Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla hyvätuloisilla vaikeus ymmärtää köyhiä?

Vierailija
23.12.2023 |

Puhun nyt suoraan. Olen reilu nelikymppinen perheenäiti ja perheemme on Suomen mittakaavassa ihan hyvätuloinen (yhteenlasketut bruttotulot n. 140 000€). Eli mitään rikkaita emme ole, mutta pärjäämme varsin hyvin. 

minulle on ollut vaikeaa ymmärtää miksei esim. yksinhuoltajat pärjää, koska he saavat kuitenkin reilusti tukia, korotetut lapsilisät, ehkä elaritkin ym. Päivähoitomaksut vapautettu ym. joista keskiluokka maksaa isoja summia. Nettotulona joku työssäkäyvä voi helposti saada vähemmän kuin tuloilla elelevä. Siksi varauksella koskaan laitan näihin vähävaraisten keräyksiin mitään, koska epäillen todellista tarvetta. 

Onko ketään muita samalla lailla ajattelevia? 

Kommentit (515)

Vierailija
441/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on bruttotulot yhteensä 36000 euroa - verot ja 2 lasta. Haettiin asumistukea ja toimeentulotukea, mutta tuli kieltävä vastaus ja asutaan vuokralla.

Irtisanomissuojaa heikennetään ja monelle keskituloiselle irtisanominen voi olla vaikea juttu. 

Keskituloiselle asuntovelkaiselle omistusasujalle tämä hallitus on katastrofi. Jos tulee potkut, työttömyyskorvaus romahtaa eikä asumistukea saa edes vastikkeeseen. 

Uutta vakkarityötä on vaikeaa saada. Vuoden määräaikaisuuteen ei tarvitse edes perusteluja, joten tämä avaa loputtomat markkinat pätkätöille.

Vierailija
442/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes on hyvätuloinen nyky-Suomessa? Mulla bruttotulot n. 5000/kk, miehellä sama. Käteenhän tuosta jää vain reilut 3000 euroa. Ihan perusköyhää elämää elellään. Hyvätuloiset ansaitsee varmaan tuplasti enemmän.  

Ystävinä meillä on monentuloista porukkaa eikä ole ikinä minkäänlaista vaikeutta ymmärtää sen enemmän köyhempää kuin rikkaampaa. 

Eli et edes ymmärrä, mitä on olla köyhä kun pidät itseäsi perusköyhänä, vaikka saat enemmän  käteen kuin selkeä enemmistö.

Miten voit sanoa, ettei sulla ole vaikeuksia ymmärtää muita, kun et edes ymmärrä omaa asemaasi suhteessa muihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes on hyvätuloinen nyky-Suomessa? Mulla bruttotulot n. 5000/kk, miehellä sama. Käteenhän tuosta jää vain reilut 3000 euroa. Ihan perusköyhää elämää elellään. Hyvätuloiset ansaitsee varmaan tuplasti enemmän.  

Ystävinä meillä on monentuloista porukkaa eikä ole ikinä minkäänlaista vaikeutta ymmärtää sen enemmän köyhempää kuin rikkaampaa. 

Tämä on osuva kuvaus pihalla olemisesta. Tajuatko, että suurimmalle osalle ei jää käteen reilua 3000 euroa kuussa? Kun teitä on kaksi, teille jää käteen yli 6000 euroa kuussa. Oletko tosiaan niin kermaperse, että kutsut sitä perusköyhäksi? 

3000 kuussa ei ole yhtään mitään. 1500-2000 menee helposti pelkkiin lainan lyhennyksiin ja vastikkeisiin.  Siinä on kermaperseet kaukana kun laskujen jälkeen tilillä on 1000 euroa. 

Vierailija
444/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et edes ymmärrä, mitä on olla köyhä kun pidät itseäsi perusköyhänä, vaikka saat enemmän  käteen kuin selkeä enemmistö.

Miten voit sanoa, ettei sulla ole vaikeuksia ymmärtää muita, kun et edes ymmärrä omaa asemaasi suhteessa muihin?

Eikös mediaanitulo ole jotain 3500 euroa?

-Eri. 

Vierailija
445/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on osuva kuvaus pihalla olemisesta. Tajuatko, että suurimmalle osalle ei jää käteen reilua 3000 euroa kuussa? Kun teitä on kaksi, teille jää käteen yli 6000 euroa kuussa. Oletko tosiaan niin kermaperse, että kutsut sitä perusköyhäksi? 

3000 kuussa ei ole yhtään mitään. 1500-2000 menee helposti pelkkiin lainan lyhennyksiin ja vastikkeisiin.  Siinä on kermaperseet kaukana kun laskujen jälkeen tilillä on 1

Uutinen: Suurin osa suomalaisista tienaa käteen selvästi vähemmän ja sillä vähemmällä on vaan pakko pärjätä. 

Järkyttävää, eikä totta?

Vierailija
446/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös mediaanitulo ole jotain 3500 euroa?

-Eri. 

Vähemmän. Bruttona. Nettona vielä vähemmän. https://www.stat.fi/tup/kokeelliset-tilastot/tulorekisterin_palkat_ja_p…

Vierailija
447/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000 kuussa ei ole yhtään mitään. 1500-2000 menee helposti pelkkiin lainan lyhennyksiin ja vastikkeisiin.  Siinä on kermaperseet kaukana kun laskujen jälkeen tilillä on 1

Iso asuntolaina on oma valinta. 

2400 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 836 netto kuukaudessa etkä saa tuohon mitään muuta, jos irtisanotaan. 

Vierailija
448/515 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen neuvot köyhälle:

- Vaihda hybridi Mersu bensa Audiin

- kuka muka tienaa alle 2000e

- laita joka kk 1000e säästöön

- 20e saat 3 viikon ruoat

- Helsinki on täynnä alle 300e vuokra-asuntoja

- työt tulee kotiovelle kun ansiosidonnaista leikataan

Unohdit ettei aina tartte ostaa samppanjaa vaan joskus on ihan ok tyytyä kuohuviiniin 

Vierailija
449/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeuksia ymmärtää miten maailma toimii. Hyvätuloiset eivät ole valmiita maksamaan korkeampia hintoja perustuotteista, joten tämä tarkoittaa, että osa ihmisistä joutuu väistämättä yhteiskunnan elätiksi ja köyhyyteen. Tuotamme esim. rakennusmiehet , marjanpoimijat ja kohta ilmeisesti sairaanhoitohenkilöstönkin mieluummin ulkopuolelta, kuin maksaisimme käyvän hinnan. Varakkaan kuluttajan kannalta onkin oikeastaan sama maksaako rahan veroina vai kaupassa korkeampina hintoja. Liian suuri kuilu palkoissa johtaa reservityövoiman kasvuun. Yrittäjäkään ei voi asian suhteen oikeastaan valita, koska asiakas ostaa sitten vaikka puolalalisia marjoja, jos suomalaiset ovat liian kalliita.

Vierailija
450/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivellä eläjien itkupotkuraivari ulinat osa xxxxxxxxxxxxxxx...

Vierailija
451/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on bruttotulot yhteensä 36000 euroa - verot ja 2 lasta. Haettiin asumistukea ja toimeentulotukea, mutta tuli kieltävä vastaus ja asutaan vuokralla.

Irtisanomissuojaa heikennetään ja monelle keskituloiselle irtisanominen voi olla vaikea juttu. 

Sitä asumistukea  ja toimeentulotukea haetaan kun teidän vuositulot on alle 20 000e yhteensä.

Vierailija
452/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnallinen kehitys on kulkenut aikailailla samoja polkuja Britaniassa, Norjassa ja Ruotsissa. Suomi seuraa 10-20 vuotta perässä.

Vierailija
453/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja varmasti Tehtaan johtajan  hieno Rouva,  kävelee talvellakin korkea korkoisissa korkojengissä,ja on suurperheen äiti. 

Johtaja itse jossakin yrityksessä, ammatti sotilas, ammati urheilija , kirurgi, meri/ lentokapteeni , 

Tohtori

TV - juontaja 

Kansanedustaja , ministeri . 

Tutkija , menestyvä tutkija , joka haaveilee saavansa Nobelin Rauhan palkinnon .

Jehovan todistaja.

Laulaja jolla on menestys noussut päähän.

Tai joku Ammatti muusikko , tai peräti Sinfonia orkesterin viulisti.Ooppera laulaja ( ammatti) 

Näyttelijä, ( ammatti)

Sosionomi , sosiaalijohtaja 

On jonkun SOTE alueen, johtaja  joka latelee jatkuvasti Sääntöjä, jotka vaikuttavat muiden ihmisten elämää entisestään tai sairastuttaa ihmisiä lisää!

Vanhus , vammais yksikön johtaja .

Ylilääkäri 

Lääkäri 

Erikois sairaanhoitaja

Insinööri

Arkkitehti

Ammatti runoilija, kirjailija 

Eläkkeellä oleva  kansan edustaja , ministeri

Miss - Suomi, ammatti urheilijan rouva

Hammaslääkäri

Kanttori, urkuri

Sairaalan johtaja

Tanssija, 

Kuvanveistäjä menestyvä taidemaalari.

Joku näistä on Varmasti aloittaja kuulostaa siltä !

Enää Rikasta elämäänsä!

Vierailija
454/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin vielä kaksi ammattia 

Yleinen Edunvalvoja

Tuomari ( oikeudessa)

Vierailija
455/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000 kuussa ei ole yhtään mitään. 1500-2000 menee helposti pelkkiin lainan lyhennyksiin ja vastikkeisiin.  Siinä on kermaperseet kaukana kun laskujen jälkeen tilillä on 1000e

Teillä on tuloihin nähden liian korkeat asumiskulut.muuttakaa halvempaan.olen 53 v ktm ja palkka 2900, asun soluasunnossa, vuokra 330 e kk vantaalla.jää rahaa muuhunkin.

Vierailija
456/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusköyhää elämää? Niin surkeaa, että olet noin pihalla oikeasta elämästä! 3000€ jää käteen ja olet köyhä? Entäs minä, nettona jää 700€? Jos sulla on 3000€ netolla perusköyhää niin mitähän mulla sit on? 

Vierailija
457/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeuksia ymmärtää miten maailma toimii. Hyvätuloiset eivät ole valmiita maksamaan korkeampia hintoja perustuotteista, joten tämä tarkoittaa, että osa ihmisistä joutuu väistämättä yhteiskunnan elätiksi ja köyhyyteen. Tuotamme esim. rakennusmiehet , marjanpoimijat ja kohta ilmeisesti sairaanhoitohenkilöstönkin mieluummin ulkopuolelta, kuin maksaisimme käyvän hinnan. Varakkaan kuluttajan kannalta onkin oikeastaan sama maksaako rahan veroina vai kaupassa korkeampina hintoja. Liian suuri kuilu palkoissa johtaa reservityövoiman kasvuun. Yrittäjäkään ei voi asian suhteen oikeastaan valita, koska asiakas ostaa sitten vaikka puolalalisia marjoja, jos suomalaiset ovat liian kalliita.

huhhuh....

Vierailija
458/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Samoin kun tajuan vaikka rasismia vaikka olen valkoinen. Surullinen ketju.

Vierailija
459/515 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi huomaa tätä ketjua lukiessa, että todellakin on vaikeuksia. Hyvätuloisilla on jopa vaikeuksia ymmärtää olevansa itse hyvätuloisia, miten siis kykenisivät ymmärtämään meitä oikeasti köyhiä?

Minun palkkani on 700 euroa brutto. Tarvitsen ja saan lisäksi vähän tukia ja rikkaat haluavat nekin vähät pois minulta? Ihan oikeasti?

Vierailija
460/515 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä