Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20480)

19721/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen ilmaisen laskiaispullan ( työnantaja tarjosi)

Ei tarvitse ostaa kaupasta tai kahvilasta kallista pullaa.

Selvää säästöä

Vierailija
19722/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa myös joni7-9 tekee viikottain sapuskaa alle 5€. Kaikenlaista sitä saa Vitosella tehtyä. Usein annoksen hintana euron pintaan tai jopa alle. Noilla resepteillähän pääsisi kohtalaisen helposti 100€/kk budjettiin!

 

Eli ymmärsinkö oikein, että hän kokkaa ruokaa, joka maksaa 5€, ja siitä sitten saa 3-6 annosta?

 

Juurikin näin. Ihan simppeliä perussafkaa. Ilman kikkailuja ja punalappuja

 

Katsoin hänen videoidensa kokkauksia niin ei ollut mitään perussafkaa. Makkaraa, nakkia, ranskiksia, hodaria, possua jne... siis tällaista video toisensa jälkeen. Eipä näkynyt pahemmin yhtään kasviksia eikä hedelmiä. Se vitonen menee tällä siis suurin piirtein makkaraan ja ranskiksiin. Siinä se ns ateria. Hyvin epäterveellinen ruokavalio tyypillä, ei kannata ottaa tuosta mallia. Yhtä edullisesti voi syödä samalla rahalla ja sata kertaa terveellisemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19723/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kiroilla.

Vierailija
19724/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kiroilla.

 

Ei myöskään tarvitse samaa asiaa jankata mitä on kymmeniä ja satoja kertoja käsitelty jo ketjussa

Vierailija
19725/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kiroilla.

 

Ei myöskään tarvitse samaa asiaa jankata mitä on kymmeniä ja satoja kertoja käsitelty jo ketjussa

 

Kaikki ei ole lukenut koko lähes tuhat sivuista ketjua eikä tarvitsekaan. 

Vierailija
19726/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kiroilla.

 

Ei myöskään tarvitse samaa asiaa jankata mitä on kymmeniä ja satoja kertoja käsitelty jo ketjussa

 

Kaikki ei ole lukenut koko lähes tuhat sivuista ketjua eikä tarvitsekaan. 

 

5€ ruoka josta tekee 3-5 annosta ei kyllä myöskään kukaan järkevä ihminen oleta sisältävän luomu sisäfilettä ja luomukasviksia! 5€ eurolla saa (halvinta)makkaraa, perunaa, makaroonia, ja hujanamarinoituja kanasuikaletta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
19727/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidellä eurolla saa tehtyä ruokaa. Sillä EI saa kallista naudanlihaa, eksoottisia luomukasviksia tai jättiläisannoksia (500g pihvi).

Vitosella saa tehtyä ihan hyvää ruokaa, ja terveellistäkin. No, jos joku mieltää terveelliseksi ruuaksi 500g naudanlihapihvin, niin sitten ei.

Toisaalta, jos joku ateria on euron ja joku toinen kolme euroa, niin kolmas ateria voi olla kympin satsi, ja edelleen pysytään keskiarvossa alle vitosen ateriat.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19728/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kiroilla.

 

Ei myöskään tarvitse samaa asiaa jankata mitä on kymmeniä ja satoja kertoja käsitelty jo ketjussa

 

Kaikki ei ole lukenut koko lähes tuhat sivuista ketjua eikä tarvitsekaan. 

 

5€ ruoka josta tekee 3-5 annosta ei kyllä myöskään kukaan järkevä ihminen oleta sisältävän luomu sisäfilettä ja luomukasviksia! 5€ eurolla saa (halvinta)makkaraa, perunaa, makaroonia, ja hujanamarinoituja kanasuikaletta....

 

Eihän kukaan mistään luomusta ole puhunutkaan! Terveellinen ruoka ei tarkoita että pitäisi syödä luomua. Hölmö väite...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19729/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kiroilla.

 

Ei myöskään tarvitse samaa asiaa jankata mitä on kymmeniä ja satoja kertoja käsitelty jo ketjussa

 

Kaikki ei ole lukenut koko lähes tuhat sivuista ketjua eikä tarvitsekaan. 

 

5€ ruoka josta tekee 3-5 annosta ei kyllä myöskään kukaan järkevä ihminen oleta sisältävän luomu sisäfilettä ja luomukasviksia! 5€ eurolla saa (halvinta)makkaraa, perunaa, makaroonia, ja hujanamarinoituja kanasuikaletta....

 

Eihän kukaan mistään luomusta ole puhunutkaan! Terveellinen ruoka ei tarkoita että pitäisi syödä luomua. Hölmö väite...

 

No en minä tiedä, mitä nämä ketjun kritisoijat olettavat 5€ saavan tai 100€/kk budjetilla syövän. Mutta kritisoida kuitenkin täytyy: liian epäterveellistä, liian vähän proteiinia, liikaa sitä, liian vähän tätä....Halvalla syödään halvasti tämän pitäisi olla itsestään selvää!

Vierailija
19730/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana, kaali, peruna, sipuli eri tavoin. Soijarouhe , soijasuikale. Luonnonmarjat, kotimaiset omenat, raparperi, horta. Maustaminen.

Kaura, ruis. Hapanmaitotuotteet.

 

Ei jää puuttumaan vitamiineja, proteiinia, makua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19731/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkana, kaali, peruna, sipuli eri tavoin. Soijarouhe , soijasuikale. Luonnonmarjat, kotimaiset omenat, raparperi, horta. Maustaminen.

Kaura, ruis. Hapanmaitotuotteet.

 

Ei jää puuttumaan vitamiineja, proteiinia, makua.

 

Lihamiinit puuttuu ja proteiini liian vähän! Lisäksi soijaa ei saa syödä koska se kasvattaa miestissit!

19732/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tänään erinomaisesti.

Erinomaisen epäterveellisesti!

 

Aamulla valkoista vehnäleipää ja hummukset rippeet, teetä ja sokeria. Noin 0,30€.

Sit oli lounas, riisipuuroa; valkoista riisiä ja kovaa rasvaa (1%maito+loraus kermaa), noin 0,30€.

Iltapuolella chiabattaleipä mätitahnalla (valkoista vehnää, suolaa)+teetä. Noin 0,30€.

Berliininmunkki (siinä ei ole MITÄÄN terveellistä!!!)  0,85€.

Popkornia (suolaa+voita)  0,20€.

Kokista KAKSI pikkupullollista, 1€.

 

Plus appelsiini ja banaani, mutta ne pahus vie voi olla terveellisiäkin? noin 0,50€ yhteensä.

3,5 euron päivä.

Hmmm...

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19733/20480 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tainnut tänään olla pääasiassa puuropäivä, kun en halunnut pakastimen valmiita annoksia vapaapäivänä syödä. Aamulla (no okei lounaalla 😄) kaurapuuroa soijarouheen ja oliiviöljyn kanssa +aamukahvit. Päivällinen ruisleipä keitetyllä kananmunalla, mikrotettua hernemaissipaprikaa, appelsiini sekä maitorahkaa puolukoilla ja pähkinöillä. Iltapalaksi tattaripuuroa raejuustolla ja oliiviöljyllä, banaani ja kamomillateetä. Huomenna sitten on kokkauspäivä.

 

Kaupoissa on tullut taas juostua tällä viikolla. Lidlistä ostin tänään raejuustoa 500g x2 (-10%), leipää, maitoa ja porkkanaa. Siellä oli muuten aivan valtavasti -20 % laputettuna naudan jauhelihaa! Päiväys oli huomiselle, joten mietin onkohan ne huomenna -50 %. Noh, en aio ottaa selvää, mutta ihmettelin vain sitä määrää. Siinä taisi olla ihan kokonainen erä lihaa.

Cittarista olen kantanut selkä vääränä hedelmiä: omenaa, appelsiinia ja peräti 3 kg banaania. On maitorahkaa, salaattijuustoa, täysmaitoa, jäätelöä (syöty jo!) sekä 2 kilon myskikurpitsa, josta teen ensi viikoksi sapuskaa. 

Helmikuun ruokaostokset nyt 52,90 euroa.

 

-Säästäjä 

19734/20480 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tainnut tänään olla pääasiassa puuropäivä, kun en halunnut pakastimen valmiita annoksia vapaapäivänä syödä. Aamulla (no okei lounaalla 😄) kaurapuuroa soijarouheen ja oliiviöljyn kanssa +aamukahvit. Päivällinen ruisleipä keitetyllä kananmunalla, mikrotettua hernemaissipaprikaa, appelsiini sekä maitorahkaa puolukoilla ja pähkinöillä. Iltapalaksi tattaripuuroa raejuustolla ja oliiviöljyllä, banaani ja kamomillateetä. Huomenna sitten on kokkauspäivä.

 

Kaupoissa on tullut taas juostua tällä viikolla. Lidlistä ostin tänään raejuustoa 500g x2 (-10%), leipää, maitoa ja porkkanaa. Siellä oli muuten aivan valtavasti -20 % laputettuna naudan jauhelihaa! Päiväys oli huomiselle, joten mietin onkohan ne huomenna -50 %. Noh, en aio ottaa selvää, mutta ihmettelin vain sitä määrää. Siinä taisi olla ihan kokonainen erä lihaa.

Cittarista olen kantanut selkä vääränä hedelmiä: omenaa, appelsiinia ja peräti 3 kg

 

Joskus mietin, onko noi isot määrät jotain tiettyä punalaputettua tuotetta olleet joku myymälänhoitajan/kauppiaan kramppi sormessa tilausta tehdessä, piti tilata 5kg jauhelihaa, tulikin 5kg 5kg 5kg.... 

 

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19735/20480 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina kävin ruokakaupassa Kampin Pimun artisokat takaraivossa, ja kas ; Paraski-bagelit -60%.

Sitten lähti käsistä. Artisokkaa, bageleita, pestoa, parmesaania, salaattia, aurinkokuivattua tomaattia yhteensä 13.35e.

 

Tästä rakentuu kopio Arnoldsin vuosien takaisesta kasvisbagelista, nam. Yhden hinnaksi tulee 3.33e. 4kpl. Kaikkea muuta paitsi artisokkaa ja bageleita jäi vielä.

Näillä siis olen pääruokana herkutellut jo pe, la ja tänään sunnuntaina. Huominen varmaan menee vielä samaa rataa.

Lisäksi olen syönyt porkkanatikkuja, appelsiineja, rahkaa, mustikoita ja 30snt cokis zero- pullon päivässä ( lasken siis hinnan ilman panttia).

Viiden euron päiviä on siis tullut kolme. Vettä olen juonut mahdottomasti, bagel on hyvin täyttävä ja tavallista ruokaani suolaisempi.

 

- tarinankertoja-

Vierailija
19736/20480 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten yksi asia mitä en jaksa ymmärtää ovat naposteluporkkanat, noin 5,50e/ kg.

Tavalliset porkkanat 84snt/ kg, ne voi leikata tikuiksi vesikulhoon jääkaappiin valmiiksi.

 

-tarinankertoja-

Vierailija
19737/20480 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten yksi asia mitä en jaksa ymmärtää ovat naposteluporkkanat, noin 5,50e/ kg.

Tavalliset porkkanat 84snt/ kg, ne voi leikata tikuiksi vesikulhoon jääkaappiin valmiiksi.

 

-tarinankertoja-

Ne on jo valmiiksi syöntivalmiita, joten niille ei tarvitse tehdä mitään toisin kuin tavallisille porkkanoille eli kuoria tai pestä hyvin. Ne on myös makeampia kuin tavalliset porkkanat. Pieni pussi on passeli ostaa välipalaksi, ei tarvitse kilon pussia kantaa kaupungilla käsilaukussa. Helppoa ja terveellistä. Ja hyvä vaihtoehto jos ilman sitä jäisi kokonaan porkkanat syömättä, se kilon pussi voi oikeasti olla monelle liian iso. Kaikkien ei myöskään tarvitse laskea jokaista euroa ja senttiä kaupassa, joten miksipä ei. 

19738/20480 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan "Syökö täällä joku tyyliin 100eukk"-ketjussa, niin 5,5€/kg porkkanat ovat vähän turhan tyyriitä kasviksiksi... Mutta onhan niillä paikkansa ja tarkoituksensa, ei sillä mitään. Ei ehkä kovin usein tässä ketjussa kuitenkaan.

 

Meillä oli tänään ruokana lohkoperunoita ja jauhelihakastiketta. Ehdotin ihan perusjauhelihakastiketta ja muusia, mutta ei käynyt. Lohkoperunat on vielä helpompiakin*, kun ei tartte kuoria.

Perunat... no niitä oli melkein 2kh, sanoisinko sit 0,30€ (suola ja muut mausteet, perunoille laskennallinen hinta 0,10€/kg).

Jauheliha 1,50€, tomaattimurska 0,33€, mausteet... 0,10€? soijarouhe 0,20€, ketsuppipullojen jämät... 0,10€? ja liemikuutio 0,10€, valkosipulille en laita hintaa. 2,50€ kastike

Tomaattia ja salaattia noin 1€.

3,80€ viidelle hengelle.

 

*Pesen perunat, leikkaan ne kuorineen lohkoiksi ja esikeitän niitä hetken, sitten nostan uunipellille hetkeksi höyryämään kuivaksi, päälle ripaus öljyä ja mausteita. Kääntelen niitä pariin kertaan paiston aikana, että päällimmäiset ei kikkaroidu. Ylimääräinen keittokierros ei lisää hintaa, koska puuhellalla joka tapauksessa keittelen kastiketta, niin siihen mahtuu kyllä kattila jos toinenkin samalla.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19739/20480 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään myskikurpitsasta, porkkanasta, punaisista linsseistä ja purkillisesta kikherneitä ensi viikoksi sopan. Mausteita laitoin reippaasti, puolipurkkia ruokakermaa ja sakeutin vielä pofiberilla. 

Täällä on ollut useasti puhetta pastasalaatista, minkä vuoksi mieleni on tehnyt jo jonkin aikaa pastaa, niin keitin puoli pussia Tervens -kikhernefusilleja (Prisman kanpanjassa 2,60e/pkt). Ei tuossa 200g paketissa paljoa ole, mutta maku oli yllättävän pastainen, joten kannatti ostaa. (Normipastat eivät siis kuulu ruokavaliooni, koska pyrin välttämään vehnää vaikka sitä vähän tuleekin syötyä. ) Nyt nautin näitä ihan vain oliiviöljyn kanssa, kun ei mitään vihreää ollut saatavilla, ja loput syön tulevina päivinä. 

 

-Säästäjä 

19740/20480 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tänään myskikurpitsasta, porkkanasta, punaisista linsseistä ja purkillisesta kikherneitä ensi viikoksi sopan. Mausteita laitoin reippaasti, puolipurkkia ruokakermaa ja sakeutin vielä pofiberilla. 

Täällä on ollut useasti puhetta pastasalaatista, minkä vuoksi mieleni on tehnyt jo jonkin aikaa pastaa, niin keitin puoli pussia Tervens -kikhernefusilleja (Prisman kanpanjassa 2,60e/pkt). Ei tuossa 200g paketissa paljoa ole, mutta maku oli yllättävän pastainen, joten kannatti ostaa. (Normipastat eivät siis kuulu ruokavaliooni, koska pyrin välttämään vehnää vaikka sitä vähän tuleekin syötyä. ) Nyt nautin näitä ihan vain oliiviöljyn kanssa, kun ei mitään vihreää ollut saatavilla, ja loput syön tulevina päivinä. 

 

-Säästäjä 

 

Mmmmm. Myskikurpitsakeitto kuulostaa hyvältä! Meillä ei ollutkaan viime viikolla keittoa, yleensä teen ainakin yhden sopan viikossa.

Kiusa se on pienikin kiusa