Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?
Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.
Kommentit (452)
Olen kerännyt itselleni työeläkkeen päälle omaa eläkekassaa. Siellä on kohta 200 000 € ja eläkkeelle vielä vajaa 15 vuotta. Kyllä työeläkkeellä ja itsesäästetyllä eläkkeellä voi varsin mukavasti eläkepäivänsä viettää.
Reseptilääkkeiden omavastuu nousee, eiköhän monella tuo korotus mene suoraan siihen.
19,7% eläkeläisistä saa eläkettä alle 1100 euroa, vain 10,9% saa 2600euroa tai yli. Eli se niistä suurista eläkkeistä. (Lähde: Tilastokeskus 31.12.2022)
Vierailija kirjoitti:
Olen kerännyt itselleni työeläkkeen päälle omaa eläkekassaa. Siellä on kohta 200 000 € ja eläkkeelle vielä vajaa 15 vuotta. Kyllä työeläkkeellä ja itsesäästetyllä eläkkeellä voi varsin mukavasti eläkepäivänsä viettää.
Itse jäämässä eläkkeelle viimeistään 40-vuotiaana. Rahaa on jo nyt kasassa 1,3 miljoonaa. 3 yritystä ulkomailla ja Suomessa hyvät bisnekset ja työskentelen vielä palkkatöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautimme elämästämme. Kiva asua velattomassa talossa. Talvella etelän lämmössä. Ei huolen häivää.
Nolo juoppo aurinkorannalla.
En kuitenkaan nolo työtön luuseri toisten kukkarolle pyrkimässä, kuten sinä. Omilla rahoillani teen mitä haluan, enkä sulta kysele.
Sulla ole rahaa edes viinaan, inisijä.
suomen hyödyttömin ja paskin ihmisporukka työttömät avautuu ja vinkuu lisää ilmasta rahaa nyt olis kiva elellä eläkeläisten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitkän työuran tehneen pitäisi saada sama kuin työttömän? Enemmän se työssäkäyvä on tehnyt yhteiskunnan pyörittämiseksi kuin kotona loisiva työtön.
Myös työtön on voinut tehdä pitkän työuran. Mistä ihmeestä tulee käsitys että työtön ei ole ikinä ollut töissä?
T. Työtön joka teki yli 20v töitä
20 vuotta trollata pitkin keskustelupalstoja on toki hieno suoritus, mutta sitä ei lasketa oikeaksi työnteoksi, josta eläkettä kertyisi. Olet tehnyt sitä tukiesi edestä.
Menisit oikeisiin töihin.
Mitä ihmettä sinä puhut? Tein yli 20v töitä ennenkuin sairastuin ja jouduin työttömäksi. En kelpaa enää mihinkään koska en ole tä
Halvaannuitko käsistäsi, kun niitä piti työpaikalla liikuttaa
Ap on itsekkäin P A S K A, mitä tiedän. Jaikki vaan ap:loe, jotta hän voi tuhlata rahaa kaikkeen haluamaansa. Eihän se mitenkään käy, että eläkeläinen tekee muutakin kuin istuu kotona kiikkutuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me eläkeläiset olemme arvokkaita ihmisiä, me maksamme edelleen veroja, joilla kustannetaan elämä niillekin, jotka ovat tänne muualta muuttaneet.
Me rakensimme tämän yhteiskunnan lapsillemme ja lapsenlapsille elää. Jätämme perinnöksi kaiken omaisuutemme, mutta olemme ansainneet rauhallisen loppuelämän. Jokaisen nuoren ja kyvykkään tulee itse ottaa vastuu elämästään.
Kyllä se siitä.
Oletko aidosti noin tyhmä? Saat vastikkeetonta rahaa ja maksat siitä muka veroja? Nuoletteko naapurin kanssa toistenne perseitä ja olette olevinanne tuottavia yksilöitä yhteiskunnassa. Ei saatana.
Oletko tosiaan noin tyhmä ettet tiedä eläkkeestä maksettavan veroja?
Maksoin veroja ollessani 44 vuotta työelämässä ja maksan veroja nyt eläkke
Otahan yhteyttä kilttiin tohtorisetään tai tätiin niin saat apua tuohon aggressioosi ennen pienen aivottoman pääsi hajoamista.
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Ja olen itse jo lähemmäs eläkeikää oleva. Ei eläkkeellä tarvitse autoa tai sillä ei ainakaan tarvitse kuin kerran viikossa ajaa esim kauppaan tai lääkäriin. Asunto on monesti maksettu jo. Jos ei ole, siihen saa toimeentulo- tai asumistukea, kuten työikäisetkin. Eläkeläinen ei kuluta yhtä paljon energiaa kuin työssäkäyvä eli ruokakulut pienenee. Vaatteita ei tarvitse uusia, kotivaatteet riittävät. Ei ole päivähoitomaksuja, kunnes aikanaan tulee hoivakotimaksut. Mutta nekin lasketaan tulojen mukaan - loput maksaa valtio. En itse ymmärrä, miksi passiivisempaan elämään tarvitaan suurempi raha kuin aktiiviseen työssäkäyvien, perheellisten elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen
Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi
Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta.
En minä ole päättänyt sitä paljonko mulle maksetaan eläkettä, en ole voinut vaikuttaa sen suuruuteen tai pienuuteen mitenkään, sen on tehnyt ihan joku muu instanssi.
Kummasti silti eläkeläisill
. Lopeta tuon linkin jatkuva spämmääminen.
Jonain päivänä on se ilon ja onnen päivä, kun kaikki työeläkettä saavat ovat sinun haitoltasi poistuneet ja täällä sinä vielä kuriset sapessasi kiehuen. Yhteiskunta jää varmasti kaipaamaan kaikkia verotuloja, joita edelleen maksamme joka kuukausi eläkkeistämme mukaanlukien kiinteistöverot, katumaksut, tontinvuokrat, ajoneuvovakuutukset name it.
Ehkäpä ne uudet suomalaiset tekevät sinunkin puolestasi töitä ilolla ja maksavat sinunkin pienen takuueläkkeesi sitten, kun "sinä päätät" jäädä eläkkeelle.
Olen eläkkeellä, 66-vuotias. Omassa nuoruudessani oli muutama tapaus joille aina sattui jotain eli meni polvi tai kaatuivat tai ylipäätänsä teloivat. Tämä siis selvinpäin. Heitä kutsuttiin lusmuiksi kun yrittivät päästä helpolla ettei töitä tarvisi tehdä ja voi juoda viinaa kotona.
Nämä tapaukset ovat selvästi lisääntyneet nykyaikana ja kiinnostuksen kohde on viinan lisäksi huumeet, kuntosali, videopelit yms. mutta kun saavat nykyään tukia (ennen ei oikein mitään saanut) niin kuvittelevat veronmaksajien elättävän vapaa-ajan jota meillä maksajilla ei ollut lomien lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me eläkeläiset olemme arvokkaita ihmisiä, me maksamme edelleen veroja, joilla kustannetaan elämä niillekin, jotka ovat tänne muualta muuttaneet.
Me rakensimme tämän yhteiskunnan lapsillemme ja lapsenlapsille elää. Jätämme perinnöksi kaiken omaisuutemme, mutta olemme ansainneet rauhallisen loppuelämän. Jokaisen nuoren ja kyvykkään tulee itse ottaa vastuu elämästään.
Kyllä se siitä.
Oletko aidosti noin tyhmä? Saat vastikkeetonta rahaa ja maksat siitä muka veroja? Nuoletteko naapurin kanssa toistenne perseitä ja olette olevinanne tuottavia yksilöitä yhteiskunnassa. Ei saatana.
Oletko tosiaan noin tyhmä ettet tiedä eläkkeestä maksettavan veroja?
Maksoin veroja ollessani 44 vuotta työelämässä ja maksan veroja nyt eläkke
Ok, selitähän mulle mitä verokortissa tarkoittaa siinä oleva eläkkeen veroprosentti jos en kerran maksa veroja, onko se joku uusi emoiji?
Eläkkeeni on nettona n. 2850 € ja se nousee nettona 250€ 01.01.2024
Toki nettoeläkkeeni on enemmän, kuin usean perusduunarin bruttopalkka, mutta se johtuu siitä, että 90- luvun laman aikana, jouduin tekemään kahta työtä, että olisin voinut elättää perheeni. Mutta sainpahan asuntoni ja autoni maksettua ja hieman rahaa sukan varteen pahojen päivien varalle sijoitussalkkuun.
Eläkkeellä on helppo hymyillä. Terveiset Belekistä. Huomenna taas uudelle golfkierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitkän työuran tehneen pitäisi saada sama kuin työttömän? Enemmän se työssäkäyvä on tehnyt yhteiskunnan pyörittämiseksi kuin kotona loisiva työtön.
Myös työtön on voinut tehdä pitkän työuran. Mistä ihmeestä tulee käsitys että työtön ei ole ikinä ollut töissä?
T. Työtön joka teki yli 20v töitä
20 vuotta trollata pitkin keskustelupalstoja on toki hieno suoritus, mutta sitä ei lasketa oikeaksi työnteoksi, josta eläkettä kertyisi. Olet tehnyt sitä tukiesi edestä.
Menisit oikeisiin töihin.
Mitä ihmettä sinä puhut? Tein yli 20v töitä ennenkuin sairastuin ja jouduin työttöm
Sanotko noin vaikka syöpään sairastuneelle?
sossu pummi itkee kuka on hyödyllinen kuka ei.ei ainakaan sossu pummi jos aletaan asiaa perkaamaan
Eikö nykyeläkeläisten ja heidän työnantajansa maksamia eläkerahoja ole sijoitettu. Luulisi vuosikymmenten aikana kertyneiden eläkemaksujen jotain poikineen. Pitäisi siirtyä systeemiin,jossa työntekijä itse sijoittaa eläkemaksunsa eli saisi näin ollen isompaa palkkaa. Jos on kyvytön sijoittamaan ja tuhlari,niin voi voi. Sittenhän kärsisi vanhuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että eläkeläisiltä loppuu normaalit elämisenkulut kun jäävät eläkkeelle? Vuokra tai vastike , muut pakolliset sähkö ym, kännykkä/ netti, lääkkeet, vaatetus, matkustus jne... itämään tuli verolappu ensi vuodelle. Pidätys on 23, 5% ja olisi 25 jos kuuluisin kirkkoon. Verotus laski hieman tästä vuodesta - onneksi.
Luuletko että työttömäksi jääneeltä loppuu elämisenkulut?
Mene töihin, laiskimus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty elättämään edes itseään, vaatii eläkeläisiltä rahaa. Melkoinen pösilö.
Eläkeläiset ei pysty elättämään edes itseään, vaatii lapsiltaan ja lastenlapsilltaan rahaa. Raukat tukiloiset.
Ei mulla ole lapsia eikä sisaruksiakaan, mistä mä nyt menisin vaatimaan rahaa, pitääkin miettiä.
Taidat olla poikkeus.