piilossa kodin seinien sisällä 24/7 kun mahdollista). Sain oikeasti varmaan jotain traumoja teininä.

Vierailija
168/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen löytyy immeisiä jotka lihottavat itsensä kehoposotiivisuuden nimissä. sitten onkin ikävä laihduttaa ja vielä.paljon vaikeampaa pysyä tervepainoisena.

Vierailija
169/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainon aiheuttamiin menkkakipuihinkin auttaa laihdutus. tai sitten viikon saikutus niin kuin lihava työkaverini aina tekee kerran kuussa..

Vierailija
170/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei aloittaja selkeästi ymmärrä mitä kehopositiivisuus tarkoittaa. Se ei tarkoita lihavuuden ihannointia. Se tarkoittaa sitä, että jokaisen keho on arvokas sellaisena kuin on. Ja että toisen kehoja ei arvostella: ei haukuta hörökorvia tai perunanenää, ei sanota laihoja lipputangoiksi tai ylipainoisia tankkereiksi. Miten tämä on niin vaikea sisäistää?

Noni, joku fiksu täällä on. Ärsyttää kun täällä toitotetaan kehopositiivisuutta lihavuuteen yhdistettynä. 

Vierailija
171/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä niin kliseinen trolli ettei tosikaan. Mitkään oikeat vaivat ei häviä laihduttamalla eikä se myöskään auta nukkumiseen. Ainoa tosi tässä jutussa on se, että on kevyempi olla ja liikkua. Ja kyllä, olen laihduttanut ja nyt normipainossa.

Vierailija
172/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ylipainon aiheuttamiin menkkakipuihinkin auttaa laihdutus. tai sitten viikon saikutus niin kuin lihava työkaverini aina tekee kerran kuussa..

Ai hoikillako ei ole menkkakipuja.  Tiedän lukemattomia hoikkia joilla on ja kovat.  Lisäksi ylipainoisen jolla endometria ja alkava kohtusyöpä aiheutti aikuisiällä kivuliaat mensut.  Ai niin , eihän niitäkään ole kuin ylipainoisilla.

Vierailija
173/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 30 vuotta sitten painonvartijoissa.  Ohjaaja aluksi sanoi ettei laihduttaminen muuta arkea.  Ei tule rikas prinssi valkealla ratsulla,  puolison kanssa riitaa edelleen, teinit hankalia, taaperot väsyttäviä.  Pomo ei kosi, anna ylennystä eikä ylimääräistä palkankorotusta.  Asuntolainat on maksettava, auto menee rikki edelleen,  risat ihmissuhteet eivät laihduttamalla korjaannu.

Vierailija
174/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, sen vuoksi olen ozempicilla! Koskaan ei ole laihtuminen ollut näin helppoa 😏

Vierailija
175/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan lailla hoikkuuteen, laihduttamiseen, suhtaudutaan usein  tunnetasolla siten että senjälkeen on elämä silkkiä ja samettia vaan.   Huolet pois tykkänään! 

Elämää pitäisi korjata muillakin tasoilla itseään tyydyttäväksi.  Ihminen joka on sinut itsensä ja läskiensä  kanssa,  koulutusta vastaava työ jossa viihtyy,  henkilökohtaiset asiat kunnossa olipa perheellinen tai sinkku, voi olla tyytyväusempi kuin vielä 600 g nipistävä laihduttaja.

Itseensä tyytymätön ei tule toisten kanssa toimeen

Vierailija
176/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yli 70.   Jos laihdutan 15 kiloa kysytäänkö minultakin paperit Alkossa tai jos ostan kesällä muutaman oluen pihaa siistivälle sukulaismiehelle.

Ihan älyttömiä arvoja.

Vierailija
177/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon yli 70.   Jos laihdutan 15 kiloa kysytäänkö minultakin paperit Alkossa tai jos ostan kesällä muutaman oluen pihaa siistivälle sukulaismiehelle.

Ihan älyttömiä arvoja.

Laihdutan sen 15 kiloa jos aloittaja takaa että polviniveliinkin kasvaa uudet rustot ja lonkkien hiutuneet luut nuortuvat alle 30- vuotisiksi.

Vierailija
178/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen ensiapu lehdessä valitti tuossa liukkailla ruuhkaa kaatumisvammojen takia.

Saisikohan tilastoa jostain esiin miten moni röntgenissä käytetty oli obeesi?

Vierailija
179/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan lailla hoikkuuteen, laihduttamiseen, suhtaudutaan usein  tunnetasolla siten että senjälkeen on elämä silkkiä ja samettia vaan.   Huolet pois tykkänään! 

Elämää pitäisi korjata muillakin tasoilla itseään tyydyttäväksi.  Ihminen joka on sinut itsensä ja läskiensä  kanssa,  koulutusta vastaava työ jossa viihtyy,  henkilökohtaiset asiat kunnossa olipa perheellinen tai sinkku, voi olla tyytyväusempi kuin vielä 600 g nipistävä laihduttaja.

Itseensä tyytymätön ei tule toisten kanssa toimeen

Kyllä, riittää kun on asiat kunnossa. Muutama ylimääräinen kilo ei haittaa. Bmi antaa suunnan, se ei kerro kaikkea. Joten sitä on turha tuijottaa.

Vierailija
180/426 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kirjoitus oli niin ylistävä ja ylionnellinen, että se kuulostaa joltain uskoontulleen hehkutukselta. Ei joku hoikkuus onnea tuo. Voi ehkä tuoda paremman olon, jos elämäntapasi parantuvat hoikistuessa, mutta muuta arvoa sillä ei juuri ole. Kyllä minä ainakin olen milloin masentunut, milloin surullinen, tylsistynyt, turhautunut, huonovointinen, huonokuntoinen, tavallista arkea elävä hoikkanakin. Toki joskus iloinenkin, muttei se painoon liity.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan