Suomihan on jatkuvasti EU-oikeudessa erilaisista asioista, joten mitä väliä sillä on, jos Suomi rikkoo jotain "kansainvälistä pykälää"
turvatakseen Suomen rajat?
Saadan joku tuomii parin vuoden päästä, niin mitä sitten? Laitetaan se samaan nippuun noiden muiden tuomioiden kanssa. Ja sitten vaan get over it.
Kommentit (301)
"Päteekö Suomen auttamisvelvollisuus kaikkiin vierassa maissa hätää kärsiviin? "
Mitä vaikeampaa se auttaminen on käytännössä ja mitä lähempänä on muita auttamaan kykeneviä sen pienempi on Suomen auttamisvelvollisuus. Jos joku ihminen on suoraan rajallamme niin auttamisvelvollisuus on paljon isompi kuin jos ihminen on jonkun muun rajalla tuhansien kilometrien päässä.
Vierailija kirjoitti:
"Eh, mitä se minua liikuttaa jos maahan tunkeutujia kuolee jonnekkin rajalle? "
Ei näköjään liikutakaan mutta mitä se kertoo sinusta? Ja miksi jonkun muun pitäisi välittää yhtään sinun elämästäsi jos sinä et välitä muiden?
Miksi helkkarissä minun pitäisi välittää jostain täysin tuntemattomista kehitysmaista lähtöisin olevista yksilöistä joihin minulla ei ole mitään sukulais-tai edes historiallista yhteyttä? Miten absurdi ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näköjään liikutakaan mutta mitä se kertoo sinusta? Ja miksi jonkun muun pitäisi välittää yhtään sinun elämästäsi jos sinä et välitä muiden?
Oma perhe ennen muita. Millään muulla ei loppujen lopuksi ole väliä, kuten ei myöskään sillä, mitä luulet tämän kertovan minusta.
Mutta jos kaikki ajattelavat että oma perhe ennen muita niin äkkiä on niin että sinun perheesi ja jonkun toisen perheen intressit ovat ristiriidassa ja sinun ajatusmaailmassasi sitten se vahvempi voittaa koska jokaisella on oikeus ajatella vain itseään.
Suomea näkyy kiinnostavan noudattaa kansainvälisiä sopimuksia vain silloin kun ne koskevat ulkomaisia ihmisiä. Kotimaan syntyperäisiä kantasuomalaisia sen sijaan surutta kohdellaan ihmisoikeuslakien vastaisesti, nytkin ollaan viemässä kansainvälisten sopimusten takaama perustoimeentulo, ja vaikka Suomi on saanut useita huomautuksia sosiaalitukien riittämättömästä tasosta, Suomi ei tee mitään asian korjaamiseksi, pikemminkin on entisestään karsimassa niitä!!!
Katsokaa lehtikuvista näiden ihmisten vaatetusta ja mm reppuja.
mistä täysin per saukinen hädänalainen saa rahaa hankkia uusimmat Jordanit ja North Facen toppatakkia ja Swissgearin reppuja?
NYT HERÄTYS JA HETI!
Nämä ovat palkkasotilaita!!!!!
"Miksi helkkarissä minun pitäisi välittää jostain täysin tuntemattomista kehitysmaista lähtöisin olevista yksilöistä joihin minulla ei ole mitään sukulais-tai edes historiallista yhteyttä? "
Koska on fiksua välittää muista koska voit joskus olla myös itse se joka tarvitsee muiden apua. Jos elää ihan itsekkäästi eikä välitä muista pätkääkään niin äkkiä huomaa olevansa aika yksin.
Vierailija kirjoitti:
Suomea näkyy kiinnostavan noudattaa kansainvälisiä sopimuksia vain silloin kun ne koskevat ulkomaisia ihmisiä. Kotimaan syntyperäisiä kantasuomalaisia sen sijaan surutta kohdellaan ihmisoikeuslakien vastaisesti, nytkin ollaan viemässä kansainvälisten sopimusten takaama perustoimeentulo, ja vaikka Suomi on saanut useita huomautuksia sosiaalitukien riittämättömästä tasosta, Suomi ei tee mitään asian korjaamiseksi, pikemminkin on entisestään karsimassa niitä!!!
Juuri siksi hyvin periaatteellinen ja tiukka suhtautuminen sopimuksiin ja ihmisoikeuksiin on ainoa oikea tie. Jos emme noudata sopimuksia yhdessä asiassa niin miksi noudattaisimme muissakaan.
Eikö tp-hakemuksia voisi jättää netissä ja niihin automaattivastaukset samalla tavalla kuin työhakemuksiin? Valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma perhe ennen muita. Millään muulla ei loppujen lopuksi ole väliä, kuten ei myöskään sillä, mitä luulet tämän kertovan minusta.
Mutta jos kaikki ajattelavat että oma perhe ennen muita niin äkkiä on niin että sinun perheesi ja jonkun toisen perheen intressit ovat ristiriidassa ja sinun ajatusmaailmassasi sitten se vahvempi voittaa koska jokaisella on oikeus ajatella vain itseään.
Jokaisella on oikeus ajatella vain itseään. News at 11.
Vierailija kirjoitti:
mistä täysin per saukinen hädänalainen saa rahaa hankkia uusimmat Jordanit ja North Facen toppatakkia ja Swissgearin reppuja?
NYT HERÄTYS JA HETI!
Varallisuus ei ole mikään hädänalaisuuden mittari. Aikanaan juutalaiset olivat Saksassa sitä vaurainta kansanosaa mutta ei auttanut.
Vierailija kirjoitti:
NYT HERÄTYS JA HETI!
Osa voi olla, mutta sitä hyödyllisempää heitä on vähän jututtaa. Eiköhän Suomi tuossa mielessä ole hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen arvopohja on venäläisillä, emme halua Suomesta Venäjää
Suomi ei kunnioita lakeja eikä sopimuksia joten se tekosyy ei ole pätevä.
Eeuusta on monta kertaa huomautettu eläkeläisten köyhyydestä alta tonnin tuloista... Kukaan ei korviaan lotkauta. Heillekin kuuluisi ihmisarvo.
"Miksi helkkarissä minun pitäisi välittää jostain täysin tuntemattomista kehitysmaista lähtöisin olevista yksilöistä joihin minulla ei ole mitään sukulais-tai edes historiallista yhteyttä? "
Koska järjestäytyneet yhteiskunnat ovat juuri niitä jotka ovat rikkoneet nämä sukulaissuhteisiin ja vastaaviin perustuvat mallit ja korvanneet ne kaikkia koskevilla rakenteilla. Tiukasti omaan lähipiiriin ja "heimoon" perustuvat yhteiskunnat ovat yleensä niitä joissa paikalliset mafiat ja vastaavat klikit hallitsevat koska ei ole mitään voimakasta keskushallintoa. Ja silloin oikeutta jaetaan sen mukaan oletko meitä vai muita. Ja ikävää jos satut olemaan niitä muita.
Nämä auttamisesta vinkuvat eivät ymmärrä että se MAKSAA ja se raha vedetään suomalaisten hyvinvoinnista. Meillä ei ole edes toimivaa terveydenhuoltoa tällä hetkellä ja jotkut vinkuvat lisää näitä muotivaate"loikkaajia" tänne. Kyseessä on joko ruski-trolli tai demoni joka haluaa tuhota tämän pienen kansan.
"Jokaisella on oikeus ajatella vain itseään"
On mutta silloin ei kannata ihmetellä että muutkin toimivat samoin ja jos et ole se ihan vahvin niin muut saattavat jyrätä sinut mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi jotenkin eroaisi pakolaissopimuksista, kannattaa muistaa että sitten ei suomalaisia pakolaisiakaan autettaisi Venäjän mahdollisesti hyökätessä
Ymmärrän, että sinä lähtisit heti ensimmäisenä pakoon, mutta älä puhu muiden puolesta.
Minulla on realismi siihen, että KAIKKI maat loppupeleissä ajattelevat "oma maa ensin". Se on tervettä, luonnollista ja nopmaalia. Suomesta en tosin ole aina varma.
Näistä asioista on jo lähtökohtaisesti hedelmätöntä puhua sellaisen kanssa, jolle maailmassa ei ole valtionrajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen arvopohja on venäläisillä, emme halua Suomesta Venäjää
En tiedä venäläisten arvopohjaa, jos heillä sellainen on. Sinä käräyttäisit lapsesi rikoksista? Totta kai mennään vallitsevien lakien mukaan ja eletään sen perheen kanssa siten, että tullaan toimeen muiden kanssa. Mutta oletus, että kaikki auttavat kaikkia, on jostain höttöutopiasta.