Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hyvinvointiin tai terveyteen liittyvä laite tai väline on edelleen käytössäsi vuosia hankinnan jälkeen?

Vierailija
15.05.2026 |

Tuli mieleen kaappien inventaariota tehdessä, että suurin osa näistä jää yleensä sinne kaappiin pölyttymään. Mutta mikä on ollut sulla se joka on edelleen käytössä?

Mulla se on piikkimatto, itse asiassa jo toinen kun ensimmäinen alkoi kulumaan rikki noin 10 vuoden käytön jälkeen. Ja edelleen lähes päivittäisessä käytössä.

Sen sijaan pölyttymään ovat jääneet mm. pilatesrulla, hartiahieroja (joka tuntui kaupassa kokeillessa niin ihanalta, että oli pakko ostaa!), niskakaari jne.

Enkä nyt tarkoita esim. jalkapalloa jos satut kyseistä lajia harrastamaan, vaan tällaisia ei niin välttämättömiä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläpyörämies. Käytän sitä renkaanvaihtoon 2 x vuodessa ja panen sen kantamaan raskaita taakkoja ympäriinsä. Ei siitä juuri muuhun ole. Luppoaikana se makoilee sohvalla, joka on vaatehuoneessa. Ruokin vihanneksilla luukusta.

Vierailija
2/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foam roller on viikottaisessa käytössä lihashuollossa kotiapuna. Samoin jumppakuminauhat (sama juttu kun foam rollerin kanssa, palautuspäivinä hyviä apuvälineitä). 

Kipukoukku ja jotkut painolliset hulavanteet on sen sijaan unohtunut hyvin nopeasti kaappiin. Lihasvasaraa kokeilin kerran kaverin luona kun sitä niin kovasti kehui, mutta totesin sillä kertakokeilulla, ettei ollut oma juttu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistinpannu ja VOIveitsi.

Vierailija
4/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foam roller, pilatespallo, ja jenkeistä tilaamani lihashuoltopallot (niissä on sormen paksuisia nystyjä, niillä pystyy toimistorotta avaamaan epäkäslihaksen ja kämmenen jumit). Käytän nyt keski-ikäisenä vielä enemmän kuin aiemmin. Toki foam rollerin olen joutunut uusimaan noin 5 vuoden välein. Satunnaisesti käytän myös lihaskoukkua, vähemmän kuin noita muita. Vähimmällä käytöllä on hulavanne, jonka ostin koronavuosina. Pari kertaa kuukaudessa muistan pyöritellä, ehkä sen voisi hävittää.

Vierailija
5/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garmin Fenix -kello

Vierailija
6/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkimatto, painopeitto ja käsipainot on käytössä lähes päivittäin. Kaikki hankittu lähes 30-vuotta sitten.

Vierailija
7/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalikortti

Vierailija
8/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkimattoa oli käytössä juuri viime yönä kun heräsin enkä osannut muutoin rentoutua. Nukahdin heti sen päälle.

Vierailija
9/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin hiljattain kasvorullan ja kasvoseerumin kotihemmotteluhetkiin. Toistaiseksi tuntuu niin kivalta, että voisin kuvitella tämän jäävän käyttöön. Rulla on mulla siis jääkaapissa, joten se on ihanan kylmä kasvoilla.

Vierailija
10/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipainot

Vierailija
11/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hankin hiljattain kasvorullan ja kasvoseerumin kotihemmotteluhetkiin. Toistaiseksi tuntuu niin kivalta, että voisin kuvitella tämän jäävän käyttöön. Rulla on mulla siis jääkaapissa, joten se on ihanan kylmä kasvoilla.

Eikun nimenomaan vuosien jälkeen oli se pointti, koska ajan kuluessa asiat vain jäävät. Kiinnostus katoaa tai menee pois muodista

Vierailija
12/12 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne jutut jotka jää käyttöön saattaakin yllättäen olla niitä halvimpia, kuten mulla piikkimatto ja toisena sukan sisään työnnetyt 2 tennispalloa selän hierontaan lattialla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan