Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?
Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen
Eläkeläiset ovat hyödyttömiä, sinäkin kuolet kohta pois. Mitä teet enemmällä kuin jollain about 500 eurolla? Niinpä. Et mitään.
Eläkeläisiltä pitäisi ottaa eläkkeistä valtaosa pois ja antaa nekin rahat työttömille ja lapsiperheille.
kyllä työttömät on hyödyttömiä.eläkeläinen on voinut tehä kymmeniä vuosia töitä.työttömät voi painuu vittuu suomesta jos valtion maksama ilmainen raha ei mielytä.
Vielä 80-luvulla syntyneetkään ei kerryttäneet eläkettään ennen kuin 23-vuotiaana, joten mikä on tämän jankutukseen pointti?
Työeläkekassa ja työttömyyskassa on eri. Molempiin kyllä lähtee osa palkasta mutta rahaa saa takaisin eri perusteella ja sen mukaan mitä on maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me eläkeläiset olemme arvokkaita ihmisiä, me maksamme edelleen veroja, joilla kustannetaan elämä niillekin, jotka ovat tänne muualta muuttaneet.
Me rakensimme tämän yhteiskunnan lapsillemme ja lapsenlapsille elää. Jätämme perinnöksi kaiken omaisuutemme, mutta olemme ansainneet rauhallisen loppuelämän. Jokaisen nuoren ja kyvykkään tulee itse ottaa vastuu elämästään.
Kyllä se siitä.
Oletko aidosti noin tyhmä? Saat vastikkeetonta rahaa ja maksat siitä muka veroja? Nuoletteko naapurin kanssa toistenne perseitä ja olette olevinanne tuottavia yksilöitä yhteiskunnassa. Ei saatana.
Oletko tosiaan noin tyhmä ettet tiedä eläkkeestä maksettavan veroja?
Maksoin veroja ollessani 44 vuotta työelämässä ja maksan veroja nyt eläkkeestäni.
Oliskohan sun aika mennä vihanhallinta kurssille ja psykiatrille ennen kuin pääsi poksahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on vajaaälyinen. Ei hänen työttömyytensä ole milläänlailla eläkeläisten syytä.
Eläkeläiset päinvastoin elättävät aloittajaakin. Maksamme eläkkeistämme veroja, että aloittajan kaltaiset työttömät saavat avustuksensa..:::::)))
Eikö kansakoulussa opetettu kuin kahta hullun merkkiä ::::::,)))))))
Ehei, minä nautin Teneriffan auringosta ja siemailen ansaitulla eläkkeelläni maksettua drinkkiä. Sinähän voisit mennä vaikka töihin, niin saat itsekin joskus eläkettä. ;)
Ei pysty elättämään edes itseään, vaatii eläkeläisiltä rahaa. Melkoinen pösilö.
35 vuotta eläkkeet ovat jääneet jälkeen palkkojen noustessa koko ajan. Nyt sattui laukeamaan se vanha indeksilaki (koska kaikki on kallistunut inflaation takia) ja tänään tuli kirje miten eläke nousee ensi vuonna yli 5 prosenttia. Itkekää työttömät. Kyllä se teidänkin jäädessä työeläkkeelle vielä on voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me eläkeläiset olemme arvokkaita ihmisiä, me maksamme edelleen veroja, joilla kustannetaan elämä niillekin, jotka ovat tänne muualta muuttaneet.
Me rakensimme tämän yhteiskunnan lapsillemme ja lapsenlapsille elää. Jätämme perinnöksi kaiken omaisuutemme, mutta olemme ansainneet rauhallisen loppuelämän. Jokaisen nuoren ja kyvykkään tulee itse ottaa vastuu elämästään.
Kyllä se siitä.
Oletko aidosti noin tyhmä? Saat vastikkeetonta rahaa ja maksat siitä muka veroja? Nuoletteko naapurin kanssa toistenne perseitä ja olette olevinanne tuottavia yksilöitä yhteiskunnassa. Ei saatana.
Ai sinä olit se prseen nuolentaexpertti, eikö oikein hommat luista?
Sulla ei ole luistanut sekään. Tukien eli eläkkeiden nostaminen
Eli tunnustat olevasi siinä oikea mato. Liitä se tieto cv tietoihisi, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka olisit tarpeellinen jollekulle.
P.s. vanhustyö tuskin sopisi luonteellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei loinen. Tee sinäkin 45 vuotta yhteen menoon palkkatyötä, ja tule sitten sanomaan että eo minulle tarvitse eläkettä maksaa.
Hei loinen, moni on tehnytkin ja silti ei pääse eläkkeelle alle kuusikymppisenä kuten nykyeläkeloiset.
Jäin eläkkeelle 65 vuotiaana, sorry.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä.
Oletko tosiaan noin tyhmä ettet tiedä eläkkeestä maksettavan veroja?
Maksoin veroja ollessani 44 vuotta työelämässä ja maksan veroja nyt eläkkeestäni.
Oliskohan sun aika mennä vihanha
Sinä et maksa veroja. Sinä olet vain loinen, joka saisi vastikkeetonta rahaa vaikka siitä ei maksettaisi veroja.
Vierailija kirjoitti:
Ehei, minä nautin Teneriffan auringosta ja siemailen ansaitulla eläkkeelläni maksettua drinkkiä. Sinähän voisit mennä vaikka töihin, niin saat itsekin joskus eläkettä. ;)
Muista kuolla sinne maksakirroosiin, siellähän on jo paikallisetkin kyllästynyt suomalaisiin eläkejuoppoihin. :::::)))))
Nautimme elämästämme. Kiva asua velattomassa talossa. Talvella etelän lämmössä. Ei huolen häivää.
Vierailija kirjoitti:
Me tavalliset eläkeläiset olemme ihan itse ansainneet työnteollamme eläkkeemme, josta maksamme myös veroja valtiolle ja kunnille, joista osaltaan maksetaan tulonsiirtona työttömille sosiaalikorvauksia.
Eläkkeitämme ei makseta valtion budjetista vaan ne maksaa erityiset eläkekassat, joita on erikseen maahamme perustettu ja jotka kerryttävät pääomaansa mm. sijoitustoiminnalla
no sitä ei tajua laiska työtön joka nostelee duunarien rahoja ja valittaa muista.no leikkuri laulaa jo ensivuoden alussa
Sillä ei ole merkitystä kuinka paljon ap jauhaa, valittaa ja provosoi. Mikään ei muutu. Eläkkeet pysyvät, eläkemaksut jatkossa kasvavat, sitä maksetaan kaikista veronalaisista tuista.
Yksikään ei eläkemaksuilta välty jos laittomasti työskentelee. Olette maksajia ja se on pysyvä tilanne. Voitte sitten kun itse eläkkeelle pääsette muuttaa järjestelmää aivan miten haluatte, mutta nykyeläkeläisiin se tai mikään muukaan ei vaikuta.
On itsemurha puolueelle edes ehdottaa jotain joka leikkaa eläkkeiden määrää niin kauan kun eläkkeensaajia on enemmän kuin maksajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitkän työuran tehneen pitäisi saada sama kuin työttömän? Enemmän se työssäkäyvä on tehnyt yhteiskunnan pyörittämiseksi kuin kotona loisiva työtön.
Myös työtön on voinut tehdä pitkän työuran. Mistä ihmeestä tulee käsitys että työtön ei ole ikinä ollut töissä?
T. Työtön joka teki yli 20v töitä
20 vuotta trollata pitkin keskustelupalstoja on toki hieno suoritus, mutta sitä ei lasketa oikeaksi työnteoksi, josta eläkettä kertyisi. Olet tehnyt sitä tukiesi edestä.
Menisit oikeisiin töihin.
Mitä ihmettä sinä puhut? Tein yli 20v töitä ennenkuin sairastuin ja jouduin työttömäksi. En kelpaa enää mihinkään koska en ole täysin terve.
Vierailija kirjoitti:
on se vähän epäloogista kyllä, työttömäthän sitä kapitaalia enemmän tarvisivat osallistuakseen yhteiskunnan pyörittämiseen, eläkeläisten edut pitäisi tulla jälkijunassa mutta kun heitä on liikaa ja äänestys niin ollaan kusessa
Joo. Minäkin voisin osallistua kapitaalin pyörittämiseen vaikka kymppitonnilla kuussa. Miltä tämä kuulostaisi? Sillä ei tietenkään ole mitään merkitystä, että miksi juuri minulla pitäisi olla oikeus yli kaikkien niiden minua palvelevien työntekijöiden kerätä heidän rahansa ja päälle vielä palvelemaankin minut
Olen kuningas, koska olen paljon nuorempi, enkä käy missään töissä, sitten kun joskus jään tästä työttömän kuninkaallisen uraltani joskus eläkkeelle, niin sitten mun eläkettä voi tietenkin leikata, koska en tartte vanhana rahaa mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty elättämään edes itseään, vaatii eläkeläisiltä rahaa. Melkoinen pösilö.
Eläkeläiset ei pysty elättämään edes itseään, vaatii lapsiltaan ja lastenlapsilltaan rahaa. Raukat tukiloiset.
Vierailija kirjoitti:
Nautimme elämästämme. Kiva asua velattomassa talossa. Talvella etelän lämmössä. Ei huolen häivää.
Nolo juoppo aurinkorannalla.
Aloittaja on vajaaälyinen. Ei hänen työttömyytensä ole milläänlailla eläkeläisten syytä.
Eläkeläiset päinvastoin elättävät aloittajaakin. Maksamme eläkkeistämme veroja, että aloittajan kaltaiset työttömät saavat avustuksensa..:::::)))