Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?

Vierailija
20.12.2023 |

Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.

Kommentit (452)

Vierailija
181/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Ei eläkeläisen tarvitse kärvistellä. Olemme tehneet pitkän rupeaman TÖITÄ.

Vierailija
182/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä kadehditaan. 

Näin on. Minäkin  lopetin keikkatyöt, kun nuoret kadehtivat työtäni, mutta eivät sitä kuitenkaan halua. Lopetan myös kolmen dementikon asioiden hoitamisen, hoitakoon verorahoista yhteiskunta. Vammaisen lapsenlapsen hoitamista en lopeta, vaikka sitäkin  varmaan kadehtitte.

Jäin 65 v eläkkeelle  kuten usiemmat tavalliset duunarit. Osan eläkkeestäni olen ihan itse  maksanut, koska kuuluin yksityiseen eläkekassaan. Aloitin työt 15 v ja koko ikäni olen kierrättänyt pientä palkkaani kulutuksen muodossa, mutta sehän ei kutistuneisiin aivoihinne mahdu.

T. Mummeli 75 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuesta maksetaan veroja

Ansiosidonnaisesta maksetaan veroja

Eläkkeistä maksetaan veroja

Julkisen alan palkoista maksetaan vero

Yksityisen alan eläkkeistä maksetaan verija

Tuista, julkisen alan palkoista ja valtion maksamista eläkkeistä ei makseta todellisuudessa veroa, koska ne ovat tulonsiirtoja - saman asian ajaisi kun maksetaan nettona tuki, eläke ja palkka eikä mitään veroja menisi. 

Yksityisen alan palkoista ja eäkkeistä valtio saa verokertymää, kunhan vuositulot ylittää 23 000€. Kunta saa verokertymää kaikista, myös julkisen alan, jos kunta ei osallistu maksamiseen. Kunnalle verokertymää tulee yli 16 000€ vuosiansioista.

Eläkemaksut ja työttömyysturvamaksut menevät kaikista.

Vierailija
184/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti itselläsi katkeaa verisuoni päästäsi tuolla katkeruudella, ja kuormitat vielä sossuloiaimisesi lisäksi turhaan sairaalan teho-osastoa, ja sinunlaisellesi oikea hoito olisi 9mm burana niskaan ;)

Vierailija
185/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka työtön pärjää 590 e kk? Eikö siihen tulee lisäksi muita tukia joita eläkeläinen ei ehkä saa.

Mulla 800 e kk. Ei muita tukia.

Vierailija
186/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hyvän työuran tehneet ovat hyvän eläkkeensä ansainneet. Ovat tuoneet veroja valtion kassaan vuosikymmenet ja eläkkeellä on aikaa sitten nauttia elämästä. Laskurilla kerran laskin, että hyvätuloisen mieheni eläke tulee olemaan 4500€. Kyllä nykyisen itse omalla työllä ansaitun elintason säilyttäminen kuuluu hänelle myös eläkkeellä. Ei se onnistuisi millään 590€ eläkkeellä. Oma eläkkeeni on huomattavasti vaatimattomampi, mutta olenkin ollut hoitoalalla.

Vierailija
187/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmilla nettoeläke on 900 ja 1000. 

Heitä ei sitten kovin paljon aikoinaan työpaikoilla näkynyt. 

Kyllä olivat. Toinen lähti ensin sairaseläkkeelle alle 60v. Toiseltä loppui työt 60v. Olivat duunareita.

Takuueläke on nettona yli 900€. Jokin ei kyllä täsmää tässä yhtälössä, jos yli 30v työuralla saisi vain saman verran.

Vierailija
188/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mihin muut käyttävät rahansa ei kuulu ap:lle!

Eläkkeet ovat ansaittua tuloa tehdystä työstä.

Te vihervassarit olette inhottavia, niin kansalaisina kuin etenkin poliitikkoina!

Onpa itse ansaittuja rahoja joo, kun ne nyhdetään muiden taskuista. 

Vierailija
189/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkkeitä ei makseta verovaroista. Tiedoksi sinulle ap.

Vierailija
190/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te vihervassarit olette inhottavia, niin kansalaisina kuin etenkin poliitikkoina!

no ei ainakaan työttömien taskuista  eli jos olet sellainen ni pidä turpasi kiinni kun elät duunarien rahoilla.

Vierailija
191/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hyvän työuran tehneet ovat hyvän eläkkeensä ansainneet. Ovat tuoneet veroja valtion kassaan vuosikymmenet ja eläkkeellä on aikaa sitten nauttia elämästä. Laskurilla kerran laskin, että hyvätuloisen mieheni eläke tulee olemaan 4500€. Kyllä nykyisen itse omalla työllä ansaitun elintason säilyttäminen kuuluu hänelle myös eläkkeellä. Ei se onnistuisi millään 590€ eläkkeellä. Oma eläkkeeni on huomattavasti vaatimattomampi, mutta olenkin ollut hoitoalalla.

Miksi meidän muiden pitäisi kustantaa miehellesi yhtä hyvä elintaso, kuin mikä hänellä on nyt työssäkäyvänä? Säästäkööt palkastaan ja maksakoot itse oman elintasonsa.

Vierailija
192/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kysyn kolmatta kertaa mikä on sun mielestäsi suuri eläke vai etkö osaa sanoa?

Vierailija
193/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen

Eläkeläiset ovat hyödyttömiä, sinäkin kuolet kohta pois. Mitä teet enemmällä kuin jollain about 500 eurolla? Niinpä. Et mitään.

Eläkeläisiltä pitäisi ottaa eläkkeistä valtaosa pois ja antaa nekin rahat työttömille ja lapsiperheille.

Että sinä saisit lisää rahaa loisimiseen?Sinunkin lapsilisät ja hukkaan menneen koulutuksen on nyt eläkkeellä olevat maksanaat.Tukia vaan pienemmäksi loisilta.

Vierailija
194/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta keskustelu taas poistetaan ja huomenna Ap aloittaa taas sadannen kerran mouruamisensa eläkkeistä.... ja loisista, joita hän joutuu elättämään.... ja elämän kiertokulku jatkuuuuuuuuuuuuuuuuu....

Vierailija
195/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei ainakaan työttömien taskuista  eli jos olet sellainen ni pidä turpasi kiinni kun elät duunarien rahoilla.

Olen duunari, ja vituttaa maksaa ylisuuria eläkkeitä omista rahoistani etenkin nyt kun kaikki on muutenkin kallista. Olisi kiva vaikka säästää omistusasuntoa tai perheenperustamista varten, mutta eläkeläiset syövät ne rahat.

Vierailija
196/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitäisi kustantaa miehellesi yhtä hyvä elintaso, kuin mikä hänellä on nyt työssäkäyvänä? Säästäkööt palkastaan ja maksakoot itse oman elintasonsa.

Ihan siksi, siksi että hän on meille muille maksanut omasta palkitaan puolet koko ikänsä!

Vierailija
197/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen

Eläkeläiset ovat hyödyttömiä, sinäkin kuolet kohta pois. Mitä teet enemmällä kuin jollain about 500 eurolla? Niinpä. Et mitään.

Eläkeläisiltä pitäisi ottaa eläkkeistä valtaosa pois ja antaa nekin rahat työttömille ja lapsiperheille.

Että sinä saisit lisää rahaa loisimiseen?Sinunkin lapsilisät ja hukkaan menneen koulutuksen on nyt eläkkeellä olevat maksanaat.Tukia vaan pienemmäksi loisilta.

ihan kohta leikataan ja suurinosa kansasta on tyytyväisii

Vierailija
198/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vitsikäs!Myös eläkeläiset ovat maksaneet muiden eläkkeitä kun ovat töissä olleet.Tukiloinen itkee vaikka itse saa kaikki rahat muiden taskusta.

Vierailija
199/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkin sosialisti!

Vierailija
200/452 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kysyn kolmatta kertaa mikä on sun mielestäsi suuri eläke vai etkö osaa sanoa?

Se ei saa olla isompi kuin työmarkkinatuki. 

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan