Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: naimattomat ja lapsettomat naiset ovat onnellisimpia

Vierailija
14.12.2023 |

"We may have suspected it already, but now the science backs it up: unmarried and childless women are the happiest subgroup in the population. And they are more likely to live longer than their married and child-rearing peers, according to a leading expert in happiness."

Näyttää siltä, että miehet ja lapset vahingoittavat naisten onnellisuutta ja terveyttä. Mitä ajatuksia herättää?

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-with…

Kommentit (361)

Vierailija
201/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä se kuulkaa niin on, että ellei ole luonteeltaan lapsirakasta ja puuhakasta opettajatyyppiä, niin sen "vauvakuumeiän" (30-39) mentyä laskeutuu sellainen ymmärrys, että herranjestas, enhän minä nyt tähän mitään lisähuollettavia ja lisähuolenaiheita halua.

Kodissa, omassa itsessä, vanhenevissa vanhemmissa sekä lemmikeissä - ai niin ja täyspäivätyössä! - on totisesti riittävästi, jos minkäänlaista tasoa tahtoo ylläpitää. Eri asia, jos "vähän sinne päin" riittää elämän standardiksi - tai jos on paljon rahaa tilillä ja voi delegoida asioita muille.

Vierailija
202/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä. Mutta raha puuttuu, köyhällä tukalaa. Ja osa haluaisi huolta pitävän kumppanin, ei siis kontrolloivan. Ja pitää itse toisesta huolta tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin on länsimaisen yltiöindividualistinen minä ja minun onnellisuuteni -arvomaailma esillä.

Onnellisuudessa on se hankaluus, että se pakenee sitä kauemmas, mitä hanakammin sitä tavoittelemme. Se voidaan saavuttaa ikään kuin sivutuotteena tekemällä ja elämällä merkityksellisiä asioita, katse nostettuna omasta navasta riittävän kauas.

Olisi itsepetosta ajatella, että yleisavain naisen onnellisuuteen on miehettömyys ja lapsettomuus.

Niin no senhän voikin saavuttaa ikään kuin sivutuotteena tekemällä ja elämällä merkityksellisiä asioita, kuten tärkeimpiä harrastuksiaan. Enemmän onnea niiden parissa on tullutkin koettua kuin yhdessäkään parisuhteessa...

Vierailija
204/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin on länsimaisen yltiöindividualistinen minä ja minun onnellisuuteni -arvomaailma esillä.

Onnellisuudessa on se hankaluus, että se pakenee sitä kauemmas, mitä hanakammin sitä tavoittelemme. Se voidaan saavuttaa ikään kuin sivutuotteena tekemällä ja elämällä merkityksellisiä asioita, katse nostettuna omasta navasta riittävän kauas.

Olisi itsepetosta ajatella, että yleisavain naisen onnellisuuteen on miehettömyys ja lapsettomuus.

Olisi myös itsepetosta luulla, että yleisavain naisen onnellisuuteen on miehellisyys ja lapsellisuus.

Ehkä jollain läheisriippuvaisella reppanalla näin voi ollakin?

Vierailija
205/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin onneton jos mulla ei olisi lasta. Hän on jo 20v enkä ole koskaan katunut hänen saamistaan. Olisin halunnut monta lasta, mutta sitä ei mulle suotu. 

Parisuhdetta mulla ei nyt ole enkä sellaista kaipaakaan juuri nyt. 

Vivinna44

Vierailija
206/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen saanu tällä palstalla käsityksen, et sinkut yksinäiset on masentuneita. 

Miehet, ei naiset

Joku nainen kyseli onko miehet parisuhteessa täysin saamapuolella vaikka nainen on suurimman osan aikaa vain rasite.

Vierailija
207/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen saanu tällä palstalla käsityksen, et sinkut yksinäiset on masentuneita. 

Miehet, ei naiset

Miten? Naiset on muussa kuin seksissä pelkästään rasitteita.

Vierailija
208/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tutkimuksen metodit ja johtopäätökset on kyseenalaistettu moneen kertaan, mutta koska sopii narratiiviin niin sitähän on kiva viljellä. eiköstä niin

https://ifstudies.org/blog/number-5-in-2019-are-married-people-still-ha…

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-philosophers-diaries/202105…

Mmutku mä löysin tämmösen tutkimuksen mikä sopii mun ajatteluun, niin pakkohan sen on olla totta

Jossain kysyttiin noita puolison läsnäollessa,ei varmaan vaikuttanut vastauksiin.

Vierailija
209/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä vaimo sitten on painostanut minut ensin tekemään lapsia ja sitten vielä naimisiin?

Hullujako te naiset olette? En ole ihan ainoa mies joka on suostunut lapsiin naisen vauvakuumeen takia. Ei ne miehet siitä perheestä unelmoi. 

Aivan ja sitten kun ex-mies saa lapsen toisen naisen kanssa nämä naiset nerokkaasti päättelevät että halusi se mies sittenkin lapsia.

Vierailija
210/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on että naimattomat ja lapsettomat naiset on onnellisempia niin kertokaa sitten miksi lähes jokainen nainen haluaa mennä parisuhteeseen? Ikisinkkuja naisista on varmasti luokkaa 1-2 prosenttia. 

Miksi siis naiset haluaa mennä parisuhteeseen vaikka he ovat onnellisempia sinkkuina?

Tämä kysymys tekee koko ketjun tyhjäksi 😆😆

Vierailija
211/361 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten maailmassa väkiluku lisääntyy aivan holtittomasti? Siksi että vain joku promille naisista on "onnellisia" yksin. Tottakai ikisinkut sitä julistavat koska eivät ole saaneet miestä. Osa noista "onnellisista" on vieläpä sateenkaari väkeä. 

Mutta olkaa vaan. Ei kukaan teiltä sitä onneanne pois tule ottamaan.

Vierailija
212/361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Kyllä on maailmankirjat sekaisin?  Tämä on kuin jotain surkeaa satiiria.

Jokainen saa itse päättää pariutuuko ja aiheuttaako jälkikasvua maailmaan, se on selvä juttu. Mutta sekin on selvä, että monia lapsettomilla ja varsinkin kokonaan yksinäisillä ihmisillä tulee olemaan mahdollisesti masentavaa, merkityksetöntä elämää, tyhjyyden tunnetta tai muutoin todella ankeaa keski-iässä ja sen yli, sekä ehkä myös erityyppistä katkeruuttakin joillain. Nuorena maailma on auki ja on mahdollisuuksia, mutta tietyllä tavalla mahdollisuudet kapenevat kun ikää tulee. Sen huomaa yleensä jo neljänkympin jälkeen. Ei tämä kaikkia koske mutta näinkin osalla varmasti tulee olemaan. Siitä sitten vaan alapeukkuilemaan, koska eihön tälläistä ole kiva kuulla. 

Vierailija
213/361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on onnellisin sinkkuna.

Vierailija
214/361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikki tutkimus. N23

Vierailija
215/361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisin on nainen, joka saa liittonsa kestämään ja leikkii lastenlapsiensa kanssa.

Tuo linkin tutkimus on jo kumottu harhaanjohtavana

Vierailija
216/361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun skeptisesti. Suomessa saa kuitenkin itse valita parisuhteensa ja eroaminen on helppoa jos mies ei olekaan kelvollinen. Varmasti velat ja vapaaehtoisesti sinkut ovat onnellisia kun ovat itse elämäntyylinsä valinneet. Veikkaisin että monessa maassa ulkoinen painostus perheen perustamisen suhteen on aika kovaa.

Minä kaipaan rinnalleni toista ihmistä. Tarvitsen jotakuta joka minua rakastaa ja jolta saan hellyyttä ja joka minua kaipaa kun olen poissa. Jonkun jolle voi kertoa ihan kaikki asiat maan päällä ja joka jakaa arjen kanssani. 

Olisin myös äärimmäisen masentunut jos olisin jäänyt lapsettomaksi, koska olen pienestä lähtien halunnut äidiksi. Onneksi saimme tämän 1,5-vuotiaan lapsettomuushoidoilla. En ole elämässäni ollut niin rentoutunut ja onnellinen kuin äitiyslomalla olin. Edelleen päivittäin kaikista suurinta onnen tunnetta arjessa tuo lapseni. 

Vierailija
217/361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä alkaa olla aika toivottomat mielialat ja tuntuu kroonistuvan. Miehet ei ole hyviä, naiset ei ole hyviä, lapset on raskaita ja kalliita. Yhteiskunta on menossa todella huonoon suuntaan. 

Vierailija
218/361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ken tahtoo.

Nainen tarvitsee miehen ollakseen onnellinen.

Vierailija
219/361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen valitsee miehen. Onko naisten miestutka rikki kun pitää valita se alistava ja epäkunnioittava mies? Naiset ovat sokeita niille miehille, jotka ovat oikeasti hyviä, koska he haluavat muuttaa pahan pojan hyväksi. Kun nainen sanoo, että hän haluaa hyvän miehen, hän tarkoittaa että jänniksestä tulee hänelle muutosprojekti. 

---Ulkopuolisena seurannut

Vierailija
220/361 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus on itsestä kiinni,ei parisuhteessa, ei ulkonäössä tms. Jokainen saa päättää onko onnellinen parisuhteessa vai sinkku. Itse koen sinkkuna onnellisempana kuin parisuhteessa. Olen sen verran introvertti ja 2 kertaa seurustelusuhdetta takana ja onneton olin. Kiva niille jotka löytää sen oikean,itse en usko sellaista omalle kohdalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi