Meillä on työpaikalla nainen, joka ei koskaan syö tarjottavia kakkuja, pullaa, leivoksia
Ei edes pikkujouluissa syö, ei juhlapäivinä ei koskaan mutta juo vaan teetä, vettä tai kahvia mustana. Kahviin ei laita koskaan sokeria eikä makeutusaineita. Kaunis ja todella hoikka nainen jopa niin että olen itse hieman kade mutta en ilkeä. En ole kehdannut kysyä mutta onkohan hoikkuuden salaisuus ettei koskaan syö herkkuja? Nyt joulun lähestyessä meillä on töissä paljon jouluherkkuja ja suklaata niin ei niitäkään syö. Mietin vaan onko sairas vaan eikö vaan syö mitään? Joskus leivon ja vien töihin herkkuja mutta nainen kieltäytyy ja kiittää. Mitä tuollaiselle herkkuja välttelevälle kannattaa tarjota?
Kommentit (313)
En mäkään syö. Olen vegaani, en pidä makeasta (hedelmiä lukuunottamatta) ja vaikka joku ehkä loukkaantuukin, niin en luota kotikeittiöiden hygieniatasoihin erityisemmin. Tai ilmoitukseen "on tää juustokakku vegaaninen, tarkasti ettei pohjan kekseissä ole maitoa ja toi täyte on kaurapohjainen ja siinä on vaan liivatetta lisäksi.."
Eli ne pullat ja kakut jää siihen kahvipöydälle.
Miksi ei vaan saa olla syömättä, jos jostain syystä ei halua. Miksi siitä pitää tehdä numero tyyliin - me muut ollaan samanlaisia, mutta tämä yksi on erilainen. Jos joku on kieltäytynyt, ei ole tarvis kysyä että - mitä mä sulle sitten tarjoan? Ei tarvi tarjota mitään, hän ei halua mitään. Ja viinan kanssa sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan jollakin erikoisruokavaliolla. Ex työpaikassa yksi laiha urheilija söi seitiä ja kaalia. Hyh mikä haisu. Ei mitään jauhoja tai muitakaan hiilareita.
Kyllä. Minulla keliakia ja maito- ja kananmuna-allergia, niin ei kannata ehkä syödä mitään, missä on noita.
Mulle suklaa, pullat, karkit ei ole herkkua, joten todella harvoin niitä syön. Jos haluan herkutella, on se jotain hyvää ruokaa ja sen kanssa sopiva viini.
Älytön käytäntö syödä harva se päivä pullaa tai muuta herkkua töissä. Olisi kunnon terveysteko, jos jätettäisiin herkut viemättä työpaikoille.
En vaan pysty syömään,kuin harvoin. Mulla kertyy näin nelikymppisenä helposti vyötärölle heti. Toista se oli nuorempana. Sit kun olen sokerin vähentänyt ihan minimiin. Mutta silloin tällöin herkuttelen.
Vierailija kirjoitti:
Puhutkohan minusta?
En koske tarjottaviin, koska en tiedä, minkälaisissa oloissa ne on leivottu ja minkälaisista aineksista. Kaikkien hygieniakäsitykset eivät ole kovin korkeita.
Itseäni myös ällöttää joidenkin kokkaajien ja leipojien huono hygienia. Kissat saavat kävellä pöydillä ja työtasoilla ja koirat saavat nuolla likaiset astiat ennen tiskausta. Ei houkuttele heidän leipomuksensa. Itse saavat syödä mitä haluavat mutta muille ei pitäisi tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vaan saa olla syömättä, jos jostain syystä ei halua. Miksi siitä pitää tehdä numero tyyliin - me muut ollaan samanlaisia, mutta tämä yksi on erilainen. Jos joku on kieltäytynyt, ei ole tarvis kysyä että - mitä mä sulle sitten tarjoan? Ei tarvi tarjota mitään, hän ei halua mitään. Ja viinan kanssa sama juttu.
Olen huomannut, että nämä "tyrkyttäjät" ovat useimmiten itse läskejä.
Minä en vaan tykkää mistään herkuista, en suolaisista, enkä makeista. En syö niitä koskaan. En ymmärrä,miksi ihmiset eivät saa olla syömättä.
niin en käytä sokeria enkä vehnäjauhoja
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pidä makeasta, itsekin syön juhlissa mieluummin voileipäkakkua koska hyvällä muonituksella jaksaa juhlia paremmin. Häissä otan toki kakkuakin koska kuuluu hyviin tapoihin. M59
Mulla on sama. En vahdi linjojani, mutta en välitä kauheasti makeasta. En ole koskaan välittänyt. En juo edes limuja oikeastaan koskaan. Jäätelöstäkään en välitä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut että voi olla ihan terveydellisiäkin syitä.
Ai ap? Ajatellut? No ei.
Mulla on allergioita ml kananmuna mitä tungetaan usein ihan kaikkeen.
a leivoksista ym. sämpylöistä tulee vatsavaivoja. Ikävää olla töissä jos pierettää ja ripuli kutittelee alushousuja.
Itse en halua 35 koskea työkavereiden tuomisiin. On yhtä ja toista paljastunut tänä aikana.
Minulla on pähkinäallergia, eikä gluteeni käy. En voi ottaa perusleipomuksia. En ymmärrä miksi on koko ajan leipomuksia josssin tarjolla? Meillä töissä on ollut esim hedelmiä tarjolla, kun on jonkun synttärit tms.
Ap:n kannattaa katsoa omaan sisimpäänsä: miksi on niin tärkeää, että muut syövät hänen herkkujaan? Miksi herkkuja pitää ylipäänsä tuoda töihin? Yritätkö ostaa herkuilla hyväksyntää?
Töissä tehdää töitä. Jokaisella on oma ruokavalionsa. Se ei kuulu sinulle.
Kehu vaikka sen syömättömän työkaverin työsuoritusta tai puseroa, jos on pakko jotenkin erikseen miellyttää, ja jätä syöminen huomiotta.
Vastaushan oli heti aloituksessa, eli tykkää olla kaunis ja hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vastaushan oli heti aloituksessa, eli tykkää olla kaunis ja hoikka.
Niinpä. Suurimmalla osalla se hoikkuus vaatii herkuista kieltäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vaan tykkää mistään herkuista, en suolaisista, enkä makeista. En syö niitä koskaan. En ymmärrä,miksi ihmiset eivät saa olla syömättä.
Ole huoletta. Kyllä sinä SAAT olla syömättä. Ei sinulle siitä mitään rangaistusta tule, ei sakkoja eikä linnaa.
No minäpä kerron: vakava pähkinä- ja kananmuna-allergia sekä vehnäallergia estävät ottamasta toisten tuomia baakkelseja. Useimmissa suklaakonvehdeissakin lukee: saattaa sisältää pähkinää. Riittää, että tuotantolinjalla on ollut pähkinää sisältäviä tuotteita. Helpompi on olla ottamatta mitään kuin alkaa selvittää tuoteselosteita.