Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?

Vierailija
20.12.2023 |

Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.

Kommentit (452)

Vierailija
321/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen

Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi

Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta. 

Idiootti. Älä syytä eläkeläisiä siitä että teidän vanhemmat eivät lisääntyneet ja teidän sukupolvi lopetti lisääntymiseen tyystin. 

Meitä syntyi aikoinaan yli 120 000 vuodessa. Teitä syntyy enää 40 000 vuodessa. Siksi maksatte isompaa eläkemaksua jotta kompensoitte huoltosuhteen. 

Tätä yritän aina kertoa vela ketjuissa, missä syyllistetään, että ihmisiä on jo liikaa, minä en kirkuvia kakaroita tee, vaan elän itselleni.

Kuka maksaa heidän eläkkeet

Vierailija
322/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeisiin en puuttuisi, mutta eläkeläisalennukset pitäisi olla tulojen mukaan, monessa hotellissakin on seniorihintaa yms..kyllä se vähän kaivelee kun moni minituloilla ei oikeasti saa mitään alennusta ja pelkällä tittelillä pääsee sinne sun tänne edullisesti. Työllä ovat isot eläkkeet ansainneet en niistä ole kateellinen, mutta tulorahan mukaan alennukset ei tittelin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkemaksujen pakkomaksamisen voisi lopettaa kokonaan ja jokainen säästää ja sijoittaa palkastaan itse omat eläkerahansa oman kykynsä mukaan. Yrityksetkin säästää kun niiden ei tarvitse enää maksaa työntekijöiden eläkkeitä.

Loisia tämä ei tietenkään koske mitenkään kuten ei nykyinenkään työeläkejärjestelmä. He saavat aikanaan kansaneläkkeen jota voidaan myös minun mielestäni leikata nykyisestä tai muuttaa kokonaan  toimeentulotueksi. Miksi maksaa eläkettä jos ei ole töitäkään tehnyt?

Vierailija
324/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi

Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta. 

Idiootti. Älä syytä eläkeläisiä siitä että teidän vanhemmat eivät lisääntyneet ja teidän sukupolvi lopetti lisääntymiseen tyystin. 

Meitä syntyi aikoinaan yli 120 000 vuodessa. Teitä syntyy enää 40 000 vuodessa. Siksi maksatte isompaa eläkemaksua jotta kompensoitte huoltosuhteen. 

Boooomerien suuri määrä antoi äänivaltaa esim. eduskuntavaaleissa,

Saatiin pystyyn lama  ja nyt on kokkarevalta ja maamme kaatuu varmasti. 0rpopiru saa tänne palvomansa muslimit ja ukrainalaiset.

Vierailija
325/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä noiden suurien johtajien ahneutta kun vielä muuttavat toiseen maahan veroja välttääkseen. Varmaan on omaisuutta kertynyt jo ihan tarpeeksi ja tilit pursuavat euroja, sijoituksista puhumattakaan. Eikö mikään riitä?

Mielestäni Suomen politiikassa persuaika on saanut toisten halveksiminen, ilkkumisen ja kahtiajaon aikaan. Se voi johtua muustakin kuin persuista ,mutta tapahtunut kun persut ovat olleet politiikassa. Niin sen takia ei ole enää kotoseuturakkautta tai lojaalisuutta. Pashat Suomesta, so long

Woke kulttuuri on kärjistänyt kahtiajakoa voimakkaasti. Samoin Sanna Marinin hyökkäävä ja vihamielinen politiikka.

Ja kaikki tämä on Venäjältä johdettua informaatiosodankäyntiä hajaannuksen ja kahtiajaon aiheuttamiseksi Suomen kansassa Nato-jäsenyyd

Alku oli hyvä, mutta toi loppuosa taitaa olla ihan aivopestyn horinoita, typerää vihanlietsontaa.

Vierailija
326/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää vaan huoli että jäätte ajoissa eläkkeelle että kerkeette eläkkeestä nauttimaankin ja saatte maksamianne maksuja takaisinkin,kuolema voi korjata milloin tahansa😊

Vierailija
327/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeläiset kuluttaa, ostaa palveluja ja näin työllistää montakin ja elättää sossukelan elämäntapatyöttömistä jotka kateellisena kiljuu eläkkeiden suuruudesta.Mistäs luulette niitä verotuloja kertyvän, joilla elätte.

Vierailija
328/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi sellainen systeemi, että jokaisen eläkeläisen eläkkeet tarkistetaan ja uudistetaan. Jokaisen keskimääräiset tulot työssäoloajalta lasketaan vastaamaan nykyrahaa, ja jokaisen eläke olisi 50% niistä keskimääräisistä tuloista. 

Vierailija
329/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää vaan huoli että jäätte ajoissa eläkkeelle että kerkeette eläkkeestä nauttimaankin ja saatte maksamianne maksuja takaisinkin,kuolema voi korjata milloin tahansa😊

Työttömillä on huonot elämäntavat, joten heidät kuolema korjaa jo ennen virallista eläkeikää. Eläkkeelle voi jäädä, kun aika on. Itse jään heti kun se on mahdollista.

Vierailija
330/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono homma tosiaan on että eläkkeet nauttii omaisuudensuojaa mutta et pääse omaisuuteesi käsiksi muuten kuin jäämällä eläkkeelle, jos kuolet ei edes perillisesi saa latiakaan vaan sinun siirretty palkanosa (eläkemaksut) jäävät muiden törsättäväksi.😊

Vierailija
331/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoja eläkkeitä saavat ovat tehneet elämässään aika paljon työtä ansaitakseen sen. Työtön ei ole välttämättä montaakaan päivää työskennellyt. Kai siitä työnteostakin jotenkin pitää palkita.

Minun isoäitini saa saman verran eläkettä kuin mitä hänen palkkansa olisi nyt kyseisellä alalla, jos olisi vielä töissä. Jäi joskus 80-/90-luvulla eläkkeelle. Nyt kun joku jää eläkkeelle, hän ei taatusti saa 100% palkkaansa vastaavaa eläkettä. Jotain on pielessä. 

Vierailija
332/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi sellainen systeemi, että jokaisen eläkeläisen eläkkeet tarkistetaan ja uudistetaan. Jokaisen keskimääräiset tulot työssäoloajalta lasketaan vastaamaan nykyrahaa, ja jokaisen eläke olisi 50% niistä keskimääräisistä tuloista. 

Ja huom: olen itse eläkeläinen. Kai minulla on sitten enemmän altruismia kuin muilla ketjun kommentoijilla, kun minua kiinnostaa enemmän Suomen tulevaisuus kuin henkilökohtaisen eläkkeeni suuruus. En vaan ymmärrä ihmisten ahneutta. 

Vierailija
333/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä noiden suurien johtajien ahneutta kun vielä muuttavat toiseen maahan veroja välttääkseen. Varmaan on omaisuutta kertynyt jo ihan tarpeeksi ja tilit pursuavat euroja, sijoituksista puhumattakaan. Eikö mikään riitä?

Sinäkö et huolisi korkeita tuloja ja suuria eläkkeitä jos olisit niihin oikeutettu?

Epäilen että ottaisit.

En

Vierailija
334/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varsinainen neropatti!

Mitä teet työksesi?

Vierailija
335/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tuo olet eläkkeellä

Vierailija
336/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarintrollausta ja vihanlietsontaa.

Vierailija
337/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai työttömyys on yleensä mielletty lyhytaikaiseksi elämäntilanteeksi siinä missä opiskelukin on välivaihe kohti työelämää. Eläkkeellä voidaan olla parikymmentä vuotta ellei pidempään. Yleensä terveys rapistuu ja erilaisia palveluita on nykyään pakko kustantaa omista varoista.

Käsittääkseni monilla työmarkkinatuella olevilla on muitakin sosiaalietuuksia kuin se työmarkkinatuki. Ehkä on kaikkien kannalta parempi, että eläkeläiset kykenevät maksamaan esimerkiksi asumiskulunsa itse.

Koko eläkejärjestelmä perustuu alun pitäen siihen, että eläkkeellä oleminenkin on tarkoitus olla lyhytaikainen elämäntilanne. Tällaista järjestelmää, jossa jo alle 60-vuotiaana työnteon lopettaneita syöttiläitä elätetään jopa reilusti yli 30 vuotta putkeen, ei voi toimia.

Ahneet ikäluokat toivat eläkekassoihin pelkkiä risuja ja vaativat nyt puita. Teille pitäisi maksaa samansuuruisia eläkkeitä, kuin itse maksoitte omille vanhemmillenne 70-90-luvuilla. Mutta eihän se tietenkään riitä, vaan teidän pitää saada moninkertainen summa siihen nähden, mitä itse olette maksaneet. Ja reippaasti pidempään kuin menneet sukupolvet ovat saaneet tai tulevat sukupolvet tulevat koskaan saamaan (eläkeiät nousevat koko ajan).

Vierailija
338/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana olla eläkkeellä, nautin olemisesta, tekemisestä, toimettomuudesta, niinkuin lääkäriasemalla eräskin rouva sanoi minulle lastensa kuullen hyi helvetti sosiaali pummi. 

Vierailija
339/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoja eläkkeitä saavat ovat tehneet elämässään aika paljon työtä ansaitakseen sen. Työtön ei ole välttämättä montaakaan päivää työskennellyt. Kai siitä työnteostakin jotenkin pitää palkita.

Minun isoäitini saa saman verran eläkettä kuin mitä hänen palkkansa olisi nyt kyseisellä alalla, jos olisi vielä töissä. Jäi joskus 80-/90-luvulla eläkkeelle. Nyt kun joku jää eläkkeelle, hän ei taatusti saa 100% palkkaansa vastaavaa eläkettä. Jotain on pielessä. 

Kumma kun et ole tehnyt asialle mitään, perintöä vaan odottelet.

Vierailija
340/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi, että jäät myös itse jossain vaiheessa eläkkeelle (siis siinä tapauksessa, että edes elät sinne asti)? Et ollut, ethän? Ei taida ajattelu kuulua vahvuuksiin. No ajattelepa nyt miten on, riittääkö sulle eläkkeeksi rapiat 500 e/kk. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä