Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?
Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.
Kommentit (452)
Muistakaa nyt ääliöt, että hyvätuloiset on vuosikymmeniä maksaneet puolet palkastaan veroja kaikille muille. Kyllä heidänkin pitää joskus saada vastinetta tästä.
Taas tätä tyhmää väninää.
Jos olet opiskellut itsellesi hyvän ammatin ja olet saanut siitä hyvää palkkaa, niin sehän sitten suhteutetaan eläkkeeseen. Eli eläke on sitten iso.
Jos taas olet laiska opiskelemaan/tyhmä/nepsy jotain näistä tai kaikki piirteet, niin et tod. näk. sitten saa kovinkaan hyvää palkkaa etkä eläkettäkään, jollei joku kultapossukerholainen sulle sitä järjestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mihin muut käyttävät rahansa ei kuulu ap:lle!
Eläkkeet ovat ansaittua tuloa tehdystä työstä.
Te vihervassarit olette inhottavia, niin kansalaisina kuin etenkin poliitikkoina!
Onpa itse ansaittuja rahoja joo, kun ne nyhdetään muiden taskuista.
no ei ainakaan työttömien taskuista eli jos olet sellainen ni pidä turpasi kiinni kun elät duunarien rahoilla.
Olen duunari, ja vituttaa maksaa ylisuuria eläkkeitä omista rahoistani etenkin nyt kun kaikki on muutenkin kallista. Olisi kiva vaikka säästää omistusasuntoa tai perheenperustamista varten, mutta eläkeläiset syövät ne rahat.
Jos minä olisin niin saamaton että en töissäkäyvänä saisi edes omaa asuntoa en kehtaisi siitä mainita kenellekään.On sulla pieni palkka jos muutama prosentti estää sua säästämästä.Hommaa parempi ammatti.
kuka hitto tää työtön aloittaja mulkero on.pitäis turpansa kiinni.nolo työtön huutelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kysyn kolmatta kertaa mikä on sun mielestäsi suuri eläke vai etkö osaa sanoa?
Se ei saa olla isompi kuin työmarkkinatuki.
- ap
Sanoisit tuon eläkeläisten kokoontumisajon aikana niin pääsisit pakastimeen!
aloittajaa ei ota kukaan töihin koska hän on niin tyhmä ja se suututtaa elellä pienillä tuki hiluilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kysyn kolmatta kertaa mikä on sun mielestäsi suuri eläke vai etkö osaa sanoa?
Se ei saa olla isompi kuin työmarkkinatuki.
- ap
No onneksi sinunlaistesi eivät voi siihen vaikuttaa. Et kai ole ollut itse koskaan töissä, kun olet tyytyväinen työmarkkinatuen kokoiseen eläkkeeseen.
Esimerkiksi Pekka Haavisto on eläkeiässä ja jos hän ei jatkaisi eduskunnassa, niin hän on eläkeläinen, jolla on todella paljon asuntovelkaa ja sellaista ei makseta pois millään 590€/kk eläkkeellä.
Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille? Seuraavaksi, eikö työntekijöille riitäisi sama raha kuin työttömille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka työtön pärjää 590 e kk? Eikö siihen tulee lisäksi muita tukia joita eläkeläinen ei ehkä saa.
Mulla 800 e kk. Ei muita tukia.
Liikaa kotona makaamisesta.
Olen tehnyt 40v raskasta kolmivuorotyötä hoitoalalla. Nettoeläkkeeni tulee olemaan 1200e/kk.
Tunnen todellakin ansainneeni eläkkeeni. Saa kadehtia ken haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta keskustelu taas poistetaan ja huomenna Ap aloittaa taas sadannen kerran mouruamisensa eläkkeistä.... ja loisista, joita hän joutuu elättämään.... ja elämän kiertokulku jatkuuuuuuuuuuuuuuuuu....
On mulla muitakin spämmäämisen aiheita, esimerkiksi naiset ja se, että loisivat miestensä tukiaisilla ja maksattavat kaikki js sitten ne vemakot pihtaavat ja toinen aihe on prseestä ja kakista spämmääminen ja sitten mä vielä härnään vissuja ja pursuja ja ja joo eläkeläisiä juu.
T. Ap
Ai niin unohdin mainita, että leikin putinin trollia ja pelottelen mummoja ja mammoja sodalla ja aseilla ja tyttöjen r skaamisesta myös, valitan ihonväristä ja pakkorutsista ja haukun kaikkia, myös villasukkia kutovia dementtisiä...mahoja....ämmiä.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että eläkeläisiltä loppuu normaalit elämisenkulut kun jäävät eläkkeelle? Vuokra tai vastike , muut pakolliset sähkö ym, kännykkä/ netti, lääkkeet, vaatetus, matkustus jne... itämään tuli verolappu ensi vuodelle. Pidätys on 23, 5% ja olisi 25 jos kuuluisin kirkkoon. Verotus laski hieman tästä vuodesta - onneksi.
Miten ne työttömät pärjää työmarkkinatuella mutta eläkeläiset ei pärjäisi sinun mielestä?
Työttömille ei tarvitsisi maksaa mitään.
Sama täällä.. 40v päivähoidossa ja vakassa.. Juuri pääsin eläkkeelle.. Netti 1125euroa..eli näin paljon rikastuu kun jää eläkkeelle..
Järkyttävää vihaa työttömiä kohtaan koko ketju. Miksi tätä ei poisteta?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pitäisi valtion toimesta likvidoida kun eläkeikä alkaa.
Eli eutanasia, onnettomuus, yms.
- ap
Kannattavampaa olisi likvidoida kaltaisesi tuottamattomat yksilöt joille pitää pahimmassa tapauksessa maksaa laiskottelusta vielä kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta keskustelu taas poistetaan ja huomenna Ap aloittaa taas sadannen kerran mouruamisensa eläkkeistä.... ja loisista, joita hän joutuu elättämään.... ja elämän kiertokulku jatkuuuuuuuuuuuuuuuuu....
On mulla muitakin spämmäämisen aiheita, esimerkiksi naiset ja se, että loisivat miestensä tukiaisilla ja maksattavat kaikki js sitten ne vemakot pihtaavat ja toinen aihe on prseestä ja kakista spämmääminen ja sitten mä vielä härnään vissuja ja pursuja ja ja joo eläkeläisiä juu.
T. Ap
Ai niin unohdin mainita, että leikin putinin trollia ja pelottelen mummoja ja mammoja sodalla ja aseilla ja tyttöjen r skaamisesta myös, valitan ihonväristä ja pakkorutsista ja haukun kaikkia, myös villasukkia kutovia dementtisiä...mahoja....ämmiä.
t. Ap
Muutoin olen hyvin hyvin kltti mies näin minä teitä manipuloin täältä peräkamaristani käsin.
T.ap
Pian laitan itkuisen säälikää minua aloituksen, silloin ei kukaan oikessti sääliä tarvitseva sitä saa. Hähähää ja nauran ja nautin
Eläkeuudistuksen häviäjiä ovat 1960- ja 1970-luvuilla syntyneet. Heidän elinkaarensa yhteenlasketut eläketulot alenevat uudistuksen seurauksena.
Voittajia taas ovat 1980-luvulla tai sen jälkeen syntyneet. He hyötyvät uudistuksesta.
Lähde: Helsingin Sanomat
https://www.hs.fi/talous/art-2000002765549.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka työtön pärjää 590 e kk? Eikö siihen tulee lisäksi muita tukia joita eläkeläinen ei ehkä saa.
Mulla 800 e kk. Ei muita tukia.
Liikaa kotona makaamisesta.
No eipä ole rahaa tehdä muutakaan. Kuitenkin olen tehnyt töitä 35 vuotta. Mutta tän ikästä ei kukaan enää palkkaa. Mutta kiitos mielipiteestäsi ja toivottavasti sulla on nyt hyvä olla.
T. Ap