Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin mielestä hyvätuloisilta ja varakkailta pitäisi leikata?

Vierailija
22.12.2023 |

Miten? He eivät saa mitään tukia nytkään. 

Kommentit (499)

Uppis
261/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi joidenkin mielestä hyvätuloisilta ja varakkailta pitäisi leikata?" - - - - - Moroonin aloitus

Selitähän sinä, miksi aina pitää leikata niiltä, joilla on jo entuudestaan kaikkein vähiten, eläkeläisiltä, lapsiperheiltä, yksinhuoltajilta, pienituloisilta jne. Ihanko vaan siksi, että on kiva potkia niitä, jotka on jo maassa? Et tajua? Puhalla elimeen..

Vierailija
262/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotetaan rikkaat v i t t u u n Suomesta, ja vähän äkkiä! 🤬

millä sitten elät mulkero ku ne ei maksa sun tukia?

Niillä vapautuneilla suojatyöpaikoilla tietenkin. Ne kun eivät ole enää sun kavereiden hallussa

mut ei sua oteta töihin kun olet niin tyhmä eikä työkokemusta.

Menit nyt nolaamaan itsesi pahasti. Mutta ei se mitään. Itsesi nolaaminen lienee ainoa asia, jonka hyvin osaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alkaako rikasta vtuttamaan kun köyhät eivät haluakaan mennä puolustamaan teidän omaisuutta? Kannattaa miettiä tätä,kun suunnittelette seuraavia säästöjä."

Pakkohan teidän on mennä. Meidät rikkaat kun on varattu yhteiskunnan kannalta välttämättömin tehtäviin ja vapautettu palveluksesta sodan aikana, Ja tämä on tosijuttu, itselläni on tällainen paperi sodanajan sijoituksesta.  

Tuolla ei ole mitään tekemistä tulojen kanssa. Myös ihan duunareissa on sellaisia joiden tehtävät ovat yhteiskunnan toimivuuden kannalta elintärkeitä joten he jäävät sodankin aikana niihin tehtäviin.

Tuota paperia kutsutaan "vapautukseksi". Tosin sanoen kelpaamaton palvelukseen

Kelpaamaton palvelukseen ja yhteiskunnan kannalta tärkeässä tehtävässä olo ovat kaksi ihan eri asiaa.

Tuosta paperista horiseva on kelpaamaton palvelukseen (pelokas pikkulapsi), eikä ole yhteiskunnan kannalta tärkeää tehtävää koskaan nähnytkään...

Vierailija
264/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturvaan 3,7 miljardia.

Yritysten verohelpotuksiin 6,86 miljardia. 

Suoriin yritystukiin 1,9 miljardia. 

Mieti mihin sinunkin verorahat menevät ja voisivatko isoimmat yrityksetkin osallistua talkoisiin. 

Eläkkeisiin 11 miljardia.

Jos ei meillä olisi eläkeläisiä, meillä olisi varaa ihan mihin vaan haluamme.

Jos loisia haluaa metsästää, niin kansaneläkeläiset ovat pahimpia. Silloin on tehty niin vähän työtä, ettei työeläkettä kerry lainkaan.

Se tarkoittaa käytännössä vahvaa päihdeongelmaa ja/tai rikollista elämäntapaa.

Sinä maksat.

Kansaneläkkeen varassa on paljon kotiäitejä. Harvemmin nämä mitään nistejä ovat. Kotiäitinä lorvailu ei varmaan ole ollut viisasta, mutta täytyy muistaa myös, että ajat olivat silloin toiset. Mies saattoi jopa vaatia naista jäämään kotiin. 

Vierailija
265/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotetaan rikkaat v i t t u u n Suomesta, ja vähän äkkiä! 🤬

millä sitten elät mulkero ku ne ei maksa sun tukia?

Niillä vapautuneilla suojatyöpaikoilla tietenkin. Ne kun eivät ole enää sun kavereiden hallussa

mut ei sua oteta töihin kun olet niin tyhmä eikä työkokemusta.

Menit nyt nolaamaan itsesi pahasti. Mutta ei se mitään. Itsesi nolaaminen lienee ainoa asia, jonka hyvin osaat

ite puhut täyttä paskaa.ei mun kaverit ole missään suojatyöpaikoissa.sinä työtön mulkero olet nolannu itsesi.

Vierailija
266/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin ois ihan sama jääkö mulle palkasta käteen joku 4100e vai 4000e tai vaikka 3900e. Jos siis mun kuukausittaiset menot ois reilusti alle tuon. Ikinä ei mulla kyllä tuu tuollasta palkkaa olemaan. Tietenkin se on se ainoa syy miksi ajattelen näin..

Minulle jää nettona tätä nykyä 3800 e. Ja voin rehellisesti sanoa, että sen jälkeen kun bruttopalkka ylitti ensimmäisen kerran 3 000 e, on ollut aika sama, paljonko rahaa tulee. Se riittää kuluihini aina, ja säästöönkin jää.

Siksi ihmettelen syvästi tätä "hyvätuloisilta viedään tuhkatkin pesästä"-ulinaa.

Vierailija
267/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että kaikkien pitäisi osallistua talkoisiin.

No hehän tämän touhun nytkin kustantavat. Parhaiten tienaava 17 % maksaa 60 % veroista. Suomessa hyvin tienaavat ovat todella korkeasti verotettuja ja alimmat tuloluokat sitten taas normaalin Euroopan tasoa. Eli milloin nämä pienituloiset aikovat osallistua talkoisiin.

Miksi köyhien pitää sitten osallistua sotimiseen, jos sellainen tulee? Meille köyhille on ihan sama, kuka on sitten johdossa, teille rikkaille ei. Miksi meidän pitäisi puolustaa teidän omaisuutta ja valta-asemaa? 

No vaikka siksi, että huonokin suomalainen sosiaaliturva on kuitenkin parempi kui

Muru, sulla on väärä sivu propagandavihossa auki. Tuota jauhettiin edellisellä kerralla. Putinin Venäjä ei ole sentään kommunistinen ja ota rikkailta köyhille. 

Tästä näemme, ettei kukaan ole läpeensä paha. 

Vierailija
268/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturvaan 3,7 miljardia.

Yritysten verohelpotuksiin 6,86 miljardia. 

Suoriin yritystukiin 1,9 miljardia. 

Mieti mihin sinunkin verorahat menevät ja voisivatko isoimmat yrityksetkin osallistua talkoisiin. 

Eläkkeisiin 11 miljardia.

Jos ei meillä olisi eläkeläisiä, meillä olisi varaa ihan mihin vaan haluamme.

Jos loisia haluaa metsästää, niin kansaneläkeläiset ovat pahimpia. Silloin on tehty niin vähän työtä, ettei työeläkettä kerry lainkaan.

Se tarkoittaa käytännössä vahvaa päihdeongelmaa ja/tai rikollista elämäntapaa.

Sinä maksat.

Kansaneläkkeen varassa on paljon kotiäitejä. Harvemmin nämä mitään nistejä ovat. Kotiäitinä lorvailu ei varmaan ole ollut viisasta, mutta täytyy muistaa

Sinä maksat. Onko oikein?

Vierailija
269/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, kun oikeasti vitut*aa muuttaa tästä kunnan vuokrayksiöstä pois. Tänne tuli 40 e vuokrankorotus ja tuo katkaisi kamelin selän. Olen asunut tässä asunnossa yli 20 vuotta, enkä osaa kuvitella kotiani muualle. 

T: sairas ja työkyvytön

Vierailija
270/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hehän tämän touhun nytkin kustantavat. Parhaiten tienaava 17 % maksaa 60 % veroista. Suomessa hyvin tienaavat ovat todella korkeasti verotettuja ja alimmat tuloluokat sitten taas normaalin Euroopan tasoa. Eli milloin nämä pienituloiset aikovat osallistua talkoisiin.

Miksi köyhien pitää sitten osallistua sotimiseen, jos sellainen tulee? Meille köyhille on ihan sama, kuka on sitten johdossa, teille rikkaille ei. Miksi meidän pitäisi puolustaa teidän omaisuutta ja valta-asemaa? 

Yleensä siihen muuhun liikehdintään vaaditaan aloitekykyä, ja sitähän teillä ei selvästikään ole. 

Äläkä sitä sotaa niin kovasti huoli surra. Et selvästikään ole palveluskelpoinen, joten ei tarvitse noin kovin pelätä. 

Vierailija
271/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alkaako rikasta vtuttamaan kun köyhät eivät haluakaan mennä puolustamaan teidän omaisuutta? Kannattaa miettiä tätä,kun suunnittelette seuraavia säästöjä."

Pakkohan teidän on mennä. Meidät rikkaat kun on varattu yhteiskunnan kannalta välttämättömin tehtäviin ja vapautettu palveluksesta sodan aikana, Ja tämä on tosijuttu, itselläni on tällainen paperi sodanajan sijoituksesta.  

Tuolla ei ole mitään tekemistä tulojen kanssa. Myös ihan duunareissa on sellaisia joiden tehtävät ovat yhteiskunnan toimivuuden kannalta elintärkeitä joten he jäävät sodankin aikana niihin tehtäviin.

Tuota paperia kutsutaan "vapautukseksi". Tosin sanoen kelpaamaton palvelukseen

Eri asia. Esim yksi tuttuni on vesilaitosinsinööri kaupungilla eikä joutuisi rintamalle, koska se vesilaitoskin on pidettävä toiminnassa. Samoin rakennustarkastajat ei joudu, koska pommitusten jälkeen niitä tarvitaan tarkistamaan rakennusten kuntoa. Jne. 

Eikä taida kaikki poliisit ja palomiehetkään joutua. 

Vierailija
272/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin ois ihan sama jääkö mulle palkasta käteen joku 4100e vai 4000e tai vaikka 3900e. Jos siis mun kuukausittaiset menot ois reilusti alle tuon. Ikinä ei mulla kyllä tuu tuollasta palkkaa olemaan. Tietenkin se on se ainoa syy miksi ajattelen näin..

Minulle jää nettona tätä nykyä 3800 e. Ja voin rehellisesti sanoa, että sen jälkeen kun bruttopalkka ylitti ensimmäisen kerran 3 000 e, on ollut aika sama, paljonko rahaa tulee. Se riittää kuluihini aina, ja säästöönkin jää.

Siksi ihmettelen syvästi tätä "hyvätuloisilta viedään tuhkatkin pesästä"-ulinaa.

oletpa nero eli sulle voi laittaa vero % 50 ni iha ok sillä elättelet kela porukkaa sit.kyllä se vielä just riittää sun kuluihin

Vierailija
273/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asia on niinpäin, että hyvätuloisilta otetaan nyt jo niin paljon kuin  voidaan"

Miksi tämä nykyinen olisi maksimi kun kokonaisveroaste on Suomessa ollut ennemminkin laskussa kuin nousussa. Meillä on isoja tuloja verotettu historiassa monessa vaiheessa vielä selvästi enemmän kuin nyt.

Lähdetäänkö siitä, että nykyään on aiempaa helpompaa poistua maasta ja viedä omaisuus mukanaan. Johan se nyt on nykyiselläkin veroasteella nähtävissä, että huippuosaajat pruukaavat lähteä ulkomaille, leveämmän leivän ja alhaisemman verotuksen perässä. Tänne jää lähinnä ikäluokkien jakojäännökset ja keskinkertainen keskiluokka.

Etkö sitten ole huippuosaaja, vai miksi sitten olet jäänyt tänne?

Ei tee tiukkaa tunnustaa, että en ole huippuosaaja, olen keskinkertainen. Kuinka niin?

Vierailija
274/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin niiltä kuin minulta.

Vierailija
275/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis kirjoitti:

"Miksi joidenkin mielestä hyvätuloisilta ja varakkailta pitäisi leikata?" - - - - - Moroonin aloitus

Selitähän sinä, miksi aina pitää leikata niiltä, joilla on jo entuudestaan kaikkein vähiten, eläkeläisiltä, lapsiperheiltä, yksinhuoltajilta, pienituloisilta jne. Ihanko vaan siksi, että on kiva potkia niitä, jotka on jo maassa? Et tajua? Puhalla elimeen..

Oisko ero siinä, että valtio voi leikata vain siitä rahasta, mitä itse vastikkeetta jakelee?

Vierailija
276/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletpa nero eli sulle voi laittaa vero % 50 ni iha ok sillä elättelet kela porukkaa sit.kyllä se vielä just riittää sun kuluihin

Miksi ajattelet, että kirjoittajalla ei olisi jo veroprosentti 50%?

Toisekseen, jos 3800 euron kuukausinettopalkalla (siis verojen ja muiden maksujen jälkeen jäävällä osuudella) ole tarpeeksi kivaa, vaan lisää pitäisi saada, niin ei silloin ole vika verotuksessa vaan ihmisessä. 

Vierailija
277/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin viime vuonna veroja reilut 37000 euroa. Paljonko sinusta oli riittävästi?

Vierailija
278/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä työttömien ym. loisien juttuja, koska kaikki mulle vaikken mitään tee. Siis tyhmien vaatimuksia, jotka voi jättää omaan arvoonsa. Nykyinen Suomen verotus on ryöstö hyvätuloisia kohtaan. Hyvin toimenetuleva toimitusjohtaja maksaa oman perheensä elämän ja tämän lisäksi noin 30 köyhän perheen elämän ja tämäkään ei joillekin riitä. 

Työttömillä on nykyään tutkinnot. 

Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa jne.

Vierailija
279/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhien pitää sitten osallistua sotimiseen, jos sellainen tulee? Meille köyhille on ihan sama, kuka on sitten johdossa, teille rikkaille ei. Miksi meidän pitäisi puolustaa teidän om

Rikasta nyt vtuttaa kun köyhät eivät tule innosta kirkuen puolustamaan heidän pörssidijoituksiaan ja omistusasuntojaan. Mieti tätä sitten kun muun maan lippu liehuu salossa XD

Vierailija
280/499 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä työttömien ym. loisien juttuja, koska kaikki mulle vaikken mitään tee. Siis tyhmien vaatimuksia, jotka voi jättää omaan arvoonsa. Nykyinen Suomen verotus on ryöstö hyvätuloisia kohtaan. Hyvin toimenetuleva toimitusjohtaja maksaa oman perheensä elämän ja tämän lisäksi noin 30 köyhän perheen elämän ja tämäkään ei joillekin riitä. 

Työttömillä on nykyään tutkinnot. 

Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa jne.

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia. 

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät.

Ja nyt leikataan osa-aikatyötä tekevältä ja pätkätyöläisiltä eli eivät voi käydä parturissa tai ravintolassa.

Miten rikkaat voi syödä nykyistä enemmän muka tai käydä enemmän parturissa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä