Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 45-vuotias, enkä ole koskaan käynyt äänestämässä!

Vierailija
07.04.2025 |

En enää edes kehtaisi mennä, kun en tiedä miten siellä kuuluu toimia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ihan omaa tyhmyyttä.

Vierailija
2/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla sivistymättömyydellä kannattaakin leuhkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ja olen kohta 60v. Samat naamat kiertää kehää haukkumassa vuorollaan muita, tätä samaa ollut koko ajan. Ei maksa vaivaa.

Vierailija
4/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meillä on omia kummallisuuksia. Älä ap välitä tyhmistä kommenteista. Minä taas en uskalla ajaa pyörällä.😅

Vierailija
5/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa se äänestystilanne. Pitäisi olla mahdollisuus äänestää netissä. Silloin kyllä äänestäisin.

Vierailija
6/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, sama myös sunnuntain kirkon kanssa. En osaisi mennä ja tietäisi miten toimitaan.

Vierailija
7/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahinta on se metallinpaljastin ovella ja aseistetut vartijat jotka osoittaa rynkyllä samalla kun nostat kädet ilmaan ja annat toisen tunnustellla kropan. Sitten passin tarkastus on pahin, koska sulta kysytään lapsuuden aikaisia puhelinnumeroita ja että varmasti olet se kuka passissa on.

Pitkän prosessin 2h jälkeen pääset jonottamaan marketin jonoon neljäksi tunniksi.

Siinä meni koko työpäivä äänestäessä.

Vierailija
8/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v ja käynyt jokaiset vaalit mitä kohdalle on sattunut. 

Äänestämään on helppo mennä. Henkkarit ojennetaan jokaiselle vaalityöntekijälle, jonne jono ohjaa. Mitään ei tarvi puhua. Virallisen äänestyspäivänä tarvii näyttää henkkarit kerran ja saa lapun käteen. Numero lappuun äänestyskopissa ja leima lapuun sekä pudotetaan uurnaan vaalityöntekijöiden luona. 

Vierailija
9/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, sama myös sunnuntain kirkon kanssa. En osaisi mennä ja tietäisi miten toimitaan.

Mä oon käynyt sunnuntaikirkossa joskus rippikoulun yhteydessä😅 siinä ei ollut mitään haastavaa. Tai mitään miten oisi pitänyt toimia 

Vierailija
10/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpäs olenkin 49 enkä koskaan ole äänestänyt  enkä myöskään tule koskaan äänestämään.

Vierailija
11/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, kiitos tästä tiedosta. Olet siis sivistymätön juntti. Onneksi mun lähipiiriin ei kuulu tuollasia, itsekin äänestänyt kaikissa vaaleissa nuoresta lähtien.

Vierailija
12/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet tosi fiksu. Itselläni meni kauan ennen kuin tajusin , että todellisuudessa Suomessa on lumedemokratia. Yksipuoluejärjestelmä

Hallitukset ja valeoppositiot. Hävettää, että olen joskus äänestänyt.

Vierailija
13/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin äänestät ennakkoon:

Jonotat vuoroasi, virkailija ottaa sinut vastaan ja näytät hänelle henkilöllisyystodistuksen. Saat häneltä vaalilipun. Mene koppiin. Kopin seinillä näkyy vielä ehdokkaat ja heidän numeronsa, jos olet unohtanut oman ehdokkaasi numeron. Lappuun kirjoitat vain numeron.

Poistu kopista ja mene tiskille. Virkailija katsoo henkkarisi, leimaa lappusi ja antaa sinulle kuoren. Laita leimattu lappu kuoreen ja liimaa se kiinni. Allekirjoita sinulle ojennettu lappu, jonka jälkeen virkailija allekirjoittaa sen ja laittaa sulkemasi kuoren kanssa toiseen kuoreen ja selkeästi ilmoittaen tiputtaa sitten äänesi ääniuurnaan. 

Siinäpä se.

YouTubessa löytyy myös "Näin äänestät vaalipäivänä selkokielellä" -video.

Vierailija
14/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pidetään suu supussa yhteiskunnan asioista ja vaan hymyillään jos ei ole edes yrittäny vaikuttaa

Vierailija
15/15 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, kiitos tästä tiedosta. Olet siis sivistymätön juntti. Onneksi mun lähipiiriin ei kuulu tuollasia, itsekin äänestänyt kaikissa vaaleissa nuoresta lähtien.

Sä oletkin täydellinen ihminen, oikein yhteiskunnan parhaimmistoa!🤗