Tutkimus: naimattomat ja lapsettomat naiset ovat onnellisimpia
"We may have suspected it already, but now the science backs it up: unmarried and childless women are the happiest subgroup in the population. And they are more likely to live longer than their married and child-rearing peers, according to a leading expert in happiness."
Näyttää siltä, että miehet ja lapset vahingoittavat naisten onnellisuutta ja terveyttä. Mitä ajatuksia herättää?
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-with…
Kommentit (361)
Tutkimus on tehty lohduttamaan vanhoja piikoja:D Naisen tehtävä on synnyttää lapsia, nainen joka ei ole hoitanut tehtäväänsä ei ole mitään. Italiassakin äitejä arvostetaan yli kaiken ja äideillä on myös oikeus antaa lapsille ympäri korvia julkisella paikalla. Jokaisella mafiosollakin on se äiti, jota he kunnioittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto, tämä aihe on mennyt päivystävälle paltainkkelille tunteisiin :D
Tokihan se kirvelee kun faktat kerta toisensa jälkeen taistelee omaa agendaa vastaan. Ja muutenkin nämä lähestyvät joulunpyhät ovat ilmeisesti muistuttaneet liikaa omasta yksinäisyydestä, kun hän on ollut tavallista ahkerampi muutenkin.
Mut hei, älä itke rakas inkkeli, me palstamammat ollaan täällä sua varten pyhinäkin <3
Ai te mammainkkelit päivystätte täällä lä'pi joulun kun omat lapset eivät tule tapaamaan.
Eipä yllätä.
Ovatko inkkelit nykyään perheellisiä?
Onko eronnut jonka lapset ovat lähteneet kotoa 20 vuotta sitten "perheellinen" ?
Ymmärrätkö edes mitä tuo inkkeli tarkoittaa vai käytätkö sitä vain koska se kuulostaa hassulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeroituneet munanpuutteessa olevat vanhat piiat yrittävät kusettaa itseään, etteivät halua miestä. Taitaa asianlaita olla juuri niin, etteivät miehet halua teitä, vaan parempia naisia. Kyllähän se keljuttaa, kun terapiakaan ei asiaa auta.
Sellaista elämä on.
Mutta eihän kukaan nainen ole munanpuutteessa. Eikö se tinder ollut karkkikauppa naisille, sieltä vain valitsemaan kalsarimallia.
Eikä suomalaisia naisia vaivaa mielisairaudet? Eihän?
Fiksut naiset tietää arvonsa eivätkä tyydy kehen tahansa pulliaiseen. Ja muistetaan, että onnellisuus lähtee itsestä ei siitä, että minulla on mies ja lapsi. Itse tiedän monta onnetonta vaimoa ja äitiä ja yhtä monta onnellista sinkku naista. Että kyllä tuossa tutkimuksessa jotain totuutta on.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus on tehty lohduttamaan vanhoja piikoja:D Naisen tehtävä on synnyttää lapsia, nainen joka ei ole hoitanut tehtäväänsä ei ole mitään. Italiassakin äitejä arvostetaan yli kaiken ja äideillä on myös oikeus antaa lapsille ympäri korvia julkisella paikalla. Jokaisella mafiosollakin on se äiti, jota he kunnioittavat.
Asiat ei ole mustavalkoisia. Huonossa suhteessa ei halua kaikki vaan olla. Huonoa ei huoli,eikä hyvää löydä. Niinhän sitä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisenlaisiakin tutkimustuloksia on saatu:
https://aitiydenihme.fi/vanhemmat/tutkimusten-mukaan-lasten-saaminen-pi…
Jotkut tutkimukset ovat jopa väittäneet, että naisten solujen telomeerit kuluisivat äideillä hitaammin. Erityisesti iäkkäämmillä äideillä. Sinänsä ymmärrettävää, että luonto pyrkii kaikin keinoin varmistamaan jälkeläisen selviytymisen. Joku, jolla on enemmän aikaa, voi kaivaa tutkimuksen silmäiltäväkseen.
On myös tutkimuksia, jonka mukaan raskaus ja synnytys vanhentaa naista telomeeritasolla jopa 11 vuotta:
Kiva kun jokainen saa valita mieleisensä tutkimustuloksen : )
Vierailija kirjoitti:
Fiksut naiset tietää arvonsa eivätkä tyydy kehen tahansa pulliaiseen. Ja muistetaan, että onnellisuus lähtee itsestä ei siitä, että minulla on mies ja lapsi. Itse tiedän monta onnetonta vaimoa ja äitiä ja yhtä monta onnellista sinkku naista. Että kyllä tuossa tutkimuksessa jotain totuutta on.
Tutkimushan ei väitä että heitä olisi yhtä monta, kuten sinun empiirinen tutkimuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkä ikäsiltä kysyyKun täyttää yli 40,on jo itku kurkussa .
No enpä ole, vaikka ikää on jo 46. Itse asiassa nuorena ja hölmönä sitä vielä haaveilikin miehestä ja perheestä. Nyt olen kiitollinen kun ei kukaan mua huolinut. Eipähän ole mitään oikuttelevia teinejä tässä, joista joutuisi olemaan huolissaan, että kuinka ne pärjää tässä hullussa maailmassa.
Tässä iässä ei muutenkaan enää kiinnosta mitä muut minusta ajattelevat, joten ei tule enää itkettyä jonninjoutavia asioita. Olen vaan tyytyväinen kun saan olla ja elää rauhassa. Kun kuuntelen vierestä muiden perhehuolia, mietin miten ne edes jaksaa sellaista? Mutta heidän on tietysti pakko jaksaa. Ja osa sitten eroaakin.
Vastentahtoinen lapsettomuus on kamalaa. Mutta ymmärrän miksi jotkut sanovat olevansa onnellisempia ilman lapsia tai miestä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tai sitten ei. Äijähän markkinoi omaa kirjaansa em. Tilaisuudessa eli vähän pitää suodattaa uskomasta totuuksia, joita esitetään markkinointitarkoituksessa. Päinvastaisia tutkimustuloksiakin löytyy pilvin pimein.
Itse uskon yksilön omiin valintoihin jotka eivät juonna juuriaan vanhempien tai yhteisöjen tai yhteiskunnan normistoista. Itse olen perhekeskeinen nainen, jolla on ollut mahdollisuus sekä hoivata pieniä lapsiaan, että kouluttautua ja luoda uraa - vähän lyhyempää tosin, mutta aina ole tuntenut itseni onnelliseksi omien valintojeni vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän lapsettomat sinkkumiehet eivät osaa olla itsekseen onnellisia niin kuin naiset osaavat?
Koska miehillä pitää aina olla joku sorsittava ja alistettava, muuten ei ole kivaa. Senhän takia ne haluaa hakea naisia kehitysmaista, kun siellä vielä naiset ovat alistuvia piikoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät tahdo olla "mafioson äiti" (mikä epäonnistuminen!) saati joku, joka huutaa kurkku suorana ja ympäri korvia julkisella paikalla. Joillekin kotirouvan elämä ei tarjoaisi yhtään mitään.
Ihmisiä on erilaisia ja se, mikä tekee onnelliseksi tai onnettomaksi, on myös erilaista eri ihmisillä. Joku on onnellinen äiti ja toinen on onneton äiti.
Kylläpäs tämä asia nyt triggeröi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella joku naisryhmä voisi olla onnellisempi, kuin vapaat, lapsettomat heteromiehet?
Naistutkija sanoo niin
Kunnon misogyniaa taas palstan miehiltä. Naiset eivät voi olla miehiä onnellisempia, naistutkija ei voi olla uskottava... Huomaatteko itse tuota naisvihaanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella joku naisryhmä voisi olla onnellisempi, kuin vapaat, lapsettomat heteromiehet?
Naistutkija sanoo niin
Kunnon misogyniaa taas palstan miehiltä. Naiset eivät voi olla miehiä onnellisempia, naistutkija ei voi olla uskottava... Huomaatteko itse tuota naisvihaanne?
Olikse naistutkia vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeroituneet munanpuutteessa olevat vanhat piiat yrittävät kusettaa itseään, etteivät halua miestä. Taitaa asianlaita olla juuri niin, etteivät miehet halua teitä, vaan parempia naisia. Kyllähän se keljuttaa, kun terapiakaan ei asiaa auta.
Sellaista elämä on.
Mutta eihän kukaan nainen ole munanpuutteessa. Eikö se tinder ollut karkkikauppa naisille, sieltä vain valitsemaan kalsarimallia.
Älähän nyt, kaikki tietää että naisille tulee viimeinen käyttöpäivä todella varhaisessa vaiheessa.
Ja sitten pitäisi sitoutua loppuiäkseen mieheen, tietäen että tuo on se miten miehet ajattelevat naisista?
Miehet eivät kestä edes elämän tosiasioita, kuten että nainenkin vanhenee ja voi myös sairastua. Ei tee mieli laskea elämäänsä ja mielenterveyttään niin heikoille harteille. Parempi olla yksin kuin hyväksikäytetty.
Aika lyhyt aikainen onni taitaa olla. Pidempi kestoinen onni vaatisi hieman siirtymistä myös epämukavuusalueelle.
Kaikella on hintansa. Jos haluat miehen ja lapset, silläkin on hintansa. Jokainen voi tosin päättää mitä siitä haluaa maksaa panoksellaan. Jos on tyytymätön, palaveri paikallaan ja pohtia kannattaako yritystä enää sellaisenaan pyörittää vai johtaako irtisanomisiin. Työtaakka vähenee.
Ja kyllä puhun yritysmuodossa koska perhe -jonkinlainen yritys sekin on.
Naistutkija sanoo niin