Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen pitkäaikaistyötön 34v mies, ja tapailemani nainen tuli raskaaksi...Hän ei suostu tekemään aborttia, vaikka olen koittanut selittää

Vierailija
30.12.2023 |

Minulla ei ole varaa elättää lasta koska olen työtön, eikä työllistyminen kovin todennäköiseltä näytä.

Olen ollut yli 9 vuotta työttömänä, ja koulutuksena on vain lukio.

Nainen ei silti halua tehdä aborttia...Elareita minulla tule koskaan olemaan varaa maksaa, ja ne tulisi sitten Kelalta. samalla katoaisia viimeinenkin järki päästä töihin.

Nainen on kovin nuori, 23v, eikä ehkä tajua elämän realiteetteja tarpeeksi hyvin ymmärtääkseen tämän tilanteen.

Itse en haluaisi lasta tähän tilanteeseen tehdä, mutta aika heikolta tuntuu mahdollisuuteni vaikuttaa asiaan.

Yhteenmuuttoa en voisi edes harkita koska tulot sitten tippuisivat melko valtavasti minun osaltani, ja olisin naisen tulojen varassa.

Olemme tapailleet noin 5kk lähinnä seksin merkeissä.

Kommentit (228)

Vierailija
81/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys on siis ap sinulla unelmissa ja nyt paniikissa typeryyttäsi aiot käyttää todennäköisesti sinun ainoan mahdollisuuden tulla isäksi käyttämättä :D

Vierailija
82/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee kovimpia sanoja mitä olen tänne kirjoittanut:

Olet kohta keski-ikäinen. Lisäksi olet kouluttamaton ja pitkäaikaistyötön. Mitkä kuvittelet mahdollisuuksiksesi saada lapsia? Ole siis onnellinen tästä odottamattomasta lottovoitosta. Ala panostaa isyyteen. Olet ihan oikeassa, että taloudellisesti ei ole hyvä juttu. Tuo on kuitenkin ratkaistavissa esim. siten, että mikäli et itsellesi työtä saa, niin ala sinä koti-isäksi ja kotiherraksi. Lapsen äiti käy töissä, sinä valvot ja hoidat lasta esim. öisin.

Lapsi tuo elämääsi rakkautta, sisältöä, tarkoitusta, vastuuntuntoa jne mikäli olet ne valmis ottamaan vastaan. Perhekerhoissa yms. pääset myös tutustumaan uusiin ihmisiin. 

Itse asiassa on taloudellisestikin hyvä juttu. Lapsellinen saa paremmat tuet kuin lapseton. Vain työssäkäyville lapset ovat menoerä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh AP itkee kun sai 3 sekunnin ilosta loppuelämän surut, taitaa olla vielä hesalainen.

Vierailija
84/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuet pienenee. Elämäntapatyöttömien aika on loppunut. 

Vierailija
85/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt ainakaan ilman  testausta mene tunnustamaan isyyttä. Ei kai sitä pakko muutenkaan ole tunnustaa? 

Vierailija
86/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo, mutta: Nyt parantamaan suhdetta niiden kuukausien aikana mitä ehtii, ennen kuin vauva ulkona. Käytte talvisella kävelyllä ja juotte kaakaot ja syötte herkkuleivät. Tulee ydinperhe teistä tai sitten hyvät kasvatuskumppanukset.

Vierailija
87/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä se sinäkään ole tajunnut elämän realiteetteja. Selibaatti on hyvä vaihtoehto niille, jotka eivät halua vanhemmiksi. 

Vierailija
88/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vastuu lapsesta saisi tsemppaamaan myös työnhaussa?Ei se ap ihan luuseri ole jos naisenkin saanut.

Vierailija
89/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aika kasvaa aikuiseksi, hankkia ammatti ja kantaa vastuu omasta ja lapsensa elämästä?

Vierailija
90/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee kovimpia sanoja mitä olen tänne kirjoittanut:

Olet kohta keski-ikäinen. Lisäksi olet kouluttamaton ja pitkäaikaistyötön. Mitkä kuvittelet mahdollisuuksiksesi saada lapsia? Ole siis onnellinen tästä odottamattomasta lottovoitosta. Ala panostaa isyyteen. Olet ihan oikeassa, että taloudellisesti ei ole hyvä juttu. Tuo on kuitenkin ratkaistavissa esim. siten, että mikäli et itsellesi työtä saa, niin ala sinä koti-isäksi ja kotiherraksi. Lapsen äiti käy töissä, sinä valvot ja hoidat lasta esim. öisin.

Lapsi tuo elämääsi rakkautta, sisältöä, tarkoitusta, vastuuntuntoa jne mikäli olet ne valmis ottamaan vastaan. Perhekerhoissa yms. pääset myös tutustumaan uusiin ihmisiin. 

Itse asiassa on taloudellisestikin hyvä juttu. Lapsellinen saa paremmat tuet kuin lapseton. Vain työssäkäyville lapset ovat menoerä.

Ne työttömän lapsikorotukset loppuvat huomenna ja, jos ap asuu erillään lapsestaan, hän ei myöskään saa asumistukeensa lasta huomioituna. Kela tosin maksaa elatustuen lapsesta ap:n puolesta, mutta menoerä se lapsi ap:llekin on, jos lasta joskus tapaa.

Ap hyötyisi, jos lapsen varjolla pääsisi naisen kotiin loisimaan naisen elätettäväksi. Mutta sitten voisi joutua kanniskelemaan koliikkivauvaa vuorokaudet läpeensä, joten töissäkin pääsisi tuhat kertaa helpommalla.

Vierailija
91/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et käyttänyt kondomia syystä että...?

Vierailija
92/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi tulla elämäsi paras 'vahinko'.

Ota elämästäsi kiinni. Onko mahdotonta opiskella jotain alaa mikä työllistyttää, esm hoitoalaa?

Hoidata depressiosi jos siintä kärsit. Muita mt haasteita? Lääkitys ADHD seen? Liikuntaa, salille?

Olet kerennyt jo ennen vauvan syntymää alottaa elämäntaparemontin.

Lue kirja The Secret, manifesteeraa.

Vierailija
93/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rahan takia haluat välttää vastuusi ja m u r h a t a sikiö eli lapsen? kyllä tuollaiset ateistipaskapäät pitäs laittaa pakkotyöhön ja steriloida samoin kaikkki muslimit

On lapselle parempi olla syntymättä kuin syntyä tuollaisten hihhuleiden maailmaan.

Vierailija
94/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko aika kasvaa aikuiseksi, hankkia ammatti ja kantaa vastuu omasta ja lapsensa elämästä?

etkö ole kuullut ettei ole työpaikkoja?

Vierailija
95/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen lapsen äitina ja ihan vaan naisena totean, että jos lapsen isä ei olisi halunnut lasta niin olisin tehnyt abortin. On tosi itsekästä pitää lapsi, jos toinen osapuoli ei halua.

Eihän tässä ole mitään toista osapuolta. Naisesta on tulossa puhdas yh, joka tulee saamaan Kelalta elatusapua.

Vierailija
96/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rahan takia haluat välttää vastuusi ja m u r h a t a sikiö eli lapsen? kyllä tuollaiset ateistipaskapäät pitäs laittaa pakkotyöhön ja steriloida samoin kaikkki muslimit

On lapselle parempi olla syntymättä kuin syntyä tuollaisten hihhuleiden maailmaan.

Pitäskö kysyä kuitenkin meiltä hihhuleiden lapsilta tätä asiaa? Ylipäätään vois lapselta kysyä, sillä kyllä mä tunnen yhden juoponkin ihan onnellisen lapsen. 

Vierailija
97/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas,pitkäaikais työtön ja vain lukio käytynä ? Oot mahtanut ennenkin tehdä aloituksia näin muistelen .pitkäaikaistyötön ja lukio ?🤔

Vierailija
98/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tarvitsee lisää lapsia. Vie tyttö vihille ja rupeatte perheeksi.

Vierailija
99/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet työttömänä, jos kuitenkin sait lukion käytyä?

Vois kuvitella, että olisit pystynyt hankkimaan ainakin ammattikoulututkinnon.

Lukion pääsee läpi tekemättä mitään. Aikuisen elämä on aivan eri tavalla vaativaa kuin joku koulun penkille vääntäytyminen, kun äti pakottaa.

No en ole aivan samaa mieltä.

Ei niitä ylioppilastutkintoja edelleenkään aivan armosta jaella, vaikka kokeiden uusimismahdollisuus onkin kovasti muuttanut koko tutkinnon luonnetta.

Vierailija
100/228 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa