Suomihan on jatkuvasti EU-oikeudessa erilaisista asioista, joten mitä väliä sillä on, jos Suomi rikkoo jotain "kansainvälistä pykälää"
turvatakseen Suomen rajat?
Saadan joku tuomii parin vuoden päästä, niin mitä sitten? Laitetaan se samaan nippuun noiden muiden tuomioiden kanssa. Ja sitten vaan get over it.
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa lehtikuvista näiden ihmisten vaatetusta ja mm reppuja.
mistä täysin per saukinen hädänalainen saa rahaa hankkia uusimmat Jordanit ja North Facen toppatakkia ja Swissgearin reppuja?
NYT HERÄTYS JA HETI!
Nämä ovat palkkasotilaita!!!!!
Varallisuus ei ole mikään hädänalaisuuden mittari. Aikanaan juutalaiset olivat Saksassa sitä vaurainta kansanosaa mutta ei auttanut.
Juutalaiset ei muuten aikoinaan lähettäneet vain nuoria miehiä pakoon.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi helkkarissä minun pitäisi välittää jostain täysin tuntemattomista kehitysmaista lähtöisin olevista yksilöistä joihin minulla ei ole mitään sukulais-tai edes historiallista yhteyttä? "
Koska järjestäytyneet yhteiskunnat ovat juuri niitä jotka ovat rikkoneet nämä sukulaissuhteisiin ja vastaaviin perustuvat mallit ja korvanneet ne kaikkia koskevilla rakenteilla. Tiukasti omaan lähipiiriin ja "heimoon" perustuvat yhteiskunnat ovat yleensä niitä joissa paikalliset mafiat ja vastaavat klikit hallitsevat koska ei ole mitään voimakasta keskushallintoa. Ja silloin oikeutta jaetaan sen mukaan oletko meitä vai muita. Ja ikävää jos satut olemaan niitä muita.
Mitä sinä teet vähäosaisten suomalaisten auttamiseksi? He ovat kuitenkin omaa kansaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tuijottavat aika lailla omaan napaan. Ollaan valmiita luistamaan sopimuksista joissa saattaa olla kyse toisten ihmisten hengestä mutta kun itse saadaan vähän tulkinnanvarainen parkkisakko niin huudetaan oikeuskansleria apuun kun omia oikeuksia on niin kovasti loukattu.
On tullut kyllä hyvin selväksi, että vassarille ei suomalaisen hengellä ole mitään väliä
Aika erikoinen ja polarisoitunut mielipide. Eiköhän se ole kuitenkin lähtökohtaisesti niin että liberaalin käsityksen miukaan jokainen ihmiselämä on lähtökohtaisesti yhtä arvokas ja konservatiivisen näkemyksen mukaan sen oman "heimon" (mikä se milloinkin sitten on) henki on aina ainakin vähän arvokkaampi.
Kannattaa perehtyä intersektionaalisuuteen.
"Nämä auttamisesta vinkuvat eivät ymmärrä että se MAKSAA ja se raha vedetään suomalaisten hyvinvoinnista. "
Tietenkin ymmärrämme. Mutta emme ole vain sitä mieltä että fiksuin tapa jakaa rahaa on se missä "omat" saavat ihan kaiken ja muita ei auteta lainkaan. Asioiden pitää olla tasapainossa ja se ei tietenkään ole helppoa löytää se juuri oikea tasapaino omien ja muiden auttamisen ja oikean rahankäytön välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eh, mitä se minua liikuttaa jos maahan tunkeutujia kuolee jonnekkin rajalle? "
Ei näköjään liikutakaan mutta mitä se kertoo sinusta? Ja miksi jonkun muun pitäisi välittää yhtään sinun elämästäsi jos sinä et välitä muiden?
Luuletko tosissasi, että rajan yli tulevat äh lä mit välittävät pätkääkään sinun elämästäsi? Heille olet vääräuskoinen, ei elämäsi heille mitään merkitse.
On ihan klassinen tapa etäännyttää muut itsestä ja "omista" näkemällä heidät vain epäinhimillisinä ja vaarallisina. Näillä on perusteltu kaikki historian kansanm'rhat.
Ja kyllä, ei pidä olla sinisilmäinen ja ajatella kaikkien olevan hyviä. Mutta lähtökohtaisesti suurin osa ihmisistä on kohtuullisen hyviä eikä halua muille pahaa.
Vierailija kirjoitti:
"Nämä auttamisesta vinkuvat eivät ymmärrä että se MAKSAA ja se raha vedetään suomalaisten hyvinvoinnista. "
Tietenkin ymmärrämme. Mutta emme ole vain sitä mieltä että fiksuin tapa jakaa rahaa on se missä "omat" saavat ihan kaiken ja muita ei auteta lainkaan. Asioiden pitää olla tasapainossa ja se ei tietenkään ole helppoa löytää se juuri oikea tasapaino omien ja muiden auttamisen ja oikean rahankäytön välillä.
Viime sotia lukuunottamatta, mitenkäs paljon meitä Suomalaisia on ulkomaat auttaneet, ei ole ollut kuin kusetettavan maksajan rooli eu:ssakaan kun turhan ylpeä velaksi elävä valtiomme leikkii rikkaampaa kuin onkaan...
Kunnon trolli lässyttämässä täällä auttamisen puolesta, veikkaan että ulilaudan pentu. Jokainen jolla on edes puolikas aivosolu ei halua noita terro-maiden karvanaamoja kotimaahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa lehtikuvista näiden ihmisten vaatetusta ja mm reppuja.
mistä täysin per saukinen hädänalainen saa rahaa hankkia uusimmat Jordanit ja North Facen toppatakkia ja Swissgearin reppuja?
NYT HERÄTYS JA HETI!
Nämä ovat palkkasotilaita!!!!!
Varallisuus ei ole mikään hädänalaisuuden mittari. Aikanaan juutalaiset olivat Saksassa sitä vaurainta kansanosaa mutta ei auttanut.
Juutalaiset ei muuten aikoinaan lähettäneet vain nuoria miehiä pakoon.
Aika hieno väistöliike. Edelleen pointti oli se että varallisuus ei kerro mitään hädänalaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi helkkarissä minun pitäisi välittää jostain täysin tuntemattomista kehitysmaista lähtöisin olevista yksilöistä joihin minulla ei ole mitään sukulais-tai edes historiallista yhteyttä? "
Koska järjestäytyneet yhteiskunnat ovat juuri niitä jotka ovat rikkoneet nämä sukulaissuhteisiin ja vastaaviin perustuvat mallit ja korvanneet ne kaikkia koskevilla rakenteilla. Tiukasti omaan lähipiiriin ja "heimoon" perustuvat yhteiskunnat ovat yleensä niitä joissa paikalliset mafiat ja vastaavat klikit hallitsevat koska ei ole mitään voimakasta keskushallintoa. Ja silloin oikeutta jaetaan sen mukaan oletko meitä vai muita. Ja ikävää jos satut olemaan niitä muita.
Mitä sinä teet vähäosaisten suomalaisten auttamiseksi? He ovat kuitenkin omaa kansaasi.
Annan usealle eri järjestölle kuukausilahjoittajana rahaa. Sen lisäksi toimin vapaaehtoistyössä yhdessä järjestössä ja yhdessä urheiluseurassa joka auttaa mm. vähävaraisten perheiden lapsia harrastamisessa.
Mitä sinä teet oman kansasi hyväksi muuta kuin vaahtoat netissä?
Vierailija kirjoitti:
Koska on fiksua välittää muista koska voit joskus olla myös itse se joka tarvitsee muiden apua. Jos elää ihan itsekkäästi eikä välitä muista pätkääkään niin äkkiä huomaa olevansa aika yksin.
Minä lupaan käsi Pyhällä kirjalla, että en koskaan pyydä enkä vaadi yhdeltäkään musl.valtiolta yhtään mitään apua minun henkilökohtaiseen elämääni.
Minä voin elää tämän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eh, mitä se minua liikuttaa jos maahan tunkeutujia kuolee jonnekkin rajalle? "
Ei näköjään liikutakaan mutta mitä se kertoo sinusta? Ja miksi jonkun muun pitäisi välittää yhtään sinun elämästäsi jos sinä et välitä muiden?
Luuletko tosissasi, että rajan yli tulevat äh lä mit välittävät pätkääkään sinun elämästäsi? Heille olet vääräuskoinen, ei elämäsi heille mitään merkitse.
On ihan klassinen tapa etäännyttää muut itsestä ja "omista" näkemällä heidät vain epäinhimillisinä ja vaarallisina. Näillä on perusteltu kaikki historian kansanm'rhat.
Ja kyllä, ei pidä olla sinisilmäinen ja ajatella kaikkien olevan hyviä. Mutta lähtökohtaisesti suurin osa ihmisistä on kohtuullisen hyviä eikä halua muille pahaa.
Väärin. Et näköjään ymmärrä äh lä meiden Lähi-Idän kulttuurista ja uskonnosta mitään. Lähtökohtaisesti suurin osa heistä eivät ole hyvä meidän yhteiskuntaa kohtaan. He eivät sopeudu kulttuuriimme. Älä ole noin naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime sotia lukuunottamatta, mitenkäs paljon meitä Suomalaisia on ulkomaat auttaneet, ei ole ollut kuin kusetettavan maksajan rooli eu:ssakaan kun turhan ylpeä velaksi elävä valtiomme leikkii rikkaampaa kuin onkaan...
No pieni maa hyötyy aina lopulta siitä että ajatellaan myös muita ja isompia kokonaisuuksia. Jos jokainen maa ajattelee aina vain ja ainoastaan omaa etuaan niin Suomen kaltaiset pikkumaat ovat ne jotka jäävät aina jalkoihin. Siksi meidän pitäisi kyllä näyttää ihan käytännössä että mekin toteutamme samaa periaatetta ja välitämme myös muista.
Vierailija kirjoitti:
"Yksinkertaistettuna: Maamme 1.5 miljoonaa veronmaksajaa ei kykene kantamaan enempää rahallista vastuuta "
Ymmärrän oikein hyvin taloudelliset perustelut eikä tietenkään kaikkeen ole varaa. Ongelma on että tämä on monille vasta se toissijainen syy, ei se ensisijainen syy olla auttamatta. Jos se alkuajatus on jo valmiiksi se että muita ei tarvitse auttaa yhtä lailla ja että kaikki emme ole yhtä arvokkaita, se rahan riittävyys alkaa olla vain sellainen valkopesu sen oman mielipiteen päällä.
Voimme oikein hyvin olla samaan aikaan sitä mieltä että kaikkia pitäisi lähtökohtaisesti auttaa ja että käytännössä kuitenkin taloudelliset realiteetit antavat rajat sille miten paljon ja miten montaa pystymme auttamaan.
Elän täydessä köyhyydessä ja haluaisin rahaa. Voisitko lähettää minulle, edes vaikka 50e kuussa? Olisi avuksi oikeasti.
"Väärin. Et näköjään ymmärrä äh lä meiden Lähi-Idän kulttuurista ja uskonnosta mitään. Lähtökohtaisesti suurin osa heistä eivät ole hyvä meidän yhteiskuntaa kohtaan. He eivät sopeudu kulttuuriimme. Älä ole noin naiivi."
Sekoitat nyt yhteiskunnalliset käsitykset ja ihmisyksilöt. Eri maista tulevilla ihmisillä on tietenkin hyvinkin erilaisia käsityksiä ja ajatuksia siitä miten yhteiskunnan pitäisi toimia ja mitä arvoja sen pitäisi edustaa. Ja täällä eletään meidän kasitystemme mukaan. Mutta yksilötasolla ihmiset kohtaavat toisiaan lähes aina vain yksilöinä eivätkä suhtaudu toisiinsa vihamielisesti jos se toinenkin on ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on fiksua välittää muista koska voit joskus olla myös itse se joka tarvitsee muiden apua. Jos elää ihan itsekkäästi eikä välitä muista pätkääkään niin äkkiä huomaa olevansa aika yksin.
Minä lupaan käsi Pyhällä kirjalla, että en koskaan pyydä enkä vaadi yhdeltäkään musl.valtiolta yhtään mitään apua minun henkilökohtaiseen elämääni.
Tietenkin voit tuollaisen mukadaramaattisen vakuutuksen tehdä koska tiedät että on hyvin epätodennäköistä että koskaan sellaista apua tarvitset joltain maalta. Mutta jos ajatellaankin ihmisiä niin pudottuasi jäihin niin kieltäytyisitkö avusta jos ainoa lähellä oleva ihminen olisi muslimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yksinkertaistettuna: Maamme 1.5 miljoonaa veronmaksajaa ei kykene kantamaan enempää rahallista vastuuta "
Ymmärrän oikein hyvin taloudelliset perustelut eikä tietenkään kaikkeen ole varaa. Ongelma on että tämä on monille vasta se toissijainen syy, ei se ensisijainen syy olla auttamatta. Jos se alkuajatus on jo valmiiksi se että muita ei tarvitse auttaa yhtä lailla ja että kaikki emme ole yhtä arvokkaita, se rahan riittävyys alkaa olla vain sellainen valkopesu sen oman mielipiteen päällä.
Voimme oikein hyvin olla samaan aikaan sitä mieltä että kaikkia pitäisi lähtökohtaisesti auttaa ja että käytännössä kuitenkin taloudelliset realiteetit antavat rajat sille miten paljon ja miten montaa pystymme auttamaan.
Elän täydessä köyhyydessä ja haluaisin rahaa. Voisitko lähettää minulle, edes vaikka 50e kuussa? Olisi avuksi oikeasti.
Autan vain järjestöjen kautta koska silloin apu ei mene vain yhdelle yksilölle vaan isommalle joukolle.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on väliä sen takia että me olemme niihin sopimuksiin liittyneet koska olemme katsoneet niiden edustavan myös omia arvojamme. On turha väittää että olemme lakeja ja ihmisoikeuksia kunnioittava länsimaa jos emme halua sellaisia arvoja kuitenkaan käytännössä noudattaa.
Näitä sopimuksia tehtäessä on varmaan ajateltu, että myös tulijat jakaisivat hyviä arvoja, mutta nythän se on jo todistettu, ettei näin ole.
"Mutta oletus, että kaikki auttavat kaikkia, on jostain höttöutopiasta."
Hyvinvointivaltioissa se oletus on ulkoistettu yhteiskunnalle ja me osallistumme siihen veronmaksulla. Se on myös oikeudenmukaisempi tapa koska silloin mitkään sukulaisuussuhteet tai antipatiat eivät vaikuta siihen kuka saa apua ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voit tuollaisen mukadaramaattisen vakuutuksen tehdä koska tiedät että on hyvin epätodennäköistä että koskaan sellaista apua tarvitset joltain maalta. Mutta jos ajatellaankin ihmisiä niin pudo
Ei siihen apuun silti voi luottaa niin, että voi rauhassa tanssahdella lisäpainot jaloissa heikoilla jäillä. -ohis-