Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20480)

19681/20480 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkonen, muisti palaa pätkittäin. Voi olla, että olen sittenkin maistanut kvinoaa erään ravintolan salaattinoutopöydästä. Miedon makuinen eikä herättänyt niin intohimoa kuin inhoakaan. Täytyykin muistaa seuraavalla kerralla oikein kysyä, että sitäkö se on.

Kampin Pimu

Vierailija
19682/20480 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Youtubesta videon missä videon tekijänainen söi tammikuun 148 eurolla. Videossa oli kuvattuna ostokset ja ruuat. 

 

Ja söi siis ihan proteiinipitoisesti, neljä ateriaa taisi syödå päivässä. Käy salilla pari kertaa viikossa ja tekee fyysistä ( hierojan) työtä.

 

Tässä ketjussa toki puhutaan  satsen ruokabidjetista, mutta video(i)staan voi varmasti saada vinkkiä edulliseen syömiseen. 

 

Ja hänen persoonalliseen puhetyyliin tottuu pian, ja se on juuri hyvä näihin videoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19683/20480 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Mmjaa, kvinoaa. Täytyy tunnustaa, että en ole koskaan maistanut. Se näyttäisi olevan melko kallista kilohinnaltaan, noin niinku normaalihintaisena. Aika mielenkiintoinen tuote, nimittäin sen mitä luin, vaikuttaa terveelliseltä. Mulla on vaan mielessäni ohrakokeilu ja loput ohrat yhä kaapin tukkeena. Uskaltaisiko kvinoaa kokeilla 🤔

 

Joku muuten ehdotti ohran uhraamista linnuille mutta kun ei se täällä kivikylässä käy laatuun.

 

Kvinoa maistuu hieman pähkinäiselle. Hinta selittyy ehkä osin silläkin, että ne kvinoan siemenet on pahuksen pieniä, sellaisia seesaminsiemenen kokoisia. Meillä nuoriso pitää kvinoasta, puoliso ei ollenkaan. Minusta se on hyvää. Coopin kvinoa on noin 7€/kg, eli onhan se törkeän kallista verrattuna perunaan tai riisiin, mutta toisaalta siinä ON enemmän ravinteita. Kvinoan siemenen pinnassa on saponiineja, jotka pitää pes

 

Kvinoassa on myös hyvin proteiinia, enemmän kuin riisissä. Peruna taas on tosi eri tyyppinen niin lisukkeena kuin ravintoarvoiltaan ja en lähtisi vertailemaan niitä keskenään. 

Vierailija
19684/20480 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Youtubesta videon missä videon tekijänainen söi tammikuun 148 eurolla. Videossa oli kuvattuna ostokset ja ruuat. 

 

Ja söi siis ihan proteiinipitoisesti, neljä ateriaa taisi syödå päivässä. Käy salilla pari kertaa viikossa ja tekee fyysistä ( hierojan) työtä.

 

Tässä ketjussa toki puhutaan  satsen ruokabidjetista, mutta video(i)staan voi varmasti saada vinkkiä edulliseen syömiseen. 

 

Ja hänen persoonalliseen puhetyyliin tottuu pian, ja se on juuri hyvä näihin videoihin. 

 

En löytänyt YouTubesta kuin itkijänaisen....

19685/20480 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertojan villibanaania vähän aikaa ihmettelin, mut sit se olikin vaan turvallinen viili ja banaani. Hups.

Tänään aamulla porkkanarieskoja (loppupussillinen) keittokinkun ja teen kera. Ei ollut töissä kokouskahvituksia, mutta maitokaakaon sentään ehdin ryystää. Lounaana loppu pastasalaatti. Iltaruuaksi saunapäivän kunniaksi makkaraa eilisen perunamuusin ja kasvisten kera. Saunajuomana sokeriton fanta (ja sitten on nyt turha ihmetellä, että on maha kipeä).

2,5€ sen yhden suklaarivin kanssa.

Huomenna taas uusi päivä. Makkaraa/nakkeja olisi loputtomasti, enkä juurikaan edes pidä siitä.

Kiusa se on pienikin kiusa

19686/20480 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvinoassa on myös hyvin proteiinia, enemmän kuin riisissä. Peruna taas on tosi eri tyyppinen niin lisukkeena kuin ravintoarvoiltaan ja en lähtisi vertailemaan niitä keskenään. 

 

En taas ymmärrä tätä lainaamisen vaikeutta.

Joo, kvinoa ja peruna ei oikein ole vertailukelpoisia. Ravinteilla tarkoitin myös valkuaista muiden lisäksi. Mutta pottu on pottu. Monikäyttöinen, monipuolinen, halpa, edullinen, herkullinen, turvallinen, pelastus kun kaapit on melkein tyhjiä. Kvinoa on hyvää, mutta sitä ei voi varioida loputtomiin. Se on erilainen. Se on ollut alunperin köyhien ruoka, sitten siitä tuli trendikäs. Ja kallis.

(katson tässä samalla Everything Everywhere All At Once niin johan tässä tulee runolliseksi)

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19687/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Youtubesta videon missä videon tekijänainen söi tammikuun 148 eurolla. Videossa oli kuvattuna ostokset ja ruuat. 

 

Ja söi siis ihan proteiinipitoisesti, neljä ateriaa taisi syödå päivässä. Käy salilla pari kertaa viikossa ja tekee fyysistä ( hierojan) työtä.

 

Tässä ketjussa toki puhutaan  satsen ruokabidjetista, mutta video(i)staan voi varmasti saada vinkkiä edulliseen syömiseen. 

 

Ja hänen persoonalliseen puhetyyliin tottuu pian, ja se on juuri hyvä näihin videoihin. 

 

En löytänyt YouTubesta kuin itkijänaisen....

 

SuperJ nimellä. Unohdin tuon.

Vierailija
19688/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Youtubesta videon missä videon tekijänainen söi tammikuun 148 eurolla. Videossa oli kuvattuna ostokset ja ruuat. 

 

Ja söi siis ihan proteiinipitoisesti, neljä ateriaa taisi syödå päivässä. Käy salilla pari kertaa viikossa ja tekee fyysistä ( hierojan) työtä.

 

Tässä ketjussa toki puhutaan  satsen ruokabidjetista, mutta video(i)staan voi varmasti saada vinkkiä edulliseen syömiseen. 

 

Ja hänen persoonalliseen puhetyyliin tottuu pian, ja se on juuri hyvä näihin videoihin. 

 

En löytänyt YouTubesta kuin itkijänaisen....

 

Unohtui tosiaan, että SuperJ nimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19689/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan 100 eurolla, mutta 150-170 eurolla kuussa yksi ihminen ja kaksi kissaa. Kissoille naksut eläinkaupasta, laadukkaat ja lisäksi noita Pirkka-mössöruokia välillä ylimääräiseksi. Yhdet satasen ostokset kuussa teen ilman että lasken mitään. Otan monta riviä rahkoja, kuukaudeksi riittävät aina kun eräpäivän ylimeneviäkin voi syödä. Oliko Fit:it nyt 64 senttiä, ja 6 x 3 = 18 kertaa se, eli ei paljon, joskus enemmänkin. Yhdessä purkissa on proteiinia 20 g. Sitten perusjuurekset (lantut porkkanat perunat) että saa keittoja, ja halvimmat lihat mitä on. Pakastan kaiken, esim. 4 makkaran paketin, josta otan yksi makkara kerrallaan kun paistan pottuja tai laitan ranskikset (poikkeusherkkupäivät). Pari jättipakettia munia. Yleensä haen lisää tuolla ekstra-50:llä vain kahvia, maitoa ja Vaasan ruispaloja, kermaa jos meinaan tehdä pastaa/sienikastiketta tms.. Maalla kun asun niin marjat ja omenat omasta maasta (omenat teen mehuksi tai kuivaan kun niiät tulee liikaa). Sienet olen säilönyt suolaan, ettei mene pakasteesta tilaa.

Vierailija
19690/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään lähti tuo toinenkin viesti, joten anteeksi samasta kahteen kertaan kirjoittamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19691/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti syön. Meniskö 10€ viikossa. Toki olen pienikokoinen enkä urheile tavoitteellisesti. Syön 2 kertaa päivässä ja aina edullista porkkanaa pitää olla lähes puolet lautasesta. Lisäksi ruisleipä.


Kolikon toinen puoli on, että puoliso syö kuin porsas. Helposti menee 6 pekoni-tonnikala-juusto-leipää kerralla jne. Siihen jälkkäriksi vielä kokonainen pähkinäpussi ja 2h päästä pitää syödä vielä lisää koska sohvalla on tylsää. Hän liikkuu vielä vähemmän kuin minä, mutta on tosiaan tuplat isompi kuin minä.


Itselläni menee siis aivan varmasti alle 100€/kk  veikkaan lähemmäksi 50€, mutta miehellä varmasti 500€/kk tai paljon enemmän. Noihin summiin ei toki ole laskettu alkoholijuomia. Niitä menee päivittäin.

Vierailija
19692/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti syön. Meniskö 10€ viikossa. Toki olen pienikokoinen enkä urheile tavoitteellisesti. Syön 2 kertaa päivässä ja aina edullista porkkanaa pitää olla lähes puolet lautasesta. Lisäksi ruisleipä.


Kolikon toinen puoli on, että puoliso syö kuin porsas. Helposti menee 6 pekoni-tonnikala-juusto-leipää kerralla jne. Siihen jälkkäriksi vielä kokonainen pähkinäpussi ja 2h päästä pitää syödä vielä lisää koska sohvalla on tylsää. Hän liikkuu vielä vähemmän kuin minä, mutta on tosiaan tuplat isompi kuin minä.


Itselläni menee siis aivan varmasti alle 100€/kk  veikkaan lähemmäksi 50€, mutta miehellä varmasti 500€/kk tai paljon enemmän. Noihin summiin ei toki ole laskettu alkoholijuomia. Niitä menee päivittäin.

 

Aloituksen mukaisesti mitä tarkasti siis syöt? Muuta kuin puoli lautasellista porkkanaa x2 ja ruisleivän x2 päivässä? Kerrot ohi aiheen enemmän puolisosi syömisistä kuin omistasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
19693/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkasti tänään syödyt:

Aamulla valkosipulijuustoleipää hummuksen kera ja teetä. Teessä on aina sokeria. Noin 0,50€.

Lounas jääkaapista perunamuusia ja eilisiä makkaroita, coleslaw'n vihonviimeiset rippeet (luulin jo aikaisemmin, että se loppui). Noin 1€.

Kuusi karamelliä karamellilaatikosta (jotain fazerin hedelmäkarkkeja). ... ... 0,10€?

Banaani 0,05€.

Burrito, täytteenä herkkusieniä, papuja, salaattia, tomaattia, kurkkua, juustoraastetta, majoneesia. Tortillalätty 0,15€, loput täytteet ehkä 0,50€ eli alle 0,70€. Pikkupullo kokista 0,50€.

2,80€ päivä, alle kolme euroa Laskuissani pyöristän yleensä reippaasti ylöspäin, joten jätän nyt laskematta mausteet sun muut. Paistamiseen käytän kinkunrasvaa, se ei käryä kuumalla pannullakaan, mutta koska se on kinkun sivutuote, niin en laske sille hintaa. Kinkku on syöty jouluna. Jos oikeasti laskisin tarkasti, niin esimerkiksi aamupala maksaisi noin 25 senttiä sokeri mukaanlukien. Lounas olisi noin 0,75€, banaani noin 3 senttiä, karamellit 3,5 senttiä... mutta tuollaiset pyöreämmät luvut on helpompi laskea.

Omat syömiseni ovat aika edullisia, vaikken syö mitään miniannoksia. Mutta kun on noita nuorison edustajia, niin heidän annoksensa ovat suurempia, ja puolison myös. Lisäksi minä usein syön kasvisruokaa silloin, kun muut syövät kanaa (jos ei ole mitään muuta "lihatuotetta" valmiina minulle). Mutta tasottaahan noi sit toisiaan.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19694/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ollut enää villiä eikä kesyä banaania.

 

- viili,  ruisleipää, levitettä

- persikkarahkaa

-viimeiset Runebergintorttureunat, jääkaapista löytyi vielä taatelikakkusiivu

-appelsiini

- pala Polar-tarjousjuustoa ( 0,50snt)

 

-tarinankertoja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19695/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli pussia makaronia, n. 200 gr jauhelihaa , paistettuna tuo paino. Pieni purkki tomaattimurskaa ( tarpeeton/ei välttämätön aines, mutta tänään laitoin ) Ruoka neljäksi päiväksi.

Lisäksi olen syönyt 2 näkkäriä välipalaksi ja illaksi on banaani. Aamulla join capucinoa tai jotain, 8 pussia maksaa 1,45 €

Huomenna voisin tehdä vispipuuroa 2 euron mehusta, siitä saan väli- ja iltapalan 3 -4 neljäksi päiväksi kun banskut loppuu tänään.

Eilen söin pikanuudeleita 0,50€ ja ehkä 7 näkkäriä.

Tavallisesti juon aamuisin teetä, pussi täyteen vedenkeittimeen, riittää 3 - 4 aamua. Mutta jos vedenkeittimessä on teetä, ei voi tehdä pikanuudeleita :(

Vierailija
19696/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Tarkasti tänään syödyt:

Aamulla valkosipulijuustoleipää hummuksen kera ja teetä. Teessä on aina sokeria. Noin 0,50€.

Lounas jääkaapista perunamuusia ja eilisiä makkaroita, coleslaw'n vihonviimeiset rippeet (luulin jo aikaisemmin, että se loppui). Noin 1€.

Kuusi karamelliä karamellilaatikosta (jotain fazerin hedelmäkarkkeja). ... ... 0,10€?

Banaani 0,05€.

Burrito, täytteenä herkkusieniä, papuja, salaattia, tomaattia, kurkkua, juustoraastetta, majoneesia. Tortillalätty 0,15€, loput täytteet ehkä 0,50€ eli alle 0,70€. Pikkupullo kokista 0,50€.

2,80€ päivä, alle kolme euroa Laskuissani pyöristän yleensä reippaasti ylöspäin, joten jätän nyt laskematta mausteet sun muut. Paistamiseen käytän kinkunrasvaa, se ei käryä kuumalla pannullakaan, mutta koska se on kinkun sivutuote, niin en laske sille hintaa. Kinkku on syöty jouluna. Jos oikeasti laskisin tarkasti, niin esimerkiksi aamupala maksaisi noin 25 se

 

Mistä kaupasta saa banaanin 5 sentillä?

Vierailija
19697/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin pätkän tuon superJ:n videota ja menin Matsmartin sivuille sen innoittamana. Joskus sieltä jotain tilannutkin...

Mutta 2,5€ tomaattimurskasta,  pastapussista 1€, kuppinuudelit 1,5€ jne. En ikinä osta noita noin kalliilla. 

19698/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, omaa viestiä ei saa lainata.

 

Mistä kaupasta saa banaanin 5 sentillä?

 

Jätin merkkaamatta mitä olen mistäkin hankkinut.

"Ilmaisia" eli ruokajakelun kompostikasasta pelastettuja: valkosipulijuustoleipä, banaani, herkkusienet, perunat, jäävuorisalaatti.

Halvalla: pavut oli 4prk/1€ Prismassa joskus syksyllä, tortillat -30% tokmanni, tomaatti -50% tokmanni, karkit -50% tokmanni, coleslaw'n kaali tarjouksessa 0,69€/kg. Kokis 24plo/11,90€.

Jos selaat taaksepäin, niin taisin tiistaina hakea noita jämiä, siellä on se laskuperiaate. Jotain 15senttiä per tuote (esim. banaaniterttu), eli jos tertussa oli 5 banaania, niin yksi bansku 3senttiä, pyöristin viiteen.

 

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19699/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Shrinklaatio! Satuin huomaamaan, että viimeksi Lidlin tarjouksessa oli appelsiinit 1,99 kaksi kiloa. No nyt on äppitarjouksessa 1,99 puolitoista kiloa! Jusupliut, neljännes kadonnut ja sama hinta! Hävytöntä.

Meno käy koko ajan vaan härskimmäksi

Vierailija
19700/20480 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Jahas, omaa viestiä ei saa lainata.

 

Mistä kaupasta saa banaanin 5 sentillä?

 

Jätin merkkaamatta mitä olen mistäkin hankkinut.

"Ilmaisia" eli ruokajakelun kompostikasasta pelastettuja: valkosipulijuustoleipä, banaani, herkkusienet, perunat, jäävuorisalaatti.

Halvalla: pavut oli 4prk/1€ Prismassa joskus syksyllä, tortillat -30% tokmanni, tomaatti -50% tokmanni, karkit -50% tokmanni, coleslaw'n kaali tarjouksessa 0,69€/kg. Kokis 24plo/11,90€.

Jos selaat taaksepäin, niin taisin tiistaina hakea noita jämiä, siellä on se laskuperiaate. Jotain 15senttiä per tuote (esim. banaaniterttu), eli jos tertussa oli 5 banaania, niin yksi bansku 3senttiä, pyöristin viiteen.

Matsmart nykyään kallis..