Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?

Vierailija
20.12.2023 |

Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.

Kommentit (452)

Vierailija
301/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisivät eläkeläisten rahoja kärkkyvät loiset. Kun näitä palstaloisia ja heidän röyhkeyttä seuraa ei voi olla välttymättä ajatukselta että poistetaan kaikki tulonsiirrot ja annetaan loisten selvitä omineen miten selviävät. Minä jatkossa äänestä sitä puoluetta joka poistaa tulonsiirrot ja ilmaiset palvelut. Siirretään keskustelu takaisin näihin yhteiskunnan tarjoamiin etuisuuksiin. Ne eivät ole itsestään selviä ainakaan täältä maksajan näkökulmasta.

Vierailija
302/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää vihaa työttömiä kohtaan koko ketju. Miksi tätä ei poisteta?

Sitä saa mitä tilaa. Potut pottuina. Yhteiskunnan loinen alkaa pyrkiä eläkeläisten kukkaroille. EI onnistu!

Miksi työtön joka ei pääse töihin niin joutuu tämmösen vihan kohteeksi?

Kysypäs tuolta alottajalta. Prseilee ja suututtaa rehellisellä työllä eläkkeensä ansainneet ja esiintyy työttömänä.

Vihaiset eläkeläiset vastaavat 'työttömille'.

Vaikka taitaa tämänkin viestin takana olevan tuo sairas alottaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii, heti kun lakataan perimästä palkasta työeläkemaksut. Tai muutetaan sen verotusta suuresti.

Yrittäjän lakisääteinen YEL-maksu on yli 20 % vahvistetusta työtulosta. Se on myös meidän taiteilijoiden sosiaaliturva.

YEL-vakuutusmaksu 2024

18-52-vuotiailla 24,10 % vahvistetusta YEL-työtulosta. 53-62-vuotiailla 25,60 % vahvistetusta YEL-työtulosta. 63 vuoden iän täyttämistä seuraavan vuoden alusta 24,10 % YEL-työtulosta.

Vierailija
304/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä noiden suurien johtajien ahneutta kun vielä muuttavat toiseen maahan veroja välttääkseen. Varmaan on omaisuutta kertynyt jo ihan tarpeeksi ja tilit pursuavat euroja, sijoituksista puhumattakaan. Eikö mikään riitä?

Mielestäni Suomen politiikassa persuaika on saanut toisten halveksiminen, ilkkumisen ja kahtiajaon aikaan. Se voi johtua muustakin kuin persuista ,mutta tapahtunut kun persut ovat olleet politiikassa. Niin sen takia ei ole enää kotoseuturakkautta tai lojaalisuutta. Pashat Suomesta, so long

Vierailija
305/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion maksamat kansaneläkkeet tuskin ovat kovin suuria.

Työeläkkeet ovat yksityisissä rahastoissa eikä niihin ole valtiolla asiaa.

Yritysten lisäeläkkeet ovat työsopimuksessa sovittuja henkilökohtaisia etuisuuksia eikä niihin ole valtiolla asiaa.

Vierailija
306/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen

Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi

Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta.

Minun eläkettäni ei revitä kenenkään niskasta. Olen maksanut työeläkemaksuni, ja työeläkeyhtiöni on sijoittanut säästöni. Siihen en ole voinut vaikuttaa.

Kyllä se vaan revitään. Maksoin aikoinaan työssä käydessäsi edellisen sukupolven eläkkeitä (maksusi oli pieni, koska silloin elätettäviä eläkeläisiä oli suhteessa vähemmän). Nykyiset työssäkäyvät puolestaan elättävät sinua, ja kalliilla elättävätkin.

Vierailija
307/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä ja opiskelijoilla on ainakin teoriassa vielä mahdollisuus parempaan. Eläkeläistä odottaa vain hauta.

Vierailija
308/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin nuorena lapsiperheenä se, ettei ollut mitään se kannusti tekemään enemmän. Eikä itkemään ja kadehtimaan toisia.

Eipä olisi kertynyt eläkettäkään sillä tavoin.

Vierailija
309/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä noiden suurien johtajien ahneutta kun vielä muuttavat toiseen maahan veroja välttääkseen. Varmaan on omaisuutta kertynyt jo ihan tarpeeksi ja tilit pursuavat euroja, sijoituksista puhumattakaan. Eikö mikään riitä?

Sinäkö et huolisi korkeita tuloja ja suuria eläkkeitä jos olisit niihin oikeutettu?

Epäilen että ottaisit.

Vierailija
310/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiset ei tajua Suomen eläkejärjestelmää alkuunkaan.

Julkisista varoista maksetaan vain kansaneläkkeet ja virkamiesten mahdolliset eläkkeet.

Yksityiset työeläkkeet ja henkilökohtaiset lisäeläkkeet ovat työntekijän ja työnantajan yksityiseen eläkekassaan tallettamaa rahaa. Ne eivät ole valtion varoja.

Moni palkansaaja olisi heti valmis lopettamaan eläkkeiden maksamisen eläkekassoihin ja pitäisi itse maksetut ja työnantajan maksamat eläkkeet itsellään. Moni osaa sijoittaa eläkerahansa paremmin tai haluaa nauttia niistä nyt.

Valtion verotulojen kannalta eläkeläiset ovat merkittävä veronmaksajajoukko. Eläkkeistä riippuu yhä suurempi osa valtion verotuloista.

Eläkekassojen varallisuus näkyy Suomen taseessa valtion omaisuuteen rinnastettavana varallisuutena jota vastaan Valtio saa lainaa halvalla korolla. Eläkevarallisuuden vähentäminen nostaa heti Suomen valtion uusien lainojen korkoa.

Vierailija
311/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion maksamat kansaneläkkeet tuskin ovat kovin suuria.

Työeläkkeet ovat yksityisissä rahastoissa eikä niihin ole valtiolla asiaa.

Yritysten lisäeläkkeet ovat työsopimuksessa sovittuja henkilökohtaisia etuisuuksia eikä niihin ole valtiolla asiaa.

Eihän AP: n kaltaisen päähän mene järkipuhe.

Velloo vain kateudesta niitä kohtaan jotka ovat koulutuksensa ja työnsä hoitaneet hyvin.

Vierailija
312/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa varmaan juu sinun mielestä, mutta ei tilastojen. Kuulutko voittajiin vai häviäjiin? HS:n laskuri kertoo, oletko maksanut eläkemaksuja enemmän vai vähemmän kuin saat eläkettä - Talous | HS.fi

Ahnesukupolvi ottaa kaiken mikä irti lähtee, eläkkeitä maksettiin aivan minimit ja nyt rahat revitään työssäkäyvien niskasta.

Minun eläkettäni ei revitä kenenkään niskasta. Olen maksanut työeläkemaksuni, ja työeläkeyhtiöni on sijoittanut säästöni. Siihen en ole voinut vaikuttaa.

Höpö höpö. Ei ole niin, että ne sinun maksamat eläkemaksut olisivat jossain tallessa ja nyt sinulle annetaan niitä ts Suomen eläkejärjestelmä ei ole pääosin rahastoiva. Nykyinen työssäkäyvä sukupolvi aina faktuaalisesti maksaa sillä hetkellä eläkkeellä olevien eläkkeet.

Vierailija
313/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Suomen politiikassa persuaika on saanut toisten halveksiminen, ilkkumisen ja kahtiajaon aikaan. Se voi johtua muustakin kuin persuista ,mutta tapahtunut kun persut ovat olleet politiikassa. Niin sen takia ei ole enää kotoseuturakkautta tai lojaalisuutta. Pashat Suomesta, so long

Woke kulttuuri on kärjistänyt kahtiajakoa voimakkaasti. Samoin Sanna Marinin hyökkäävä ja vihamielinen politiikka.

Ja kaikki tämä on Venäjältä johdettua informaatiosodankäyntiä hajaannuksen ja kahtiajaon aiheuttamiseksi Suomen kansassa Nato-jäsenyyden ja Ukrainan tuen kyseenalaistamiseksi ja estämiseksi. Tästä viranomaiset varoittivat kun Suomi aloitti Nato-jäsenyys neuvottelut.

Vierailija
314/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää vihaa työttömiä kohtaan koko ketju. Miksi tätä ei poisteta?

Sitä saa mitä tilaa. Potut pottuina. Yhteiskunnan loinen alkaa pyrkiä eläkeläisten kukkaroille. EI onnistu!

Miksi työtön joka ei pääse töihin niin joutuu tämmösen vihan kohteeksi?

Kysypäs tuolta alottajalta. Prseilee ja suututtaa rehellisellä työllä eläkkeensä ansainneet ja esiintyy työttömänä.

Vihaiset eläkeläiset vastaavat 'työttömille'.

Vaikka taitaa tämänkin viestin takana olevan tuo sairas alottaja. 

En ole ap.

Vierailija
315/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei ole niin, että ne sinun maksamat eläkemaksut olisivat jossain tallessa ja nyt sin

Ja samalla tavalla joku maksaa sinunkin eläkkeesi, alotko jo valittaa siitäkin

Vierailija
316/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkejärjestelmä on luotu, että vanhana pärjäisi vähän paremmin kuin työttömänä. Ja hyvä niin. Toivottavasti työtä tekeviäkin riittää, että eläkkeet maksaa. Tsemppiä.

Vierailija
317/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei ole niin, että ne sinun maksamat eläkemaksut olisivat jossain tallessa ja nyt sin

Työeläkejärjestelmän sijoitusvarojen yhteenlaskettu määrä syyskuun 2023 lopussa oli 244 miljardia euroa.

Vierailija
318/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkejärjestelmä on luotu, että vanhana pärjäisi vähän paremmin kuin työttömänä. Ja hyvä niin. Toivottavasti työtä tekeviäkin riittää, että eläkkeet maksaa. Tsemppiä.

Loiset elää pelkällä kansaeläkkeellä koska heille ei kerry työeläkettä euroakaan.

Vierailija
319/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kuules ap nyt ihan aluksi Töihin ei sitä kerry sinullekaam eläkettä tuolla tavoin.

Vierailija
320/452 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja eläkkeitä saavat ovat tehneet elämässään aika paljon työtä ansaitakseen sen. Työtön ei ole välttämättä montaakaan päivää työskennellyt. Kai siitä työnteostakin jotenkin pitää palkita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi