Uskotteko kohtaloon?
Kommentit (26)
Ihmisen teot määrittävät hänen luonteensa ja luonne on kohtalo. Uskon kohtaloon.
Kohtalona olla luolaihminen luolassaan joka maksaa kuukaudessa lähes koko palkan verran.
t. koko rahan edestä kodittaja
Uskon. Uskon asioiden tapahtuvan, koska niin on tarkoitus (toki sattumat on erikseen). Uskon, että tietyt ihmiset kohtaavat tarkoituksesta ja nuo ihmiset kyllä tunnistaa matkan varrella, polulla jota täällä kuljetaan..
Kohtalo on muuttanut omaa elämääni aika radikaalistikin. Yksi esimerkki on, kun tapasin toisen ihmisen ja ymmärsin viimein olleeni huonossa suhteessa. Ilman häntä ja hänen olemusta ja sanoja, olisin vieläkin samassa suhteessa.
Joo. Tapasin kumppanini kohtalon johdattelemana.
Minä uskon sattumaan.. Tietenkin myös omiin valintoihin- jotka on sattumia nekin suurilta osin.
Uskon Jumalan johdatukseen, en kohtaloon.
Miten sattuma ja kohtalo eroavat?
Joo uskon että ihmisellä ei ole omaa tahtoa. Kaikki on ennalta päätettyä koodinpätkää mihin emme voi itse mitenkään vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon sattumaan.. Tietenkin myös omiin valintoihin- jotka on sattumia nekin suurilta osin.
Tuo kuulostaa minustakin paremmalta kuin puhe kohtalosta.
Ei sillä ole mitään käytännön merkitystä onko sitä kohtaloa vai ei. Sitä kun ei kuitenkaan näe etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Miten sattuma ja kohtalo eroavat?
Kohtalo vihjaa ainakin minulle merkityksestä ja suuremmasta suunnitelmasta, joka väistämättä toteutuu.
Sattuma on sitten puhdasta sattumaa ja etenemme täällä aikamme kimpoillen kuin kuulat flipperissä, ilman kummempaa tarkoitusta.
Minuun vetoaa jälkimmäinen ja en missään nimessä usko kohtaloon.
Vierailija kirjoitti:
Joo uskon että ihmisellä ei ole omaa tahtoa. Kaikki on ennalta päätettyä koodinpätkää mihin emme voi itse mitenkään vaikuttaa.
Kuinka kohtalo ja vapaa tahto sitten eroavat mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kohtalo ja vapaa tahto sitten eroavat mielestäsi?
Kohtalo on vähän kuin Kohmelo, mutta tulee aina kun juo. Sitä vain toivoo ettei tulisi, mutta tulee aina tietynasteisena.
Sellainen toive ettei tulisi, mutta aina tulee.
Mikä on kohtalo? Ei ihmisellä ole kohtaloa.
Ruumiin kohtalo on kuolema. Siihen kyllä uskon.
En usko.