Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla hyvätuloisilla vaikeus ymmärtää köyhiä?

Vierailija
23.12.2023 |

Puhun nyt suoraan. Olen reilu nelikymppinen perheenäiti ja perheemme on Suomen mittakaavassa ihan hyvätuloinen (yhteenlasketut bruttotulot n. 140 000€). Eli mitään rikkaita emme ole, mutta pärjäämme varsin hyvin. 

minulle on ollut vaikeaa ymmärtää miksei esim. yksinhuoltajat pärjää, koska he saavat kuitenkin reilusti tukia, korotetut lapsilisät, ehkä elaritkin ym. Päivähoitomaksut vapautettu ym. joista keskiluokka maksaa isoja summia. Nettotulona joku työssäkäyvä voi helposti saada vähemmän kuin tuloilla elelevä. Siksi varauksella koskaan laitan näihin vähävaraisten keräyksiin mitään, koska epäillen todellista tarvetta. 

Onko ketään muita samalla lailla ajattelevia? 

Kommentit (515)

Vierailija
121/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi jotkut ostaa shampanjan sijaan kuohuviiniä.

t. Mika

Koska nehän kuplii kummatkin ja halutaan niinku kato elää kuplassa.

Köyhällä ei ole varaa edes hiilihappokoneeseen.

-winner-

Vierailija
122/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

köyhät vois olla pois silmistä .t:140 000e  vuodessa tienaava.

Missä menee raja, jonka alle ei saa olla näkyvissä. Ja saako mennä töihin, jos on köyhä?

jos menee töihin ni ei ole enää köyhä.oletko tyhmä  pikku poika?.ja pitää mennä töihin ei noi munkaan tulot mitään hiton sossun tukia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä menee raja, jonka alle ei saa olla näkyvissä. Ja saako mennä töihin, jos on köyhä?

jos menee töihin ni ei ole enää köyhä.oletko tyhmä  pikku poika?.ja pitää mennä töihin ei noi munkaan tulot mitään hiton sossun tukia ole.

Minimipalkka 2000e/kk, niin ei tukia tarvita.

Vierailija
124/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa on ettei paskalle taitu.

Vierailija
125/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, miksi tekoripset, tatuoinnit ym. tekohärpäkkeet löytyvät keskimääräistä useammin vähävaraisilta ja yksinhuoltajilta. Sinnekö ne rahat menevät? Lienee eivät ihan ilmaisia ole! 

Ja oliko tästä jotain tilastoa? Tämä on vain sinun mielikuva asiasta, silmään on pistänyt kun oot muutaman kerran jonkun vähävaraisen ripsi-ihmisen kohdannut. Älä yleistä, niinkuin joku 

Ja vaikka ihminen jonkun tatuoinnin ottaisi, niin se on muutaman satasen. Kuinka kauan sillä sitten eläisi? Ei se sitä taloudellista ahdinkoa ratkaise. 

En ole tuon alkuperäisen kommentin kirjoittaja, mutta huomaahan sen, että esim. kaupan kassoilla, lähihoitajilla, siivoojilla ym on just noita kun taas monella lääkärillä, tuomarilla tai mu

Tuo tekohärpäkkeet juuri vievät omissa silmissäni koko statuksen pois! T. Akateeminen 

Vierailija
126/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkääs nyt tajuta että täystyöllisyys tarkoittaa kapitalistin painajaista. Ja se ei tee hyvää suurituloisellekaan. Sellainen maa jossa kaikilla on "töitä" on kommunistinen maa. Jos kapitalistisessa maassa kaikilla olisi töitä niin kapitalisti itkisi yötäpäivää sitä että kun se työntekijä määrää palkan eikä itselle jää mitään ja kaikki maksaa niin paljon ettei mihinkään ole rahaa. Sitä ei yksikään kapitalisti toivo pahimmissa painajaisissaankaan. Hyvää joulua niin rikkaat kuin köyhätkin 😁

Vierailija
127/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinällään sano, että köyhät ei saisi lisääntyä (tiedän jo tätä kirjoittaessa, että joku vääräleuka tahllisesti alkaa väärinymmärtää tekstiäni), vaan siksi, että esim. hormonaalisen ehkäisyn avulla nainen voi päästä eroon kuukautisistaan ja tämä vähentää kuukautisköyhyyttä. Samoin kipulääkkeiden käyttö vähenee ja stressi siitä, että tulisi raskaaksi, vaikkei olisi rahaa pitää huolta lapsesta, kun ei rahaa riitä omaankaan huolenpitoon. toki muitakin ehkäisyvaihtoehtoja on.  Samaan aikaan toimeentulotuki voisi olla.

- Mikset suosittele sterilisaatiota? Ei tarvitsisi mitään hormonimömmöjä käyttää ja ongelma olisi ratkaistu kerralla.

Vierailija
128/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulpan ja masennuksen jne. hoitohan se halvemmaksi tuleekin. V ttu mikä ajatusten tonava taas siellä XD

Vierailija
129/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä kirjoitustaidoton pelle takaisin kouluun. Taidat olla se sama nolo todellisuudesta vieraantunut elvistelijä, joka aiemmin kerskui tienaavansa 4000 kuussa isin järkkäämässä suojatyöpaikassa XDDD

-eri

Vierailija
130/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta tekstiä taas ja tippaakaan ei löydy edes yritystä ymmärtää, päinvastoin haette hyväksyntää kuvottaville mielipiteillenne. : /

Hyi ttu.

Vierailija
131/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan velvollisuudesta hoidattaa terveytensä...Voi ystävä hyvä missä tynnyrissä sinä elät, kun et edes uutisia näemmä ole huomannut? Hoitoon, saati sitten terapiaan, on todella vaikea päästä ja tämä on kiistaton fakta. Minä suorastaan anelin vuosia hoitoa ja apua, selitin jopa talousnäkökulmaa (mulle naurettiin, sillä uu not eivät kyenneet tietenkään ymmärtämään), sillä ihmisistähän ei monikaan välitä. Mutta eihän se mitään auttanut, täydellisessä hölmölässä kun ollaan. Tiedätkö, että en olisi saanut kerran edes pelkkiä perusverenkuvan tarpeellisia labroja, koska olin siinä terveydentilassa kykenemätön työskentelemään (ilman tarvittavaa apua ja hoitoa siis...). Vetosin sitten alaikäiseen huollettavaan ja vasta sitten minuun oltiin nyrpeänä valmiit panostamaan tuon huikean yhden labrakokeen verran. Velvoita siinä sitten ihmisiä hoidattamaan ehkä jopa useammat sairaudet tai terapiat vielä päälle! Kunpa tietäisit puoletkin siitä, mitä todellisuus sote-sektorilla asiakkaan näkökulmasta on. Ei ihme, ettei Suomi nouse kun juuri kukaan ei tiedä saati ymmärrä, mikä tilanne kaikkinensa ihan oikeasti on ja miten hankalaa, joskus jopa suorastaan mahdotonta, yritykset parantaa omaa tilannettaan on! Ja sitten vielä syytetään päälle ihmistä itseään. Siis sitä, joka on ehkä annellut pelkästään niitä yksiä vtun labroja!! Ei ihme, että joillakin voi jo vuosien myötä aggressiot nousta tällaisen pskan keskellä. 

Vierailija
132/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sinällään sano, että köyhät ei saisi lisääntyä (tiedän jo tätä kirjoittaessa, että joku vääräleuka tahllisesti alkaa väärinymmärtää tekstiäni), vaan siksi, että esim. hormonaalisen ehkäisyn avulla nainen voi päästä eroon kuukautisistaan ja tämä vähentää kuukautisköyhyyttä. Samoin kipulääkkeiden käyttö vähenee ja stressi siitä, että tulisi raskaaksi, vaikkei olisi rahaa pitää huolta lapsesta, kun ei rahaa riitä omaankaan huolenpitoon. toki muitakin ehkäisyvaihtoehtoja on.  Samaan aikaan toimeentulotuki voisi olla.

- Mikset suosittele sterilisaatiota? Ei tarvitsisi mitään hormonimömmöjä käyttää ja ongelma olisi ratkaistu kerralla.

Piuhojen katkaisu ei lopeta kuukautisia.

Vierailija
133/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä niitä jotka tienaa 2500 kk eivätkä pärjää. Minä tienaan 1200 kk ja rahaa jää säästöön joka kuukausi 200 euroa. Osa tuloistani on palkkaa ja osa tukia. Ne jotka ei pärjää niin ne ei osaa käyttää rahaa viisaasti. Ostavat heti kaiken ja tuhlaavat rahaa asioihin mitä eivät tarvii. Monella on jotain lehtitilauksia satasella kuukaudessa ja tv kanavia 50 eurolla kk. Ihan turhia semmoiset. Itse en ole tilannut lehtiä koskaan. Itse mietin tarkkaan mitä syön ja teen omat ruuat niin siinäkin säästää.

Vierailija
134/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tienannut joskus 75000 euroa vuodessa nettona. 10 vuotta olin sellaisissa töissä mutta se firma meni konkkaan sitten. Siitä on vielä säästössä 300 tonnia. Viimeisen 4 vuoden aikana tuloni olleet 1000-2000 euroa kk nettona.

Vierailija
135/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä kirjoitustaidoton pelle takaisin kouluun. Taidat olla se sama nolo todellisuudesta vieraantunut elvistelijä, joka aiemmin kerskui tienaavansa 4000 kuussa isin järkkäämässä suojatyöpaikassa XDDD

-eri

en mene kouluun takaisin kun hankin nyt hyvin.vituttaako olla perseauki?.ajattele et saa mökkii et venettä koskaan niinkun minä.mut kattele kerrostalo ikkunasta ulos kun muuhubn ei varaa.

Vierailija
136/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaako olla köyhä?

Vierailija
137/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sääli. Köyhyydestä ruikuttavat ovat järjestäin itse syyllisiä tilanteeseensa. He käyttävät tuhottoman energian selittelyyn, kuinka ei pysty siihen tai tähän. Kaikki on aina vaikeaa, aina selitys jokaiseen asiaan jne. Jos heille tarjoaa työtä, niin yllättäin ei ole autoa ja sinne ei pääse syistä x. Kun käskee ostaa auton, niin ei ole rahaa. Autolaina ei kelpaa, koska "siihen menee sitten kaikki rahat". Lapsetkin on aina hirveän sairaita ja erityislapsia, jotka sitä ja tätä. Tosin lapset eivät ole syy tilanteeseen vaan samat ongelmat oli jo ennen lapsia. Tietysti itsellä on selkä kipeä ja puolisolla varmaan masennus. Jos pitää muuttaa, niin sossun pitää maksaa muutto, kun keskiluokka kantaa itse omat romunsa. Kun eihän näillä ole koskaan ketään kaveria, joka auttaisi ja itse ei pysty, koska 15-vuotias erityislapsi juoksee auton alle, jos keskittyy tavaroiden kantamiseen.

Vierailija
138/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sääli. Köyhyydestä ruikuttavat ovat järjestäin itse syyllisiä tilanteeseensa. He käyttävät tuhottoman energian selittelyyn, kuinka ei pysty siihen tai tähän. Kaikki on aina vaikeaa, aina selitys jokaiseen asiaan jne. Jos heille tarjoaa työtä, niin yllättäin ei ole autoa ja sinne ei pääse syistä x. Kun käskee ostaa auton, niin ei ole rahaa. Autolaina ei kelpaa, koska "siihen menee sitten kaikki rahat". Lapsetkin on aina hirveän sairaita ja erityislapsia, jotka sitä ja tätä. Tosin lapset eivät ole syy tilanteeseen vaan samat ongelmat oli jo ennen lapsia. Tietysti itsellä on selkä kipeä ja puolisolla varmaan masennus. Jos pitää muuttaa, niin sossun pitää maksaa muutto, kun keskiluokka kantaa itse omat romunsa. Kun eihän näillä ole koskaan ketään kaveria, joka auttaisi ja itse ei pysty, koska 15-vuotias erityislapsi juoksee auton alle, jos keskittyy tavaroiden kantamiseen.

Semmonen, herra ylivoimainen moraali tietää kaikkien asiat paremmin itse.

Rys sä menoa tommonen omien hanleen hylkääminen mielikuvitushöpöhöpöllä, taidat olla erittäin nuori tai erittäin tyhmä ja hemmoteltu.

Vierailija
139/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä niitä jotka tienaa 2500 kk eivätkä pärjää. Minä tienaan 1200 kk ja rahaa jää säästöön joka kuukausi 200 euroa. Osa tuloistani on palkkaa ja osa tukia. Ne jotka ei pärjää niin ne ei osaa käyttää rahaa viisaasti. Ostavat heti kaiken ja tuhlaavat rahaa asioihin mitä eivät tarvii. Monella on jotain lehtitilauksia satasella kuukaudessa ja tv kanavia 50 eurolla kk. Ihan turhia semmoiset. Itse en ole tilannut lehtiä koskaan. Itse mietin tarkkaan mitä syön ja teen omat ruuat niin siinäkin säästää.

Paljon on myös kiinni siitä, onko ihmisellä lapsia. Lasten kanssa ei voi karsia ihan kaikkea, sillä siten varmistetaan paremmin heidän myöhempi pärjäämisensä aktiivisena yhteiskunnanjäsenenä. Köyhyyshän ei muuten juurikaan ole geneettisistä syistä johtuu, vaan pitkälti juuri kasvuolosuhteista ja vanhemman sosioekonomisesta asemasta. Kaikkein köyhimmät lapset itseassa oikein SIDOTAAN köyhyyteen jo alaikäisinä eli se perityvyys on joskus ihan vain sitäkin. Ja tämän tekee yhteiskunta itse. Tt-tukiperheiden alaikäiset lapset eivät voi vastaanottaa lahjarahaa, heille ei voi säästää, heidän työskentelyänsä rajoitetaan, heidän lapsilisänsä katsotaan vanhempien tuloksi toisin kuin kenelläkään muulla jne. Oma lapseni olisi halunnut tehdä vähän töitä koulun ohella, mutta se ei onnistu! Kesällä saa sentään nykyisin työskennellä jonkun verran, mutta talvella ei! Tuo kesäkin vapautui vasta pari vuotta sitten. Ihmettelin myös virkailijoille miksi talven aikana ei pienimuotoinen ja huomattavasti alemmat ansiot ole vapaita toisin kuin kesän mahdollisesti paljon suuremmat. Eihän siinä ole järjenhiventäkään, mutta juuri tätä se meillä on. Ja sitten v a ja a kit mölisee piuhojenkatkaisua ratkaisuksi perityvään köyhyyteen...alan olla jo sanaton tämän kaiken loputtoman i d io tiimin edessä.

Vierailija
140/515 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin, nyt poistellaan vastaukset joissa ei vaan haukuta köyhiä mielikuvituspohjalta, semmonen korkea moraali teillä.

Absoluuttisen sairasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän