Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20480)

Vierailija
19741/20480 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein tänään myskikurpitsasta, porkkanasta, punaisista linsseistä ja purkillisesta kikherneitä ensi viikoksi sopan. Mausteita laitoin reippaasti, puolipurkkia ruokakermaa ja sakeutin vielä pofiberilla. 

Täällä on ollut useasti puhetta pastasalaatista, minkä vuoksi mieleni on tehnyt jo jonkin aikaa pastaa, niin keitin puoli pussia Tervens -kikhernefusilleja (Prisman kanpanjassa 2,60e/pkt). Ei tuossa 200g paketissa paljoa ole, mutta maku oli yllättävän pastainen, joten kannatti ostaa. (Normipastat eivät siis kuulu ruokavaliooni, koska pyrin välttämään vehnää vaikka sitä vähän tuleekin syötyä. ) Nyt nautin näitä ihan vain oliiviöljyn kanssa, kun ei mitään vihreää ollut saatavilla, ja loput syön tulevina päivinä. 

 

-Säästäjä 

 

Mmmmm. Myskikurpitsakeitto kuulostaa hyvältä! Meillä ei ollutkaan viime viikolla keittoa, yleens

 

Myskikurpitsa on yksi suosikkejani sosekeitossa! Ja ainakin täällä Citymarketista löytyy ne kaikkein edullisimmat, normihinta näillä on 1,97e/kg. 

-Säästäjä 

19742/20480 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa myös joni7-9 tekee viikottain sapuskaa alle 5€. Kaikenlaista sitä saa Vitosella tehtyä. Usein annoksen hintana euron pintaan tai jopa alle. Noilla resepteillähän pääsisi kohtalaisen helposti 100€/kk budjettiin!

 

Eli ymmärsinkö oikein, että hän kokkaa ruokaa, joka maksaa 5€, ja siitä sitten saa 3-6 annosta?

 

Juurikin näin. Ihan simppeliä perussafkaa. Ilman kikkailuja ja punalappuja

 

Katsoin yhden videon, jolla tehtiin kanapannu. Pääainekset oli 860 g perunoita (kuorimattomana), 350 g kanaa ja purkki kermaa. Lopputulos oli puoli paistinpannullista ruokaa. Jos tuosta kuusi ihmistä söisi, niin se olisi 235 g henkeä kohden (miinus paljonko perunoista tuli kuoria ja mitä paistettaessa haihtui). Nälkä jäisi, mutta luvatusti kokkauksen hinnaksi tuli 4,80.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
19743/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo videotyyppi näyttää olevan Hangosta. Aika lailla oli makkarapainotteista hänen videonsa, ja luulen, että hän edustaa paikkakuntansa tyypillistä ruokavaliota... Mutta jokaiselle omansa mukaan.

No, täytyy sanoa, että Hangon kauppatarjonta näytti parantuneen selvästi siitä, kun olen itse siellä käynyt, joskus kauan ennen koronaa!

 

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19744/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Tuo videotyyppi näyttää olevan Hangosta. Aika lailla oli makkarapainotteista hänen videonsa, ja luulen, että hän edustaa paikkakuntansa tyypillistä ruokavaliota... Mutta jokaiselle omansa mukaan.

No, täytyy sanoa, että Hangon kauppatarjonta näytti parantuneen selvästi siitä, kun olen itse siellä käynyt, joskus kauan ennen koronaa!

 

 

Hangosta se on joo. Ihan mukavaa lauantaiaamun viihdettä aamukahvin oheen niitä videoita on katsoa. 5e budjetti rajoittaa aika lailla ja alle 1e makkarapaketin (400g) hintaa vastaan on paha taistella jollain terveellisemmällä vaihtoehdolla. Mutta En kyllä itsekään noita makkararuokia lähtisi tekemään (halpis makkara maistuu aika pahalta, kun on tottunut vähemmän prosessoitua ruokaa syömään). On siellä paljon muutakin sapuskaa mitä tehdä vitosella ja niitä makkararuokiakin tuunamalla hieman/vaihtamalla ainekset niistäkin voisi saada ihan syömäkelpoista sapuskaa (ja Bulkisti jos ostaisi, eikä vain yhtä ruokaa varten vain ainekset kerrallaan, uskoisin että silti voisi päästä 5e pintaan)

19745/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo kevättä että pääsee kasvimaata laittamaan.

En ole vielä päättänyt mitä vihanneksia kasvattaisin tänä vuonna.

 
tänään on ollut huono päivä päätä särkee ja mahakipeä mikään ruoka ei maistu.

 

Vierailija
19746/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Odotan jo kevättä että pääsee kasvimaata laittamaan.

En ole vielä päättänyt mitä vihanneksia kasvattaisin tänä vuonna.

 
tänään on ollut huono päivä päätä särkee ja mahakipeä mikään ruoka ei maistu.

 

(kohta)pitää laittaa yrtit,chilit ja muut kasvit itämään

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
19747/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Odotan jo kevättä että pääsee kasvimaata laittamaan.

En ole vielä päättänyt mitä vihanneksia kasvattaisin tänä vuonna.

 
tänään on ollut huono päivä päätä särkee ja mahakipeä mikään ruoka ei maistu.

 

(kohta)pitää laittaa yrtit,chilit ja muut kasvit itämään

 

Chilit pitäisi olla jo kasvamassa, niillä on pitkä kasvuaika. Samoin jos kasvattaa sipuleita siemenestä alkaen, niin ne pitäisi olla jo laitettu. Purjo juuri näillä main. (vaikka en itse syö sipulia/purjoa, olen niitä kyllä kasvattanut, suojakäsineiden kanssa...)

Jos ei ole kunnollista VALOISAA taimikasvatuspaikkaa, kannattaa kuitenkin himmailla vähän. Huonossa valossa taimet ei kasva kunnolla, ja myöhemmin kylvetyt ja itäneet taimet kasvavat nopeasti kiinni ne hämärässä kituuttaneet. Cla Ohlsonilla on ollut ihan jees kasvivaloja, en tiedä, mikä tilanne nyt on, omani ostin noin 5v sitten.

 

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19748/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla heti hehkuttamaan tänne, kun kerrankin löytyi Lidlistä jotain järkevää ostettavaa -50 %! Nimittäin ruispalat 12kpl/pkt oli 0,64e 😁. Joo, eihän noitten hinta norminakaan juuri mitään ole, mutta halvalla kun sai, niin pitihän niitä ottaa ihan kaksin kappalein. Lisäksi mukaan lähti pakasteesta parsakaali 0,73e/750g x2 ja hernemaissipaprika 0,98e/450g. Koko komeus yhteensä 3,72 euroa. 

Banaaneja näkyi muuten olevan vielä 0,99e/kg.

-Säästäjä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19749/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällä ketjulla ei ole kruunua?

 

Olisi ansaittu.

Vierailija
19750/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuuu, löysin tänään Lidlistä porsaan pihvifilelihaa -50% alennuksesta, 1,25 kg, ja 5€. Myös leipää, eli sämpylöitä 650g hintaan 1,10€. 

Viime viikkona jäin ilman Tokmannin tarjousoliiviöljyä, sillä ne oli myyty kaikki loppuun. Käytiin kaverin kanssa kolmessa eri Tokmannissa pääkaupunkiseudulla. Yksi myyjä kertoi että ne olivat loppu, koska heillä ei ole ostorajoitusta, ja ostajat olivat todennäköisesti jotain ravintolan pyörittäjiä, jotka ostivat hyllyn kerralla tyhjäksi. Siinä on Tokmannilla vielä opettelemista myynnin alkeissa, myyntirajoitus vaikka 2 pulloa/asiakas. Lidlissähän ollaan varsin tarkkoja siitä, että ei myydä liian paljon tavaraa samalle asiakkaalle, silloinkin kun varsinaisia rajoituksia ei ole, ettei kauppa jää tyhjäksi, jos joku haluaa ostaa vaikka parilla tonnilla tavaraa kerralla.

T. Lidl-mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19751/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jihuuu, löysin tänään Lidlistä porsaan pihvifilelihaa -50% alennuksesta, 1,25 kg, ja 5€. Myös leipää, eli sämpylöitä 650g hintaan 1,10€. 

Viime viikkona jäin ilman Tokmannin tarjousoliiviöljyä, sillä ne oli myyty kaikki loppuun. Käytiin kaverin kanssa kolmessa eri Tokmannissa pääkaupunkiseudulla. Yksi myyjä kertoi että ne olivat loppu, koska heillä ei ole ostorajoitusta, ja ostajat olivat todennäköisesti jotain ravintolan pyörittäjiä, jotka ostivat hyllyn kerralla tyhjäksi. Siinä on Tokmannilla vielä opettelemista myynnin alkeissa, myyntirajoitus vaikka 2 pulloa/asiakas. Lidlissähän ollaan varsin tarkkoja siitä, että ei myydä liian paljon tavaraa samalle asiakkaalle, silloinkin kun varsinaisia rajoituksia ei ole, ettei kauppa jää tyhjäksi, jos joku haluaa ostaa vaikka parilla tonnilla tavaraa kerralla.

T. Lidl-mies

 

Kaupan on kannattavampaa myydä kaikki vaikka samalle asiakkaalle kuin jättää osa myymättä ostorajoitusten vuoksi. 

19752/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin kaffevieraille laskiaissunnuntaina laskiaispullia. Koska en juuri pullaa syö kotioloissa normaalisti, pähkäilin että ne on ihan fiksua leipomisen sijaan ostaa valmiina. Lidlin tarjouksesta neljä pullaa 50 senttiä kappale, tarjousvispikermaa 0,75 per kaksi desiä. Kotoa löytyi hilloa 2,49 kilo. Per pulla noin 75 senttiä vähällä vaivalla. En ole katsonut mitä valmiit olisivat maksaneet, varmaan ainakin pari euroa.

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19753/20480 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupan on kannattavampaa myydä kaikki vaikka samalle asiakkaalle kuin jättää osa myymättä ostorajoitusten vuoksi. "

Ei se nyt noinkaan voi mennä, kyllähän esim. Lidlissä ja K-kaupoissa on yleensä ostorajoitukset kaikissa tarjouksissa! Siinähän asiakkaat äänestävät jaloillaan, jos ei hyviä tarjoustuotteita ole koskaan saatavilla tai hyvin harvoin.

T. Lidl-mies

Vierailija
19754/20480 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaupan on kannattavampaa myydä kaikki vaikka samalle asiakkaalle kuin jättää osa myymättä ostorajoitusten vuoksi. "

Ei se nyt noinkaan voi mennä, kyllähän esim. Lidlissä ja K-kaupoissa on yleensä ostorajoitukset kaikissa tarjouksissa! Siinähän asiakkaat äänestävät jaloillaan, jos ei hyviä tarjoustuotteita ole koskaan saatavilla tai hyvin harvoin.

T. Lidl-mies

 

Kyllä vaan voi mennä, jos kauppa niin haluaa. Mikään taho ei velvoita ostorajoitusten asettamiseen tarjouksissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19755/20480 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Tuo videotyyppi näyttää olevan Hangosta. Aika lailla oli makkarapainotteista hänen videonsa, ja luulen, että hän edustaa paikkakuntansa tyypillistä ruokavaliota... Mutta jokaiselle omansa mukaan.

No, täytyy sanoa, että Hangon kauppatarjonta näytti parantuneen selvästi siitä, kun olen itse siellä käynyt, joskus kauan ennen koronaa!

 

 

Hangosta se on joo. Ihan mukavaa lauantaiaamun viihdettä aamukahvin oheen niitä videoita on katsoa. 5e budjetti rajoittaa aika lailla ja alle 1e makkarapaketin (400g) hintaa vastaan on paha taistella jollain terveellisemmällä vaihtoehdolla. Mutta En kyllä itsekään noita makkararuokia lähtisi tekemään (halpis makkara maistuu aika pahalta, kun on tottunut vähemmän prosessoitua ruokaa syömään). On siellä paljon muutakin sapuskaa mitä tehdä vitosella ja niitä makkararuokiakin tuunamalla hieman/vaihtamalla ainekset niistäkin v

Makkaraa terveellisempiä ja halpoja ruokia on esim tofu, pavut ja linssit. Näilläkin saa helposti 5 euron aterioita. Ei se terveellisempi vaihtoehto ole aina kalliimpaa. 

19756/20480 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämäruokien hakupäivä tänään.

Lounaaksi löytyi sopivasti sushia, josta jätin pari palleroa syömättä, koska niissä oli purjoa. Purjoa sushissa?

Ystävänpäivämunkkeja, paistopistetuotteita, leipää ja juustoja (burrata, vuohenjuusto, tuorejuustolevite, camembert) sekä tofua ja nakkeja. Pikkuinen proteiinipatukka, kypsiä kanawingsejä ja jotain pizzarouhetta.

Kasviksia ei ollut lainkaan (paitsi sitä purjoa sushissa....) Jotain valmisruokiakin olisi ollut, mutta meillä ne ei mene kaupaksi (lohikeitto; muu perhe ei tykkää ja minä en voi syödä). Laskennallinen hinta 15 senttiä per tuote/pussi/paketti/rasia.

Noita on tarjolla jotenkin kausittain, välillä menee monta viikkoa, ettei ole mitään (jotain liiskaantuneita leipiä) ja sit välillä on useampi viikko peräkkäin tarjolla paljonkin. Kesäisin on paljon kasviksia, talvella näyttää olevan enemmän eineksiä.

Tänään nuoriso söi noita kanawingsejä (paistoin pannulla rapeapintaisiksi), pastaa ja pakastepapuja, itse söin nyt illalla voisarven piparjuurituorejuusto+kinkku+jäävuorisalaattitäytteellä. Ja teetä sokerilla.

Tämä viikko on varmasti halvempi kuin ensi viikko, kun on nuorisolla talviloma.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19757/20480 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdoin tänään uunissa niitä lidlin pakasteparsakaaleja ja niin vetisiä en ole ennen nähnyt.  Pellillä oikein lainehti sitä vettä ja piti kaataa sitä poiskin. Ihan hyviähän nuo oli silti, mutta on se vaan tosi iso ero tuoreissa ja pakastekasviksissa. Saman huomasin jo kukkakaalissa, että ovat vähän vetisiä. Mutta sitä syödään mitä edullisesti saadaan. Samalla paahdoin kurpitsan siemenet rouskuteltavaksi. 

Iltaruoaksi sekoitin parsakaalia, kikhernepastaa ja salaattijuustoa, ja oli tosi hyvä yhdistelmä! Samaa huomennakin 😋.

-Säästäjä

19758/20480 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paahdoin tänään uunissa niitä lidlin pakasteparsakaaleja ja niin vetisiä en ole ennen nähnyt.  Pellillä oikein lainehti sitä vettä ja piti kaataa sitä poiskin. Ihan hyviähän nuo oli silti, mutta on se vaan tosi iso ero tuoreissa ja pakastekasviksissa. Saman huomasin jo kukkakaalissa, että ovat vähän vetisiä. Mutta sitä syödään mitä edullisesti saadaan. Samalla paahdoin kurpitsan siemenet rouskuteltavaksi. 

Iltaruoaksi sekoitin parsakaalia, kikhernepastaa ja salaattijuustoa, ja oli tosi hyvä yhdistelmä! Samaa huomennakin 😋.

-Säästäjä

 

Nuo parsakaalit houkuttelisivat Lidliin, mutta onkohan niissä painossa sitten kuinka paljon vettä verrattuna muihin halpispakasteparsakaaleihin?

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19759/20480 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paahdoin tänään uunissa niitä lidlin pakasteparsakaaleja ja niin vetisiä en ole ennen nähnyt.  Pellillä oikein lainehti sitä vettä ja piti kaataa sitä poiskin. Ihan hyviähän nuo oli silti, mutta on se vaan tosi iso ero tuoreissa ja pakastekasviksissa. Saman huomasin jo kukkakaalissa, että ovat vähän vetisiä. Mutta sitä syödään mitä edullisesti saadaan. Samalla paahdoin kurpitsan siemenet rouskuteltavaksi. 

Iltaruoaksi sekoitin parsakaalia, kikhernepastaa ja salaattijuustoa, ja oli tosi hyvä yhdistelmä! Samaa huomennakin 😋.

-Säästäjä

 

Nuo parsakaalit houkuttelisivat Lidliin, mutta onkohan niissä painossa sitten kuinka paljon vettä verrattuna muihin halpispakasteparsakaaleihin?

 

Just mietin, että pitäisi käydä ostaa Cittarin pakasteesta parsakaalia ja verrata sitten keskenään. Mutta siellä taitaa halvimpien hinta olla yli kolminkertainen Lidliin verrattuna... Kilohintahan näissä Lidlin parsakaaleissa on 0,97e/kg eli ei ole hinnalla pilattu, mutta ei kyllä laadullakaan.

Oon kuitenkin monesti syönyt Cittarin k-menu parsa-kukkakaali-porkkana -sekoitusta (1,94e/kg) ja niissä ei ole koskaan ollut yhtään lähellekään näin vetistä mitä Lidlin pakasteissa. 

Vierailija
19760/20480 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Makkaraa terveellisempiä ja halpoja ruokia on esim tofu, pavut ja linssit. Näilläkin saa helposti 5 euron aterioita. Ei se terveellisempi vaihtoehto ole aina kalliimpaa"

 

No vboi elläimen käsi!!! Syytön minä siihen olen millaista sapuskaa toi joni kokkaa! Sinä ja kaikki muut voi tehdä just sellaista ruokaa kuin haluat. 

Makkara (s-kaupat, LIDL) 400g makkaraa alle euron, LIDListä tofua 3,60g 1,80€, S-kaupassa tätä hieman kalliimpaa. Valitettavasti makkara/valmislihapullat ja muu einespaska nyt vaan on voluumiltaan lähes halvinta mitä voi (muka)proteiinia mitä voi lautaselleen ostaa. Ja tuon video-sarjan ideana on tehdä ruokaa vitosella tai alle.

 

ja miksi vatussa minä edes tätä koetan puolustella, ei mulla ole mitään tekemistä noiden videoiden kanssa tai joni7-9 kanssa (en tunne miestä, sanotaan...). Enkä aio edes noita videoiden ruokia tehdä.... Viihdyttäviä videoita kuitenkin ja ehkä noista jotain ideoita joku saa. Tekee vaikka muuten samaa ruokaa, mutta vaihtaa makkaran tofuun jos muuta ei keksi