Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo suuttui "kun puin lapsen väärin"

Vierailija
20.12.2023 |

Ajattelin tässä taannoin lapsen mukaan kauppareissulle ja menimme sitten eteiseen haalaria etsimään. 

No. Homma ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin olisi kuvitellut. En kyllä ollut kiinnittänyt huomiota aiemmin siihen haalariarmeijaan mikä vastassani oli. Otin sitten ensimmäisen haalarin mikä käteeni osui ja puin lapsen. Juuri kun olimme poistumassa, vaimo syöksyi jostakin paikalle ja alkoi minua sättimään, että väärä haalari, ei tuo käy alkuunkaan, koska se ei ole oikea haalari kauppaan. Katsoin riehuvaa aikuista naista ja tuumasin tyynesti, että haalari kuin haalari, mitä väliä sillä oikein on. 

Kuulemma on. Sitten tuli kuin konekiväärin suusta sitä papatusta autohaalarista lasketteluhaalariin. Siinä ei kyllä selvinnyt mikä tuon lapsen päälle laittamani haalarin käyttötarkoitus sitten oli. Kysyin varovaisesti ja sain täydellä huudolla vastauksen olevani idiootti ja kyseisen haalarin olevan viikonlopun ulkoiluhaalari. Aha, vai niin. Että lapsi tarvitsee 10 eri haalaria. Mutta päätin olla vaihtamatta, koska mikähän se kauppahaalari sitten oikein olisi enkä jäänyt selvittelemään asiaa, kun lapsen alkoi tulla kuuma, ja itselle myös. 

Voisiko joku äiti selittää, miksi ja mihin tarvitaan useampi haalari? 

Kommentit (411)

Vierailija
261/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin tälle aloitukselle ja apn vaimolle 😂

Autohaalari, viikonlopun ulkoiluhaalari? Meillä oli lapsella yks talvihaalari ja sillä mentiin talvella kauppaan ja mäkeen. Jos menee autolla voi alle laittaa vähän vähemmän vaatetta. Ei tarvi tehdä elämästä noin vaikeeta 🤦 

Ja keväällä sit ostettiin kevyempi haalari ja sillä mentiin taas koko kevät, kunnes pystyi siirtyä takkiin.

Ei tod. mitään eri haalareita eri tilanteisiin 😃

On hienoa olla oma haalari joka tilanteeseen.

Vierailija
262/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ensimmäisen lapsen kohdalla mies ilmoitti: Jos en katso valmiiksi lapsen sisävaatteita hoitoon, hän aamuisin ottaa lapselle pinkkojen päällimmäiset vaatteet.

Tällä on menty ja hyvin on pärjätty. Välillä minun valitsemilla vaatteilla, välillä miehen. 

Ja juu. Ensimmäistä lasta jaksoin pukea sävysävyyn, toista en. 

Onneksi opit fiksulta mieheltäsi, että päiväkodissa ei ole mitään väliä, onko paita ja housut sävysävyyn. Pääsia, että ne ovat käytännölliset ja niissä on mukava olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä ei ole kuin yksi haalari" tyypit ovat niitä, jotka tulevat häihin crockseissa ja virttyneessä tunikassa tms. "Kun ei ole muutakaan". 

Miten tämä liittyy lapsen toppahaalariin?

Vierailija
264/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meillä ei ole kuin yksi haalari" tyypit ovat niitä, jotka tulevat häihin crockseissa ja virttyneessä tunikassa tms. "Kun ei ole muutakaan". 

Siinäpä sinulle mietittävää loppuillaksi. Tule kertomaan, jos keksit. 

Vierailija
265/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatteko joka talvi itsellenne 10 talvitakkia?

Vierailija
266/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Joka päivälle on eri takki. Ei kai nyt kukaan samaa takkia käytä kahta kertaa?

Vierailija
267/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demokraattien arvomaailmaa 🤣🤣🤣🤮🤮🤮

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0cf454a8-546f-4974-b01f-3af56fe731ff

Vierailija
268/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pysynyt sen verran hyvin mitoissa, ettei tarvitse joka talvi uusia ostaa. Mutta kaikkinensa minulla on kymmenkunta talvikaudelle sopivaa takkia. En koe, että se on kovin paljon. 

Vierailija
269/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne mammat nyt ostaa. Sitten ollaan kotona monta vuotta ja haukutaan mies siitä, että se

a) käy töissä (kun itse joutuu hoitamaan lapsia sillä aikaa)

b) on pihi, kun huomauttaa, ettei kaikkeen ehkä ole rahaa. 

Vierailija
270/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pärjätty aina yhdellä haalarilla ja crockseja saati tunikoita ei meidän perheessä kukaan omista. Niin mielenkiinnosta kysyn miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?

Vierailija
271/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän mahtavin provo. Jos 14 sivua mammat kiivalaisemassa, että talvihaalareita on kasvalla lapsella oltava 10. Tai muuten mennään häihin crockseissa. 

Vierailija
272/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän ensimmäisen lapsen kohdalla mies ilmoitti: Jos en katso valmiiksi lapsen sisävaatteita hoitoon, hän aamuisin ottaa lapselle pinkkojen päällimmäiset vaatteet.

Tällä on menty ja hyvin on pärjätty. Välillä minun valitsemilla vaatteilla, välillä miehen. 

Ja juu. Ensimmäistä lasta jaksoin pukea sävysävyyn, toista en. 

Onneksi opit fiksulta mieheltäsi, että päiväkodissa ei ole mitään väliä, onko paita ja housut sävysävyyn. Pääsia, että ne ovat käytännölliset ja niissä on mukava olla. 

Yleensä se on ihan käytännössä opittua eikä erityisesti kenenkään opettamaa. Ensimmäisen lapsen kohdalla siihen saattaa vielä riittää enemmän energiaa. Ja toisaalta eihän me kaikki olla samanlaisia toiselle se esteettisyys on tärkeäpää kuin toiselle. Jos parisuhteessa sitä erilaisuutta ei edes halua hyväksyä niin riidat on enemmän kuin väistämättömiä.

Vierailija
273/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon enemmän tuo liittyi kuin sinun kysymyksesi.

t, eri

Vierailija
274/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä naiset? Täällä kehotetaan kukkasia ostamaan ja lepyttelemään ja ymmärtämään puolisoa asiasta, josta toisella osapuolella ei ole ollut tietoa ja saanut sen vuoksi riehuvan ja haukkuvan naisen vihanpurkauksen päälleen! Minun mielestä toista osapuolta kohtaan ei käyttäydytä noin asiassa, joka ei olisi normaalilla puheella selvinnyt. En katselisi päivääkään ihmistä, joka noin minulle tekisi. Teettekö te töissäkin noin? 

Ei oo tietoa ??? Oma lapsi? Perhe?

Varmasti kohta entinen...

Vierailija
275/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pärjätty aina yhdellä haalarilla ja crockseja saati tunikoita ei meidän perheessä kukaan omista. Niin mielenkiinnosta kysyn miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?

Viiden pisteen vihje: kaikki ei liity sinuun ja sinun perheeseesi. 

Vierailija
276/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pysynyt sen verran hyvin mitoissa, ettei tarvitse joka talvi uusia ostaa. Mutta kaikkinensa minulla on kymmenkunta talvikaudelle sopivaa takkia. En koe, että se on kovin paljon. 

No ei ole verrannollinen jos käytät samoja monta talvea, lapselle ostetaan joka vuosi se 10 uutta.

Vierailija
277/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän mahtavin provo. Jos 14 sivua mammat kiivalaisemassa, että talvihaalareita on kasvalla lapsella oltava 10. Tai muuten mennään häihin crockseissa. 

Onhan sulla vielä peruskoulu kesken? Toivottavasti, kun lukutaito on noin heikolla tolalla. Ainakin itselläni yhden ja kymmenen väliin mahtuu aika monta muutakin numeroa. 

Vierailija
278/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole verrannollinen jos käytät samoja monta talvea, lapselle ostetaan joka vuosi se 10 uutta.

On verrannollinen, koska sattuneesta syystä lapsi ei voi käyttää samoja vaatteita montaa talvea. Osaatko keksiä, mikä se syy olisi? 

Vierailija
279/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden pisteen vihje: kaikki ei liity sinuun ja sinun perheeseesi. 

Saat ostaa haalarisi ihan rauhassa, mutta kyllä se aika erikoista on että lapsi niitä monta tarvii. Ja sitten vielä raivoat miehellesi.

Vierailija
280/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mielestäni edes yrittänyt verrata mitään mihinkään. Vastasin vain kysymykseen, jossa kysyttiin ostammeko joka talvi itsellemme 10 talvitakkia. Lapsille pitää tietenkin ostaa joka talvi uusia vaatteita, koska he eivät pysy saman kokoisina vuodesta toiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän