Tutkimus: naimattomat ja lapsettomat naiset ovat onnellisimpia
"We may have suspected it already, but now the science backs it up: unmarried and childless women are the happiest subgroup in the population. And they are more likely to live longer than their married and child-rearing peers, according to a leading expert in happiness."
Näyttää siltä, että miehet ja lapset vahingoittavat naisten onnellisuutta ja terveyttä. Mitä ajatuksia herättää?
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-with…
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiltä naisilta tässä on kysytty? Onko vanhat naiset myös tyytyväisiä elämäänsä jos ei ole lapsia eikä lapsenlapsia eikä ole koettu läheistä parisuhdetta tai avioliiittoa?
No tuskinpa tätä nyt on miltään pelkiltä teineiltä kysytty.
Muitako ei lasketa nuoriksi kuin teinejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella joku naisryhmä voisi olla onnellisempi, kuin vapaat, lapsettomat heteromiehet?
Naistutkija sanoo niin
Kunnon misogyniaa taas palstan miehiltä. Naiset eivät voi olla miehiä onnellisempia, naistutkija ei voi olla uskottava... Huomaatteko itse tuota naisvihaanne?
Olikse naistutkia vai mikä?
Tekijässä on aina j, joten tutkijan tehtävä on tutkia. Tämän takia on tyhmimmillä Pisat housuissaan.
Jokainen itse peruskoulun oppivelvollisuuksineen suorittanut nainen on onnellisempi ilman tolloulia.
Äitiys voisi tehdä sinusta vähemmän
Kun haluan toisen mielipiteen, pyydän sitä. Jos en ole erikseen pyytänyt niin osaat sen tulkita?
Rautalangasta siltä varalta ettet osaa: sinun mielipidettäsi käytän kuin tamponia, sitä voit tutkia. En halua muutenkaan lapsia, mutta sinä sinetöit ja lujitat päätöksen, sillä en ota turhaa riskiä että oma jälkikasvuni olisi noin jälkeenjäänyttä. Turha yrittää hallita/hillitä naisia miessorrolla.
Yksityisasioihini en halua/tarvitse kenenkään mielipidettä tai lupaa ja noin ylisimppelin yksilön mielipidettä en halua/tarvitse koskaan. Onneksi olet noin tyhmä, muuten olisit ehkä tuhoisampi.
Oivoi, onnelliset ja vapaat naiset vaan loppuisivat maailmasta aika nopeasti, jos kaikki naiset nyt päättävät vapautua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella joku naisryhmä voisi olla onnellisempi, kuin vapaat, lapsettomat heteromiehet?
Naistutkija sanoo niin
Kunnon misogyniaa taas palstan miehiltä. Naiset eivät voi olla miehiä onnellisempia, naistutkija ei voi olla uskottava... Huomaatteko itse tuota naisvihaanne?
Olikse naistutkia vai mikä?
Tekijässä on aina j, joten tutkijan tehtävä on tutkia. Tämän takia on tyhmimmillä Pisat housuissaan.
Jokainen itse peruskoulun oppivelvollisuuksineen suorittanut nainen on onnellisempi ilman tolloulia.
Gotcha!
Eivät osaa edes lainata oikein nuo onnellisuuteensa pakahtuvat. Ja vielä keulivat oppineisuudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiltä naisilta tässä on kysytty? Onko vanhat naiset myös tyytyväisiä elämäänsä jos ei ole lapsia eikä lapsenlapsia eikä ole koettu läheistä parisuhdetta tai avioliiittoa?
Ainakin minä olen. Lapseton siis, toki on ollut suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun vähän skeptisesti ulkomaalaisiin tutkimuksiin aiheesta, koska Suomessa ihmisten mahdollisuudet valita oma elämäntyylinsä on helpompaa ja vapaampaa kuin monessa muussa maassa.
Tutkitusti Suomessa nimenomaan on hyvin yksioikoinen kulttuuri, jossa kaikilta vaaditaan samanlaisia asioita, esim. perheen perustamista. Muualla Euroopassa on vapaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät osaa edes lainata oikein nuo onnellisuuteensa pakahtuvat. Ja vielä keulivat oppineisuudellaan.
Hyvin huomaa että sinä et ainakaan ole onnellinen.
Sosiaalinen vastuuttomuus ei loputtomasti korvaa elämän merkityksellisyyttä.
Tämän sanoo normijärkikin kun tietää yhä tiukassa istuvan sovinistikulttuurimme, jossa naisen € on yhä vähemmän.
Nainen = ilmaispiika, joka huolehtii kaikesta, kodinkone, aina käyttövalmis patja, joka maksaa vähintään puolet kaikesta.
Tavismies, joka ei viitsi korttaan kekoon kantaa (muuta kuin pitkin hampain maksamalla 50%?) on raskas kivireki kiskoa.
Mutta ehkä kyse on esim. älystä. Älykäs, henkisesti vauras ihminen ei hanki lapsia, hänellä kun on ihan oikeita mielenkiinnon kohteita. Lasten tekeminen on päinvastaisten hommaa. Ja henkisesti vireä elämä tuottanee onnellisuutta, joten lapsettomuus on vain yksi osa sitä. Yhtä hyvin voitaisiin todeta, että filosofiaa paljon opiskelleet ovat onnellisimpia - mutta onko heidän onnellisuutensa tulosta siitä opiskelusta, vai johtuuko se henkisen puolen taipumuksista ja kokonaisuudesta, josta opiskelu on vain osa?
Niinpä. Naimisissa ja naimaton...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä olen. Lapseton siis, toki on ollut suhteita.
Olet siis lapseton, vaan et naimaton.
Tämän takia naisten valituksia yksinäisyydestä ei voi ottaa tosissaan. He MUKAMAS kokevat yksinäisyyttä vaikka löytyisi parisuhde, läheiset, kaverit, lemmikit jal lapset ympäriltä. Naisten masennus ja yksinäisyys on pelkkä vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia naisten valituksia yksinäisyydestä ei voi ottaa tosissaan. He MUKAMAS kokevat yksinäisyyttä vaikka löytyisi parisuhde, läheiset, kaverit, lemmikit jal lapset ympäriltä. Naisten masennus ja yksinäisyys on pelkkä vitsi.
Tällä epäempaattisella mitätöimismyrkkyulinallako yrität saada itsellesi seksipiikapatjan ja/tai seksipatjoja ja/tai perheen?
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen voi olla, jos ajatukset eivät kohtaa kenenkään kanssa vaikka ympärillä olisi ihmisiä. Masennukseen taas ei liity aina yksinäisyys.
Riippuu luonteesta. Ja kumppanista. Vaativia ne on ne naisetkin.
Kovin on länsimaisen yltiöindividualistinen minä ja minun onnellisuuteni -arvomaailma esillä.
Onnellisuudessa on se hankaluus, että se pakenee sitä kauemmas, mitä hanakammin sitä tavoittelemme. Se voidaan saavuttaa ikään kuin sivutuotteena tekemällä ja elämällä merkityksellisiä asioita, katse nostettuna omasta navasta riittävän kauas.
Olisi itsepetosta ajatella, että yleisavain naisen onnellisuuteen on miehettömyys ja lapsettomuus.
Onneksi ei ole lapsia vaivoina. Kumppani olisi kyllä kiva, mutta jos ei hyvää löydy, mieluummin yksin.
Ja kuitenkin
"Raskaus vanhentaa naisen soluja jopa 11 vuotta selitys voi olla äitiyteen liittyvä stressi
Synnyttäneiden naisten kromosomien päässä olevat telomeerit lyhenevät useita prosentteja lapsettomiin verrattuna. Niiden lyhentyminen on yhteydessä ikääntymiseen."
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005583498.html