Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kokeneemmat naiset, onko hyviä miehiä oikeasti olemassa?

Vierailija
21.12.2023 |

Olen vielä melko nuori ja ehkä aika naiivi myös miesten suhteen, mutta epäilykseni ovat alkaneet herätä. Tässä pari kysymystä, joihin toivoisin perspektiiviä vanhemmilta ja viisaammilta:

1) Onko olemassa epäitsekkäitä miehiä, jotka pistävät muiden tarpeet omiensa edelle aidosta rakkaudesta ja sydämensä hyvyydestä? Itse pistän läheisteni tarpeet omieni edelle ja olisi sitten kiva, jos joku ajattelisi myös minun tarpeitani. Pieni epäilys on herännyt, että monet miehet ovat oikein tyytyväisiä, jos kaikki keskittyvät ainoastaan heidän tarpeisiinsa.

2) Onko olemassa miehiä, jotka rakastuvat sisäiseen ihmiseen, eivätkä ulkokuoreen niin, että rakkaus säilyy muuttumattomana vielä vuosikymmenien jälkeenkin, kun nainen ei ole enää yhtä kaunis ja hoikka.

3) Onko olemassa miehiä, jotka aidosti tahtovat vain yhden naisen? Vaikuttaa siltä, että ideaali tilanne monille (jopa sitoutumishaluisille) miehille olisi, että heillä olisi vaimon lisäksi lukuisia sivusuhteita, jos tämä vain olisi täysin ok kaikille osapuolille. Tämä on minulle vaikea ymmärtää, koska jos olen itse rakastunut, niin en voisi kuvitellakaan tahtovani ketään muuta kuin rakkaani.

Miehet saavat myös vastata, jos olette rehellisiä.

Kommentit (369)

Vierailija
181/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljonkin miehiä, jotka täyttävät kohdat 1. ja 3. Mutta 2. on haastava, ja siinä on ikävä puoli se että se tavallaan vesittää parisuhteessa myös kohdat 1. ja 3. Jos mies on epäitsekäs ja uskollinen, mutta rakastaa vain ulkokuorta, ei se oikeastaan ole romanttista rakkautta ollenkaan. Tällaisen miehen kanssa on paras olla vain ystävä.

Tuossa on vielä hankalaa se, että varsinkin kauniin naisen on vaikea tietää, kohdistuuko miehen rakkaus ensisijaisesti ulkonäköön. Mies voi vaikuttaa rakastavalta kun nainen on vielä nuori, mutta kuten palstalla miehet ovat usein todenneet, keski-iässä on eropiikki kun naiset menettävät sen mistä mies on ollut heissä kiinnostunut. 

Tämä on tosi raakaa, sillä jokainen vanhenee. Itse olen ratkaissut asian niin, että aion alkaa etsiä miestä vasta vanhemmalla iällä k

Melkein kaikilla ihmisillä ulkonäkö on yksi keskeisiä tekijöitä (ei kuitenkaan ainoa) siihen, miksi he ihastuvat johonkin tiettyyn ihmiseen.  

Ihastus ja kiinnostus on eri asia kuin rakkaus. Jos suhde ei koskaan kehity niin että siihen syntyisi aitoa rakkautta joka perustuu muuhun kuin ulkonäköön, tilanne on ap:n kuvaama. Silloin ulkonäköön perustunut ihastus ja kiinnostus (jota on ehkä luultu rakkaudeksi) tulee sammumaan viimeistään vanhetessa. 

Vierailija
182/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljonkin miehiä, jotka täyttävät kohdat 1. ja 3. Mutta 2. on haastava, ja siinä on ikävä puoli se että se tavallaan vesittää parisuhteessa myös kohdat 1. ja 3. Jos mies on epäitsekäs ja uskollinen, mutta rakastaa vain ulkokuorta, ei se oikeastaan ole romanttista rakkautta ollenkaan. Tällaisen miehen kanssa on paras olla vain ystävä.

Tuossa on vielä hankalaa se, että varsinkin kauniin naisen on vaikea tietää, kohdistuuko miehen rakkaus ensisijaisesti ulkonäköön. Mies voi vaikuttaa rakastavalta kun nainen on vielä nuori, mutta kuten palstalla miehet ovat usein todenneet, keski-iässä on eropiikki kun naiset menettävät sen mistä mies on ollut heissä kiinnostunut. 

Tämä on tosi raakaa, sillä jokainen vanhenee. Itse olen ratkaissut asian niin, että aion alkaa etsiä miestä vasta vanhemmalla iällä kun se kukkein kauneus on kadonnut. Tämä on oikeast

Todella hyvin kirjoitettu. Nainen ei ikinä oikeasti rakastu mieheen. Nainen rakastuu siihen mitä mies pystyy tarjoamaan hänelle. Tämän huomaa esim siitä miten eri ketjussa kaikki naiset olivat heti jättämässä miestä joka päättäisi ruveta elämäntapatyöttömäksi. Siinäkin naiset sitten koittivat järkeillä että silloin olisi "moraalisesti perusteltua" jättää mies koska hän on erilainen kuin suhteen alussa. Eihän se ole edes millään tavalla muuttunut, hän vain teki asian x josta nainen ei tykkää koska naisen näkökulmasta suhteen hyötysuhde naiselle muuttui huonompaan suuntaan. Minusta moraalisesti perustellumpaa on jättää nainen vanhenemisen ja rumentumisen ja lihomisen vuoksi koska silloin OIKEASTI nainen on muuttunut eikä ole niinkuin suhteen alussa. Ehkä jotkut elämän lottovoittaja miehet saattavat löytää sellaisen yksi miljoonasta naisen joka oikeasti rakastaa miestään ja on ns "ride or die girl" että aivan sama mihin suuntaan elämä miestä vie tai mitä mies tekee niin nainen pysyy aina rinnalla. Nämä on kylläkin sitten todella yksisarvis timantteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöstä:

Minä ja mieheni tapasimme juoksijoiden harrasteryhmässä. Hän on pitkä, hoikka ja jäntevä. Juuri minun tyyppiäni. 

Ihan ajatusleikkinä, jos hän tuosta yhtäkkiä ottaisi ja lihoisi 50 kiloa, niin kyllä minun seksihaluni loppuisivat siihen, ja pian sen jälkeen loppuisi suhteemmekin. 

Vierailija
184/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ja lähes kaiken nähneenä, niin on niitä joitakin kaikin puolin hyviä miehiä. Jos miehen pitää olla lisäksi komeahko ja hyvätuloinen niin sellaisiakin on olemassa ja muutaman sellaisen tiedänkin. Yleensä nuo jälkimmäiset tekijät vaan korreloivat ikävämpien käytösmallien kanssa ja naiset haksahtelevat viettiensä vieminä tunnekarikoille. Ja oikein hyvillä miehillä on tietenkin korkea rima naisille ja naisten enemmistön on turha haaveilla sellaisista. Rujommista ja köyhemmistä löytyy melko helposti kuvailemiasi miehiä, koska elämällä on taipumus koulia ja opettaa. 

Itse olen naisena huomannut  että ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä ihmisen luonteen kanssa. Myös moni rujo ja köyhä mies on katkera naistenvihaaja tai pettäisi naistaan heti jos vain tulisi tilaisuus. Oikein hyvillä miehillä on korkea rima, mutta jos nainen itsekin panostaa siihen, että hän on kaikin puolin hyvä ihminen niin hän löytää rinnalleen kyllä kunnon miehen.

Vierailija
185/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja mitä taas tulee väitteeseen että kauniin naisen on vaikea tietää kohdistuuko rakkaus vain ulkonäköön... sama ongelma on miehillä... vaikuttaa siltä että naiset rakastuvat vain miehen rahoihin tai muuhun mitä mies pystyy tarjoamaan naiselle. Miehellä itsellään ei ole naisille väliä. "

Todella hyvin kirjoitettu. Nainen ei ikinä oikeasti rakastu mieheen. Nainen rakastuu siihen mitä mies pystyy tarjoamaan hänelle. Tämän huomaa esim siitä miten eri ketjussa kaikki naiset olivat heti jättämässä miestä joka päättäisi ruveta elämäntapatyöttömäksi. Siinäkin naiset sitten koittivat järkeillä että silloin olisi "moraalisesti perusteltua" jättää mies koska hän on erilainen kuin suhteen alussa. Eihän se ole edes millään tavalla muuttunut, hän vain teki asian x josta nainen ei tykkää koska naisen näkökulmasta suhteen hyötysuhde naiselle muuttui huonompaan suuntaan. Minusta moraalisesti perustellumpaa on jättää nainen vanhenemisen ja rumentumisen ja lihomisen vuoksi koska silloin OIKEASTI nainen on muuttunut eikä ole niinkuin suhteen alussa. Ehkä jotkut elämän lottovoittaja miehet saattavat löytää sellaisen yksi miljoonasta naisen joka oikeasti rakastaa miestään ja on ns "ride or die girl" että aivan sama mihin suuntaan elämä miestä vie tai mitä mies tekee niin nainen pysyy aina rinnalla. Nämä on kylläkin sitten todella yksisarvis timantteja.

Vierailija
186/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ja lähes kaiken nähneenä, niin on niitä joitakin kaikin puolin hyviä miehiä. Jos miehen pitää olla lisäksi komeahko ja hyvätuloinen niin sellaisiakin on olemassa ja muutaman sellaisen tiedänkin. Yleensä nuo jälkimmäiset tekijät vaan korreloivat ikävämpien käytösmallien kanssa ja naiset haksahtelevat viettiensä vieminä tunnekarikoille. Ja oikein hyvillä miehillä on tietenkin korkea rima naisille ja naisten enemmistön on turha haaveilla sellaisista. Rujommista ja köyhemmistä löytyy melko helposti kuvailemiasi miehiä, koska elämällä on taipumus koulia ja opettaa. 

Itse olen naisena huomannut  että ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä ihmisen luonteen kanssa. Myös moni rujo ja köyhä mies on katkera naistenvihaaja tai pettäisi naistaan heti jos vain tulisi tilaisuus. Oikein hyvillä miehillä on korkea rima, mutta jos nainen itsekin pano

"jos nainen itsekin panostaa siihen, että hän on kaikin puolin hyvä ihminen niin hän löytää rinnalleen kyllä kunnon miehen"

Jos katsot tuntemiasi sinkkunaisia, niin kuinka moni heistä oman arviosi mukaan panostaa siihen, että hän olisi kaikin puolin hyvä ihminen?

Vierailija
187/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoakseni mulla oli yksi tuollainen mies, mutta koska hän ei halunnut lapsia, päätin erota. Löysin uuden miehen ja saimme lapsia. Uusi paljastui pettäjäksi ja kaksoiselämän eläjäksi. 

Vierailija
188/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaikki nämä kohdat täyttävä mies. Me olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja hän edelleen rakastaa minua vaikka olen lihonnut vähintään yhden kilon vuotta kohden. Hänkin on lihonnut ja tukka harventunut mutta minäkin edelleen rakastan häntä. Me olemme vuosien varrella kasvaneet niin yhteen ettei ulkoisilla asioilla ole merkitystä.

Jos haluaa tällaisen miehen pitää unohtaa kaikki pahat pojat ja keskenkasvuiset ääliöt eikä voi olla ulkonäön suhteen liian kriittinen. Kannattaa katsoa hyvin koulutettuja, fiksuja miehiä joilla on hyvät arvot. 

Viestistä näkyy taas että naiset luulee olevansa valitsijan paikalla mitä tulee hyvin koulutettuihin, fiksuihin miehiin.

Mitä te keskinkertaiset palstamammat tarjoatte noille miehille?

Vierailija
189/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IItse olen naisena huomannut  että ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä ihmisen luonteen kanssa. Myös moni rujo ja köyhä mies on katkera naistenvihaaja tai pettäisi naistaan heti jos vain tulisi tilaisuus. Oikein hyvillä miehillä on korkea rima, mutta jos nainen itsekin panostaa siihen, että hän on kaikin puolin hyvä ihminen niin hän löytää rinnalleen kyllä kunnon miehen.

Harmi kun naiset aina antavat itsensä rupsahtaa kun se saalis on koukussa. Panostusta tulisikin jatkaa läpi avioliiton, mutta se tuntuu olevan naisille mahdottomuus.

Kostokroppaan sitten taas panostetaan, jotta voidaan näyttää exälle mitä se menetti, vaikka oikeasti mies menetti +50 kiloa enemmän.

Vierailija
190/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tämän huomaa esim siitä miten eri ketjussa kaikki naiset olivat heti jättämässä miestä joka päättäisi ruveta elämäntapatyöttömäksi. Siinäkin naiset sitten koittivat järkeillä että silloin olisi "moraalisesti perusteltua" jättää mies koska hän on erilainen kuin suhteen alussa. Eihän se ole edes millään tavalla muuttunut,"

Yritätkö nyt väittää että miehen luonne ei ole ollenkaan muuttunut jos ahkera ja aikaansaava mies äkkiä jää toimettomana makoilemaan sohvalle yhteiskunnan rahoilla? Sehän on ihan sama kuin jos mies on rakastunut kodn hengettäreen joka iloisena leipoo ja siivoaa ja äkkiä se sama nainen ei laita tikkua ristiin kotona, murjottaa ja lykkää kaikki kotityöt miehelle. Eikä nainen ole silloin mielestäsi ollenkaan muuttunut myös ihmisenä? Vaan kyse on vain hyödyn muutoksesta?

Vierailija
191/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen naisena huomannut  että ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä ihmisen luonteen kanssa. Myös moni rujo ja köyhä mies on katkera naistenvihaaja tai pettäisi naistaan heti jos vain tulisi tilaisuus. Oikein hyvillä miehillä on korkea rima, mutta jos nainen itsekin pano

Puhuin siinä suhteellisesta määrästä. Mätiä munia löytyy kaikenlaisista miehistä tietenkin. Harvan miehen henkiset kyvyt vaan riittävät käsittelemään ns. kovaa pelikättä ja homma meneekin kurpa edellä tolskaamiseksi ja/tai epätasapainoisiksi energioiksi suhteissa. Naisilla on toki aivan samaa ongelmaa ja yleensä erittäin kauniit naiset ovat luonteltaan rasittavia nart-tuja tai onttoja, kun elämä on antanut ilman yritystä ja kehitystä. 

Vierailija
192/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen naisena huomannut  että ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä ihmisen luonteen kanssa. Myös moni rujo ja köyhä mies on katkera naistenvihaaja tai pettäisi naistaan heti jos vain tulisi tilaisuus. Oikein hyvillä mie

"jos nainen itsekin panostaa siihen, että hän on kaikin puolin hyvä ihminen niin hän löytää rinnalleen kyllä kunnon miehen"

Jos katsot tuntemiasi sinkkunaisia, niin kuinka moni heistä oman arviosi mukaan panostaa siihen, että hän olisi kaikin puolin hyvä ihminen?

Ainakin kaikki ystäväni tekevät näin. Ehkä me pyörimme hieman erilaisissa piireissä, mutta minun lähipiirini kuuluvat naiset (ja miehet) ovat fiksuja ja hyvällä tunneälyllä varustettuja ihmisiä. 

Vierailija
193/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen nainen täällä. C kohtaan vastaan, että on sellaisia miehiä paljonkin! B kohtaan sanoisin, että ihan nuorissa miehissä ei yleistä, mutta iän myötä useimmat alkavat arvostaa muutakin kuin ulkonäköä. A kohtaan sanoisin, että toisten huomioiminen on naiseksi kasvatetuille varmasti luontevampaa, mutta kunhan suhde etenee ja tunteet syvenee, niin miehetkin kyllä alkaa skarpata tässä asiassa, ovathan hekin ihmisiä. Ehkä ihan nuoret miehet ei ole tässäkään parhaita. 

Ehkä kannattaa siis pitää nuorena vain hauskaa ja sitten kolme-nelikymppisenä vasta hommata joku jo kypsynyt ja valmis hyvä mies :) 

Tuolloin on auttamatta myöhässä, sillä 30-40-vuotiaat hyvät miehet on jo varattu. 

Vierailija
194/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harmi kun naiset aina antavat itsensä rupsahtaa kun se saalis on koukussa. Panostusta tulisikin jatkaa läpi avioliiton, mutta se tuntuu olevan naisille mahdottomuus."

Se tuntuu vain vähän yksipuoliselta jos se mieskään ei panosta samalla tavalla kuin alussa.

Vierailija
195/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena sanoisin, että naiset kyllä usein ajattelevat muiden tarpeita, mutta osa päästää itsensä pahan kerran repsahtamaan ja lihomaan parisuhteeseen päästyään. Kaikille ei tietenkään ole yhtä helppoa pysyä kondiksessa, mutta mun mielestä on rakkautta kumppania kohtaan yrittää panostaa terveyteensä, myös ulkoiseen habitukseen. Koskee niin miehiä kuin naisia. Enkä nyt puhu mistään kauneuskirurgiasta tai överimeikkaamisesta. Vanhenemiselle ei tietenkään mitään voi. 

Vierailija
196/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä:

Minä ja mieheni tapasimme juoksijoiden harrasteryhmässä. Hän on pitkä, hoikka ja jäntevä. Juuri minun tyyppiäni. 

Ihan ajatusleikkinä, jos hän tuosta yhtäkkiä ottaisi ja lihoisi 50 kiloa, niin kyllä minun seksihaluni loppuisivat siihen, ja pian sen jälkeen loppuisi suhteemmekin. 

Jännää että tätä saa ajattelua eivät naiset suo miehille.

Vierailija
197/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä on nyt semmonen homma että nainen ei todellisuudessa halua epäitsekästä miestä. Hän voi kuvitella haluavansa, mutta näin ei ole todellisuudessa. Naisen ei kannata valita lapsilleen sellaista hyväntekijä isää koska tämä on todennäköisesti ns luuseri. Hän on heikko. Muut miehet jyräävät hänet. Nainen kiihottuu siitä kun mies on häikäilemätön narsistinen itsekäs kusipää, koska se kertoo myös vahvuudesta ja selviytymiskyvyistä"

Heti kun heräät tähän todellisuuteen niin huomaat että ne hyvät perheenisät jotka käyttävät aikansa lasten kuskaukseen harrastuksiin ja kaupassakäyntiin elävät lopulta todennköisimmin hyvässä suhteessa vielä kymmenen vuodenkin päästä. Se kusipää narsisti taas on kymmenen vuoden päästä jo nejännen eri naisen kanssa koska kukaan ei häntä lopulta jaksa.

Vierailija
198/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen naisena huomannut  että ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä ihmisen luonteen kanssa. Myös moni rujo ja köyhä mies on katkera naistenvihaaja tai pettäisi naistaan

Oletko sama joka osasi kuitenkin kertoa monen rujon ja köyhän miehen olevan naistenvihaaja?

Mitä sä noista piireistä siis tiedät?

Vierailija
199/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä:

Jännää että tätä saa ajattelua eivät naiset suo miehille.

Riippuu naisesta. Kyllä minä ainakin suon.

Kyllä minä tiedostan että jos lihoisin tuon saman 50 kiloa, niin mieheni menettäisi seksuaalisen kiinnostuksensa minua kohtaan, ja ennemmin tai myöhemmin suhteemme todennäköisesti päättyisi eroon.

Vierailija
200/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Harmi kun naiset aina antavat itsensä rupsahtaa kun se saalis on koukussa. Panostusta tulisikin jatkaa läpi avioliiton, mutta se tuntuu olevan naisille mahdottomuus."

Se tuntuu vain vähän yksipuoliselta jos se mieskään ei panosta samalla tavalla kuin alussa.

Fiksut, lukeneet, menestyneet ei yleensä lopeta lukemista ja menestymistä saatuaan vakipillun.