Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?

Vierailija
20.12.2023 |

Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.

Kommentit (452)

Vierailija
121/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tavalliset eläkeläiset olemme ihan itse ansainneet työnteollamme eläkkeemme, josta maksamme myös veroja valtiolle ja kunnille, joista osaltaan maksetaan tulonsiirtona työttömille sosiaalikorvauksia.

Eläkkeitämme ei makseta valtion budjetista vaan ne maksaa erityiset eläkekassat, joita on erikseen maahamme perustettu ja jotka kerryttävät pääomaansa mm. sijoitustoiminnalla

Vierailija
122/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me eläkeläiset olemme arvokkaita ihmisiä, me maksamme edelleen veroja, joilla kustannetaan elämä niillekin, jotka ovat tänne muualta muuttaneet.

Me rakensimme tämän yhteiskunnan lapsillemme ja lapsenlapsille elää. Jätämme perinnöksi kaiken omaisuutemme, mutta olemme ansainneet rauhallisen loppuelämän. Jokaisen nuoren ja kyvykkään tulee itse ottaa vastuu elämästään.

Kyllä se siitä.

Oletko aidosti noin tyhmä? Saat vastikkeetonta rahaa ja maksat siitä muka veroja? Nuoletteko naapurin kanssa toistenne perseitä ja olette olevinanne tuottavia yksilöitä yhteiskunnassa. Ei saatana.

Ai sinä olit se prseen nuolentaexpertti, eikö oikein hommat luista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että eläkeläisiltä loppuu normaalit elämisenkulut kun jäävät eläkkeelle? Vuokra tai vastike , muut pakolliset sähkö ym, kännykkä/ netti, lääkkeet, vaatetus, matkustus jne... itämään tuli verolappu ensi vuodelle. Pidätys on 23, 5% ja olisi 25 jos kuuluisin kirkkoon. Verotus laski hieman tästä vuodesta - onneksi.

Luuletko että työttömäksi jääneeltä loppuu elämisenkulut?

Työtön voi etsiä uuden työpaikan, tai kouluttautua uudelle alalle. Eläkeläinen ei. 

Eläkeläiset ovat useimmat tehneet pitkän työuran. Ja näin ansainneet eläkkeensä. Sekä maksaneet veroja palkastaan, sekä maksavat  myös eläkkeestään.

Sinun eläkkeesi työttömänä ollen tulee olemaan minimaalinen. Vieläköhän silloin kadehtit eläkeläisiä..:::)))

Vierailija
124/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me eläkeläiset olemme arvokkaita ihmisiä, me maksamme edelleen veroja, joilla kustannetaan elämä niillekin, jotka ovat tänne muualta muuttaneet.

Me rakensimme tämän yhteiskunnan lapsillemme ja lapsenlapsille elää. Jätämme perinnöksi kaiken omaisuutemme, mutta olemme ansainneet rauhallisen loppuelämän. Jokaisen nuoren ja kyvykkään tulee itse ottaa vastuu elämästään.

Kyllä se siitä.

Tarkoititko, että varastatte lastenne ja lastenlastemme tulevaisuuden kaikin tavoin? Nautin kuolemistanne.

Vierailija
125/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 vuotta työhistoriaa minulla kasassa, vielä puolitoista vuotta alimpaan eläkeikään.Ei poissaoloja eikä sapattivapaata tms.Olen totisesti eläkkeeni ansainnut kun sinne toivottavasti pääsen.

Vierailija
126/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tavalliset eläkeläiset olemme ihan itse ansainneet työnteollamme eläkkeemme, josta maksamme myös veroja valtiolle ja kunnille, joista osaltaan maksetaan tulonsiirtona työttömille sosiaalikorvauksia.

Eläkkeitämme ei makseta valtion budjetista vaan ne maksaa erityiset eläkekassat, joita on erikseen maahamme perustettu ja jotka kerryttävät pääomaansa mm. sijoitustoiminnalla

Ette edelleenkään ole.

Vierailija
127/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei loinen. Tee sinäkin 45 vuotta yhteen menoon palkkatyötä, ja tule sitten sanomaan että eo minulle tarvitse eläkettä maksaa.

Hei loinen, moni on tehnytkin ja silti ei pääse eläkkeelle alle kuusikymppisenä kuten nykyeläkeloiset.

Eliniänodote nousee, jolloin myös eläkeikä nousee. En yhtään ihmettele heikkoja pisa-tuloksia kun ette ymmärrä asioiden kokonaisuuksia. Ennen siihen ei tarvittu kouluja vaan pelkkä maalaisjärki riitti. Teknologia tehnyt teistä yksinkertaisia.

Teidän eläkeikä on sidottu eliniönodotteeseen ja jos eliniänodote kasvaa vuoden 2030 jälkeen, se nostaa eläkeikää. Jos laskee, se laskee eläkeikää. Viimeksi se laski mutta sillä ei ole vaikutusta teidän eläkeikään.

Vierailija
128/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä.

Oletko aidosti noin tyhmä? Saat vastikkeetonta rahaa ja maksat siitä muka veroja? Nuoletteko naapurin kanssa toistenne perseitä ja olette olevinanne tuottavia yksilöitä yhteiskunnassa. Ei saatana.

Ai sinä olit se prseen nuolentaexpertti, eikö oikein hommat luista?

Sulla ei ole luistanut sekään. Tukien eli eläkkeiden nostaminen on ainoa taito.

Vierailija
129/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että eläkeläisiltä loppuu normaalit elämisenkulut kun jäävät eläkkeelle? Vuokra tai vastike , muut pakolliset sähkö ym, kännykkä/ netti, lääkkeet, vaatetus, matkustus jne... itämään tuli verolappu ensi vuodelle. Pidätys on 23, 5% ja olisi 25 jos kuuluisin kirkkoon. Verotus laski hieman tästä vuodesta - onneksi.

Luuletko että työttömäksi jääneeltä loppuu elämisenkulut?

Työtön voi etsiä uuden työpaikan, tai kouluttautua uudelle alalle. Eläkeläinen ei. 

Eläkeläiset ovat useimmat tehneet pitkän työuran. Ja näin ansainneet eläkkeensä. Sekä maksaneet veroja palkastaan, sekä maksavat  myös eläkkeestään.

Sinun eläkkeesi työttömänä ollen tulee olemaan minimaalinen. Vieläköhän silloin kadehtit eläkeläisiä..:::)))

Eläkeläinen voi kouluttautua tai etsiä uuden työpaikan. Yhteiskunta oikein kannustaa siihen nykyään :::)))

Vierailija
130/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas niin vasemmistolainen mielipide. Eli oot sitä mieltä, että jos on saanut vaikkapa 10 000€/kk palkkaa, niin sitten eläkkeellä saisi n. 700€/kk mikä lienee peruspäiväraha verojen jälkeen?

Vierailija
131/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että omalla raadannalla olisi suurin osa eläkkeistä ansaittu - yhtä eriskummallinen väite kuin että joulupukki olisi olemassa. Miksi uskoa vain toiseen, kun ne kuitenkin näkemyksinä ovat yhtä päteviä?

No sinäkö se meitin eläkkeet maksat. Johan jotakin. Räkyttää täällä päivät pitkät niin, että sylki roiskuu.

Vierailija
132/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen

Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi

Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta. 

En minä ole päättänyt sitä paljonko mulle maksetaan eläkettä, en ole voinut vaikuttaa sen suuruuteen tai pienuuteen mitenkään, sen on tehnyt ihan joku muu instanssi.

Kummasti silti eläkeläisillä on tapana levittää suurta valettaan miten ovat kyllä eläkkeensä maksaneet.

Samoin kuin sinä levittelet omaa tyhmyyttäsi. Olet varmaan todella ylpeä itsestäsi? Heittikö isi ja äiti sinut jo kolmekymppisenä kotiw pellolle itsenäistymään ja olet siitä vielä vuosi jälkeen katkera? Pitäisikö jo alkaa ottamaan itse vsstuuta itsestään? 

Vierailija
133/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei loinen. Tee sinäkin 45 vuotta yhteen menoon palkkatyötä, ja tule sitten sanomaan että eo minulle tarvitse eläkettä maksaa.

Hei loinen, moni on tehnytkin ja silti ei pääse eläkkeelle alle kuusikymppisenä kuten nykyeläkeloiset.

Eliniänodote nousee, jolloin myös eläkeikä nousee. En yhtään ihmettele heikkoja pisa-tuloksia kun ette ymmärrä asioiden kokonaisuuksia. Ennen siihen ei tarvittu kouluja vaan pelkkä maalaisjärki riitti. Teknologia tehnyt teistä yksinkertaisia.

Teidän eläkeikä on sidottu eliniönodotteeseen ja jos eliniänodote kasvaa vuoden 2030 jälkeen, se nostaa eläkeikää. Jos laskee, se laskee eläkeikää. Viimeksi se laski mutta sillä ei ole vaikutusta teidän eläkeikään.

Miksi se minua kiinnostaisi? Eläköidyn silloin kun itselle sopii, en yhteiskunnan tuilla. En ole loinen kuten te.

Vierailija
134/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös työtön on voinut tehdä pitkän työuran. Mistä ihmeestä tulee käsitys että työtön ei ole ikinä ollut töissä?

T. Työtön joka teki yli 20v töitä

Mä tein töitä 29 vuotta.

Vierailija
135/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä.

Tarkoititko, että varastatte lastenne ja lastenlastemme tulevaisuuden kaikin tavoin? Nautin kuolemistanne.

Olet hyvin sairas nuorukainen henkisesti, mitä pelkäät ota elämä haltuusi ja lähde ulkomaille katsele siellä maisemia ja nauti elämästä.

Vierailija
136/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne työttömät pärjää työmarkkinatuella mutta eläkeläiset ei pärjäisi sinun mielestä?

Työtön, työhaluton suomeksi, häpeä, että kadehdit vanhuksen eläkettä! Mene töihin!

Vierailija
137/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ottaen huomioon ne eläkkeet on omalla työllään tienattu.  Toisekseen suurimmalla  osalla meistä jos jotakin sairauksia, ja kalliita lääkkeitä, lääkäreissä käyntejä ym.  Itsellä jää ruokaan n 160-200e kk. Eli 50 viikossa jos hyvin sattuu, en polta, en käytä alkoholia, en käy missään mikä maksaa, ei tule lehtiä eikä ole tietokonetta. 

Niin JOS ne olisi omalla työllä tienattu. Nyt homma on vain se, että esimerkiksi 40-luvulla syntyneet ovat maksaneet eläkkeistään n. 20 %. Nykyisin eläkemaksu on 24 % 80-luvulla se oli 5 %. Helppohan se oli ostaa pelit ja tilpehöörit ja jättää lasku muiden maksettavaksi. 

Nykyeläkeläiset työskentelivät 4 vuotta ennen kuin eläkettä alkoi edes kertyä. Tietysti erikseen ovat  ne, jotka eivät koskaan käyneet töissä, kuten kotiäidit, jotka kasvattivat hyvin teidä vanhempanne. He eivät saakaan kuin jotain takuueläkettä.

Jos on käynyt yli 40 vuotta töissä (silloin oli oikeasti niitäkin paskatöitä) ja ovat maksaneet teidän lapsienne koulut ja terveydenhenhuollon ja harrastuspaikat ym veroistaan, niin en ilkeäisi työttömänä alkamaan vinkuna eläkkeistä. Töihin oli vain mentävä, jos mieli saada rahaa.

Vierailija
138/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii, heti kun lakataan perimästä palkasta työeläkemaksut. Tai muutetaan sen verotusta suuresti.

Pakollinen työeläkemaksu ei ole enää nykyaikaa. Se on poistettava. Se on ajalta jolloin työntekijät ryyppäsivät palkkansa. Muuten heille ei olisi kertynyt yhtään työeläkettä. Nykyihmiset ovat niin valveutuneita että pystyvät itse säästämään ja sijoittamaan työeläkkeensä ilman pakkoholhousta.

Vierailija
139/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi

Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta. 

En minä ole päättänyt sitä paljonko mulle maksetaan eläkettä, en ole voinut vaikuttaa sen suuruuteen tai pienuuteen mitenkään, sen on tehnyt ihan joku muu instanssi.

Kummasti silti eläkeläisillä on tapana levittää suurta valettaan miten ovat

Kylläpä totuus menee tunteisiin. Rauhoitu ettet saa sydäriä. Yritäpä nyt kertoa miten se on reilua ottaa nykyisiltä työläisiltä teidän ylisuuret eläkkeet?

Laskelma: Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse - Politiikka | HS.fi

Vierailija
140/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti silti eläkeläisillä on tapana levittää suurta valettaan miten ovat

Eikö tukiloiselta muuta irtoa? Hyvät on tukiloisen argumentit, itsekin ymmärtää olevansa tukiloinen mutta ei kehtaa myöntää sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi