Vaimo suuttui "kun puin lapsen väärin"
Ajattelin tässä taannoin lapsen mukaan kauppareissulle ja menimme sitten eteiseen haalaria etsimään.
No. Homma ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin olisi kuvitellut. En kyllä ollut kiinnittänyt huomiota aiemmin siihen haalariarmeijaan mikä vastassani oli. Otin sitten ensimmäisen haalarin mikä käteeni osui ja puin lapsen. Juuri kun olimme poistumassa, vaimo syöksyi jostakin paikalle ja alkoi minua sättimään, että väärä haalari, ei tuo käy alkuunkaan, koska se ei ole oikea haalari kauppaan. Katsoin riehuvaa aikuista naista ja tuumasin tyynesti, että haalari kuin haalari, mitä väliä sillä oikein on.
Kuulemma on. Sitten tuli kuin konekiväärin suusta sitä papatusta autohaalarista lasketteluhaalariin. Siinä ei kyllä selvinnyt mikä tuon lapsen päälle laittamani haalarin käyttötarkoitus sitten oli. Kysyin varovaisesti ja sain täydellä huudolla vastauksen olevani idiootti ja kyseisen haalarin olevan viikonlopun ulkoiluhaalari. Aha, vai niin. Että lapsi tarvitsee 10 eri haalaria. Mutta päätin olla vaihtamatta, koska mikähän se kauppahaalari sitten oikein olisi enkä jäänyt selvittelemään asiaa, kun lapsen alkoi tulla kuuma, ja itselle myös.
Voisiko joku äiti selittää, miksi ja mihin tarvitaan useampi haalari?
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostatteko joka talvi itsellenne 10 talvitakkia?
Olen pysynyt sen verran hyvin mitoissa, ettei tarvitse joka talvi uusia ostaa. Mutta kaikkinensa minulla on kymmenkunta talvikaudelle sopivaa takkia. En koe, että se on kovin paljon.
No ei ole verrannollinen jos käytät samoja monta talvea, lapselle ostetaan joka vuosi se 10 uutta.
On verrannollinen, koska sattuneesta syystä lapsi ei voi käyttää samoja vaatteita montaa talvea. Osaatko keksiä, mikä se syy olisi?
No onpa täällä yksinkertaisia keskustelukumppaneja. Ei hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meillä ei ole kuin yksi haalari" tyypit ovat niitä, jotka tulevat häihin crockseissa ja virttyneessä tunikassa tms. "Kun ei ole muutakaan".
Miten tämä liittyy lapsen toppahaalariin?
Siinäpä sinulle mietittävää loppuillaksi. Tule kertomaan, jos keksit.
Meillä on pärjätty aina yhdellä haalarilla ja crockseja saati tunikoita ei meidän perheessä kukaan omista. Niin mielenkiinnosta kysyn miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?
Viiden pisteen vihje: kaikki ei liity sinuun ja sinun perheeseesi.
Saat ostaa haalarisi ihan rauhassa, mutta kyllä se aika erikoista on että lapsi
No älä nyt suutu siitä, että kaikki ei liitykään sinuun ja sinun perheeseesi?
P.S. Kerro heti mistä lähtien minulla on ollut mies. En ole itse tietoinen tällaisesta asiasta. Olen ollut siinä käsityksessä, että olen lapseton sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On outoa, jos lapsen isänä et edes tiedä millaisia haalareita lapsella on ja mihin käyttötarkoitukseen ne on ostettu.
Minusta vielä oudompaa on että tässä aloituksessa siitä.tehdään täysin normaali ja yleinen asia, "miehet nyt ei välitä siitä mitä lapsella on päällä".
Lapsella on ulkonoa ulkohaalari = miehet eivät välitä, mitä lapsella on päällä. Tehdään täysin normaali asia, että lapsella on kymmenen haalaria, joiden jokaisen käyttötarkoituksen äiti on päättänyt ilman perusteltua syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti vain naisen tapa on se "oikea" tapa, asiassa kun asiassa. Aika usein törmää tämmöiseen, vaikka lopputulema olisi sama. Nainen tekee yksinkertaisestakin asiasta vaikean.
Pistätkö sinä ihan joka paikkaan talviaikaan paksuimmat toppavaatteet, mitä sinulla on? Eikö sinulle tule kuuma autossa ja kaupassa? Päässä villapipo ja toppahanskat, tietenkin.
Kommunikoikaa saatana. Mikä siinä on niin vaikeata sanoa että se ensimmäinen haalari on paksumpi kun tuo toinen. Ei vaan, pitää rähjätä kun mielipuoli.
Itse kyllä oletan että aikuinen ihminen erottaa paksumman haalarin ohuemmasta ihan vaikka kädellä kokeilemalla. Jo noin 4-vuotias lapsikin pystyy sanomaan onko vaate x paksumpi k
Näytäpä aloitustekstissä, missä kohtaa ap määritteli, mikä haalarissa oli se vääryys. Itse en löydä tekstistä muuta kuin sen, että haalari oli väärä.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On outoa, jos lapsen isänä et edes tiedä millaisia haalareita lapsella on ja mihin käyttötarkoitukseen ne on ostettu.
Minusta vielä oudompaa on että tässä aloituksessa siitä.tehdään täysin normaali ja yleinen asia, "miehet nyt ei välitä siitä mitä lapsella on päällä".
Lapsella on ulkonoa ulkohaalari = miehet eivät välitä, mitä lapsella on päällä. Tehdään täysin normaali asia, että lapsella on kymmenen haalaria, joiden jokaisen käyttötarkoituksen äiti on päättänyt ilman perusteltua syytä.
Tämä. Aloitus on täysin läpinäkyvä trollaus. Eli haalarien käyttötarkoitukset ovat hassuja (autohaalari, viikonlopun ulkoiluhaalari). Kukaan mammoista ei edes tajua tätä. Ja he pitävät sitä täysin normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostatteko joka talvi itsellenne 10 talvitakkia?
Olen pysynyt sen verran hyvin mitoissa, ettei tarvitse joka talvi uusia ostaa. Mutta kaikkinensa minulla on kymmenkunta talvikaudelle sopivaa takkia. En koe, että se on kovin paljon.
No ei ole verrannollinen jos käytät samoja monta talvea, lapselle ostetaan joka vuosi se 10 uutta.
On verrannollinen, koska sattuneesta syystä lapsi ei voi käyttää samoja vaatteita montaa talvea. Osaatko keksiä, mikä se syy olisi?
No onpa täällä yksinkertaisia keskustelukumppaneja. Ei hyvää päivää.
Sitä saa mitä tilaa. Itsepä rupesit vänkäämään verrannollisuudesta, vaikka ei verrattu mitään, vaan ainoastaan vastattiin kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meillä ei ole kuin yksi haalari" tyypit ovat niitä, jotka tulevat häihin crockseissa ja virttyneessä tunikassa tms. "Kun ei ole muutakaan".
Miten tämä liittyy lapsen toppahaalariin?
Siinäpä sinulle mietittävää loppuillaksi. Tule kertomaan, jos keksit.
Meillä on pärjätty aina yhdellä haalarilla ja crockseja saati tunikoita ei meidän perheessä kukaan omista. Niin mielenkiinnosta kysyn miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?
Viiden pisteen vihje: kaikki ei liity sinuun ja sinun perheeseesi.
Saat ostaa haalarisi ihan rauh
Kovin sua kiinnostaa lasten haalarit ;)
Mitenköhän nää "ei sillä ole mitään väliä mitä lapsella on päällä"-tyypit itse pukeutuu? Ei haittaa jos vaatteissa on tahroja ja palkeenkieliä julkisilla paikoilla, joka paikkaan kuljetaan samoissa rönttäisissä vaatteissa kun sillä ei ole mitään väliä? Vai onko niin, että omalla pukeutumisella on väliä mutta lapsella ei? No, oli miten oli niin kymmenen haalaria on ehdottomasti liiottelua ja turhaa.
Mutta en kyllä hetkeäkään usko, että se väärä haalari on ollut kilarin perimmäinen syy, se vaan sattui olemaan asia joka katkaisi kamelin selän. Tietenkin huutaminen ja räyhääminen on väärin, mutta kyllä tässä on nyt molemmissa osapuolissa vikaa. Lapsiparka jos joutuu elämään kodissa jossa vanhemmat suhtautuu toisiinsa halveksuvasti ja väheksyen eikä osaa tai edes viitsi yrittää kommunikoida järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Aloitus on täysin läpinäkyvä trollaus. Eli haalarien käyttötarkoitukset ovat hassuja (autohaalari, viikonlopun ulkoiluhaalari). Kukaan mammoista ei edes tajua tätä. Ja he pitävät sitä täysin
Kaikki tajuvat, että aloitus on trollaus. Sinä vain olet niin höppänä, ettet tajua, että trollaukseen voi vastata samalla mitalla eli lähtemällä mukaan tarinaan ja trollaamalla entistä enemmän. Sitten on hauskaa seurata kun sinunlaisesi ihmiset tulevat selittämään "tämä on kyllä trollaus eikä kukaan tajua". Ihan kuin olisi suurtakin aivotyötä vaativa saavutus tunnistaa trollausaloitus. Varsinkin kun se on näin heikosti koottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se mies kyllä välitti jopa minua enemmän mitä lapsella on päällä ja muutenkaan en ole henkilökohtaisesti törmännyt isiin jolle sillä ei olisi mitään väliä. Siihen kysymykseen mihin näihin miehiin jotka on isiä mutta jotka ei välitä lapsistaan törmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä naiset? Täällä kehotetaan kukkasia ostamaan ja lepyttelemään ja ymmärtämään puolisoa asiasta, josta toisella osapuolella ei ole ollut tietoa ja saanut sen vuoksi riehuvan ja haukkuvan naisen vihanpurkauksen päälleen! Minun mielestä toista osapuolta kohtaan ei käyttäydytä noin asiassa, joka ei olisi normaalilla puheella selvinnyt. En katselisi päivääkään ihmistä, joka noin minulle tekisi. Teettekö te töissäkin noin?
Kas kun lapsen isällä PITÄISI kyllä olla tietoa siitä millaiset ulkovaatteet lapsella on. Ihan ilman vaimon pitämää oppituntia asiasta.
Sillä lapsen isällä saattaa olla tärkeämpääkin ajateltavaa. Kun taas mamman elämän täyttää vain LAPSET ja LAPSEN HAALARIT.
Kovin sua kiinnostaa lasten haalarit ;)
Niin? Missä on määritely, että lasten haalareista saa puhua vain, jos itsellä on lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä naiset? Täällä kehotetaan kukkasia ostamaan ja lepyttelemään ja ymmärtämään puolisoa asiasta, josta toisella osapuolella ei ole ollut tietoa ja saanut sen vuoksi riehuvan ja haukkuvan naisen vihanpurkauksen päälleen! Minun mielestä toista osapuolta kohtaan ei käyttäydytä noin asiassa, joka ei olisi normaalilla puheella selvinnyt. En katselisi päivääkään ihmistä, joka noin minulle tekisi. Teettekö te töissäkin noin?
Kas kun lapsen isällä PITÄISI kyllä olla tietoa siitä millaiset ulkovaatteet lapsella on. Ihan ilman vaimon pitämää oppituntia asiasta.
Sillä lapsen isällä saattaa olla tärkeämpääkin ajateltavaa. Kun taas mamman elämän täyttää vain LAPSET ja LAPSEN HAALARIT.
Erittäin huolestuttavaa, jos isällä on lasta pukiessa tärkeämpää ajateltavaa kuin se, tuleeko lapsi puettua asianmukaisesti. Ei ihme, että päiväkodista sitten soitellaan, että miksi LiisaPetteri tuli taas hoitoon pelkässä yöpaidassa tai -15 asteen pakkasella ohuessa syyshaalarissa tms. Ja tämä ei edes ole trollaamista, vaan ihan oikeasti saa välillä soitella vanhemmille, että mitä on liikkunut mielessä, kun lasta on puettu.
Vierailija kirjoitti:
En tee töissä noin, koska töissä ihmiset osaa hommansa eikä tarvitse rautalangasta kenellekään vääntää asioita. Eikä tarvitse turhautua siitä, että joku ei tee omaa osuuttaan tai ei ole kartalla päivittäisistä asioista. Kai mulla on sitten harvinaisen hyvä työyhteisö.
En jaksa lukea 15 sivua vastauksia. Minua äitinä olisi ärsyttänyt miehen tietämättömyys lapsen asioista. Itsekin olen hermostunut, kun mies puki lapsen väärin neuvolaan. Oli valinnut mielestään parhaat vaatteet. Sukkahousut ja liian isot shortsit ja joku yhteesopimaton paita. Hermostuin koska mitähän ne neuvolan tätikin ajattelin. Nyt vuosien jälkeen tapaus vaan naurattaa.
Siis näyttäkää nyt joku yksikin kommentti jossa sanotaan että on täysin normaalia, että lapsella on kymmenen ulkohaalaria, kun "kaikki mammat väittää niin"? Ai niin, kukaan ei ole väittänyt niin. On täällä sanottu, että lapsella voi olla enemmän kuin yhdet ulkovaatteet ja niissä voi olla eroja keskenään, mutta ei muuta. Yhden ja kymmenen väliin mahtuu kuitenkin aika monta vaihtoehtoa ja useimmilla lienee pari-kolme ulkovaatekertaa lapsilleen.
No ymmärrän kyllä tarpeen monelle haalarille. Esim autossahan paahtuu kunnon pakkasille tarkoitetussa haalarissa. Mutta tuota huutamista ja sättimistä en ymmärrä. Miksi suostut katselemaan tuollaista käytöstä kumppaniltasi? Itse en ikipäivänä moista kuuntelisi. Onneksi ei ole lapsiakaan, niin ei tarvitse moista edes miettiä.
Miettikää, jos isä ja äiti olisivat olleet aloituksessa toisinpäin. Raivoavan ja räyhäävän rouvan sijaan vihainen vanhempi olisikin ollut mies. Johan täällä kiljuttaisiin lasua ja poliisia ja puolustusvoimia apuun, kun isä RAIVOAA. Äidille se on vain ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juu, ihan vähäpätöinen seikka elämässä joku lapsi, mitä sille ja sen hyvinvoinnille suomaan ajatuksiaan.
Mutta sinä et pystynyt käsittämään, ettei kukaan puhunut haalarin paksuudesta tässä tapauksessa vaan te mammat keksitte se syyksi?