Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on työpaikalla nainen, joka ei koskaan syö tarjottavia kakkuja, pullaa, leivoksia

Vierailija
09.11.2023 |

Ei edes pikkujouluissa syö, ei juhlapäivinä ei koskaan mutta juo vaan teetä, vettä tai kahvia mustana. Kahviin ei laita koskaan sokeria eikä makeutusaineita. Kaunis ja todella hoikka nainen jopa niin että olen itse hieman kade mutta en ilkeä. En ole kehdannut kysyä mutta onkohan hoikkuuden salaisuus ettei koskaan syö herkkuja? Nyt joulun lähestyessä meillä on töissä paljon jouluherkkuja ja suklaata niin ei niitäkään syö. Mietin vaan onko sairas vaan eikö vaan syö mitään? Joskus leivon ja vien töihin herkkuja mutta nainen kieltäytyy ja kiittää. Mitä tuollaiselle herkkuja välttelevälle kannattaa tarjota?

Kommentit (313)

Vierailija
141/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut että voi olla ihan terveydellisiäkin syitä. 

Tämä yksi vaihtoehto. Toinen voi olla vaikka se, että henkilö on erittäin kurinalainen. Kyllä heitä on. Monilla on todella kireät tavat ja omat säännöt. Ateria saattaa olla aina samanlainen (Viktoria Beckham syö kuulema aina yhden tietyn ruoka-annoksen, höyrytettyä kalaa ja kasviksia. Enkä todellakaan näkisi häntä vetämässä pullaa naamaansa töissä kahvitauolla).

Mulla on hieman samanlainen mies. Aamulenkki on aina täsmälleen samanpituinen, eikä edes mieti miten voisi muuttaa maisemia, samaa reittiä, joka päivä. Aamiainen karjalanpiirakka ja maksamakkarasiivu. Ikuisesti ja aina. Illalla menee nukkumaan jämptisti tiettyyn aikaan. Kaavoihinsa kangistunut.

Tunnistan. Päivärutiinista ei poiketa piiruakaan, eikä ruokarutiinista. Tyypillistä noille neurootikoille. Elämä on yhtä suorittamista. Jos yhtään lipsuu, hirveä morkkis, ja kaikki sekaisin. Joku järjestys se pitää olla!

Vierailija
142/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tykkää makeasta. Mun entinen avomies on tällainen. 

Toivottavasti aloitus oli kuitenkin trolli. Ei kuulu muille jos joku ei syö herkkuja. Jokaisen oma asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaksi mennyt tämä ihmisten 'terveellinen' ruokahuolto. Noita nipottajia Suomesta löytyy, taitaa olla muotia kieltäytyä kaikesta sokerista  rasvasta ym, tekee itsestä tärkeän. Ei voi syödä sitä, ei tätä, täysin terve ihminen. Joskus keittää minullakin, ap:n kuvaama henkilö tuttu omalta työpaikalta.

Miksi ihmeessä se sinua ärsyttää? Syö itse

Vierailija
144/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lievästi ylipainoinen, mutta en syö töissä oikeestaan ikinä pullia, suklaata tms. Syy on niin yksinkertainen kuin, että ei tee mieli. Tykkään Tykkään kyllä jostain leivoksesta jos joskun harvoin sellaisen syön, mutta en niitä himoitse. Tykkään enemmän ihan normi ruuasta ja välillä syön herkuksi jotain suolaista esim. pizzaa tai sipsiä. 

Vierailija
145/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi kysyä, että otatko vettä? Hanakylmää vodaa saisiko olla. Kuivatut marjat ja hedelmät on ihan ok tarjottava sellaiselle, joka ei syö karkkia eikä leivonnaisia.

Karkkia nekin on elimistön kannalta. Tolkuttomasti sokeria, vieläpä fruktoosia joka rasvoittaa maksaa yhtä paljon kuin alkoholi. Täytyy olla tavattoman yksinkertainen jos kuvittelee kuivattuja hedelmiä terveelliseksi. 

Töissä ollaan tekemässä töitä, ei ole mitään syytä tarjota siellä kenellekään mitään.

Itse en syö töissä herkkuja koskaan. Tahdon nauttia rauhassa silloin kuin herkuttelen ja laadukkailla herkuilla. Ei paljon inspiroi vetää Juhlapöydän konvehteja työkavereiden seurassa.

En tajua ihmisiä, joille makean mässyttäminen tuntuu olevan elämän tarkoitus.

Vierailija
146/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutkohan minusta?

En koske tarjottaviin, koska en tiedä, minkälaisissa oloissa ne on leivottu ja minkälaisista aineksista. Kaikkien hygieniakäsitykset eivät ole kovin korkeita.

En tiedä mutta asia pohdituttaa että onko syy tuo minkä mainitsit. Omat leipomukseni teen hyvistä raaka-aineista ja puhtaita ovat koska olen leiponut jo vuosikausia ja on minulla hygieniapassikin. En kiusaa tahi ilkeile mutta tykkään leipoa ja viedä tarjottavia töihin. Ap

No leivo ja vie, mutta lopeta kyttääminen. Ei ihmisillä ole mitään velvollisuutta syödä sinun leipomuksiasi, vaikka itse niitä hyvänä pitäisitkin.

Vierailija
147/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en syö noita. No joskus harvoin ja taas totean, ettei se maku ollut niiden kalorien arvoinen.

Tykkään hoikasta ulkomuodostani, eikä minulle ole mikään ongelma olla ilman 'herkkuja'. Muille se näyttää enemmän olevan ongelma.

Mun herkkua on mm tuoreet marjat. Voin ostaa iltanaposteltavaksi rasian pensasmustikoita tai vadelmia.

Vierailija
148/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellittäkää nyt edes vähän, hyvät ihmiset!

Vierailija
149/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaksi mennyt tämä ihmisten 'terveellinen' ruokahuolto. Noita nipottajia Suomesta löytyy, taitaa olla muotia kieltäytyä kaikesta sokerista  rasvasta ym, tekee itsestä tärkeän. Ei voi syödä sitä, ei tätä, täysin terve ihminen. Joskus keittää minullakin, ap:n kuvaama henkilö tuttu omalta työpaikalta.

Jospa se siksi onkin terve kun ei syö sokeria. Rasvan välttäjiä en minäkään tajua.

Vierailija
150/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia? tms. Silloin on viisainta olla syömättä yhtään mitään, mikä ei ole itse hankittua, että varmasti tietää käytetyt aineet. Sitä paitsi, katukuvassa näkyy ihan tarpeeksi näitä pullanmossottajia.

Vierailija
151/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi työkaveri, joka ei allergioiden takia voinut syödä oikein mitään normaaleita tarjottavia. Hänen ehdotus oli että tuokaa banaani, jos haluatte jotain hänellekin tarjota, siitä tykkää ja pystyy varmasti syömään.  

Kyseinen nainen voi kuitenkin jättää myös ihan terveellisyyssyistä ottamatta noita herkkuja, voihan se olla että on entinen sokerihiiri joka pelkää repsahtavansa tai sit muuten vaan ei maistu/ei halua. Miksi siihen pitäisi sen kummempaa syytä olla? Varmasti herkkujen välttelyllä on osansa sen kanssa että on hoikka, vaikka toki hoikka voi olla vaikka joskus kakkua ym syökin. 

Vierailija
152/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki pidä makeasta, itsekin syön juhlissa mieluummin voileipäkakkua koska hyvällä muonituksella jaksaa juhlia paremmin. Häissä otan toki kakkuakin koska kuuluu hyviin tapoihin. M59

Tiedän etteivät kaikki pidä makeasta mutta nainen ei koske edes suolaisiin tarjottaviin. Ap

No, ehkä se haluaa elää kuten sivistynyt ihminen eikä laidunna aterioiden välillä.

Tuollaiset jatkuvat verensokeripiikit (joita tulee myös niistä suolaisista tarjottavista, jos et tarjoa pelkkää aladoobia) ovat äärimmäisen epäterveellisiä. Herkut on hyvä syödä aterian jälkiruoaksi.

Itselläni on tasan yksi sääntö syömisen suhteen: kolme ateriaa päivässä, kolme ruokalajia päivällisellä. Ranskalaiseen malliin. Ja aamuateria on musta kahvi (eli siis pätkäpaastoilen). Ja kas, eipä ole ongelmia painonhallinnan kanssa. Saan syödä mitä haluan. Kyllä, herkuttelen joka päivä, mutta tahdon herkutella hyvän päivällisen jälkeen hyvässä seurassa oman kotini rauhassa, en työkavereiden juoruilua kuunnellessa.

Sitten kun ne turhat verensokeripiikit jää pois, ei ihmisellä enää edes ole mielitekoja aterioiden välillä. Olisi järjen köyhyyttä ottaa jonkun pikku kotileipurin "herkkuja" töissä vaikka ei edes mieli tee.

Suosittelen tätä kaikille. Syön klo 12 ja klo 18. Välillä en ajattele ruokaa ensinkään. Ei ole nälkä, ei mieliteko, ei heikotus. Eikä niin justiinsa jos ateria vähän myöhästyy. Se vapauden tunne on jotain niiiiin paljon herkullisempaa ja ihanampaa kuin päiväkahvittelu pakkopullan kera.

Vierailija
153/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpäs kuulostat vastenmieliseltä ihmiseltä kun tuomitset toisen nipottajaksi ja "itsensä tärkeäksi tekeväksi" jos hän ei syö niinkuin sinä. Joskus olen vastaavaan ihmistyyppiin törmännyt ja on kyllä tosi rasittavaa, jos joku kyylää toisen syömisiä ja tuomitsee sen perusteella. 

Vierailija
154/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut että voi olla ihan terveydellisiäkin syitä. 

Tietenkin eivätkä ne kuulu minulle vaikka asiaa pohdin. En ole tohtinut kysyä kun en halua loukata saati udella asiasta naiselta kertokoot itse tai on kertomatta mutta haluaisin leipoa töihin jotain mitä kaikki voisivat syödä. Ap

Miksi haluaisit väkisin leipoa jotakin ihmiselle, joka ei leipomuksiasi kaipaa?

Me osaamme tiedätkö kaikki ihan itsekin leipoa, jos kotileipomuksia tahdomme. Tuo jatkuva omien leipomusten kärrääminen töihin kertoo lähinnä täydellisestä oman elämän puutteesta ja on muille vaan kiusallista. Osa kokee sen paineena, että pitäisi itsekin tuoda, osaa kiusaa tuo kyttäämisesi että kuka söi ja tykkäsikö.

Taidat olla aika huomion- ja kehunkipeä ihminen, ja siksi leivot töihin?

Vierailija
155/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistossa meillä on vessakoppien ovien ulkopuolella vasta käsienpesualtaat, ei siia ollenkaan niissä kopeissa. Tulee todellakin päivittäin nähtyä, miten te pesette käsiänne. Just ja just sormenpäät sekunniksi hanan alle, ei puhettakaan saippuasta tai ihan oikeasti pesemisestä. Ei tulisi mieleenkään syödä tällaisen ihmisen leipomia leivonnaisia, joka ei edes työpaikan vessassa pese käsiään. Voin kuvitella, millaista on kotona hygienian kanssa. 

Tämä! Yhden työkaverin leipomuksista aiheutui kerran ruokamyrkytys. Hän oli tästä aivan äimänä, hänhän pesee käsiäkin niin usein! Satuin sitten wc-tiloihin hänen kanssaan samaan aikaan ja tämä kuuluisa käsipesu oli ruutata saippuaa kuiviin käsiin ja huuhdella se samantien pois. Olisinkohan kerran tai kaksi nähnyt jonkun oikeasti pesevän kätensä, joskus olen todistanut sitäkin, että joku lähtee wc:stä tekemättä edes sitä sormenpäiden kastelua. Ja minun kehotetaan hankkivan apua bakteerikammooni..

Vierailija
156/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sillä olla vaikka vatsaongelmia, joitten takia joutuu noudattamaan tarkkaa ruokavaliota. Ärsyttää ihmiset jotka tekee numeron toisten ihmisten syömisestä. Antaa vaan työkavereitten syödä tai olla syömättä mitä tykkää. 

Vierailija
157/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia, sehän on noiden kaikkien fitness -ihannoitsijoiden mukaan elämän elixiiriä

Aloituksessa unohtui mainita ettei nainen juo alkoholia kun kerran koko työporukan kanssa keskusteltiin alkoholista niin kävi ilmi ettei juo.

Miksi olet noin älyttömän kiinnostunut työkaverin ruokavaliosta? 

Olen huolissani työkaverista enkä halua loukata leipomuksillani ketään. Aina kun vien tarjottavaa työpaikalle sanon että saa ottaa muttei ole pakko ja tämä nainen ei koskaan ota ei minun eikä muitakaan yrityksen tarjoamia herkkuja. Ap

No nyt paljastuit! Selkeä provo .. kuka hullu nyt huolestuu jos työkaveri ei syö sun leipomia paakk

Kyllä tuollaisia on. Anoppini esim. Kauhea hössötys kaikesta tarjottavasta ja pällistely, jos joku ei ota.

Ja naisvaltaisilla työpaikoilla on hyvin tavallista, että ihmiset leipoo jotain syntymäpäivänään. Sitten katsotaan kieroon, jos et itse vie mitään ikinä, vaikket muiden tarjoomuksia ottaisikaan.

Minusta on jotenkin outoa, että muita halutaan "hemmotella" myrkyttämällä niitä sokerilla.

Vierailija
158/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö minun istua tuntitolkulla vessassa ripuloimassa ja kärsiä kovista vatsakivuista sen takia, ettei sinulla keittäisi yli, kun en syö pulliasi? Oletko niin tärkeä?

Vierailija
159/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö herkkuja töissä ikinä, koska en jaksa sokeriähkyssä tehdä muuten (fyysisiä) töitä. Kotona tuleekin sit pupusteltua varsinkin irttareita useita kertoja viikossa, vaikka olenkin hoikka :) 

Vierailija
160/313 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsiikö hän peräsuolen laskeumasta?

Että mistä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän