Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla hyvätuloisilla vaikeus ymmärtää köyhiä?

Vierailija
23.12.2023 |

Puhun nyt suoraan. Olen reilu nelikymppinen perheenäiti ja perheemme on Suomen mittakaavassa ihan hyvätuloinen (yhteenlasketut bruttotulot n. 140 000€). Eli mitään rikkaita emme ole, mutta pärjäämme varsin hyvin. 

minulle on ollut vaikeaa ymmärtää miksei esim. yksinhuoltajat pärjää, koska he saavat kuitenkin reilusti tukia, korotetut lapsilisät, ehkä elaritkin ym. Päivähoitomaksut vapautettu ym. joista keskiluokka maksaa isoja summia. Nettotulona joku työssäkäyvä voi helposti saada vähemmän kuin tuloilla elelevä. Siksi varauksella koskaan laitan näihin vähävaraisten keräyksiin mitään, koska epäillen todellista tarvetta. 

Onko ketään muita samalla lailla ajattelevia? 

Kommentit (515)

Vierailija
401/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa jne.

Se että jollakin on työvaatteet ja tekee töitä, ei tarkoita tes-palkkaa nykypäivänä. 

Työmarkkinatuella ei käydä parturissa eikä kahviloissa. 

Vierailija
402/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on ajamassa alas kaupan alaa ja palvelualaa leikkaamalla soviteltua päivärahaa, ansiosidonnaista ja asumistukea. 

Yksi hyvätuloinen kun ei voi ottaa montaa kestoväriä päähänsä kuukaudessa eikä syödä montaa annosta ruokaa ravintolassa kerralla.

Valitettavasti emme ole Espanja, jossa turistit kuluttavat. Meillä on paska sää lähes aina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on ajamassa alas kaupan alaa ja palvelualaa leikkaamalla soviteltua päivärahaa, ansiosidonnaista ja asumistukea. 

Yksi hyvätuloinen kun ei voi ottaa montaa kestoväriä päähänsä kuukaudessa eikä syödä montaa annosta ruokaa ravintolassa kerralla.

Valitettavasti emme ole Espanja, jossa turistit kuluttavat. Meillä on paska sää lähes aina. 

Vihrein hallitus ikinä, oikein ilmaston puolesta. 

Mutta asuntojen hintaromahdus saadaan. Asuntoja menee paljon ulosottoon, kun asiakkaita ei enää ole ja firmat ei enää pyöri. 

Suomessa on ollut liian kalliit asunnot pitkään niin tulee korjattua tuo asia. 

Vierailija
404/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin ruokakaupasta hiusvärin ennen joulua ja puoliso laittoi sen tasaisesti mun päähän ja leikkasi hiusten latvat. 

Olen määräaikaisena töissä ja ansiosidonnaista leikataan joten ei voi antaa palkkarahoja parturille 😂

Vierailija
405/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin ruokakaupasta hiusvärin ennen joulua ja puoliso laittoi sen tasaisesti mun päähän ja leikkasi hiusten latvat. 

Olen määräaikaisena töissä ja ansiosidonnaista leikataan joten ei voi antaa palkkarahoja parturille 😂

Parturit on todella iloisia, kun ihmiset leikkaavat ja värjäävät hiukset itse niin parturin ei tarvitse tehdä töitä.

Vierailija
406/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hallituksen tavoite. Kulutus 0 

Parturit on todella iloisia, kun ihmiset leikkaavat ja värjäävät hiukset itse niin parturin ei tarvitse tehdä töitä.

Vierailija
407/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että naiset on jatkossa kotona, kun ansiosidonnaista leikataan. 

Jos miehet haluavat naisystävän niin tulkoot kotoa etsimään. Ei ole rahaa baariin ja taksiin. 

Vierailija
408/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on Suomessa valinta.

Niin on. Lainsäätäjien, päättäjien ja ahneen omistajaluokan valinta.

Vierailija
409/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä. Yrittäjä ei saa enää asumistukea vuoden päästä omistusasuntoon. 

Jatkossa kun on töissä niin voi ostaa vain  pelkkää ruokaa, koska ei saa ansiosidonnaista niin rahat pitää säästää työttömyysajan ruokaan.

Eli hiukset leikataan aina itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle. Eväät töihin ja erotaan kirkosta. 

Katsotaan kuinka monta kestoväriä kuukaudessa hyvätuloinen ottaa tai permanenttia, kun pätkätyöläiset ei enää käy parturissa eikä osa-aikatöitä tekevät. 

Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä. 

Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät ja nyt otetaan rahat pois osa-aikatyötä tekevältä ja pätkätyöläisiltä. 

Katsotaan pysyykö parturit pystyss

Tullut seurattua tuota alaa viime vuosina ja alle 10 000 asukkaan kaupungissa. Monet kampaajat joutuneet lyhentämään työviikon esimerkiksi neli- tai kolmipäiväiseksi koska asiakkaita ei riitä kaikille noin 20:lle yrittäjälle. Siis jo paljon ennen näitä uuden hallituksen säästötoimia.  Moni eläkkeellä oleva kampaaja tekeekin pimeästi kotonaan käteismaksulla töitä, leikkauksia siis. Hyvin moni asiakas leikkaa hiuksensa itse, värjääminenkin on aika helppoa kotona itsetehden. Taitaa aika moni joutua lopettamaan ensi vuonna.

Vierailija
410/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuilla pärjään oikein hyvin. Saan kaiken ostettua mitä haluan ja tulen saamaan leikkausten jälkeenkin :)

Vierailija
411/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä. Yrittäjä ei saa enää asumistukea vuoden päästä omistusasuntoon. 

Jatkossa kun on töissä niin voi ostaa vain  pelkkää ruokaa, koska ei saa ansiosidonnaista niin rahat pitää säästää työttömyysajan ruokaan.

Eli hiukset leikataan aina itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle. Eväät töihin ja erotaan kirkosta. 

Katsotaan kuinka monta kestoväriä kuukaudessa hyvätuloinen ottaa tai permanenttia, kun pätkätyöläiset ei enää käy parturissa eikä osa-aikatöitä tekevät. 

Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä. 

Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät ja nyt otetaan rahat pois osa-aikatyötä tekevältä ja pätkätyöläisiltä.

Ensi vuonna ei saa enää soviteltua päivärahaa eikä omistusasuntoon saa asumistukea enää vuoden päästä. 😜

Vierailija
412/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat lähtevät eikä voi tehdä enää osa-aikatyötä, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea ei saa enää omistusasuntoon vuoden päästä. 

Vierailija
413/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat lähtevät eikä voi tehdä enää osa-aikatyötä, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea ei saa enää omistusasuntoon vuoden päästä. 

No, parturi voi muuttaa vuokralle ja hakea toimeentulotukea. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä. 

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Vierailija
414/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet haluavat naisystävän niin tulkoot kotoa etsimään. Ei ole rahaa baariin ja taksiin. 

Täällä me naiset kotona ollaan. 

Baarien ja pubien juomat on liian kalliita eikä uskalla kävellä kotiin, taksi liian kallis. 

Vierailija
415/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarien ja pubien juomat on liian kalliita eikä uskalla kävellä kotiin, taksi liian kallis. 

Tinderiin ei voi mennä, kun siellä kuulemma halutaan vain seksiä. 

Vierailija
416/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tulossa ne ajat, että vain naapurin naisen kanssa heilastellaan. 

No, rikkaita ei ainakaan näe, jos ne on baarissa ja ravintoloissa niin ei ne tänne kotiin näy. 

Ja miehiä joilla on univormu näkee vain netissä, ei niitä näe täällä kotona eli käykööt salilla niin paljon kuin tykkäävät, me nähdään tulokseen, jos ne laittaa kuvia itsestään nettiin. 

Vierailija
417/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tulossa ne ajat, että vain naapurin naisen kanssa heilastellaan. 

No, rikkaita ei ainakaan näe, jos ne on baarissa ja ravintoloissa niin ei ne tänne kotiin näy. 

Ja miehiä joilla on univormu näkee vain netissä, ei niitä näe täällä kotona eli käykööt salilla niin paljon kuin tykkäävät, me nähdään tulokseen, jos ne laittaa kuvia itsestää

Netissä näkyy palomiesten kuvia ja telkkarin uutisissa näin upseerin. 

Vierailija
418/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ainakaan seurustella palomiehen kanssa, koska niitä ei täällä kotona näy ja baarissa on vain ne naiset, joilla on varaa siellä käydä. 

Vierailija
419/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ainakaan seurustella palomiehen kanssa, koska niitä ei täällä kotona näy ja baarissa on vain ne naiset, joilla on varaa siellä käydä. 

Nykyään katsellaan ihmisten kuvia netissä, ei livenä. 

Vierailija
420/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään katsellaan ihmisten kuvia netissä, ei livenä. 

Minä en edes tiedä kuka meidän kaupungissa on palomiehinä. Netissä ei taida olla kaikkien kuvia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän