Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen saajat voisivat muuttaa halvempiin kuntiin

Vierailija
06.12.2023 |

Ylipäänsä työttömänä olevat, joilla ei ole halua työllistyä voisi muuttaa pienempiin kuntiin, joissa heillä tuet riittäisivät. Helsingissä asumiseen kuitenkin tarvitaan tuloja, jos meinaa täällä asua. Eikö se vuokralla asuminen ole kuitenkin välivaihe, aikuiset ostavat omistusasunnon. Fiksut tajuavat säästää esim asumalla ensin kehyskunnalla, jotta olisi myöhemmin varaa siihen 5% omistusasunnon käsirahaan. 

Ne jotka aloittavat ruikuttamisen sukulaiseista, ystävistä jne ettei voi muuttaa niin muistutan että täällä yhteiskunnassa on ihmisiä jotka nimenomaan tekevät päätöksiä sen perusteella että pärjäisivät itse ilman tukia, eikö se ole itsenäisyyden merkki. 

Kommentit (493)

Vierailija
21/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirretään rahastava rikas eliitti asumaan telttamajoitukseen koska tämä eliitti kertoo että kukaan ei tarvitse mitään erikoista majoitusta...

Vierailija
22/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ehdotus. On kyliä joissa saa asua halvalla ja kaikki palvelut lähellä kun ei tarvi töihin mennä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mukaan mun pitää luopua perheestä, työstä ja kaikesta muusta? Koska saan asumistukea. Mulla on nyt edullinen vuokra.

Muuttaa pk-seudulta keski-suomeen. Ei ole autoa. Olen osatyökykyinen. Täällä on palvelut kävelymatkan päässä. Hyvä julkinen liikenne. Olen syntynyt ja asunut koko ikäni täällä.

Vierailija
24/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, olen hakenut useammankin kerran opiskelemaan, ei sinnekään noin vain mennä.

Huoh mitä katkeruutta. Ei se ole yhteiskunnan vika jos et pääse opiskelemaan juuri sitä mitä haluat. Sinun pitää valita aine jonne pääset, ei elämässä saa aina sitä mitä haluaa.

Vierailija
25/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä valitusta en juuri ymmärrä. Miksi et opiskele parempaa ammattia, ilmaista koulutusta tarjolla työn ohessa. 

Mikäli meinaa elää matalapalkka alalla, pitää asua sellaisessa asumismuodossa johon on varaa, esim kommuuni. Miten luulet maahan muuttajien asuvan, yksin yksiössä? Jos asuttaisiin amerikassa, tekisit

Ei helvetti sä oot sitten tyhmä

Vierailija
26/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mukaan mun pitää luopua perheestä, työstä ja kaikesta muusta? Koska saan asumistukea. Mulla on nyt edullinen vuokra.

Muuttaa pk-seudulta keski-suomeen. Ei ole autoa. Olen osatyökykyinen. Täällä on palvelut kävelymatkan päässä. Hyvä julkinen liikenne. Olen syntynyt ja asunut koko ikäni täällä.

Tajuatko lainkaan miten onnekas olet kun saat tukea? Jos et saisi niin asuisitte koko perhe Kouvolassa. 

Vierailija
27/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit esim. Helsingin osa-aikatöiden hoituvan?

Nämä "talousnerot" tiedetään.

Vierailija
28/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaisia idioottialoituksia tehdään? Persut valittavat, etteivät halua Ruotsin slummeja tänne ja sitten ehdottavat slummien rakentamista myös Suomeen. Voi sitä persun järjen köyhyyttä.

Vierailija
29/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on ihmisiä kuten sinä. Enkä sano sarkastisesti. Tuo on oikea suunta, joka on hyvä opettaa lapsilleen myös. 

Joskus vaan joku voi pudota alas eikä sieltä enää ylös aio nousta. Varsinkin jos on pudonnut alas rikosten ja sabotointien seurauksena, on aika ymmärrettävää, että ei koe pienintäkään velvollisuutta edes yrittää ylösnousemista. 

Huvittavaa jos jotkut oikeasti luulevat, että olisi vielä velkaa yhteiskunnalle tai joillekin ja velvollisuus nousta sabotointien jälkeen. Jollain ne velvollisuudet loppui jo aikoja sitten. Ja syystäkin. 

Vierailija
30/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vuokralla asuminen on monille pysyvä tila, ja tulee olemaan sitä vastaisuudessakin, kun jos vähänkin katselet asuntojen hintoja ja vertaat niitä vuosiansioihin. Ja mitä ihmettä se hyödyttää muuttaa johonkin kuntaan säästämisen perässä, jos siellä ei ole edes töitä, mitä tehdä ja säästää siinä jotakin 5% pesämunaa. 

Vierailija
31/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin köyhillä yksinhuoltajilla on lapsia, jotka käyvät koulua. Pitäisikö autottoman yhäidin muuttaa korpeen lastensa kanssa? Maaseudulla palvelut ovat kaukana ja kouluja suljetaan.

Tästä huomaa ettei henkilö edes tiedä millaista maaseudulla asuminen on. Pienissä kylissä on keskusta, jossa palvelut on lähellä ja halpaa asua kerrostalossa siinä ihan ytimessä. 

Vierailija
32/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin halvempaan kuntaan? Moni asumistuen saaja on jo töissä. Miten esimerkiksi matalapalkka-alat pääkaupunkiseudulla saisi työvoimaa, jos ihmiset ei voi asua kohtuullisen matkan päässä?

Työpaikkoja myös on eniten suurissa kaupungeissa. Oikeisto ilmeisesti luulee, että työtön on ikuisesti työtön.

Ajattelitko, että autoton tarjoilija tai osa-aikainen kaupan työntekijä ostaa auton ja lähtee illalla tai aamuyöllä työvuoron jälkeen ajamaan vsikkapa Lahteen? Vai eikö pk-seudulla tarvita näiden alojen työntekijöitä?

Tätä valitusta en juuri ymmärrä. Miksi et opiskele parempaa ammattia, ilmaista koulutusta tarjolla työn ohessa. 

Mikäli meinaa elää matalapalkka alalla, pitää asua sellaisessa asumismuodossa johon on varaa, esim kommuuni. Miten luulet maahan muuttajien asuvan, yksin yksiössä? Jos asuttaisiin amerikassa, tekisit

Ja kuka ne hänen työt tekee sitten kun hän on siellä paremmassa ammatissa? Ei se ongelma katoa mihinkään vain sillä, että kouluttaudutaan kun jonkun on PAKKO tehdä ne perustason duunit tai yhteiskunta ei toimi. Siihen tarvitaan joku ihminen. Sinun tyhösi ei ehkä tarvita ketään koska se ei ole tärkeää yhteiskunnan kannalta, mutta perustason duunit on. Niissä on oltava joku.

Vierailija
33/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin halvempaan kuntaan? Moni asumistuen saaja on jo töissä. Miten esimerkiksi matalapalkka-alat pääkaupunkiseudulla saisi työvoimaa, jos ihmiset ei voi asua kohtuullisen matkan päässä?

Työpaikkoja myös on eniten suurissa kaupungeissa. Oikeisto ilmeisesti luulee, että työtön on ikuisesti työtön.

Ajattelitko, että autoton tarjoilija tai osa-aikainen kaupan työntekijä ostaa auton ja lähtee illalla tai aamuyöllä työvuoron jälkeen ajamaan vsikkapa Lahteen? Vai eikö pk-seudulla tarvita näiden alojen työntekijöitä?

Eli asumistuki on siis yritystukea porvareille, että porvarit saavat kaupungeissakin työvoimaa halvalla eikä tarvitse maksaa ihmisille kunnon palkkaa, kun yhteiskunta maksaa loput.

Vierailija
34/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit esim. Helsingin osa-aikatöiden hoituvan?

Nämä "talousnerot" tiedetään.

Kun pääkaupunkiseudulta häviäisi osa-aikatyön tekijät, laittaisivat yrityksen työpaikat kokoaikaisiksi / nostaisivat palkkoja, tarjoaisivat työsuhdeasuntoja. Maailman pelaa kysynnän ja tarjonnan laella. Nyt näillä yhteiskunnan tuilla mahdollistetaan yrityksille halpaa työvoimaa. 

Vierailija
35/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi siis lopettaa opiskelu ja kuntoutus ja muuttaa johonkin pienelle paikkakunnalle ja elää loppuelämä tukien varassa?

Vierailija
36/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommuuneilla ei löydy Helsingin matalapalkkatöihin työntekijöitä,tuosta on turha sössöttää.

Vierailija
37/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko lainkaan miten onnekas olet kun saat tukea? Jos et saisi niin asuisitte koko perhe Kouvolassa. 

Kiinnostaisi vaan koko funktiossa se, millä innolla nuo halvemmat kunnat sitten ottavat näitä muuttajia. Vaikka kuinka halpa vuokra kunnan piikkiin se työttömän eläminen menee. Ei kun hetkinen. Kelako se maksaa jo TT tuenkin. No sitten ne muut kunnan palvelut esim. koulut.

Vaikka kuinka halpa vuokra, jos kyseessä työtön perhe, menee tonneja muina tukina. Ei ne toisessa kunnassa poistu. 

Joitain palveluja voi yrittää nakittaa henkilölle itselleen, mutta kouluja ja ei edes päiväkoteja valitettavasti voi. Terveydenhuollonkin voi järjestää surkeasti jos haluaa "ilmaisasiakkaille" mutta sitäkään ei voi kieltää jos joku välttämättä tarvitsee ja hakeutuu sinne päivystykseen.

Sanooko Kouvola tervetuloa! 

Vierailija
38/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuako mulle valitat? 

Vierailija
39/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Har man skaffat fler än tre barn bör barnbidraget endast gå till tre första. Trött på att försörja lata barnalstrare. 

Vierailija
40/493 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi siis lopettaa opiskelu ja kuntoutus ja muuttaa johonkin pienelle paikkakunnalle ja elää loppuelämä tukien varassa?

Kyllä. Varkautta odottaa väestöbuumi kun sinne muuttaa kaikki työttömät ja työkyvyttömät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän