Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (20480)
Prismassa 500g punainen linssi maksaa 3,19e.
Katsoin videon, missä hän teki makkarakeittoa.
100g punaisia linssejä sisältää yli 20g proteiinia, makkara 10g tai vähemmän.
Sekasyöjäperheelle ruokaa laittaneena suosittelen kokeilemaan palkokasvien lisäämistä ruokaan punaisilla linsseillä. Keitto on hyvä aloitus, hajoavat ja sakeuttavat liemen. Eivät muuta ruuan makua eivätkä useimilla aiheuta ilmavaivoja. Makkaroiden paahtaminen kuivalla pannulla antaa myös makua.
Tosi hyvä, että hän opettaa ruuanlaittoa niin, että kuorii kasvikset ja juurekset alusta alkaen, eli tekee hyvänmakuista kotiruokaa!
-tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
Prismassa 500g punainen linssi maksaa 3,19e.
Katsoin videon, missä hän teki makkarakeittoa.
100g punaisia linssejä sisältää yli 20g proteiinia, makkara 10g tai vähemmän.
Sekasyöjäperheelle ruokaa laittaneena suosittelen kokeilemaan palkokasvien lisäämistä ruokaan punaisilla linsseillä. Keitto on hyvä aloitus, hajoavat ja sakeuttavat liemen. Eivät muuta ruuan makua eivätkä useimilla aiheuta ilmavaivoja. Makkaroiden paahtaminen kuivalla pannulla antaa myös makua.
Tosi hyvä, että hän opettaa ruuanlaittoa niin, että kuorii kasvikset ja juurekset alusta alkaen, eli tekee hyvänmakuista kotiruokaa!
-tarinankertoja-
Kyllä tuosta (nuoriso)saa hyviä vinkkejä ja neuvoja ruuanlaittoon ja rohkeutta kokkailla itse. Ei ruuanlaitto rakettitiedettä kuitenkaan ole. Toinen hyviä kokkailuja tekee Territory Films. Mutta se einää mitään budettiruokailua ole, niistä kokkailuista ei tähän ketjuun mitään vinkkejä voi ottaa...
Vierailija kirjoitti:
"Makkaraa terveellisempiä ja halpoja ruokia on esim tofu, pavut ja linssit. Näilläkin saa helposti 5 euron aterioita. Ei se terveellisempi vaihtoehto ole aina kalliimpaa"
No vboi elläimen käsi!!! Syytön minä siihen olen millaista sapuskaa toi joni kokkaa! Sinä ja kaikki muut voi tehdä just sellaista ruokaa kuin haluat.
Makkara (s-kaupat, LIDL) 400g makkaraa alle euron, LIDListä tofua 3,60g 1,80€, S-kaupassa tätä hieman kalliimpaa. Valitettavasti makkara/valmislihapullat ja muu einespaska nyt vaan on voluumiltaan lähes halvinta mitä voi (muka)proteiinia mitä voi lautaselleen ostaa. Ja tuon video-sarjan ideana on tehdä ruokaa vitosella tai alle.
ja miksi vatussa minä edes tätä koetan puolustella, ei mulla ole mitään tekemistä noiden videoiden kanssa tai joni7-9 kanssa (en tunne miestä, sanotaan...). Enkä aio edes noita videoiden ruokia tehdä.... Viihdyttäviä videoita kuitenkin ja ehkä noista jotai
Väitettiin että terveellistä ruokaa ei saa makkaraa halvemmalla. En tiedä mitä hintoja olet katsellut, mutta Prismassa halvin tofu on 200g 0,97€. Ja aiempi kirjoittaja toi jo esille että proteiinia tofussa on tuplasti verrattuna halpoihin jauhomakkaroihin. Linssitkin on Prismassa 400g 1,58€ ja niissäkin on enemmän proteiinia. Lidlissä ollut tarjouksessa 2pussia 3,50€ joten tuskin sielläkään yksi pussi maksaa kahta euroa enempää.
Ei tarvitse hermostua ja kiroilla jos joku oikaisee vääriä käsityksiä ja ennakkoluuloja.
Aika samaa syöty nyt . Tänään vihersalaattia, paistettua kananmunaa, marinoitua punasipulia.
Pakastimesta löytynyt jäätelöpaketinloppu. Ruisleipää, levitettä, maitoa. Juustonpala. Banaani.
Vähän surkea päivä.
Olenkohan tulossa kipeäksi? Pitäisi viimeistään huomenna tehdä kunnon ruokaa.
-tarinankertoja-
Tarinankertoja, marinoitu punasipuli on niin hyvää. Ohjeita on erilaisia. Saako udella, miten sinä sen teet?
Kampin Pimu
Kuivattuja linssejä saa etnisistä kaupoista 500g 3e.
Ei kallista.
Kävin tällä viikolla Lidl ärsytti kun todella monien tuotteiden kohdalla luki vain äpillä alennusta.
Olen sen verran vanhanaikainen että käytän fyysisiä kortteja enkä jaksaisi kaivaa puhelinta kaupassa esille saadakseni alennusta.
Näytti että pääsiäiskarkit olivat jo kauppoihin ilmestyneet mutta en ostanut niitä.
Tonnikala näytti olevan halvinta Lidl.
Kun tein vertailua jopa prismassa kallimpaa.
Kampin Pimu; oon tehnyt monella eri tavalla. Tää oli sellainen pikakokkaus eli laitoin ohuiden rinkuloiden päälle vain sokeri-suola- mustapippurihituset ja tilkan punaviinetikkaa.
Yleensä en laita pippuria, ja liraus öljyä tuo pehmeyttä makuun.
- tarinankertoja-
Helposti pystyy. Ei tartte syödä parin tunnin välein. Ite syön kerran päivässä ja virtaa riittää. En ymmärrä niitä jotka vain ahmivat ruokaa huvikseen. Ei ole terveellistä eikä taloudellista. Ruokana mulla usein soijarouhe-kasviskeittoa tai pastaa, papuja ja ketsuppia. Joku 1€ päivä, alle 50€ viikossa kuitenkin. Toki mulla urheilumuotona vain koiran kanssa lenkkeily ja olen työtön.
Siis alle 50€ kuukaudessa :D Kaupassa käyn parin viikon välein ja menee noin 20€ kerta. Teetä juon paljon! Mutta siis 1 pussi per päivä riittää hyvin. Ärsyttää semmoset porsaat-ahmatit.
Kampin Pimu kirjoitti:
Tarjosin kaffevieraille laskiaissunnuntaina laskiaispullia. Koska en juuri pullaa syö kotioloissa normaalisti, pähkäilin että ne on ihan fiksua leipomisen sijaan ostaa valmiina. Lidlin tarjouksesta neljä pullaa 50 senttiä kappale, tarjousvispikermaa 0,75 per kaksi desiä. Kotoa löytyi hilloa 2,49 kilo. Per pulla noin 75 senttiä vähällä vaivalla. En ole katsonut mitä valmiit olisivat maksaneet, varmaan ainakin pari euroa.
Kallista. Itellä pakastimessa pullapussi, oisko joku 10 pullaa ja alle 2€. Sieltä otan sit sulamaan aina 2kpl kun tulee vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Tarjosin kaffevieraille laskiaissunnuntaina laskiaispullia. Koska en juuri pullaa syö kotioloissa normaalisti, pähkäilin että ne on ihan fiksua leipomisen sijaan ostaa valmiina. Lidlin tarjouksesta neljä pullaa 50 senttiä kappale, tarjousvispikermaa 0,75 per kaksi desiä. Kotoa löytyi hilloa 2,49 kilo. Per pulla noin 75 senttiä vähällä vaivalla. En ole katsonut mitä valmiit olisivat maksaneet, varmaan ainakin pari euroa.
Kallista. Itellä pakastimessa pullapussi, oisko joku 10 pullaa ja alle 2€. Sieltä otan sit sulamaan aina 2kpl kun tulee vieraita.
Kallista. Kun vieraita tulee minä keitän kahvit ja vieraat tuovat pullaa, wc-paperia, sokeria jne. mitä kaapista puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Tarjosin kaffevieraille laskiaissunnuntaina laskiaispullia. Koska en juuri pullaa syö kotioloissa normaalisti, pähkäilin että ne on ihan fiksua leipomisen sijaan ostaa valmiina. Lidlin tarjouksesta neljä pullaa 50 senttiä kappale, tarjousvispikermaa 0,75 per kaksi desiä. Kotoa löytyi hilloa 2,49 kilo. Per pulla noin 75 senttiä vähällä vaivalla. En ole katsonut mitä valmiit olisivat maksaneet, varmaan ainakin pari euroa.
Kallista. Itellä pakastimessa pullapussi, oisko joku 10 pullaa ja alle 2€. Sieltä otan sit sulamaan aina 2kpl kun tulee vieraita.
Hei, olenkin etsinyt pakastepullia, ihan semmoisia tavallisia pullia vierasvaraksi. Vielä tammikuussa vuosi sitten Lidlissä myytiin Myllykivien Herkkupulla -nimellä pakastepullapussi 8 kpl hintaan 2,99 eli 37 senttiä kappale oikein hyviä peruspullia mutta sitten se yks' ksks' loppui. En ole sen jälkeen löytänyt vastaavaa pullatuotetta - siis yhtä edullista. Mistä ja minkä valmistajan pullia olet löytänyt noin edullisesti? Otan heti vinkistä vaarin.
Kampin Pimu
eilen söin 1kg ranskalaisia 1,3€ ja 1kg porkkanaa 1.29€ :D Ei ollut nälkä ja sain kasviksetkin täyteen. 2,6€ siis pärjää tosi hyvin päivässä. Vois vaikka ottaa pari puurolautasellista viel kylkeen 0,05€. Ei tosta tule kuukaudessa edes sataa euroa, ja toki voi vaihdella perunaa pastaan ja lisätä vaikka kaurapuuroon soijarouhetta tai tehä munakkaan. Alle 3€ päivä on ihan helppoa.
Tottakai päivässä 1kg perunoita 1€ ja 300-360g nakkeja/HK lihapullia 0,99€ ja 1kg porkkanaa 1€ riittää pitämään nälän poissa ja maksaa 3€. Se on kuukaudessa 90€. En tiedä paljon hanavesi maksaa mutta se vielä päälle.
Xtra ja Pirkka taitaapi olla 2,7-3,3€ ja pussissa 12-15 pullaa. Oon eri. Toki vois ite valmistaa kans ison satsin ja pakastaa niin tulis vielä halvemmaksi jos halpa pörssisähkö.
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu; oon tehnyt monella eri tavalla. Tää oli sellainen pikakokkaus eli laitoin ohuiden rinkuloiden päälle vain sokeri-suola- mustapippurihituset ja tilkan punaviinetikkaa.
Yleensä en laita pippuria, ja liraus öljyä tuo pehmeyttä makuun.
- tarinankertoja-
Kiitos vinkistä. Mä olen kuumentanut etikan ja sokerin (että sokeri sulaa helpommin joukkoon). Olen sitten odotellut jäähtymistä. Toisissa ohjeissa kuuma liemi kaadetaan sipulien päälle ja olen miettinyt haalistaako se värin. Toisissa ohjeissa liemi tosissaan viilennetään ja neuvotaan vielä jopa sipulien sekaan laitettavan jääpaloja! Sitä en sentään ole tehnyt. Muiltakin olisi kiva kuulla "se paras resepti" marinoiduille punasipuleille.
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä ketjulla ei ole kruunua?
Olisi ansaittu.
Ei ilmeisesti ole tarpeeksi OFFICIAL. Eikä Sanoman moden aloittama. Itselleen se kyllä laittaa liekit ja kruunut.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Helposti pystyy. Ei tartte syödä parin tunnin välein. Ite syön kerran päivässä ja virtaa riittää. En ymmärrä niitä jotka vain ahmivat ruokaa huvikseen. Ei ole terveellistä eikä taloudellista. Ruokana mulla usein soijarouhe-kasviskeittoa tai pastaa, papuja ja ketsuppia. Joku 1€ päivä, alle 50€ viikossa kuitenkin. Toki mulla urheilumuotona vain koiran kanssa lenkkeily ja olen työtön.
Ei tuo sunkaan syöminen terveelliseltä kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Siis alle 50€ kuukaudessa :D Kaupassa käyn parin viikon välein ja menee noin 20€ kerta. Teetä juon paljon! Mutta siis 1 pussi per päivä riittää hyvin. Ärsyttää semmoset porsaat-ahmatit.
Ärsyttää tommoset jotka ei osaa edes vastata siihen mitä aloituksessa kysytään, mutta on silti olevinaan parempi kuin muut.