Ikäviä kokemuksia tänään fysioterapiassa
Kävin nyt ensimmäistä kertaa fysioterapiassa kun kunto on päässyt aika huonoksi pitkän työttömyyskauden aikana. Pitkään olen vältellyt, sillä aikanaan ryhmäliikunta tms. tunneista jäi erittäin ikävä olo. Pahimmat odotukseni kävivät kuitenkin toteen. Heti alkuun fysioterapeutti käski tehdä jonkun liikkeen siinä penkin vieressä. En edes oikein ymmärtänyt mitä siinä piti tapahtua, jotain että noustaan ja pidetään kädet tietyllä tavalla ja samalla vielä hallitaan keskivartaloa tai jotain. Yritin kyllä mutta kroppa ei vaan totellut. Jalat tärisi ja tasapaino meni miten sattuu.
Se katsoi siinä hetken ja lopulta sanoi että tämähän on ihan perusasia, ei tässä mitään ihmetemppuja ämmältä pyydetä. ja kommentoi vielä lopuksi, etten ole tainnut edes kävellä kuin kotona tai ulkona autolle vuosiin.
Itselle tuli vaan olo että hetkinen minä tulin tänne juuri siksi kun en osaa näitä asioita. Koko iltapäivän tämä on minua vaivannut kun tuli niin sellainen olo että olin jotenkin vääränlainen asiakas sinne. Nyt vähän mietin että pitäisikö etsiä joku toinen paikka vai onko tämä vaan sitä normaalia meininkiä fysioterapiassa. Onko kenelläkään kokemuksia tai jotakin hyvää paikkaa suositella?
Kommentit (39)
Personal trainer on mun mielestä parempi ainakin jos haluat esim. salilla. Ja salia kyl suosittelen koska se auttaa perus keskivartalohommis ja sellasis myös jos vaan tekee oikeit liikkeit
Tosi kurja homma :( Työterveyden kautta olen saanut hyvää palvelua kun surfatessa mursin vasemman jalkani ja siitä kuntoutus. Kannattaa kokeilla ehdottomasti jotakin toista paikkaa ja vaikka pistää ihan palautetta ko. firmaan
En ymmärrä yhtään. Siis miten.sait ryhmäliikunnan vedettyä tähän mukaan? Ja muutenkin ap kuulostaa aika lailla yksinkertaiselta mimosalta.
No jostain se on pakko aloittaa! Kyllä pitäis olla parempi palvelu
Kroonisen sairauden takia joudun käymään fysioterapiassa usein, ja kaikki fyssarit, jotka ovat auttaneet minua, ovat olleet todella kivoja ja asiallisia. Voisiko olla, että tulkitset noita fyssarin ilmeitä ja kommentteja nyt ehkä vähän liikaa omien epävarmuuksiesi kautta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko julkisen puolen palvelu?
Siellä on aina surkeaa!
Vierailija kirjoitti:
Kroonisen sairauden takia joudun käymään fysioterapiassa usein, ja kaikki fyssarit, jotka ovat auttaneet minua, ovat olleet todella kivoja ja asiallisia. Voisiko olla, että tulkitset noita fyssarin ilmeitä ja kommentteja nyt ehkä vähän liikaa omien epävarmuuksiesi kautta.
Ei kai kukaan asiallinen fyssari (tai ihminen ylipäätänsä) tuollaisia lauo. Kyllä se itsevarmempaakin tätiä vähän jää masentamaan jos tuollaista kuulee ammattilaisen suusta.
Fysioterapia on huuhaata ja huruoppia. Venyttelyllä, juoksulla ja ruokavaloin muutoksilla on aikoinaankin kaikki pärjänneet
Voisiko puhua itse myös jotain? Jos ei ymmärrä mitää terapeutti sanoo, niin kysyy uudestaan ja sanoo että kuule en oo käynyt ennen niin voisitko selittää ja näyttää mitä pitää tehdä. Oletko hyvin herkkähipiäinen ja loukkaannut heti?
Kroonisen sairauden takia joudun minäkin käymään fysioterapiassa usein, ja kaikki fyssarit, jotka ovat auttaneet minua, ovat olleet todella mälsiä. Jokukin kerran kun luulin kehittyneeni pitkälle liikesarjassa totesi että takapakkia on menty ei kun pari päivää niin alkupisteessä. Itkin autossa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko puhua itse myös jotain? Jos ei ymmärrä mitää terapeutti sanoo, niin kysyy uudestaan ja sanoo että kuule en oo käynyt ennen niin voisitko selittää ja näyttää mitä pitää tehdä. Oletko hyvin herkkähipiäinen ja loukkaannut heti?
Kaipa nyt ammattilaisen luulisi tarjoavan apua jos koulutus ja kaikki. Ei kai sitä nyt siivoajaakaan rueta auttelemaan...
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapia on huuhaata ja huruoppia. Venyttelyllä, juoksulla ja ruokavaloin muutoksilla on aikoinaankin kaikki pärjänneet
Ai liikuntakyvyttömät? Selvä.
Minulle yksi fysioterapeutti tk:n puolella alkoi saarnata painosta. Tokaisin,että tiedän olevani läski ja teen asialle koko ajan jotain. Tuhisi vaan vastaukseksi. Ja itse haisi tupakalla.
Ja tähänkin valtion rahoja sitten tuhlataan... Kiitos vasarit...
Vierailija kirjoitti:
Minulle yksi fysioterapeutti tk:n puolella alkoi saarnata painosta. Tokaisin,että tiedän olevani läski ja teen asialle koko ajan jotain. Tuhisi vaan vastaukseksi. Ja itse haisi tupakalla.
Itse seisoin vaalla niin aina että otin kaiteista tukea niin näytti vähän vähemmän ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai liikuntakyvyttömät? Selvä.
Liikuntakyvyttömät ovat asia erikseen. Ainakin jos heti syntyessä. Toki monella se on opittu tapa valitettavasti jota tuhisiat ja piipertäjät sitten tukee ja mielenosoittaa heidän puolesta
Itse en ole tarvinnut kun urheilullinen olen