Meillä on työpaikalla nainen, joka ei koskaan syö tarjottavia kakkuja, pullaa, leivoksia
Ei edes pikkujouluissa syö, ei juhlapäivinä ei koskaan mutta juo vaan teetä, vettä tai kahvia mustana. Kahviin ei laita koskaan sokeria eikä makeutusaineita. Kaunis ja todella hoikka nainen jopa niin että olen itse hieman kade mutta en ilkeä. En ole kehdannut kysyä mutta onkohan hoikkuuden salaisuus ettei koskaan syö herkkuja? Nyt joulun lähestyessä meillä on töissä paljon jouluherkkuja ja suklaata niin ei niitäkään syö. Mietin vaan onko sairas vaan eikö vaan syö mitään? Joskus leivon ja vien töihin herkkuja mutta nainen kieltäytyy ja kiittää. Mitä tuollaiselle herkkuja välttelevälle kannattaa tarjota?
Kommentit (313)
En syö pullaa, keksejä, kakkuja, karkkeja, suklaata. Koska ei tee yhtään mieli. Ruisleivän pala juustolla kyllä käy.
Eikö se ole hyvä asia että jotkut eivät syö pullaa eikä ruokaa eikä juo niin jää muille halukkaille enemmän mikä ongelma
Vierailija kirjoitti:
En mäkään syö. Makea harvoin on hyvää, ja turha ottaa liikoja kaloreita jostain pahasta tai keskinkertaisesta
Tämä. Usein siellä työpaikalla tarjolla on niin kurjanmakuista tarjottavaa, että kieltäydyn siksi. Siis haettu lähimarketista jotain Pullavaa, Dominoita ja Maraboun suklaata. Ei kiitos. Syön kyllä melkein joka viikkokin jonkun leivoksen tai konvehteja, mutta olen niissä tarkka siitä, että on laadukasta ja ennen kaikkea erinomaisen makuista. Miksi kärrätä keskinkertaista bulkkipullaa töihin ja sitten ihmetellä ettei ihan kaikille maistu? Antakaa meidän vaan kieltäytyä ihan rauhassa, en tajua mikä siinä ärsyttää. Ja kahvi nyt vaan on parasta mustana ja makeuttamattomana, mielestäni maku menee täysin pilalle etenkin sokerista, myös maito pilaa hyvän kahvin ellei ole kyse kuumasta täysmaidosta.
Toimistossa meillä on vessakoppien ovien ulkopuolella vasta käsienpesualtaat, ei siia ollenkaan niissä kopeissa. Tulee todellakin päivittäin nähtyä, miten te pesette käsiänne. Just ja just sormenpäät sekunniksi hanan alle, ei puhettakaan saippuasta tai ihan oikeasti pesemisestä. Ei tulisi mieleenkään syödä tällaisen ihmisen leipomia leivonnaisia, joka ei edes työpaikan vessassa pese käsiään. Voin kuvitella, millaista on kotona hygienian kanssa.
Mulle on tuotu työhuoneeseen väkisin joku kakkupala vaikka olen sanonut ei kiitos. No tuossa on nyt kuitenkin. Olen heittänyt vaan roskiin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Toimistossa meillä on vessakoppien ovien ulkopuolella vasta käsienpesualtaat, ei siia ollenkaan niissä kopeissa. Tulee todellakin päivittäin nähtyä, miten te pesette käsiänne. Just ja just sormenpäät sekunniksi hanan alle, ei puhettakaan saippuasta tai ihan oikeasti pesemisestä. Ei tulisi mieleenkään syödä tällaisen ihmisen leipomia leivonnaisia, joka ei edes työpaikan vessassa pese käsiään. Voin kuvitella, millaista on kotona hygienian kanssa.
Yäk...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään syö. Makea harvoin on hyvää, ja turha ottaa liikoja kaloreita jostain pahasta tai keskinkertaisesta
Tämä. Usein siellä työpaikalla tarjolla on niin kurjanmakuista tarjottavaa, että kieltäydyn siksi. Siis haettu lähimarketista jotain Pullavaa, Dominoita ja Maraboun suklaata. Ei kiitos. Syön kyllä melkein joka viikkokin jonkun leivoksen tai konvehteja, mutta olen niissä tarkka siitä, että on laadukasta ja ennen kaikkea erinomaisen makuista. Miksi kärrätä keskinkertaista bulkkipullaa töihin ja sitten ihmetellä ettei ihan kaikille maistu? Antakaa meidän vaan kieltäytyä ihan rauhassa, en tajua mikä siinä ärsyttää. Ja kahvi nyt vaan on parasta mustana ja makeuttamattomana, mielestäni maku menee täysin pilalle etenkin sokerista, myös maito pilaa hyvän kahvin ellei ole kyse kuumasta täysmaidosta.
On vaikea käsittää, miksi tällainen tapa työpaikoilla edes on. Jokaiselle tekisi hyvää syödä vähän vähemmän herkkuja. Miettikää, miten paljon tulee ylimääräistä energiaa joka päivä, viikko, kuukausi, vuosista puhumattakaan?
Kenenkään syömiset ja juomiset ei kuulu muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Haluan pysyä hoikkana ja terveenä. Herkkujakin syön, mutta valitsen hetken ja syötävät itse. En syö tavan vuoksi ja ohimennen. Helpompaa pysyä kunnossa, kun tiedostaa mitä syö ja miksi.
Minä syön vain nälkään. Jos ei ole nälkä sillä hetkellä kun joku tuputtaa leipomuksiaan, en syö. Hyvin pysyy hoikkana.
Teen itse näin, syynä keliakia.
Joskus kun olen kertonut siitä, on sitten minulle raahattu itseleivottua gluteenitonta leivonnaista, eikä ymmärretty kun en ole sitä uskaltanut kontaminaatioriskin takia syödä. En millään viitsi aiheuttaa ohutsuolivauriota vain ettei joku loukkaannu kieltäytymisestäni.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakkomielle ap:lla on tuputtaa leipomisiaan ja vielä erikseen VAHTIA että kuka syö ja juo mitäkin??!
Ja oikein erikseen pitää pohtia, että mitä pitäisi viedä tarjolle, että SEKIN söisi??!
Aivan sairasta.
Ap:llä ei selvästikään ole terve suhtautuminen ruokaan.
En minäkään syö mitään makeaa, en vaan tykkää. Jonkun suolaisen voileivän kyllä söisin jos niitä olisi tarjolla mutta ei kiitos pulla, jäätelö, karkit.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakkomielle ap:lla on tuputtaa leipomisiaan ja vielä erikseen VAHTIA että kuka syö ja juo mitäkin??!
Ja oikein erikseen pitää pohtia, että mitä pitäisi viedä tarjolle, että SEKIN söisi??!
Aivan sairasta.
Just tämä. Ap:n kannattaisi hakeutua johonkin terapiaan, ei ole tervettä kyylätä toisten aikuisten syömisiä ja pohtia niitä.
Voisin olla tuo työpaikkasi nainen, tosin hyvin hoikka nyt en ole ja herkkuja kyllä syön erikoistilanteissa kuten vaikka siellä pikkujouluissa voin jälkiruuan ottaa.
Treenaan tavoitteellisesti ja noudatan ruokavaliota. Siksi en syö mitään työpaikan kahvitauoilla tarjottavia leivonnaisia, kuivattuja hedelmiä, viinirypäleitä, pähkinöitä tai ylipäätään yhtään mitään muiden tarjoamaa. Syön omia eväitäni ja jos joku siitä häiriintyy tai mielensä pahoittaa, niin ei voi mitään.
En minäkään syö mitään työkavereiden itse tekemiä leipomuksia juuri siksi, kun hygieniatasosta ei ole mitään tietoa. "Siivouksen välissä pikaisesti leipasin" . " Lasten kanssa yhdessä leivottiin."
Hyi olkoon, ei kiitos.
Minäkän en syö.Olen pässyt irti sokeri koukusta kuin kaikesta missä on valkosta jauhoa.Oikeus sanoa ei kiitos!
En ainakaan silloin jos en pysty satunnaisesti valitsemaan vaan olisi pakko ottaa jokin tietty, kas kun elämä opettanut sen verran vainoharhaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään syömiset ja juomiset ei kuulu muille ihmisille.
Ei pitäisi kuulua. Yksi työkaveri, joka on vegaani lähti viettämään taukonsa talon toisessa päässä olevaan taukotilaan meidän työpaikan ruokapäsmärin udellessa joka ainoa kerta, mitä hänellä on ruokana ja mitä syö.
Itseänikin jo alkoi ahdistamaan toisen puolesta.
Syö siinä sitten, kun yksi haukkana kyttää.
Aivan sairasta.